معرفی و دانلود کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونگی بهبود روابط همسران

عکس جلد کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونگی بهبود روابط همسران
قیمت:
89000 تومان - 9.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونگی بهبود روابط همسران

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی به اتمسفر رابطه شما هوای تازه می‌بخشد! جان گری نویسنده تاثیرگذار و پرفروش کتاب‌های روابط زناشویی، با برشمردن تفاوت‌های اساسی بین مردان و زنان، قصد دارد راه شناخت همدیگر را برای زوجین فراهم کند. این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، میزان تنش‌ها و سوتفاهم‌های مردان و زنان را کاهش می‌دهد و آن‌ها را برای ساخت یک رابطه موفق و عاشقانه، به یک زبان مشترک و قابل فهم می‌رساند.

درباره کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

«تو اصلا از یک کُره دیگر آمدی!» شاید شما هم این جمله را در هنگام مواجهه با اختلافی فاحش بین خود و همسرتان گفته و شنیده باشید؛ یا زمانی که حرف یکدیگر را درک نمی‌کنید، احساس درماندگی در شما به وجود آمده باشد. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی (Men are From Mars Woman are From Venus) این احساسات مخرب رابطه را درمان خواهد کرد.

این کتاب به تفاوت‌های بنیادین زنان و مردان اشاره دارد. جان گری معتقد است تفاوت‌های روانشناختی و رفتاری، جنس زن و مرد را تا حدی از هم متمایز می‌کند که گویی از دو سیاره مختلف به زمین آمده‌اند.

گری با آوردن نمونه‌های متفاوت و البته واقعی از موقعیت‌های مختلف زندگی زناشویی، به مخاطب نشان می‌دهد که بسیاری از درگیری‌ها از عدم درک جهان یکدیگر می‌آید. یا به زبان ساده مشکل از جایی شروع می‌شود که همسران، حرف یکدیگر را متوجه نمی‌شوند. به همین دلیل این کتاب با ایجاد یک راه ارتباطی سالم و مشترک، به ترمیم و بهبود روابط زناشویی کمک می‌کند.

عبارت‌های معروف کتاب مثل «مردان به غار می‌روند» یا «زنان همچون موج عمل می‌کنند» به اصطلاحات رایج تحلیل روابط متقابل زوجین تبدیل شده‌اند. همین عبارت‌های عجیب وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های این حوزه است. چرا که با مثال‌هایی ملموس جای خود را در ذهن مخاطب باز می‌کند و این فرصت را به او می‌دهد تا در مواقع ضروری آن‌ها را به خاطر بیاورد و مورد استفاده قرار دهد. این اصلاحات رفتاری تاثیر بسیار زیادی در مدیریت رابطه زناشویی می‌گذارند؛ به همین دلیل است که کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی بارها توسط متخصصین سراسر جهان به همسران توصیه می‌شود.

افتخارات کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

- از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- در فهرست کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند
- از پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی در دهه 1990
- ترجمه شده به 50 زبان زنده دنیا

نکوداشت‌های کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

- کتابی ارزشمند و ضروری که به درک سبک‌های ارتباطی زن و مرد کمک می‌کند. (هارویل هندریکس، نویسنده کتاب دریافت عشقی که می‌خواهی)

- گری قلبی ارزشمند را به شما می‌دهد. این کتاب زبان خارجی که همسر شما به آن صحبت می‌کند و می‌شنود را ترجمه می‌کند. (USA Today)

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

مطالعه کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی برای همه زوجین ضروری است چرا که آن‌ها را با جهان پنهان ذهن یکدیگر آشنا می‌کند و مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را آموزش می‌دهد.

جان گری را بهتر بشناسیم:

همه کسانی که به حوزه روانشناسی علاقه دارند، نام جان گری (John Gray) را شنیده‌اند. این نویسنده معروف متولد 1951 در تگزاس آمریکا، تحصیلات خود را در رشته علم هوش خلاق گذراند و بعد از انتشار کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی به شهرتی جهانی رسید. کتابی که جریان اصلی سایر آثار او را تعیین کرد و تا مدت‌های طولانی در صدر پرفروش‌ترین آثار به چشم می‌آمد. سایر کتاب‌ها و سخنرانی‌های گری به بهبود روابط فردی و جمعی می‌پردازد.

دکتر جان گری سردبیر ژورنال خانواده، عضو هیات مشاوران انجمن بین‌المللی خانواده و ازدواج است. وی فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی از دانشگاه کلمبیا پاسیفیک آمریکا، یکی از 16 متخصص در رشته‌های مربوط به توریسم بهداشت و سلامت به‌شمار می‌آید.

جملات برگزیده کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی:

- مردها وقتى بر سر شوق مى‌آیند و انرژى مى‌گیرند که احساس کنند به آن‌ها نیاز هست... زن‌ها وقتى بر سر شوق مى‌آیند و انرژى مى‌گیرند که احساس کنند مورد عشق و حمایت قرار گرفته‌اند.

- وقتى زن تحت فشار روحى قرار مى‌گیرد بلافاصله به دنبال حل مشکلش نیست، بلکه درصدد آن است که درباره‌ى آن‌ها با دیگران حرف بزند و درکش کنند تا آرام بگیرد.

- وقتى احساسات منفى سرکوب شد، احساسات مثبت نیز سرکوب شده و آن‌گاه عشق مى‌میرد.

در بخشی از کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی می‌خوانیم:

«من خوبم» به زبان ونوسى یعنى مى‌تونم از پس مشکلاتم بربیایم لذا به کمک کسى احتیاج ندارم. متشکرم. بدون این ترجمه وقتى مردى مى‌گوید: «من خوبم» زن ممکن است آن را این‌طور تعبیر کند: «من ناراحت نیستم چون برام اهمیتى نداره» یا «نمى‌خوام مشکلاتم رو با تو در میون بذارم. چون تو نمى‌تونى براى من کارى بکنى.»

«چیزى نیست» به زبان ونوسى این‌طور ترجمه مى‌شود: «آن چیزهایى که باعث اذیتم مى‌شه قابل حل، تو خودت را نگران نکن لطفاً در مورد آن دیگر سؤالى از من نکن. بدون توجه به این مطلب وقتى مرد مى‌گوید: «چیزى اذیتم نمی‌کنه» زن آن را این‌گونه تعبیر مى‌کند: «به کمکت نیاز دارم تا علت ناراحتى‌ام رو بفهمم. با این نوع برداشت زن با طرح سؤالاتش مرد را عصبانى مى‌کند، در حالى که مرد واقعاً مى‌خواهد تنها باشد.»

«مشکلى نیست» به زبان ونوسى یعنى: «آنطور هم نیست که هیچ مشکلى وجود نداشته باشد اما دائم از من سؤال نکن. من خودم مى‌تونم حلش کنم. من خودم از پسش بر میام.» بدون این ترجمه وقتى مرد مى‌گوید: «مشکلى نیست» زن این‌طور برداشت مى‌کند: «اوضاع فعلا بر وفق مراده، اما یادت باشه کارى نکنى که دوباره این مشکل پیش بیاد.

«چیز مهمى نیست» به زبان ونوسى یعنى: «من خودم مى‌تونم کارهام رو روبه‌راه کنم. تو فکرت را مشغولش نکن و درباره‌اش هم حرف نزن. این نگرانى تو منو بیشتر ناراحت مى‌کنه. من خودم مشکل پیش آمده را حل مى‌کنم.

بدون توجه به نوع برداشت «ونوسى» وقتى مرد مى‌گوید: «چیز مهمى نیست» زن ممکن است آن را به این شکل تعبیر کند: «تو همیشه چیزهاى کوچک را بزرگ مى‌کنى. مشکل خودمِ، خودم هم حلش مى‌کنم.»

ترجمه‌ى «مشکلى نیست» به زبان ونوسى یعنى: «من مى‌تونم این مشکل رو حل کنم، اما اگر تو بخواهى حاضرم با کمال میل حل این مسئله رو به تو واگذار کنم.»
بدون توجه به نوع ترجمه‌ى ونوسى وقتى مرد مى‌گوید: «مشکلى نیست» زن ممکن است آن را این‌طور تعبیر کند: «مشکلى نیست. چرا تو همه‌ى مسائل را به دیده مشکل مى‌نگرى، بعد هم خودت درصدد حل آن برمى‌آیى.»

فرهنگ اصطلاحات مریخى/ونوسى به زنان کمک مى‌کند تا منظور واقعى مردها را وقتى که مختصر و مفید حرف مى‌زنند درک کنند. زیرا گاهى اوقات منظور واقعى مرد با تعبیر زن از گفته‌هاى او کاملاً متفاوت است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: مردان مریخى، زنان ونوسى
فصل 2: آقاى چاره‌ساز و کمیته‌ى بهبود و اصلاح خانواده
فصل 3: مردان به غار تنهایى خود پناه مى‌برند
فصل 4: چگونه جنس مخالف را سر شوق آوریم
فصل 5: به زبانى متفاوت از هم سخن گفتن
فصل 6: مردها شبیه کش‌اند
فصل 7: زن مانند موج است
فصل 8: شناخت نیازهاى گوناگون عاطفى خویش
فصل 9: چگونه از جروبحث جلوگیرى کنیم
فصل 10: امتیازدهى به جنس مخالف
فصل 11: چگونه درباره‌ى احساسات ناخوشایند با همسرمان صحبت کنیم
فصل 12: چگونه درخواست حمایت کنیم و از آن برخوردار شویم
فصل 13: افسون عشقى پرشور و ماندگار را چگونه حفظ کنیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مردان مریخی، زنان ونوسی: چگونگی بهبود روابط همسران
نویسنده
مترجممینا امیری
ناشر چاپیانتشارات نقش و نگار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک964-7002-20-3
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
89000 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

مهدیه ابوالفتحی
۱۴۰۱/۸/۲
من خیلی چیزهای مفیدی از این کتاب یادگرفتم
البته ترجیح میدادم کمی خلاصه بود چون بیش از حد اشاره میشه به همه‌ی مسائل موجود
اما احساس میکنم درک مقابل من رو در برابر همسرم بیشتر کرد این کتاب
زارعی
۱۴۰۱/۲/۳۰
خواندن این کتاب رو توصیه میکنم به کسانی که در ورطه مقایسه بین دو جنس و توقع و انتظارات بی جا و غیر منطقی هستم و خواهان درک تازهای از روابط بین دو جنس زن و مرد هستن و جهت نگاه از زاویه بهتر به این رابطه زن و شوهر هستند.
صنم
۱۴۰۱/۸/۲
واقعا کتابش عالیه
اونقد با جزییات و با مثال‌های مختلف توضیح داده ک خیلی راحت میتونی تمام اون اتفاقات و توی زندگی خودتم تجزیه و تحلیل کنی و بهتر تصمیم بگیری ک تو اون لحظه و اون موقعیت باید چی کار کنی
mahsa
۱۴۰۱/۷/۲۲
خیلی خیلی خوبهههههههههههه به همه دوستان پیشنهادش میکنم کتاب عالی در برخورد و شناخت جنس مخالف من که راضیم جان گری همیشه عالیه و کتاباش فوق العادس ممنون از کتابراه🥰🥰👏🏻👏🏻👏🏻
محمدرضا فهیمی
۱۴۰۲/۹/۱۶
ایده‌های جالبی داره، موثر هست و شناخت ادم را نسبت به هم بیشتر میکنه فقط اگر کمی خلاصه تر بود بهتربود، مثال هاشم با فونت خیلی ریزی اورده شده بود.
نسیم نادرپور
۱۴۰۲/۴/۳۰
وای این کتاب خیلی خیلی خوبه، درواقع اگه همه‌ی این اصول را رعایت کرد فرد زندگی خوبی داره و خوشبخته، ولی خیلی سنگینه و به نظرم چند بار باید مطالعه بشه
Hamideh Aghebati
۱۴۰۱/۱۲/۴
خیلی مختصره زیاد به درد من نخورد!
مختصر از این بابت میگم که می‌توانست مثل خیلی کتاب‌های قویِ دیگه باور آدمو قشنگ درست کنه!
اونجوری که تعریفش رو شنیدم نبود
Fatemeh82003
۱۴۰۱/۱۲/۶
کتاب مفیدی هست نسخه صوتی هم به کار میاد ولی بهتره نسخه متنی رو هم به همراه داشته باشید که یه پکیج کامل تری در خصوص این مطالب داشته باشید
زهره علیزاده
۱۴۰۲/۵/۱۰
کتاب بسیار تا بسیار عالی بود به نظر من برای همه کسانی که در ابتدای یک رابطه هستند این کتاب ضروری و واجب است
مهشید جلیلیان
۱۴۰۲/۱/۱۸
به نظرم خوبه چون دیدگاه دقیق و جالبی از جنس مخالف بهت میده و اینجوری میتونی بهتر تصمیم بگیری و رفتار کنی
زهرا علوی
۱۴۰۱/۷/۲۱
خیلی عالی بودخیلی کمکم کرد. برای کسایی ک ازدواج کردن (مخصوصا کسایی ک نامزد کردن) خیلی به درد میخوره....
علی مرتاضی
۱۴۰۱/۵/۵
کسانی که می‌خواهند زندگی موفقی داشته باشند برایشان کتاب خوبیه کاش همه قبل از ازدواج این کتاب را بخونند
وحید اللهوردیان
۱۴۰۱/۴/۲۳
بهترین کتابی که میتونه به شما کمک کنه تا رابطه خراب شدتونو با همسرتون نجات بدید، قطعا ارزش وقت گذاشتنو داره
N H
۱۴۰۱/۲/۸
این کتاب واقعا یه راهنمای بی نظیره واسه زندگی مشترک تفاوت‌های دو جنس شناخته میشه و درک کردن همدیگه بیشتر میشه
Ati t
۱۴۰۲/۵/۶
یکی از مفیدترین کتاب‌هایی که تو عمرم خوندم، و واقعا باعث بهتر شدن روابط زوج و درک بیشار متقابل میشه
مشاهده همه نظرات 29

راهنمای مطالعه کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی

برای دریافت کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.