معرفی و دانلود کتاب زندگی پی

عکس جلد کتاب زندگی پی
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی پی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی پی

کتاب زندگی پی به قلم یان مارتل، برنده‌ی جایزه من بوکر در سال 2002 و از خارق‌العاده‌ترین و پرفروش‌ترین آثار داستانی در سال‌های اخیر است. این اثر تحسین شده، داستان پسری نوجوان را به تصویر می‌کشد که 227 روز را تنها در یک قایق نجات همراه با حیواناتی وحشی در اقیانوس‌ آرام سپری می‌کند و برای زنده ماندن می‌‌جنگد.

درباره‌ی کتاب زندگی پی:

یان مارتل (Yann Martel) نویسنده‌ی اسپانیایی، بعد از دو کتاب «خویشتن» و مجموعه‌ی داستان‌های کوتاه «حقایق پشت پرده‌ی روکاماتیو‌های هِلسینکی» با سومین اثر خود، یعنی کتاب زندگی پی (Life Of Pi) تحسین‌های فراوانی را در دنیا برانگیخت و با استقبال کم‌نظیری مواجه شد. این رمان ستایش شده، سرسختی پایان‌ناپذیر انسان برای زندگی، ترس، مذهب و طبیعت را به طرز هنرمندانه‌ای به تصویر کشیده است.

پی پاتل شخصیت و قهرمان اصلی کتاب، پسر 16 ساله‌ای است که پدرش باغ وحشی در هندوستان دارد. خانواده آن‌ها همراه با جانورانی وحشی در یک کشتی باری ژاپنی به سمت محل جدید زندگیشان حرکت می‌کنند. در نیمه‌ی سفر، کشتی غرق می‌شود و پی تنها انسانی است که در یک قایق نجات همراه با حیواناتی وحشی و درنده تنها می‌ماند. او که همیشه به دنبال مسائل عرفانی و روحانی بود، سفر و کشمکشی را برای زنده ماندن و زندگی آغاز می‌کند. او 227 روز در اقیانوس آرام همراه با حیوانات وحشی سرگردان می‌شود.

در هفته‌ی نخست سرگردانی پی بر روی قایق، جدال و کشمکش او برای زندگی بر همه چیز چیره است. قایقی که پی در آن زنده مانده، برای یک انسان به اندازه کافی غذا دارد ولی پی می‌داند که تنها امید برای زنده ماندنش، راضی نگه داشتن ببر بنگال درنده و وحشی است، بنابراین در وحشتی همیشگی از ببر روزها را سپری می‌کند.

زندگی پی رمانی بی‌بدیل است که صرفاً برای تاثیرگذاری نیست بلکه با ظرافتی مثال زدنی درباره‌ی اثبات وجود خداست. کتابی فراموش نشدنی و برنده‌ی جوایز مختلف، قصه‌ایست برای آفرینش ایمان به خدا که با داستانی مهیج و عمیق شما را به وجد می‌آورد.

جوایز و افتخارات کتاب زندگی پی:

- برنده جایزه‌ی من بوکر در سال 2002
- برنده جایزه‌ی Asian/Pacific American در سال 2003
- برنده جایزه‌ی QWF در سال 2001
- برنده جایزه‌ی کتاب‌های اختصاصی Boeke در سال 2003
- برنده جایزه‌ی ادبی Governor General's
- نامزد جایزه Bollinger Everyman Wodehouse در سال 2003
- نامزد جایزه لینکلن در سال 2005
- نامزد جایزه CBC کانادا در سال 2003
- ...

نکوداشت‌های کتاب زندگی پی:

- «یک داستان بدیع و بی‌مانند که به صورت زیبایی روایت شده.» (گاردین)
- «یک شاهکار، سرشار از تصویرهای زنده و لایه‌هایی از جزئیات مسحور کننده.» (ساندی هرالد)
- «جادوی سیاه و واقعیت، یک داستان هوشمندانه و پیچیده در باره‌ی ایمان در لفافه‌های بی‌شمارش» (آیریش تایمز)
- «یک سیر و سفر با تخیلی قوی و عنان گسیخته.» (نیو استِیتس من)
- «داستانی که به سبک قصه‌های دریانوردان باستان می‌درخشد، معنویتی توهم‌زا. فوق‌العاده، تا آخرین واژه‌ی طنزآمیزش.» (دِ فِیس)
- «کتابی حیرت‌انگیز... سریال‌ها‌ی تلویزیونی چاپ شده را فراموش کنید! پی را بخوانید...» (جینِت وینترسون)

کتاب زندگی پی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر در زندگی احساس ناامیدی می‌کنید خواندن این کتاب فوق‌العاده و متفاوت را از دست ندهید؛ چرا که دید شما به زندگی را تغییر خواهد داد. همچنین این رمان اثری جذاب برای دوستداران داستان‌های مهیج و ماجراجویانه است.

اقتباس سینمایی کتاب زندگی پی:

از این کتاب دو اقتباس سینمایی شده است. فیلم سینمایی زندگی پی در هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار، نامزد 11 جایزه شد که اسکار بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری، بهترین جلوه‌های ویژه و بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد. این فیلم در سراسر دنیا با استقبال فراوانی مواجه شد و به فروشی بیش از 609 میلیون دلار در گیشه‌ها دست پیدا کرد.

در بخشی از کتاب زندگی پی می‌خوانیم:

مطمئن بودم که تنها نیستم. غیرقابل تصور بود که سیمسوم غرق شود بدون این‌که کوچک‌ترین نگرانی را برانگیزد. همین حالا در توکیو، در شهر پاناما، در مدرس، در‌هانولولو، و حتی در وینی پِگ، چراغ‌های قرمز روی پایه‌هاشان چشمک می‌زدند، آژیرهای خطر به صدا درآمده بودند، چشم‌ها از ترس گشاد شده بودند، دهان‌ها باز مانده بودند، «خدای من! سیمسوم غرق شده است!» و دست‌ها به طرف تلفن‌ها دراز شده بودند.

چراغ‌های قرمز بیشتری شروع به چشمک زدن می‌کردند و آژیرهای بیشتری به صدا در می‌آمدند. خلبان‌ها درحالی‌که هنوز بند کفش‌هایشان را نبسته بودند، به طرف هواپیماهایشان می‌دویدند، آن‌ها این‌قدر عجله‌ی داشتند. افسران کشتی‌ها سکان را آن‌قدر میچرخاندند تا احساس سرگیجه کنند. حتی زیردریایی‌ها هم در زیر آب ویراژ می‌دادند تا به گروه‌های نجات بپیوندند. به زودی ما را نجات خواهند داد. یک کشتی در افق ظاهر خواهد شد. یک تفنگ پیدا خواهد شد تا کفتار را بکشد و به درد و رنج گورخر پایان دهد. شاید آب پرتغال بتواند نجات یابد. من به عرشه‌ی کشتی خواهم رفت و با خانواده‌ام خوش و بش خواهم کرد. آن‌ها سوار یک قایق نجات دیگر شده بودند. من باید فقط تا زمانی که کشتی نجات بیاید، برای چند ساعت دیگر از زنده ماندن خودم مطمئن شوم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی پی
نویسنده
مترجمحسینعلی میرشاهی
ناشر چاپیانتشارات یمام
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-877273-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی پی

الهام بابایی
۱۴۰۰/۱/۱۶
زیاد مایل به خوندن کتاب نشدم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زندگی پی

برای دریافت کتاب زندگی پی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.