معرفی و دانلود کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری

عکس جلد کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری
قیمت:
90000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری

مایکل کرو و جین ریدلی در کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری، با بررسی انگیزه‌های ازدواج، عوامل دوام و تعهد در آن، مسائل موجود در زندگی زناشویی مانند خشونت خانگی، مسائل جنسی، عوامل طلاق و... را تحلیل کرده‌اند و تلاش کرده‌اند تا با تفکری سیستمی به حل و درمان مشکلات زوجین بپردازد. همچنین در بخشی از این کتاب تکنیک‌هایی ارائه شده تا به مشاوران و متخصصان این حوزه در تشخیص و درمان اختلافات زناشویی کمک کند.

درباره کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری:

زوج درمانی یکی از شاخه‌های علم روانشناسی است که به طور ویژه به حل چالش‌های زناشویی می‌پردازد. این تخصص با تمرکز بر مسائل جنسی، روحی و عاطفی همسران، روش‌های مواجهه با مشکلات را به زوجین آموزش می‌دهد و میزان سازگاری و تناسب آن رابطه را ارزیابی می‌کند.

کتاب حاضر با نگاهی سیستمی - رفتاری در برگیرنده ارزیابی اولیه، معرفی تکنیک‌های مختلف و شیوه عملی چگونگی روند کار درمانی با زوجین است. مولفان برای کاربردی‌تر کردن کتاب از مثال‌های واقعی سود برده‌اند که به کیفیت کتاب آشکارا افزوده است.

فصل‌های کتاب زوج درمانی کاربردی: با رویکرد سیستمی - رفتاری (therapy with couple) موضوعات مختلفی را پوشش می‌دهد از جمله: فرآیند و ساختار درمان، مشکلات رابطه، آموزش ارتباط و گفتگوی متقابل، ارزیابی و فرمول بندی درمان، زوج‌درمانی حسادت، افسردگی، خشونت خانگی، روابط جنسی و زوج‌درمانی زن‌ و شوهرهای نامتعارف و افراد در فرآیند طلاق و... که همه این عناوین با نثری روان به فارسی برگردانده شده‌اند.

اشرف سادات موسوی که یکی از شاگردان دکتر مایکل کرو (نویسنده کتاب) بوده، تلاش کرده تا با ترجمه این کتاب، غنای تجربه و دانش خود را در حین تحصیل با دانش پژوهان این رشته شریک شود.

کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به مشاوران، روانشناسان و زوجینی که برای حل مشکلات زناشویی به دنبال منبعی مناسب هستند توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری بیشتر آشنا شویم:

مایکل کرو (Michael Crowe) روان‌پزشک مشاور در مرکز سلامت NHS جنوب لندن و مادزلی است که در آن جا سرپرستی واحدی برای بیماران مبتلا به خودآزاری مکرر را بر عهده گرفته است. او همچنین اداره کلینیک‌های تخصصی برای روابط زوجین و درمان جنسی را در دست دارد. کرو یکی از بنیانگذاران موسسه خانواده درمانی بوده و به عنوان یکی از اعضای موسس و رئیس سابق انجمن بریتانیا برای درمان جنسی و رابطه‌درمانی مشغول به فعالیت بوده و عضو هیئت مدیره شورای روان‌درمانی بریتانیا است.

جین ریدلی (Jane Ridley) ابتدا در رشته مددکاری اجتماعی دانشکده اقتصاد لندن و در دانشگاه نیوکاسل به عنوان یک دانشجوی ممتاز در موسسه روانپزشکی آموزش دید. او کار خود را با مایکل کرو در سال 1983 در کلینیک‌های زناشویی و جنسی درمانی آغاز کرد و در پیشرفت دوره‌های رابطه و درمان جنسی که اکنون مدرک دیپلم و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد، نقش بسزایی داشت.

در بخشی از کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری می‌خوانیم:

هدف اصلی درمان بهبود تعامل زوج است که به طور کلی بر افزایش راههای تعاملی متفاوت و بالا بردن انعطاف‌پذیری تکیه دارد. افزایش در این توانایی می‌تواند در حوزه کلامی یا حل‌مسئله باشد، و جنبه‌های متفاوت رابطه از شستن ظرف، مسائل مادی و حمایت عاطفی از یکدیگر را شامل شود.

انتظار می‌رود در نتیجه بهبود تعامل زن و شوهر، برخی علائم و مشکلات رفتاری در فرد بهبود یابد. علائم فردی ممکن است حذف شود، اما اگر علائم فردی حذف هم نگردد، برای زوج دیگر به‌عنوان مشکل جدی مطرح نیست. برای مثال، مشکل وسواس شوهر در زمینه وارسی شیرگاز و قفل درها ممکن است در درمان با برچسب‌گذاری جدید به‌عنوان رفتار مسئولانه برای امنیت خانواده و رفتار همسر در عدم توجه به وارسی شیر گاز و قفل درها به‌عنوان خطرپذیری معرفی شود.

ممکن است پایین‌ترین سطح درمان این باشد که درمانگر ترجیح دهد که زوج برای قبول مشکل موجود به توافق برسند و انتظار خود از حل مشکل را فراموش کنند. روشن است وقتی این توصیه انجام می‌شود که، بعد از یک دوره درمان با زوج دارای مشکلات ارتباطی، هیچ تغییری به وجود نیاید. بسیار اهمیت دارد که درمانگر از سرزنش مراجع یا مراجعان به‌ خاطر ناموفق بودن درمان اجتناب کند. از دیدگاه بسیاری از رفتاردرمانگران چیزی به‌عنوان ”مقاومت“ درمانی وجود ندارد، و فقط مسئله این است که درمان مناسب برای حل این مشکل تاکنون مطرح نشده است.

با این وجود، بهتر است درمان یا درمانگر را مورد سرزنش قرار دهیم تا این که موضوع شکست را به ناخودآگاه مرموز یا عوامل سیستمیک فردی یا زوج ارجاع دهیم. زیرا تا حدی اعتقاد به ناتوانی در زوج محتاج درمان وجود دارد و از سوی دیگر استراتژی درمانی ایجاب می‌کند که درگیری بین زوج و درمانگر را بی‌اهمیت نشان دهد.

اگر زوج یا هر یک از آنان احساس کنند که درمانگر بسیار مقتدرانه عمل می‌کند، یا از داشتن چنین قدرتی مغرور شده ‌است، یا مسئولیت زیادی را در درمان به‌عهده گرفته است، شاید در چنین شرایطی در مقابل درمانگر جبهه بگیرند. چنانچه درمانگر روش متعادل و همراه با رویکردی مشارکت‌پذیر را برای درمان اتخاذ کرده باشد به احتمال زیاد در این ورطه گرفتار نشده و مجدداً مشارکت زوج را به دست خواهد آورد.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
مقدمه نویسندگان
فصل اول: مراجع کیست و با چه دلا‌یلی به درمان رو می‌آورد؟
فصل دوم: مشکلا‌ت رابطه و اهداف درمان
فصل سوم: استراتژی کلی درمان
فصل چهارم: فرآیند و ساختار درمان: شروع و پایان
فصل پنجم: گفتگوی متقابل
فصل ششم: آموزش ارتباط
فصل هفتم: تفکر سیستمی
فصل هشتم: مداخله‌های ساختاری در جلسه
فصل نهم: رویکرد سیستمی: پیام‌ها، فرمول‌بندی‌ها، تکالیف
فصل دهم: زوج درمانی حسادت، افسردگی، خشونت خانگی
فصل یازدهم: روابط جنسی: اختلال در میل، برانگیختگی و ارگاسم
فصل دوازدهم: زوج‌درمانی با زوج‌های نامتعارف و افراد در فرآیند طلاق
واژه‌نامه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری
نویسنده،
مترجماشرف سادات موسوی
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات453
زبانفارسی
شابک978-964-95084-9-8
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
90000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری

زهرا لطفی
۱۴۰۲/۷/۱۹
کتاب فوق العاده مفید کاربردی برای درمانگران سیستمی رفتاری است.
زری
۱۴۰۲/۶/۲۸
کتاب کار هست برای درمانگر زوج خیلی کاربردی هست
درویش بختیاری
۱۴۰۱/۱۲/۲۸
مشکلات زوجین با این کتاب حل و فصل میگردد
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری

برای دریافت کتاب زوج درمانی کاربردی با رویکرد سیستمی - رفتاری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.