معرفی و دانلود کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

عکس جلد کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟
قیمت:
۱۱۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ نوشته‌ی باربارا پیز و آلن پیز، با رجوع به تحقیقات و پژوهش‌های صورت‌گرفته در حوزه‌های روان‌شناسی، عصب‌شناسی و زیست‌شناسی تفاوت‌های بین زن و مرد را بررسی می‌کنند و منشأ این تفاوت‌ها را نشان می‌دهند. شما پاسخ بسیاری از پرسش‌های خود در رابطه با تفاوت‌های زنان و مردان را در این کتاب جذاب و پرفروش خواهید یافت.

درباره‌ی کتاب صوتی چ‍را م‍ردان‌ گ‍وش‌ ن‍م‍ی‌ده‍ن‍د و زن‍ان‌ ن‍م‍ی‌ت‍وان‍ن‍د ن‍ق‍ش‍ه‌ ب‍خ‍وان‍ن‍د؟

بسیاری از حوزه‌های علوم به مسئله‌ی تفاوت بین زن و مرد می‌پردازند. این تفاوت‌ها که ناشی از تأثیرات متقابل بین عوامل زیستی، رشدی و فرهنگ-اجتماعی هستند، موضوع بسیاری از تحقیقات و مناظرات علمی بوده‌اند و به نتایج زیاد (و بعضاً متضادی) رسیده‌اند. کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ (Why Men Don't Listen and Women Can't Read Maps)، نوشته‌ی بارابارا پیز (Barbara Pease) و آلن پیز (Allan Pease)، با رویکردی جامع و ساده به تحقیقات صورت‌گرفته در این زمینه می‌پردازد و نشان می‌دهد نه تنها زنان و مردان در لباس پوشیدن، فعالیت‌های اجتماعی و نگرش‌ها متفاوت هستند که حتی علت و منشأ این تفاوت‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و چرا زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ با این حقیقت ساده شروع می‌شود که زنان و مردان توانایی‌ها و استعداد‌های متفاوتی دارند و رفتار‌ها و علایق متفاوتی را دنبال می‌کنند. به باور باربارا پیز و آلن پیز، نویسندگان این کتاب، زنان و مردان در جهان‌های متفاوتی زندگی می‌کنند و حتی زبان‌هایی که به کار می‌گیرند نیز یکسان نیستند و تنها با فهمیدن این تفاوت‌هاست که زنان و مردان خواهند توانست به خوبی با یکدیگر زندگی کنند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و چرا زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند باربارا پیز و آلن پیز تفاوت‌های بین زنان و مردان در احساسات و درک و دریافت جهان را نشان می‌دهند. آن‌ها بر توانایی ویژه‌ی زنان در دیدنِ محیط اطراف‌شان تأکید می‌کنند و این مسئله را به تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهند. از نظر آن‌ها، همین توانایی بیشتر زنان در فهمیدن محیط اطراف‌شان است که باعث شده مردان نتوانند به خوبی در برابر زنان دروغ بگویند و به طور کلی توانایی شنیدن کمتری نسبت به زنان داشته باشند.

مغز انسان و تفاوت‌های بین مغز زنان و مردان در فصل دیگری از کتاب مورد مطالعه قرار می‌گیرد و حتی آزمونی برای سنجش اتصالات مغزی آورده می‌شود. در این فصل از کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و چرا زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ این سؤال قدیمی و همیشگی مورد بحث قرار می‌گیرد که «چرا مردان قادر نیستند چند کار را به صورت هم‌زمان انجام دهند؟». پاسخ این سؤال در مغز نهفته است و باربارا پیز و آلن پیز این تفاوت مغزی را کاملاً بررسی می‌کنند. دیگر فصل‌های کتاب، به مسائلی چون ادراک فضایی، احساسات و رابطه‌ی جنسی می‌پردازند و نکات و حقایق جالبی را در مورد زنان و مردان بیان می‌کنند.

کتاب چرا مردان گوش نمی‌دهند و چرا زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ توسط ناهید رشید و نسرین گلدار ترجمه شده و انتشارات آسیم آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را نشر صوتی ماه آوا و به گویندگی شرگان انورزاده تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب چ‍را م‍ردان‌ گ‍وش‌ ن‍م‍ی‌ده‍ن‍د و زن‍ان‌ ن‍م‍ی‌ت‍وان‍ن‍د ن‍ق‍ش‍ه‌ ب‍خ‍وان‍ن‍د؟

  • خواندن این کتاب، برای زنان و مردانی که یکدیگر را دوست دارند، از یکدیگر بدشان می‌آید یا صرفاً در کنار هم زندگی می‌کنند، الزامی‌ست. با خواندن این کتاب در مورد خود و همینطور جنس مخالف‌تان چیزهای بسیار زیادی یاد می‌گیرید. (دنیس ویتلی، نویسنده)

  • باربارا پیز و آلن پیز توانایی و استعداد زیادی در این دارند که آنچه عمیق است را واضح نشان دهند. آن‌ها با نوشتن این کتاب، مریخ و ونوس را به زمین آورده‌اند. (جان تیکل، نویسنده)

کتاب صوتی چ‍را م‍ردان‌ گ‍وش‌ ن‍م‍ی‌ده‍ن‍د و زن‍ان‌ ن‍م‍ی‌ت‍وان‍ن‍د ن‍ق‍ش‍ه‌ ب‍خ‍وان‍ن‍د؟ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های مربوط به تفاوت‌های بین زن و مرد علاقه‌مندید و می‌خواهید با تحقیقات و مطالعات عصب‌شناسی و روان‌شناسی در این حوزه آشنا شوید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

با باربارا پیز و آلن پیز بیشتر آشنا شویم

باربارا پیز و آلن پیز زوجی نویسنده هستند که عموماً در حوزه‌های زبان بدن و روابط می‌نویسند. این دو نویسنده و سخنران، در کشور استرالیا متولد شده‌اند و در این کشور ریاست شرکتِ «پیز اینترنشنال» را بر عهده دارند که به چاپ کتاب و ارائه‌ی دوره‌های آموزشی در زمینه‌ی روابط و فروش می‌پردازد. بسیاری از کتاب‌های نوشته شده توسط باربارا پیز و آلن پیز پرفروش بوده‌اند و کتاب‌های مرجعی اصلی در زمینه‌ی زبان بدن به شمار می‌روند. نکته‌ی جالب در مورد این زوج نویسنده این است که در سال 1991، آلن پیز به کرملین دعوت شده بود تا به برخی از سیاستمداران آینده‌ی این کشور از جمله ولادیمیر پوتین در زمینه‌ی زبان بدن آموزش دهد و آلن پیز از آن زمان تاکنون هر سال حداقل دو ماه در روسیه، سمینارهای آموزشی برگزار می‌کند. از دیگر آثار این زوج نویسنده می‌توان به کتاب‌های «کتاب جامع اسرار زبان بدن»، «چقدر با همسرتان تفاهم دارید؟» و «بازیگر: راهنمای جامع برگزاری جلسات و زبان بدن برای نتورکرها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ می‌شنویم

زنان و مردان با هم متفاوتند. هیچ‌یک بر دیگری برتر نیست. تنها نقطه‌ی مشترک آن‌ها، تعلق به یک گونه است. مردان و زنان در دنیاهای متفاوت با ارزش‌های متفاوت و طبق قوانین و قواعد مختلف زندگی می‌کنند. همه این را می‌دانند ولی برخی مردان از پذیرفتنش سر باز می‌زنند. حقیقت در این نکته نهفته است. به شواهد نگاه کنید. حدود 50 درصد ازدواج‌های کشورهای غربی، به طلاق می‌انجامد و بسیاری از روابط قبل از رسیدن به مرحله‌ی ازدواج، گسسته می‌شود. مردان و زنان همه‌ی جوامع، درباره‌ی نقطه‌نظرات، رفتارها، باورها و حرکات شریک زندگی خود، شکایت می‌کنند.

برخی مسائل روشن و واضح هستند. وقتی مردی به سلمانی می‌رود، تنها یک دلیل برای خود دارد. او می‌خواهد موی سرش را اصلاح کند. زنان در آرایشگاه فقط به دنبال کوتاه کردن یا پیچیدن موی سر نیستند. گاهی زن‌های غریبه‌ای که برای نخستین بار یکدیگر را در سالن آرایش می‌بینند، پس از خروج از آنجا تبدیل به دوستان صمیمی می‌شوند. آیا تا به حال دیده‌اید مردی در حال رفتن به سلمانی بگویند: «هی فرانک، من دارم می‌رم سلمونی. تو هم با من میای؟».

شنیدن چنین جمله‌ای از سمت مردان نادر است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
11 دقیقه
معرفی و مقدمه
33 دقیقه
فصل اول: گونه‌های یکسان، دنیاهای متفاوت
50 دقیقه
فصل دوم: احساس کامل
55 دقیقه
فصل سوم: همه‌چیز در مغز است
35 دقیقه
فصل چهارم: گفت‌وشنود - قسمت اول
36 دقیقه
فصل چهارم: گفت‌وشنود - قسمت دوم
32 دقیقه
فصل پنجم: ادراک سه‌بعدی - قسمت اول
37 دقیقه
فصل پنجم: ادراک سه‌بعدی - قسمت دوم
36 دقیقه
فصل ششم: افکار، عقاید، احساسات و سایر مناطق مشکل‌آفرین - قسمت اول
30 دقیقه
فصل ششم: افکار، عقاید، احساسات و سایر مناطق مشکل‌آفرین - قسمت دوم
52 دقیقه
فصل هفتم: ترکیب شیمیایی ما
49 دقیقه
فصل هشتم: مردان، زنان و رابطه‌ی جنسی - قسمت اول
44 دقیقه
فصل هشتم: مردان، زنان و رابطه‌ی جنسی - قسمت دوم
55 دقیقه
فصل نهم: ازدواج، عشق، عشق‌بازی
29 دقیقه
فصل دهم: به سوی آینده‌ای متفاوت

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟
نویسنده،
مترجمناهید رشید، نسرین گلدار
راویشرگان انورزاده
ناشر چاپینشر آسیم
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۴۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

davood ardakani
۱۴۰۲/۵/۱۲
درود، به نظر من هر زن و مردی نیاز هست این کتاب رو بخونن، اطلاعات مفیدی به هر دو جنس میده.سپاس از کتابره.
محمد علی حیدری
۱۴۰۳/۱/۵
بسیار عالی و علمی بود دلیل خیلی از رفتارهای مردان و زنان رو بعد از خواندن این کتاب متوجه شدم.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟

برای دریافت کتاب صوتی چرا مردان گوش نمی‌دهند و زنان نمی‌توانند نقشه بخوانند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.