معرفی و دانلود کتاب انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب انسان در جستجوی معنا
قیمت:
12500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

کتاب انسان در جستجوی معنا به قلم ویکتور فرانکل از جمله آثار درخشان و مشهور امریکایی است که بعد از گذشت سال‌ها هنوز جذابیت بسیاری دارد. این کتاب گزارشی از تجربیات شخصی فرانکل است، تجربیاتی که میلیون‌ها زندانی را در طول سال‌ها به طور مکرر عذاب داده است.

با وجود این‌که قسمت اول کتاب انسان در جستجوی معنا (Man's search for meaning) ناخوشایند است و از مشقت‌ها و رنج‌ها سخن می‌گوید، اما دلایل زیادی برای مهم بودن این قصه وجود دارد. داستان درباره جان به در بردن است؛ درباره سرچشمه قدرتی که موجب زنده ماندن فرانکل بعد از گذراندن سختی‌های بسیار شد. فرانکل با تجربه تکرار نشدنی خود از زندگی سخت در اردوگاه کار اجباری، پس از پایان جنگ و رهایی، شاهکار خود به نام انسان در پی معنی را به نگارش درآورد و مکتب تازه‌ای در روانشناسی به عنوان معنی درمانی یا لوگوتراپی را خلق کرد که ثمره‌ی تجربه‌های ناخوش‌آیند او در سال‌های اسارت و زندانی بودنش در اردوگاه‌های کار اجباری است. این نظریه در میان روانشناسان و روان درمانگران طرفداران زیادی دارد.

این کتاب، یکی از مهم‌ترین آثار عصر ماست. معمولاً اگر کتابی دارای تنها یک رویکرد و یک فکر باشد و با این حال چنان قدرتی داشته باشد که بتواند زندگی کسی را تغییر دهد، همین کافی است و باید آن را خواند.

باید گفت که این داستان درباره‌ی وحشتی بزرگ و هولناک است که تاکنون به‌ قدر کافی درباره‌اش صحبت نشده (هر چند که عده‌ی کمی باورش کرده‌اند). بلکه در خصوص انبوهی از شکنجه‌های کوچک است. به عبارت دیگر، فرانکل می‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد: بازتاب زندگی روزمره در یک اردوگاه کار اجباری، در ذهن یک زندانی عادی به چه صورت است؟

ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) که در طول سه سال، به دلیل یهودی بودن در اردوگاه‌های کار اجباری آلمان نازی، اسیر و زندانی بود، به بررسی اهمیت جستجوی مفهوم زندگی در شرایط مختلف پرداخته است. وی به عنوان یک روانشناس اگزیستانسیالیست، اهمیت معنای زندگی را در پرتنش‌ترین شرایط ممکن بررسی می‌کند. هم‌چنین او در این کتاب دیدگاه جدیدش را در روانشناسی (لوگوتراپی یا معنا درمانی) بیان می‌کند.

فرانکل بنیان‌گذار لوگوتراپی، روانشناس و عصب‌شناس اتریشی، دارای مدرک دکترای اعصاب و روان از دانشگاه وین و نیز دارای دکترای افتخاری از 120 کشور دنیا است. وی در جنگ جهانی دوم همسر باردارش، والدین و برادرش را از دست داد و در چهار اردوگاه مختلف منجمله آشویتس اسیر بوده است.

ویکتور فرانکل بر مبنای تجربه‌های شخصی و بیماران فراوان خود، عقیده دارد که شما نمی‌توانید از رنج و عذاب دوری کنید اما می‌توانید طرز برخورد با آن را خودتان انتخاب کنید. او، در زمان ورود خود به اردوگاه کار اجباری آلمان در جنگ جهانی دوم در جیب لباس یک زندانی کشته شده کاغذی پیدا کرد که روی آن نوشته شده بود: «خدایت را با تمام قلبت، با تمام روحت و با تمام قدرتت دوست بدار». لباسی که مجبور شد از آن استفاده کند. تفسیر ویکتور فرانکل از آن جمله این بود که پاسخ مثبت به زندگی، علی‌رغم هر چه با آن روبه‌رو می‌شویم، خواه رنج و خواه مرگ، یک فرمان است. چرا که در ناپیمودنی‌ترین راه‌ها و در ناامید کننده‌ترین لحظات و وضعیت‌هاست که می‌توان بزرگ‌ترین معنا را پیدا کرد. او مفهوم حضور خود را در آن جهنم و اردوگاه عذاب‌آور دریافت و بخاطر آن تمام بیماری، خستگی، گرسنگی، تشنگی، فشار روانی و شکنجه‌های بدنی و... را تحمل کرد.

در اردوگاهی که فرانکل اسیر بود به طور معمول از هر 28 نفر یک نفر زنده می‌ماند و مابقی یا کشته می‌شدند و یا خودکشی می‌کردند. او بعد از بررسی‌های فراوان متوجه شد که کسانی که زنده می‌مانند لزوما قبل از اسیر شدن‌شان سالم‌ترین، قوی‌ترین، باهوش‌ترین، ثروتمندترین و… نبوده‌اند. آن‌ها کسانی بوده‌اند که برای زندگی خود معنایی دارند و به امید تحقق آن معنی و هدف بعد از پایان جنگ زنده مانده‌اند. این معنی می‌تواند کشف اعضای خانواده، ساختن کشور و یا هر چیز دیگری باشد.

دنبال چیزهایی تنها برای منافع شخصی و احتیاجات سطح پایین رفتن و در کل نبود معنا در زندگی اشخاص، نوعی بیماری روانی است. نظریه معنی درمانی به نیاز مکرر انسان به جستجو، نه برای خویشتن بلکه برای معنایی که به هستی ما منظوری ببخشد، مرتبط است. طبق این نظریه هرچه بیشتر بتوانیم از خود بالاتر برویم و برای چیزی یا کسی از خودگذشتگی کنیم، انسان‌تر می‌شویم. این معیار نهایی رشد و پرورش شخصیت سالم و برین است.

در ستایش کتاب انسان در جستجوی معنا:

- اگر شما امسال تنها یک کتاب بخوانید، کتاب دکتر فرانکل باید همان کتاب باشد. (لس‌آنجلس تایمز)

- ویکتور فرانکل... یکی از قهرمانان اخلاقی قرن بیستم است. بینش‌های او درباره‌ی آزادی و حیثیت بشر و جستجوی او برای معنا عمیقاً جنبه‌ی انسانی دارد که می‌تواند زندگی‌ها را دگرگون کند. (خاخام ارشد دکتر جاناتان ساکس)

- ویکتور فرانکل می‌گوید شرارت و انزجار نمی‌تواند ما را کاملاً از بین ببرد... این کتابِ به غایت حساس، سرودی است برای سیمرغِ درون هر یک از ما که برمی‌خیزد و قبل از گریز، زندگی را انتخاب می‌کند. (برایان کینون، مؤلف کتاب یک زیربنای شرارت)

- این یکی از قابل‌توجه‌ترین کتاب‌هایی است که در عمرم خوانده‌ام. زندگی‌ام را عوض کرد و جزئی از هر آنچه برایش زندگی می‌کنم و آنچه تدریس می‌کنم شد. کتابی است که واقعاً باید خواند. (سوزان جِفِرز، مؤلف کتاب ترس را احساس کنید ولی به هر حال کارتان را بکنید)

- یک اثر ماندگارِ ادبیات بقاء (نیویورک تایمز)

در بخشی از کتاب انسان در جست و جوی معنا می‌خوانیم:

وقتی منتظر نوبت دوش گرفتن بودیم، متوجه عریانی خودمان شدیم: بدون موهایمان، واقعاً چیزی جز پیکرهای برهنه‌مان نداشتیم. آنچه از ما باقی‌مانده بود به معنی واقعی کلمه، وجود عریانمان بود. به‌عنوان رابطه‌ای عینی با زندگی‌های گذشته‌مان، چه چیز دیگری برای ما باقی‌مانده بود؟ برای من عینک و کمربندم مانده بود که این دومی را بعدها مجبور شدم با تکه‌ای نان معاوضه کنم. برای صاحبان فتق بند هیجان بیشتری در انتظارشان بود. آن شب زندانی ارشدی که مسئول آلونک ما بود با یک سخنرانی به ما خوش‌آمد گفت و قول شرف داد که کسانی که پول یا اشیاء قیمتی به فتق بندشان دوخته‌اند را شخصاً «از آن تیر سقف» (و آن را نشان داد) به دار می‌آویزد و با افتخار اعلام کرد که به‌عنوان ساکن ارشد، قوانین اردوگاه این حق را به او می‌دهد.

تا جایی که به کفش‌ها مربوط می‌شد، قضیه به همین سادگی نبود. اگرچه قرار بود آن‌ها را نگه‌داریم، ولی به هر جهت آن‌هایی که کفش‌های نسبتاً سالم و خوبی داشتند مجبور بودند آن‌ها را تحویل بدهند و در عوض کفش‌هایی دریافت کنند که اندازه‌شان نبود. درعین‌حال، مخمصه‌ی واقعی در انتظار آن عده از زندانیان بود که در اتاق انتظار به نصیحت مشفقانه‌ی زندانیان قدیمی‌تر گوش کرده بودند و ساقِ نیم چکمه‌های خودشان را بریده و برای پوشاندن این خرابکاری، به لبه‌ی بریده‌شده صابون مالیده بودند. مثل این بود که مأموران اس اس فقط منتظر چنین عملی بودند. تمام افرادی که در مظان اتهام این جرم بودند باید به اتاقی در جوار کلبه ما می‌رفتند. بعد از مدتی ما دوباره صدای شلاق و فریاد ناشی از دردِ شکنجه را می‌شنیدیم. این بار خیلی بیشتر طول کشید.

بنابراین آن خیال خامی که بعضی از ما هنوز هم در سر می‌پروراندیم یکی بعد از دیگری نابود شد و بعد، به‌صورتی کاملاً غیرمنتظره، طنزی سیاه و شوم بر وجود خیلی از ما غلبه کرد. ما می‌دانستیم که به‌غیراز زندگی‌های مسخره و عریانمان چیزی برای از دست دادن نداریم. وقتی دوش‌ها شروع به شریدن می‌کردند، با تمام وجود سعی می‌کردیم مسخره‌بازی دربیاوریم و هم از خودمان و هم از یکدیگر مایه بگذاریم. از همه‌چیز گذشته، آب واقعی از دوش‌ها بیرون می‌آمد!

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار 1: مارتین گیلبرت
پیشگفتار 2: گوردون و. آلپورت
پیشگفتار مؤلف: برای نسخه‌ی 1992
گاه‌شمار
بخش اول: تجربه‌هایی در یک اردوگاه کار اجباری
فصل اول
بخش دوم: لوگوتراپی به‌صورت خلاصه
بخش دوم
معنا طلبی
ناکامی وجودی
اختلال نوئوژنیکی
نوئو دینامیک
خلأ وجودی
معنای زندگی
ماهیت هستی
معنای عشق
معنای درد و رنج
مشکلات فرا بالینی
یک لوگودرام
معنای برتر
ناپایداری زندگی
لوگوتراپی به‌عنوان یک روش
روان رنجوری اجتماعی
نقدی بر جبرگرایی فراگیر
اصول عقیدتی روان‌پزشکی
روان‌درمانیِ دوباره انسانی‌شده
ضمیمه‌ی 1984: شرحی بر یک خوش‌بینی تراژیک
ضمیمه‌ی 1984
سخن آخر: نوشته‌ی ویلیام جِی. وینزلِید
گزیده‌ای از نامه‌ها و سخنرانی‌ها
نامه‌ها
سخنرانی‌ها
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجمحسینعلی میرشاهی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-6041-27-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
12500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان در جستجوی معنا

محی حسینی
۱۳۹۸/۵/۳۰
سلام
لطفا به عنوان نسخه‌ی نمونه، بخشی از متن کتاب رو قرار بدید؛ نه پیشگفتار و مقدمه رو. مخصوصا برای کتاب‌های صوتی که مخاطب میخواد قبل از خرید از بیان خوب و شیوه گفتار گوینده مطلع بشه.
atiye shabani
۱۴۰۱/۹/۷
این کتاب خاطرات یک دکتر روانشناس از اردوگاه کار اجباری هست که همزمان داره میگه هرکسی معنایی برای زندگی خودش داشته باشه میتونه تو بدترین و طاقت فرسا‌ترین شرایط دووم بیاره تا به خواسته خودش برسه. و ثابت میکنه که خودش تونسته تو شرایطی که کوره‌های آدم سوزی رو دیده یا کسانی رو دیده که در عین دانشمند دست بودن به کارهای غیراخلاقی و غیرانسانی میزدند، دوام بیاره تنها با داشتن هدف و معنایی برای زنده بودن وزندگی خودش، اون تونست با انسان بودن و اخلاق داشتن اونجارو تحمل کنه و درآخر نجات پیداکنه. این کتاب خاطراتی هستن که دراونجا گذرونده و بطور پنهانی نوشته و تونسته ازشون محافظت کنه تا الان بدست ما برسه. یه داستان معروفی هست که میگه اگر تو یه برجی آتیش باشه و بگن ما بهت چندملیون پول میدیم تا بری اونجا، اما ممکنه خیلی‌ها انجامش ندن. اما اگر داخل همون برج کودکی باشه و ما والدین اون باشیم حتی بدون ذره‌ای چشمداشت به پاداش، بی درنگ خودمونو به درون آتش میندازیم برای نجاتش. و اینجا درحالت دوم معنایی وجود داشت که مارو وادار به انجام به اینکارمیکنه
MoonRiver
۱۴۰۱/۱۲/۹
کتاب «در جستجوی معنا» کتاب ارزشمندی در حوزه‌ی روانکاوی و «روانشناسی امید» است. دکتر فرانکل نویسنده‌ی کتاب، از دیدگاه روانپزشکی و با توجه به تجربیات شخصی و غیر قابل تحملی که در اردوگاه‌های مرگ و کار اجباری در بحبوحه‌ی جنگ عالم‌گیر دوم بدست آورده، به بررسی این موضوع پرداخته است. او در ایام کودکی و در نوجوانی خود این اردوگاه‌ها شاهد رنج‌ها و بدبختی‌های هم‌کیشان، همنوعان و هم نسل‌های خود بوده اما تحمل آن‌ها را از رنج در یک حدّ نمی‌دیده است! او برخلاف فروید که اساس مطالعه‌ی خود را بر «ضمیر ناخودآگاه» و ناکامی‌های افراد می‌گذارد، نقطه‌ی عزیمت مطالعه خود در شناخت‌شناسی روانی بر «معنا شناسی» و درک افراد از شرایطی که در آن هستند، گذاشته است. دکتر فرانکل بر این اساس است که نتیجه می‌گیرد که چرا از میان افرادی که در شرایط اجتماعی ناگوار مشابه‌ای هستند‌، عده‌ای هم امیدوارترند و هم درکی برای انتحار خود ندارند! به همین دلیل او «اراده‌ی معطوف به معنا» را محور تحلیل خود قرار می‌دهد. از نظر دکتر فرانکل درک هرکس از رنج و تحمل مصائب و مرارت‌های زندگی، بستگی به معنا و برداشت او از هستی، «جامعه»، خود " Self " و دیگران دارد. بنابراین به اندازه‌ی این برداشت‌های ذهنی و فکری افراد با یکدیگر تفاوت دارند.
Mohammad Mahdi
۱۴۰۱/۲/۳
خواندن این کتاب رو به همه دوستان آزاده و آزاد اندیش توصیه می‌کنم، چرا که به شدت الهام بخش و تاثیر گذار هست.
آقای دکتر ویکتور فرانکل از جمله‌ی بهترین انسانهای ممکن و موجود در زمان خودش بوده، ایشون علاوه بر اینکه در سطح بالایی از دانش علمی و بیرونی قرار داشته به سطح بالاتری از آگاهی و آرامش درونی و
اشراف داشته برخورداری از سطح بالایی از خودآگاهی و مجموع خصلت‌هایی که داشته ایشون رو قادر ساخته تا در طول اون سه سالی که در اردوگاه‌های مرگ و به اجبار حضور داشته، بتونه زنده بمونه و بعد از رهایی از اون خفقان محض، این کتاب به شدت ارزشمند رو بنویسه، کتاب حاضر کتابی هست که زندگی کردن در لایه‌های عمیق اون و ارتباط برقرار کردن با محیط اون، به جرات می‌تونم ادعا بکنم کار هرکسی نیست، چرا که از عمیق‌ترین رنج‌های نوع بشر در مقابله با بشر پرده برداری میکنه و این ابداً تمام ماجرای رنج بشر در اصطحکاک با همنوعان خودش در جهان هستی نیست و تمام رنج‌های به تصویر کشیده شده در این کتاب، فقط بخش کوچکی از اقسام رنج‌های بشر در مواجهه با همنوعان غیر هم مسلک خودش هست و ماجرا تا جنایات نانکینگ، اردوگاه‌های کار اجباری در کشورهای مختلف و... ادامه داره و این نشان از جهل ابدی نوع بشر از ابتدا تاریخ تا به حال هست، جهلی که بر مبنای اون هیچ انسانی قادر به تحمل انسان دیگری که مانند او فکر نمی‌کنه نخواهد بود و این به شدت رنج آور و غیرقابل هضم هست و در ابعاد مختلف زندگی فردی، اجتماعی و جهانی نوع بشر کاملاً قابل لمس و انکار ناپذیر هست.
و در نهایت هم برای همه عزیزان با تقدیم بیت زیبایی از عمیق‌ترین سروده‌های ممکن، بهترین‌ها رو از درگاه خداوندمنان مسئلت می‌نمایم؛
درمیان این همه غوغاوشر
عشق یعنی کاهش رنج بشر
Mel
۱۴۰۳/۱/۷
از همون اول بگم، شاید خیلی ها فکر کنن این کتاب میگه چون یک سری ها سختی های زیادی کشیدن پس سختی های زندگی بقیه چیزی نیست. نه اصلا کتاب این رو نمیگه توی بخش اول میاد راجع به خاطرات نویسنده در اردوگاه کار اجباری میگه، جایی که با وجود شکنجه و مجازات و توهین و تحقیر، چه طور بعضی افراد به کلی از زندگی و ناامید شدن در مقابل بعضی دیگه من جمله خود نویسنده تونستن توی اون شرایط دووم بیارن واسه من جالب تر بخش دوم کتاب بود که راجع به لوگوتراپی یا معنا درمانی صحبت می کرد. میگه خیلی از افرادی که پیش روانشناس میرن در واقع مشکل روانی ندارن، بلکه از نبود معنای زندگی رنج می برن. این معنا واسه هر شخص و در هر موقعیت متفاوته. انسان مختاره تصمیم بگیره، با واقعیت ها رو به رو بشه و معنای زندگی خودش رو پیدا کنه. به گفته این کتاب این معنا میتونه در شغل باشه، در عشق به فرد دیگه باشه و در آخر حتی در رنجی که اجتناب ناپذیر باشه هم میشه معنا پیدا کرد. اما بخشی که واسه خودم خیلی جالب بود، این بود که میگه اگه رنج اجتناب ناپذیر باشه نباید باهاش کنار بیای، باید برایش راه حل پیدا کنی، اگه کسی آگاهانه به این رنج اجتناب ناپذیر ادامه بده در واقع نوعی خود آزاری انجام داده. یک بخش جالب دیگه هم این بود که می گفت آدم از هرچی بترسه بیشتر براش پیش میاد، پس راه حلش اینه که به جای دوری کردن، بیای شرایط اون ترس رو ایجاد کنی و حتی به سخره بگیریش. اون وقت می بینی که اون ترس دیگه برات ارزشی نداره. یا حتی میگه هر چی دنبال لذت تکاپو کنی کمتر لذت می بری، بلکه باید هدف رو چیز دیگه ای قرار بدی، اون لذت و شادکامی خودش به دنبال میاد بدون این که دنبالش بوده باشی. به طور کلی کتاب دیدگاه جدیدی رو بهم نشون داد و واقعا خوشحالم از خوندنش.
نازگل
۱۴۰۱/۷/۲
نپسندیدم و پیشنهاد نمیکنم، برای رسیدن به آرامش و باز شدن گره‌های ذهنیم بعد گذشتن از شرایطی سخت از مشاور خواستم بهم کتابی معرفی کنه که کمی به حالم کمک کنه! هفتاد صفحه از کتابو خوندم و انقدر حالم بد شد که تپش قلب گرفتم! دونستن اینکه شخصی بدبخت تر با شرایط زیستی سختی وجود داشته یا داره به مشکلاتی که و برای من پیش اومده کمکی نمیکنه من نمیتونم متشکر از وضعیت فعلیم باشم فقط چون میدونم زندگی‌های سخت تری وجود داره بدون هیچ سر رشته‌ای بگم بله زندگیم معنا و مفهومی داره پس من نباید بمیرم! پس اشخاصی که مردن زندگیشون معنا و مفهومی نداشته؟ برای یکی درد تداعی کننده خوشبختیه و برای یکی همدرد اینها رو نمیشه یکی دونست...
مژده جمالی
۱۳۹۸/۴/۲۶
کاش چند صفحه از متن اصلی کتاب رو برای نمونه میذاشتی فقط مقدمه وچیزای دیگه هست مهم متن اصلی هست که ببینیم ترجمش چجوریه
Amin
۱۴۰۲/۹/۲۹
سلام
از اون کتاباییه که تا حد زیادی کامله و شعار نیست چون توسط خود نویسنده زندگی و تجربه شده اگه قرار باشه تو زتدگیتون یدونه کتاب بخونین به نظر من این اون کتابه چون در مورد مساله صحبت میکنه که همه درگیرشن که به نظر من مفاهیم این کتاب اگه با قرآن کریم به عنوان مرجع مقایسه بشه قابل فهمتر و قابل میشه
درکتر که کن پیشنهاد میکنم در مورد هر کتابی از قرآن به عنوان مرجع استفاده بشه که خواننده دچار گمراهی نشه تو زندگیش حالا از هر بعدی چون هر کتابی وحی منزل نیست به جز قرآن که البته این پیشنهاد عقیده منه و مخاطب هدفم کتاب خونای هم عقیدم هستن ❤️
Abbas Hemmati
۱۳۹۸/۹/۲۹
من این کتاب رو خیلی وقت پیش خوندم کتاب بسیار تاثیر گذاری هست و انسان رو به خودش می‌آورد تا ارزش واقعی اون چیزهای که داره رو بهتر بدونه. تمام چیزهای که ما در دنیا داریم امانت هست و باید دائما این رو به خودمون گوشزد کنیم تا با از دست دادن اونها خیلی نارحت نشیم. این کتاب با سختیها و فراز ونشیبی که برای نویسنده اون در زمان جنگ و اسارت طی شده میخواهد معنی واقعی بودن و ارزش اون رو به ما گوش زد کنه
زینب راشکی
۱۳۹۸/۸/۴
در هر شرایطی باید به دنبال این بگردیم که من الان چرا اینجا هستم مطمئنا هدف مهمی اکنون من رو در اینجا قرار داده اینگونه سخت‌ترین شرایط قابل تحمل میشه
S Sa
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی بود که توی عمرم خوندم وحتی به کسایی هم که کتابخوان نیستند توصیه میکنم برای داشتن زندگی بهتر این کتاب رو بخونند. خیلی از روانشناسان با استفاده از آموزه‌های تئوری یک سری راه و روش برای زندگی بهتر و یافتن انگیزه و چرایی برای زندگی به ادم‌ها معرفی میکنند ولی دکتر فرانکل که در اون اردوگاه و شرایط سخت بوده و توانسته یک معنی عمیق برای ادامه زندگی پیدا کنه و انسان رو برای پیدا کردن چرایی زندگی با استفاده از تجربه عملی آموزش میده به نظرم ستودنیه.
reza javan
۱۳۹۹/۷/۱۲
خوبیه این کتاب اینه که نویسندش کسیه که تاریک‌ترین و وحشتناک‌ترین روزها رو تجربه کرده و نهایتا به این نتیجه رسیده که تو هرشرایطی باز زنده بودن ادما دلیلی داره، فرق نویسنده‌های دیگه تو همین موضوع هست که با شکم سیر از شکم گشنه صحبت میکنن، به همین دلیل به نظرم کتاب‌های ایشون رو حتما باید یک بار خوند چون نویسنده‌های اینچنینی کم پیدا میشن.
هاجر زارع خفری
۱۴۰۱/۶/۲۱
سلام این کتاب یک روایت از شرایط سخت اردوگاه کار اجباری بود نمی‌گم که خوندن این کتاب در من تحول شگرفی ایجاد کرد ولی یک سری مطالب رو به من یاد داد ولی به نظرم به تنهایی نمی‌تونه متحول کننده باشه اما با خودم گفتم اگه تک تک افرادی که نویسنده عزیز درموردشون نوشته تونستن توی اون شرایط سخت ادامه بدن پس من برای چندان نباید سخت باشه ومن وضع خیلی بهتری دارم بهتره شاکر باشم میکردم و معنای خودم رو در زندگی پیدا کنم! ممنون از کتابرراه
Mohammad M
۱۴۰۳/۱/۸
کتاب انسان در جستجوی معنا یه کتاب به شدت قوی بشدت عالی برای به رخ کشیدن اهمیت درک معنا در زندگانی انسان هست که همه افراد توی هر موقعیتی از زندگی پیشنهاد میشه این کتاب رو بخونن واقعا کتاب قوی و قدرتمندیه که ذهن آدم رو روی شرایط جدید و همچنین سخت باز میکنه
من این کتاب رو نسخه فیزیکی مطالعه کرده ولی
بودم مطالعه‌اش از کتابراه با این ترجمه خیلی زیباتر و همچنین معنا بخش تر بود
ممنون از کتابراه بابت این کتاب
رویا جزایری
۱۴۰۰/۱/۶
شروع کتاب خاطرات تلخ و وحشتناک شکنجه و اسارت نویسنده اس که واقعا حال آدمو بد میکنه در ادامه توضیح میده که اگه برای هر اتفاق ناگوار توی زندگی معنا و دلیلی داشته باشیم بهتر میتونیم باهاش کنار بیاییم که ما ایرانی‌ها توش استادیم بعد هم مباحث تخصصی روانشناسی رو خیلی نامفهوم و نصفه نیمه توضیح میده و انقدر اصطلاح و الفاظ عجیب داره که معلوم نیست چی میخواد بگه من تا صفحه دویست خوندم به نظرم اتلاف وقت بود
مشاهده همه نظرات 357

راهنمای مطالعه کتاب انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.