معرفی و دانلود کتاب پادشاهی این جهان

عکس جلد کتاب پادشاهی این جهان
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پادشاهی این جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پادشاهی این جهان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پادشاهی این جهان

کتاب پادشاهی این جهان به قلم آلخو کارپانتیه، رمانی در ژانر رئالیسم جادویی است که با تلفیقی از واقعیت و تخیل، رخدادهای سن دومینگو و دوران خشونت‌آمیز مردم هائیتی و فرمانروایی کریستف حاکم خودکامه را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب پادشاهی این جهان:

آلخو کارپانتیه (Alejo Carpentier) نویسنده‌ی کوبایی تبار، در خانواده‌ای دو ملیتی رشد کرد. رویدادهای انقلابی هم در سرزمین خودش، هم در سرزمین مادری‌اش یعنی روسیه و هم در زادگاه پدری‌اش یعنی فرانسه رخ داده بود. او با صراحت و نگاهی ریزبین و موشکافانه، اتفاقات پیش و پس از هر انقلاب را درک و با ظرافتی خاص به تصویر می‌کشد. مرز مبهمی بین حقیقت و فراواقعیت (سوررئال) در قلم هنرمندانه و قدرتمند کارپانتیه وجود دارد که شما را جذب خود می‌کند.

او در عین حال یادآور می‌شود که هدف اکثر انقلاب‌ها برچیدن سیستم ستمگر حکومت و رسیدن به عدالت و آزادی است. ولی گاهی شاهد حقیقتی تلخ هستید که انقلابیون خود به ستمگرانی مستبد تبدیل می‌شوند که این خود نشات گرفته از ذات انقلاب‌های توام با خشونت است.

برده‌ای به نام «تی نوئل» قهرمان واقعی کتاب پادشاهی این جهان (The Kingdom of This World) است، که با وجود اینکه خود نقشی در اتفاقات کتاب ندارد اما با حضور و رویت کردن حوادث، رشته‌ی اتفاقات مختلف داستان را به هم پیوند می‌زند. در جریان مبارزات انقلابی شخصیتی به نام «ژان کریستوفر» که یک رستوران‌دار است، به قدرت می‌رسد اما به جای تلاش برای برقراری عدالت برای بردگان، روزگار را برای آن‌ها، سخت‌تر و تلخ‌تر از آن‌چه قبل از آن بود، می‌کند. به حدی که اسیران فرمانروایان قبلی، حسرت دوران گذشته را می‌خوردند.

کارپنتیه که مادرش روسی و پدرش فرانسوی بود، با کنترل ماهرانه‌ی این روایت نشان می‌دهد که ماهیت یک انقلاب نه تنها در انفجار آنی شکوه و جلال آن، بلکه در امواج پر فراز و نشیبی است که در آن‌سوی مرزها و زمان نهفته است، در توانایی آن در رسوا کردن فاتحان و پشتیبانی از ستمدیدگان و در بعضی موارد در دستیابی به خلاف آن. چرا که اگر تاریخ توسط فاتحان بازگو شود، آسان نیست گفته شود چه کسانی باید راویان برحق تاریخ باشند، مگر این‌که با هر صفحه معنای فاتح و مغلوب باز تعریف شود. مضامین رمان پادشاهی این جهان ذهن شما درگیر حقیقت پنهان عدالتی در قالب انسانیت و انسانی در قالب عدالت خواهد کرد.

در بخشی از کتاب پادشاهی این جهان می‌خوانیم:

ماکاندال لاغر بود. ماهیچه‌هایش تحلیل رفته و تنها اسکلتی از او مانده بود که گویی پوستش آن را سر هم نگه داشته است. اما چهره‌اش که در نور شمع، رنگ زیتونی را بازتاب می‌داد خوشنودی درونی او را آشکار می‌ساخت. دور سرش دستاری قرمز رنگ داشت که با رشته‌های مهره تزیین شده بود. پی بردن به زحمات صبورانه و طولانی‌ای که ماندینگ از شب فرارش متحمل شده بود باعث شگفتی تی نوئل شد. به نظر می‌آمد که به تک تک مزرعه‌های دشت سر زده و با همه‌ی افرادی که در آن‌ها کار می‌کردند ارتباط بر قرار کرده بود. برای مثال می‌دانست که در کارگاه‌های تولید نیل در دُن دُن می‌تواند روی اولِینِ باغبان، رومِین که آشپز محله‌ی برده‌ها بود و ژان پیِروی یک چشم حساب کند. در مزرعه‌ی لنورمان دو مزی برای سه برادران پونگ، فولاهِ پا-کمانی، کنگویی تازه وارد و مارینِتِ دورگه پیغام فرستاده بود.

فرد اخیر پیش از این در بستر ارباب می‌خوابید ولی با رسیدن دوشیزه دو لا مارتینییِر که قبل از این‌که به مستعمره بیاید در یک صومعه در لو‌هاور وکالتاً به ازدواج او درآمده بود، به رختشورخانه برگردانده شده بود. او همچنین با دو آنگولایی در آن سوی کوه لو بونه لِوِک تماس گرفته بود که به جرم دزدیدن براندی مجازات شده بودند و باسن‌هایشان در اثر زخم ضربه‌های میله‌ی گداخته‌ی آهن، شبیه پوست گورخر بود. ماکاندال با حروف الفبایی که فقط خود او می‌توانست بخواند اسم بوکور اهل میلو و حتی نام گله‌دارانی را که برای عبور از کوهستان‌ها به درد می‌خوردند در دفتر خود نوشته و با مردم آرتیبونیت هم تماس گرفته بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
قسمت اول
1: سرهای مومی
2: قطع عضو
3: چیزهایی که دست پیدا کرد
4: تسویه حساب
5: از اعماق فلاکت
6: دگردیسی
7: ظاهر انسانی
8: فرار بزرگ
قسمت دوم
1: دختر مینوس و «پاسیفائه»
2: پیمان رسمی
3: فراخوان شیپورهای صدف حلزونی
4: «داگون» در کشتی نوح
5: سانتیاگو دو کوبا
6: کشتی سگ‌ها
7: قدیس فاجعه
قسمت سوم
1: نشانه‌های بدشگون
2: سان سوسی
3: قربانی گاو‌های نر
4: محبوس
5: رویدادهای اوت
6: آخرین استدلال پادشاهان
7: خروج پردردسر
قسمت چهارم
1: شب مجسمه‌ها
2: قصر سلطنتی
3: نقشه‌برداران
4: بره‌ی خدا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پادشاهی این جهان
نویسنده
مترجمحسینعلی میرشاهی
ناشر چاپیانتشارات یمام
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-600-8772-72-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پادشاهی این جهان

طاهره بصیری راد
۱۴۰۲/۳/۲۳
خوبه، حتما علاقمندان به تاریخ و فضای تخیلی بخونن
امیر مهدی کرمی
۱۳۹۹/۱۲/۶
عالی بود آدم رو به دنیایی دیگر میبرد
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب پادشاهی این جهان

برای دریافت کتاب پادشاهی این جهان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.