معرفی و دانلود کتاب زیاد فکر نکنید

عکس جلد کتاب زیاد فکر نکنید
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیاد فکر نکنید

با مطالعه‌ی کتاب زیاد فکر نکنید، علاوه‌ بر فائق آمدن بر افکار منفی و مخرب، می‌توانید آن‌ها را با افکار مثبت و سازنده جایگزین کنید و به نشاط و آرامش بیشتری برسید. ان بوگل در این اثرِ نامزدِ جایزه‌ی گودریدز، استراتژی‌های مؤثری برای تغییر کارکرد ذهن پیشنهاد می‌کند و انرژی شما را برای تمرکز بر مسائل مهم و ضروری آزاد می‌سازد.

درباره‌ی کتاب زیاد فکر نکنید

همه‌ی ما در بسیاری از اوقات در چرخه‌ای از افکار گرفتار شده‌ایم که بیرون آمدن از آن را خارج از توان خود دیده‌ایم و زمان‌هایی بوده که بلاتکلیفی یا ترس‌ از اشتباه کردن به ما هجوم آورده است. اما این زندگی‌ای نیست که هیچ‌یک از ما در طلبش باشیم. بنابراین هرطور هست باید از افکار ناسالم و افراطی جان سالم به درببریم. اما چگونه؟ ان بوگل (Anne Bogel) در کتاب زیاد فکر نکنید (Don't Overthink It)، به‌طور مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهد.

نشخوار فکری هیچ نتیجه و فایده‌ای ندارد و باعث می‌شود تمام توجه و تمرکز ما به‌جای مسائل واقعی و مهم، صرف امور بیهوده شود. این روند باعث می‌شود ما بیشتر فکر و کمتر عمل کنیم. فکر کردنِ افراطی هم می‌تواند متوجهِ اعمالِ گذشته‌مان و هم شامل نگرانی درمورد حوادثِ آینده باشد. در چنین وضعیتِ ذهنی‌ای، ممکن است ساعت‌ها به کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین مسائل فکر کنیم و به برداشت‌های وحشتناک خود راجع‌ به امور پیش‌پاافتاده، مثلاً یک پیام، یک تماس تلفنی و یا یک مکالمه‌ی ردوبدل شده پروبال دهیم.

معرفی و دانلود کتاب زیاد فکر نکنید

به‌زعمِ ان بوگل، تمام نگرانی‌های ذهنی ما در سه ویژگی اشتراک دارند و آن تکراری بودن، بی‌فایده بودن و ناسالم بودن است. مغز ما در جریانِ این تلاطم فکری فرسوده و خسته می‌شود و انرژی‌اش را برای حل مسائل مهم زندگی از دست می‌دهد. نویسنده در کتاب زیاد فکر نکنید راه‌حل‌هایی را برای خلاص شدن از این وضعیتِ دشوار ارائه می‌دهد که «مرحله‌به‌مرحله پیش رفتن»، «کمک خواستن از دیگران»، «عجله کردن برای شروع»، «محدود کردن خود» و... از آن جمله‌اند.

تحقیقات موجود در کتاب زیاد فکر نکنید نشان می‌دهد که زیاد فکر کردن بر زنان تأثیر بیشتری نسبت به مردان به جا می‌گذارد. این تفاوت ممکن است یکی از اصلی‌ترین دلایلی باشد که زنان بیشتر در معرض نشخوار فکری، ناتوانی در حل مسائل و تجزیه‌وتحلیلِ بیش‌ازحد مسائل قرار دارند. نشخوار فکری چه برای زنان و چه برای مردان آثاری نظیر عدم توانایی در حل مسائل و تصمیم‌گیری را به دنبال دارد و افراد خانواده و نزدیکان را از آن‌ها دور می‌کند.

ان بوگل تغییرات کوچک و جزئی‌ای که زندگی خودش را متحول کرده‌اند در کتابِ پیشِ رو در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. کتاب زیاد فکر نکنید هم تأثیرات گسترده و مخرب ناشی از زیاد فکر کردن را شرح می‌دهد و هم روش‌ها و تکنیک‌هایی برای غلبه بر نشخوار ذهنی معرفی می‌کند. می‌دانیم که خوب زیستن به نحوه‌ی افکار ما بستگی دارد. با کمک این کتابِ راهنما می‌توانیم افکار و ذهن خود را بهتر مدیریت کنیم، بر خستگی ناشی از تصمیم‌گیری غالب شویم و در نهایت، به آرامش و نشاط بیشتری دست یابیم.

این کتاب توسط انتشارات ققنوس، با ترجمه‌ی فاطمه ضیاءتوحیدی منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب زیاد فکر نکنید

  • پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب زیاد فکر نکنید

  • فکر کردن بیش‌ازحد پیرامون مسائل زندگی هیچ سودی ندارد و فقط وقت را تلف می‌کند. کتاب زیاد فکر نکنید به خوانندگان نشان می‌دهد چطور از این تله‌ی ذهنی رهایی یابند و برای مواجهه با رویدادهای زندگی آماده شوند. (لورا واندرکام)
  • اگر می‌خواهید هراس کمتر و آرامش بیشتری داشته باشید، این کتاب را بخوانید. (مری لورا فیلپات)
  • ان بوگل شما را از چرخه‌ی باطل افکار بیرون می‌کشد و انگیزه‌ی شروع کار را در شما بیدار می‌کند. (امیلی پی. فریمن)

کتاب زیاد فکر نکنید برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که با نشخوار ذهنی مواجه شده‌اند، برای یادگیری راه‌های فرار از آن و کسب مهارت کنترل ذهن به این کتاب نیاز پیدا خواهند کرد. دوست‌داران کتاب‌های حوزه‌ی موفقیت و خودسازی مخاطبان اصلی این اثر هستند.

در بخشی از کتاب زیاد فکر نکنید می‌خوانیم

آنى لاموت تقریباً همیشه درمورد مبارزه‌ی مداوم خود با افکار ناخواسته و کلماتى که تاکنون به او کمک کرده‌اند تا با آن‌ها مقابله کند مى‌نویسد. یک بار با یک کشیش قبطى مهربان بر روى صخره‌اى در آفریقاى شمالى بود و مجبور شد به چیزى خجالت‌آور اعتراف کند: «من به روان‌پزشکم قول داده‌ام که به هر کسى که با او در یک مکان مرتفع قرار مى‌گیرم بگویم که از کودکى وقتى در مکان خیلى مرتفعى مى‌ایستم به پریدن فکر مى‌کنم.»

لاموت درباره‌ی آن کشیش مى‌گوید: «او اصلاً نگران نشد. حرفى زد که نگرانى من را هم از بین برد. او گفت: اوه، چه کسى به این مسئله فکر نمى‌کند؟»

لاموت مى‌گوید که پاسخ کشیش کاملاً درست بود. این حرف باعث شد که او احساس بهترى داشته باشد. او شرح مى‌دهد که انسان افسرده‌اى نیست و به خودکشى هم نمى‌اندیشد اما با وجود این گاهى این افکار ناخوشایند را دارد. پاسخ کشیش به او قدرت داد تا این فکر را کنار بگذارد.

اکثریت قریب‌به‌اتفاق ما هر از گاهى افکار ناخواسته‌اى مانند این را تجربه مى‌کنیم، افکارى که آگاهانه ایجاد نمى‌کنیم و افکار و احساسات واقعى ما را هم نشان نمى‌دهند. دکتر سالى اِن. وینستون و دکتر مارتین اِن. سیف، در کتاب فوق‌العاده‌ی خود، غلبه بر نفوذ اندیشه‌هاى ناخواسته، افکار ناخواسته را این‌چنین معرفى مى‌کنند: «افکار ناخوانده‌اى که ناگهان وارد ذهن مى‌شوند و به نظر نمى‌رسد بخشى از جریان مداوم فکرى عامدانه باشند.» اگر شما هم فکر سرزده و ناخواسته‌اى دارید مانند افکار لاموت براى پریدن از مکان‌هاى بلند ممکن است نگران باشید، چون مى‌دانید که زندگى شما منعکس‌کننده‌ی افکار مداوم شماست. اما مطمئن باشید هر فکرى که وارد ذهن شما مى‌شود بیانگر شخصیت اصلى شما نیست.

فهرست مطالب کتاب

1. چگونه زندگى خود را مى‌گذرانیم؟
2. مرحله به مرحله پیش بروید
3. مراقب آنچه دارید انجام مى‌دهید باشید
4. تصمیم بگیرید چه چیزى واقعا برایتان اهمیت دارد
5. وقت بگذارید تا بتوانید سریع عمل کنید
6. براى شروع کردن عجله کنید
7. از باغ خود مراقبت کنید
8. خود را محدود کنید تا آزاد شوید
9. از کس دیگرى بخواهید آن را برایتان انجام دهد
10. وقتى اوضاع از کنترل خارج مى‌شود
11. پایبند بودن به آیین‌ها
12. بیایید کمى ولخرجى کنیم
13. تغییراتى کوچک براى رسیدن به وفورِ مطلق
14. پیامدهاى موج‌گونه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیاد فکر نکنید
نویسنده
مترجمفاطمه ضیاء توحیدی
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-04-0400-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیاد فکر نکنید

کتابخوان
۱۴۰۲/۷/۲۹
این کتاب واقعا عالیه و خوندش برای هر کسی مفیده. باتشکر از کتابراه
سعیده کاس پور
۱۴۰۲/۹/۲۸
ساده، کاربردی، مفید
محمد خاندوزی
۱۴۰۲/۹/۳
عالی حتما بخونیدش
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب زیاد فکر نکنید

برای دریافت کتاب زیاد فکر نکنید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.