معرفی و دانلود کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد

عکس جلد کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد

اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی بزرگ در جهان است که هرساله قربانی‌های بسیاری را در چنگ خود گرفتار می‌سازد. کاوه بهادران و مهرانگیز پورناصح در کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد، با استناد به یافته‌های به‌روز و معتبر دانش روانشناسی، ابعاد گوناگون این معضل را بررسی کرده‌اند. هدف اصلی این کتاب، کمک به افرادی‌ست که به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم با بیماری اعتیاد دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. نویسندگان این اثر تلاش کرده‌اند تا با ارائه‌ی برخی تکنیک‌های عملی و مؤثر، افراد را از بازگشت به اعتیاد بازدارند.

درباره‌ی کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد

دلایل متعددی وجود دارد که ترک اعتیاد را برای قربانیان این بیماری، به امری بسیار مشکل بدل می‌کند. طبق آمارهای موجود، تخمین زده می‌شود که سه ماه پس از ترک، بیش از هفتاد درصد افرادِ درمان‌شده، دوباره مصرف مواد مخدر را آغاز کرده‌اند. از مهم‌ترین عواملی که می‌توانند فرد را به سوی مصرف مجدد مواد مخدر سوق دهند، عبارت‌اند از: «انگیزه‌ی ضعیف برای ترک»، «مواجهه با موقعیت‌های ترغیب‌کننده» و «نداشتن اعتمادبه‌نفس کافی».

دکتر کاوه بهادران و مهرانگیز پورناصح، در کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد، علاوه بر بررسی مفصل موارد بالا، تمام عواملی که سبب بازگشت بیماران به سوی مواد مخدر می‌شوند را توضیح داده‌اند. نویسندگان در این کتاب، به دنبال ارائه‌ی راه‌‌حل‌های معجزه‌آسایی برای ترک اعتیاد نیستند؛ زیرا به خوبی می‌دانند که چنین راه‌حل‌هایی وجود خارجی ندارند. هدف اصلی آن‌ها از نگارش این اثر ارزشمند، استفاده از یافته‌های معتبر دانش روانشناسی برای کمک به افرادی‌ست که به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم، با مسئله‌ی اعتیاد درگیری دارند. از این رو، توصیه‌ها و مطالب این کتاب تنها زمانی نتیجه‌بخش خواهند بود که خود فرد، با تمام وجود تصمیم داشته باشد که اعتیاد را برای همیشه کنار بگذارد.

دکتر کاوه بهادران و مهرانگیز پورناصح در فصل نخست کتاب، ابتدا مخاطب را با ماهیت اعتیاد و ابعاد مختلف آن (شامل بعد زیستی، روانی، اجتماعی و معنوی) آشنا می‌سازند. پس از ارائه‌ی اطلاعاتی مفید و مهم درمورد بیماری اعتیاد، فصول بعدی کتاب به ریشه‌یابی مشکلات و راه‌های درمان این بیماری اختصاص یافته است. فصل دوم، در مورد عوامل مختلفی که بر ترک اعتیاد تأثیرگذار هستند (از جمله نقش مخرب وسوسه و تأثیر بالای افکار مثبت و منفی در مسیر ترک) به بحث می‌پردازد. مخاطب در فصل سوم کتاب، با برخی از مهم‌ترین تکنیک‌های شناختی مؤثر در مقابله با اعتیاد، از قبیل تکنیک‌های فلش رو به پایین، تصویرسازی ذهنی و تجسم موقعیت آشنا می‌شود.

تمرکز نویسندگان در فصل چهارم کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد، معطوف به اصول و تکنیک‌های رفتاری مختلف برای مقابله با اعتیاد است. تغییر سبک زندگی، انجام تمرین‌های مختلف رفتاری در راستای آرام کردن ذهن و بدن، داشتن برنامه‌ی روزانه و کنترل عوامل تحریک‌کننده‌ی محیطی، برخی از مهم‌ترین توصیه‌های مطرح‌شده در این فصل از کتاب هستند.

کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد به وسیله‌ی انتشارات مهر کاویان در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

درباره‌ی مجموعه‌‌ی آرامش در ژرفا

مجموعه‌ی آرامش در ژرفا، متشکل از پنج جلد کتاب است که توسط کاوه بهادران، مهرانگیز پورناصح و رؤیا پیرزاده به نگارش رسیده‌اند. نویسندگان در هریک از کتاب‌های این مجموعه، یکی از معضلات مربوط به روانشناسی را بررسی کرده و راهکارهایی کاربردی ارائه داده‌اند. راه‌های دستیابی به آرامشی عمیق، روش‌های کنترل خشم و عصبانیت، چگونگی مقابله با نگرانی‌ها، راه‌های پیشگیری از بازگشت به اعتیاد و مقابله با استرس، مباحثی‌ هستند که در جلدهای مختلفِ مجموعه‌ کتاب‌های آرامش در ژرفا، به‌طور مفصل بررسی شده‌اند. انتشارات مهر کاویان، این مجموعه کتاب را به چاپ رسانده است. کتاب‌های «برای رسیدن به آرامش عمیق»، «راهنمای کنترل خشم و عصبانیت»، «راهنمای مقابله با نگرانی‌ها»، «راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد» و «راهنمای مقابله با بیماری‌های ناشی از استرس» به ترتیب عناوین منتشرشده ذیل این مجموعه هستند که نسخه‌ی الکترونیک آن‌ها در سایت و اپلیکیشن کتابراه موجود است.

کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که قصد دارند بیماری اعتیاد را برای همیشه کنار بگذراند، از مخاطبین اصلی کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد به حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این اثر همچنین به دانشجویان رشته‌ی روانشناسی و کسانی که به بیماران مبتلا به اعتیاد کمک می‌کنند، به‌طور جدی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد می‌خوانیم

«وقتی خانه هستم، تنها هستم، کار خاصی برای انجام ندارم و کمی هم دلم گرفته است، هوس مصرف به سراغم می‌آید.»

پرسش: چه فکری معمولاً قبل از مصرف به سراغتان می‌آید؟

تجسم: فکر می‌کنم بد نیست کمی مصرف کنم تا سرحال بیایم.

پرسش: وقتی این افکار به ذهنتان می‌آید در چه حالتی قرار دارید؟ چه می‌شنوید؟ چه احساسی دارید؟

تجسم: معمولاً یک گوشه‌ای نشسته‌ام. در خودم فرو رفته‌ام. احساس بی‌ارزشی می‌کنم. کمی عصبی هستم و وقتی به فکر مصرف می‌افتم، یک احساس کشش در من زنده می‌شود و یاد لحظه‌هایی می‌افتم که نشئه هستم. درواقع وسوسه می‌شوم که دوباره این تجربه را داشته باشم.

پرسش: در این حالت چه اتفاقی می‌افتد؟

تجسم: راستش اگر ممکن باشد و داشته باشم، بدم نمی‌آید که مصرف کنم.

پرسش: بعدش چی‌کار می‌کنید؟

تجسم: پا می‌شوم و به‌دنبال مواد می‌گردم.

فهرست مطالب کتاب

دیباچه
فصل اول: مسئله اعتیاد: سوءمصرف مواد
چرا اعتیاد را باید یک بیماری قلمداد کرد؟
بُعد زیستی
بُعد روانی
بُعد اجتماعی
بُعد معنوی
چرخۀ معیوب اعتیاد
فصل دوم: مسئله اعتیاد - درمان: عوامل تأثیرگذار بر اعتیاد
هوس و وسوسه در اعتیاد
انتظارپیامد مثبت
نقش افکار و فرض‌های اساسی در اعتیاد
فصل سوم: اصول و تکنیک‌های شناختی برای مقابله با اعتیاد
تکنیک‌های شناحتی
تحلیل سود و زیان
شناسایی و اصلاح فکرها و باورها پیرامون مواد مخدر
تکنیک فلش رو به پایین
تصویرسازی ذهنی
تجسم موقعیت
تمرین شناختی
فصل چهارم: اصول و تکنیک‌های رفتاری برای مقابله با اعتیاد
اصول رفتاری
تکنیک‌های رفتاری
ارزیابی برنامه روزانه
آزمایش‌ها و تمرین‌های رفتاری
آموزش آرام‌سازی بدن و ذهن
تغییر سبک زندگی: غنی‌سازی اوقات
کنترل محرک‌های محیطی
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۳۸۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-964-2765-01-0
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد

برای دریافت کتاب آرامش در ژرفا 4: راهنمای پیشگیری از بازگشت اعتیاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.