معرفی و دانلود کتاب صوتی تضادهای درونی ما

عکس جلد کتاب صوتی تضادهای درونی ما
قیمت:
۸۱۰۰۰ 56700 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تضادهای درونی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تضادهای درونی ما و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تضادهای درونی ما

کارن هورنای در کتاب صوتی تضادهای درونی ما از نظریات استاد خود، فروید، فاصله گرفته و به بازتعریف مفهوم «روان‌رنجوری» می‌پردازد. او ریشه‌ی روان‌رنجوری را نه غرایز جنسی، که حاصل رابطه‌ی ناهنجار کودک با محیط خود می‌داند. به عقیده‌ی او فرد روان‌رنجور کسی‌ست که زندگی را تجربه‌ای دردناک و ناایمن می‌بیند که برای تاب‌آوردن در مقابل آن یکی از این سه مکانیسم دفاعی را برگزیده است: «پرخاشگری، اطاعت و انزوا».

درباره کتاب صوتی تضادهای درونی ما:

کارن هورنای (Karen Horney)، روانکاوی آلمانی و از پیروان مکتب فرویدی بود. او را از مهم‌ترین نظریه‌پردازان در زمینه‌ی شخصیت می‌دانند. او در کتاب صوتی تضادهای درونی ما (Our inner conflicts) که اکنون به مطالعه‌ی آن مشغول شده‌اید،‌ با صراحتی مثال‌زدنی، زبانی استوار و عاری از اصطلاحات منطقی و فنی به شرح نظریه‌ی خود در باب بیماری‌های روانی و بیماران روان‌رنجور می‌پردازد و کمتر روان‌کاوی را می‌توان یافت که از این نظر با کارن هورنای برابری کند. نویسنده در دو بخش به بیان تئوری خود می‌پردازد؛ او در قسمت اول بیان می‌کند که حساسیت‌ها و زخم‌های روحی به چه دلیل در انسان‌ ایجاد می‌شوند و چگونه او را به یک فرد روان‌رنجور بدل می‌سازند. قسمت دوم کتاب تضادهای درونی ما شرح اثرات و عوارضی‌ست که این حالات ناسالم به‌ وجود می‌آورند.

سال‌های ابتدایی زندگی بسیاری از ما با شروع مطلوبی همراه نبوده است. ممکن است پدری مضطرب یا مادری دائماً‌ خشمگین و افسرده را تجربه کرده باشیم و شکی نیست که در چنین حالتی نیازهای ابتدایی ما برآورده نشده‌اند. زمانی که محیط نتواند نیازهای اولیه‌ی کودک را برآورده کند، ریشه و ساختار «عصبیت» در او شکل می‌گیرد. عصبیت در چهارچوب نظریه‌ی کارن هورنای به این معناست که سخت‌گیری، ظلم، عدم توجه به نیازهای طبیعی، تحقیر و تخفیف، باعث می‌شوند تا اعتمادبه‌نفس و هسته‌ی وجودی او سست و ضعیف شود و ناکامی در روابط اولیه‌ی کودک بعدتر بر تمام زندگی او تأثیر می‌گذارد.

در چنین شرایطی گویی مهم‌ترین وظیفه‌ی کودک می‌شود «زنده ماندن». او برای این که بتواند جهان را تاب آورد و در مقابل آن از هم فرو نپاشد،‌ سه نوع مواجهه را برمی‌گزیند: مهرطلبی، پرخاشگری، عزلت‌طلبی. ممکن است فرد ناگزیر شود از اطاعت کردن، حتی به معنای از دست رفتن احساس اصالت و واقعی بودن خود. شاید تبدیل شود به یک فرد مودب که به‌شیوه‌ای مستأصل تلاش می‌کند تا در هماهنگی با نیازهای همه قرار بگیرد. از شریک عاطفی‌اش گرفته تا هر کجا که نقشی را ایفا می‌کند. او می‌تواند فردی باشد وظیفه‌شناس و احتمالاً محبوب، اما به بهای از دست رفتن خلاقیت و اصالتش.

فرد ممکن است رفتاری دقیقاً مخالف آنچه که از آن سخن گفته شد برگزیند. به‌عبارت دقیق‌تر، رفتاری بی‌رحمانه در پیش بگیرد، سلطه‌جو و کنترلگر باشد و به جروبحث شدید و انتقاد از دیگران بپردازد و درنهایت این که به‌شیوه‌ای بی‌ملاحظه خشونت خود را آشکار کند. همچنین، راه دیگری نیز برای تاب‌آوردن جهان هست که انسان‌ها به‌شیوه‌ای ناخودآگاه آن را برمی‌گزینند و آن منزوی شدن است. فرد برای این که آسیب نبیند، دیواری به دور خود می‌چیند که حتی‌المقدور با دیگران برخورد پیدا نکند. که از این طریق از تجربه‌ی دوبار‌ه‌ی آسیبی که در سال‌های ابتدایی شاهد آن بوده، اجتناب کند. جای آن است که اشاره کنیم به عقیده‌ی کارن هورنای انسان فقط از یکی از این سه طریق استفاده نمی‌کند. بلکه، هر سه را در پیش می‌گیرد. همه‌ی ما بسته به محیطی که در آن پرورش یافته‌ایم، از یکی از این مکانیسم‌های دفاعی بیشتر بهره می‌گیریم.

کارن هورنای که از برجسته‌ترین شاگردان فروید بود، در این کتاب شنیدنی از استاد خود فاصله گرفت. فروید عقیده داشت که اساساً ریشه‌ی بیماری‌های روانی در غریزه است. اما کارن هورنای با نظریه‌ی مطرح شده در کتاب تضادهای درونی ما به ما نوید می‌دهد که می‌توانیم به حل‌وفصل استیصال ناشی از روان‌رنجوری بپردازیم. گفتنی‌ست این اثر در سال 1945 منتشر شد و همچنان از مهم‌ترین منابع روان‌درمانی به‌شمار می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تضادهای درونی ما:

- اثری جذاب و درخشان. (Jama Network)
- اثری نوشته‌ی یکی از بدیع‌ترین روانکاوان پس از فروید. (آمازون)

کتاب صوتی تضادهای درونی ما مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های روان‌شناسی علاقه‌مند هستید، از کتاب صوتی تضادهای درونی ما غافل نشوید.

با کارن هورنای بیشتر آشنا شویم:

کارن هورنای در 16 سپتامبر 1885 به دنیا آمد. این روانکاو آلمانی از شاگردان فروید بود که با بسیاری از نظریات او مخالفت کرد. از میان این نظریات می‌توان به تئوری «غریزه‌ جنسی» اشاره کرد که اثری که اکنون مطالعه کردید، اساساً با فاصله گرفتن از این نظریه تألیف شده است.

از میان آثار این روانکاو برجسته می‌توان به کتاب روان‌شناسی زنان، عصبیت و رشد آدمی، خودکاوی و شخصیت عصبی زمانه‌ی ما اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی تضادهای درونی ما می‌شنویم:

علائم ظاهری ترس از آفتابی شدن یکی خجالتی بودن و سرخ شدن است. دیگری ترس از این‌ها. معمولاً ترس از این‌ها موقعی ظاهر می‌شوند که شخص خود را در معرض آزمایش و محک ببیند. کلمه‌ی آزمایش در اینجا معنی وسیعی دارد.

مثلاً شروع یک کار جدید، پیدا کردن دوستان جدید، وارد شدن به یک مدرسه‌ی جدید، شرکت در امتحان، مباحثه یا هر کاری که او را در معرض دید یا قضاوت عمومی قرار دهد به نظر شخص عصبی نوعی آزمایش و زیر نورافکن قرار گرفتن می‌رسد و بنابراین دائماً در حال هراس از دیده شدن است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
مقدمه مترجم
24 دقیقه
قسمت اول، فصل اول: تضادهای عصبی
20 دقیقه
فصل اول - قسمت دوم
17 دقیقه
فصل دوم: مهرطلبی
16 دقیقه
فصل دوم - قسمت دوم
16 دقیقه
فصل سوم: برتری طلبی
16 دقیقه
فصل چهارم: عزلت‌گزینی
12 دقیقه
فصل چهارم - قسمت دوم
21 دقیقه
فصل پنجم: خود ایده‌آلی
23 دقیقه
فصل پنجم - قسمت دوم
14 دقیقه
فصل ششم: تعکیس
12 دقیقه
فصل ششم - قسمت دوم
12 دقیقه
فصل هفتم: تعادل تصنعی و سطحی
14 دقیقه
فصل هفتم - قسمت دوم
14 دقیقه
قسمت دوم، فصل هشتم: ترس‌های ناشی از تضاد اساسی
13 دقیقه
فصل هشتم - قسمت دوم
23 دقیقه
فصل نهم: تضعیف شخصیت به علت وجود تضادهای عصبی
21 دقیقه
فصل هفتم - قسمت نهم
11 دقیقه
فصل دهم: یأس
13 دقیقه
فصل یازدهم: تمایلات سادیستی
13 دقیقه
فصل یازدهم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تضادهای درونی ما
نویسنده
مترجممحمدجعفر مصفا
راویمژگان دولت آبادی
ناشر چاپیانتشارات بهجت
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۴۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی
۸۱۰۰۰ 56700 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تضادهای درونی ما

مجتبی م
۱۴۰۲/۹/۲۵
چه کتاب خوبی بود. کاش دو دهه قبل این کتاب را خوانده بودم. با این کتاب همزادپنداری کردم. 😁😐
در این کتاب خانم هورنای به تضادهای ما می‌پردازد. اینکه انتخاب در انسانها باعث ایجاد تضاد میشه. حالا اگر این تضادها در کودکی اتفاق بیفته که میتونه به علت خشونتها و سختگیریهایی بر علیه کودک باشه در کودک بین
عکس العمل به این فشارهای عصبی نسبت به والدین یا محیط یا کنار آمدن با این مشکلات، تضاد آزاردهنده‌ای بوجود می‌آورد. این کودک در بزرگسالی دچار رفتارها عصبی میشه که خودش از ماهیت رفتارش خبر نداره و اگر بفهمه هم، هیچ وقت سعی در تغییرش نمیکنه چون تغییر رفتار و احساساتش بهش حس تهی بودن و راه رفتن در تاریکی میده.
سه گرایش رفتاری مهرطلبی، ستیزه جویی و عزلت نشینی از نتایج این تضادها در بزرگسالی هست.
به نظرم خانم هورنای در این کتاب به این تضادها خوب پرداخته است. شاید اگر بتوانیم این تضادها را شناسایی و برطرف کنیم آزارهای روانی که ممکن است دهه‌ها با ما باشد و روی زندگی ما و خانواده ما تاثیر منفی بگذارد را برطرف کنیم و روح و جسممان را از عوارض جانبی آن محافظت نماییم.
SoBhAn Rezaei
۱۴۰۱/۷/۵
زندگی با تضاد‌های حل نشده اساسا باعث اتلاف انرژی‌های انسان می‌شود؛ این اتلاف انرژی نه فقط نتیجه مواجهه با تضادها بلکه نتیجه تلاش‌های بیهوده‌ای که برای از میان برداشتن آن‌ها از خود نشان می‌دهیم نیز هست.
بعضی وقت‌ها اشخاصی که روان نژند هستند قاطعیت عجیبی از خود نشان می‌دهند: یعنی ممکن است هر چیزی و
حتی شرافت خود را قربانی آرمان‌های خود کنند؛ شاید زنان جز عشق چیزی از زندگی نخواهند، شاید والدین همه توجه علاقه خود را وقف فرزندانشان کنند. شاید این کارها نشان دهنده صمیمیت باشند ولی آن طور که ما متوجه شده ایم آن‌ها با انجام این کارها در واقع سرابی را دنبال می‌کنند که ظاهرا راه حلی برای تضاد هایشان است. صمیمیتی که در ظاهر می‌بینیم بیشتر حاکی از ناامیدی است تا صداقت.
وحید ناصری
۱۴۰۲/۱۱/۵
جالبه که تو یه جمعی رفتم و بعضیها زیاد تحویلم نگرفتن. از خدا خواستم این توقعم رو ازم بگیره که این کتاب رو بعد چند ساعت از درخواستم بهم داد. کتاب درمان نمیده چون فهمیدن اینکه چه تضادهایی داریم و اگاه بودن به این تضادها خودش اروم اروم در طولانی مدت شفارو میاره. باید یادمون باشه که هر لحظه که مچ رو با خودمون میگیریم مهریان باشیم خودمون چون شناخت به تنهایی شفا دهندست چون مثل چراغی در تاریکی عمل میکنه. وحدت هم از قول نویسنده شفا دهنده هست. دعا و نیایش شاید همون لحظه تضادهای شمارو درمان نکنه ولی من مطمئنم که در طولانی مدت درمان میکنه. از پروردگار برای همتون وحدتی میان روح جسم و روانتون میخوان. با خودتون فقط مهربان باشین تمام
علی یزدان پناه
۱۴۰۱/۲/۱۰
با سلام نویسنده با ظرافت خاصی نظریه فروید را به زبان عامیانه همراه با ویرایشاتی بیان نموده، با فرهنگ ایرانی هم خوانی بسیار بالایی دارد - کاملاً تخصصی و موشکافانه در مورد سه تیپ عصبیت (عزلت طلب، مهر طلب، برتری طلب) بصورت کاملاً مبسوط بحث نموده، در کل به اشخاصی که کودکی سختی داشته‌اند و دچار زیادی از ناملایمتی‌های سوی والدین و اطرافیان شده‌اند و خشم، عصبانیت غیر کنترل دارند بشدت توصیه می‌شود. لحن و صدای راوی مناسب اثر می‌باشد.
فرنوش
۱۴۰۲/۵/۲۲
عالی. این کتاب میگه ما یه بخش از ذهنمون رو درگیر خود واقعیمون کردیم و یه بخش دیگش درگیر خود ایده آل، و اینها باعث ایجاد تضادهایی در ما شده. خوندن این کتاب به همه افراد پیشنهاد میشه بخصوص اونایی که تصمیم گیری براشون سخته، انگار هم یچیزی رو دوست دارن و هم ندارن، معیارهای سختگیرانه دارن، اعتماد بنفس و عزت نفسشون پایینه، از خودشون و دیگران انتظار دارن بی نقص باشن و...
V.Y
۱۴۰۲/۷/۲۴
این کتاب عالی هست مشاورم بهم معرفی کرد واقعاً حرف نداره از گوینده محترم هم تشکر میکنم‌ای کاش این برنامه یک دهه پیش راه اندازی شده بود تا زودتر درکمان بالاتر می‌رفت واقعیت اشخاص رو میشه باهاش تشخیص داد ممنونم از مجموعه کتاب راه که در شرایط فعلی اقتصادی که زمان خواندن مطالعه خود کتاب سخت هست این شرایط رو فراهم کرده.
حسن صبری
۱۴۰۲/۲/۱
با سلام خدمت دوستان
این کتاب را بالای ۱۰ بار خوندم تا حالا ۳بار صوتی را گوش کردم خانم هورنای ما را از یک زاویه خاص با ذهنمون و نحوه عملکردش آشنا میکنه فقط باید با تمرکز بالا گوش کرد امید دارم کتاب‌های دیگرش هم صوتی بشه مثل شخصیت‌های عصبی زمانه ما
مجتبی حسین زاده
۱۴۰۲/۳/۱۲
به نظر هر کسی باید این کتاب رو یک بار بخونه و مطالب کتاب رو با رفتار‌های خود مقایسه کنه تا تعادل رو در زندگی خود ایجاد کنه البته اگه هر کدام از تضادها در زندگی خود رو بیشتر داره مراجعه به روانشناس ضرروی است تا به تعادل روانی برسه ممنون از کتابراه
جواد پورابراهیم
۱۴۰۱/۱۲/۳
این کتاب بدرد کسانی می‌خوره که دوران کودکی بدی داشتند
از نظر این افراد دنیا بدرد زندگی نمی‌خورد و محل رنج کشیدن هستند
با مطالعه این کتاب پی به وجود مشکلات درونی ۷ودمان می‌بریم و کمک به تغییر دیدگاهمان می‌کند
Debora
۱۴۰۱/۵/۹
کتاب خوبی بود درباره آشنایی با خصوصیات و شخصیتهای مختلف آدمها. اما راهکاری برای مقابله با اون یا درمانش نگفت! در کل کتاب مفید و مختصری از حالات و روحیات تیپهای شخصیتی ارائه میکنه که دونستنش خوب یا گاها لازمه
alireza
۱۴۰۱/۲/۲۲
کتابی خوب، جهت شناخت شخصیت درونی هرفرد،، ولی در بسیاری از موارد دارای انواع تیپ شخصیتی هستیم،، مثلا انزوا طلب، مهر طلب وسلطه طلب از هر کدام فکر میکنم در هر فردی یک مقدار است،،
ناهید عزیززاده
۱۴۰۱/۲/۵
این یک کتاب عالی روانشناسی است
شناخت عالی انسان نسبت به خود پیدا میکند
و در صدد رفع معایب وجودش بر میاد در تشخیص بیماری‌ها روحی و روانی فوق العاده است
بهناز زیورعالم
۱۴۰۱/۴/۵
این کتاب دیدگاه انسان رو نسبت به رفتار دیگران خیلی عوض میکنه به نظرم این کتاب تکمیل کننده کتابهای حوزه روانشناسی میتونه باشه... فقط خوانش کتاب میتونست خیلی بهتر باشه
Reza Reza
۱۴۰۲/۱/۱۲
گوینده صداش و طرز خواندنش خیلی خوبه فقط برخی کلمات رو مکررا اشتباه میخونه. امیدوارم در آینده این مشکلات رو هم حل کنند و جزو بهترین راویان کتاب صوتی بشوند.
عادل آتشین
۱۴۰۱/۴/۲۱
تضادهای درونی ما بین یکسری اطلاعات از پیش ذخیره شده و خواسته‌های فعلی است که باهم ناهماهنگ هستن و برای لینک شدن بایستی این کتاب بکار گرفته شود
مفیییید👍
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تضادهای درونی ما

برای دریافت کتاب صوتی تضادهای درونی ما و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.