معرفی و دانلود کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک

عکس جلد کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک
قیمت:
17000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک

کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک نوشته‌ی پیتر بیردمور و جورجینا گیلمور، برخی چالش‌های مهم امنیت سایبری که سازمان‌ها، مخصوصاً سازمان‌ها و بیزینس‌های کوچک و متوسط، با آن‌ها روبرو هستند را مرور می‌کند. این راهنمای ساده، می‌کوشد نکات و توصیه‌هایی ارائه دهد که با کمک آن‌ها بتوان تا حد ممکن از امنیت داده‌های شرکت اطمینان حاصل کرد.

درباره‌ی کتاب ساده‌ سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب‌ و کارهای کوچک

اینترنت می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری و کارایی، کاهش هزینه‌ها و بیشتر شدن سرعت خدمات شود اما این شبکه‌ی اطلاعاتی و ارتباطی همیشه آرام و بی‌خطر نیست. امکاناتی وجود دارد که این فرصت را به هکرها می‌دهد تا به درون سیستم شرکت‌ها نفوذ کنند، اطلاعات را بدزدند، سوءاستفاده یا جاسوسی کنند و حتی ازنظر فیزیکی به سازمان آسیب برسانند. هر شرکتی باید درمورد این وضعیت آگاهی داشته باشد و خود را آماده کند. در کسب‌وکارهای بزرگ معمولاً این موضوع جدی گرفته می‌شود و تیم‌های متخصص بر روی شبکه نظارت دارند اما در بیزینس‌های کوچک و متوسط، معمولاً امنیت اطلاعاتی ساده گرفته می‌شود، با این بهانه که اطلاعات مهمی وجود ندارد. ولی در حقیقت این اشتباه مهلکی است که روزی ممکن است باعث بروز فاجعه شود. امنیت سایبری، فارغ از ابعاد شرکت، برای همه‌ی سازمان‌ها حیاتی است. کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک (Simplifying It Security for Dummies) نوشته‌ی پیتر بیردمور (Peter Beardmore) و جورجینا گیلمور (Georgina Gilmore) با توجه به همین موضوع نوشته‌ شده و تلاش کرده تا به صورت ساده و کاربردی شیوه‌های حفظ امنیت داده‌ها را شرح دهد.

امروزه همه‌ی سازمان‌ها به هر نحوی به شبکه‌ی اینترنت متصل می‌شوند و از خدمات آن استفاده می‌کنند و همین آن‌ها را در معرض حمله‌ی هکرها قرار می‌دهد؛ بنابراین، باید همیشه سطحی از ایمنی را رعایت کنند. اما بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از لحاظ مالی این امکان را ندارند که از متخصصین آی‌تی استفاده کنند. بااین‌وجود، کمبود امکانات مالی نباید باعث رها کردن بحث امنیت سایبری شود. کتاب ساده‌ سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب‌ و کارهای کوچک به روشی ساده و عمومی این مفهوم را می‌شکافد و کمک می‌کند این شرکت‌ها با ماهیت خطرهای امنیتی امروز آشنا شوند و با اقداماتی ساده، امنیت داده‌های سازمان خود را افزایش دهند. پیتر بیردمور و جورجینا گیلمور در اثر خود بر روی این نکته تمرکز دارند که همه‌ی شرکت‌ها حتماً اطلاعاتی حساس و محرمانه دارند که نمی‌خواهند در اختیار کسی قرار بگیرد.

کتاب ساده‌ سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب‌ و کارهای کوچک از شش فصل تشکیل شده است: پیتر بیردمور و جورجینا گیلمور در فصل اول اهمیت مدیریت امنیت سایبری را کاملاً توضیح می‌دهند. آن‌ها در فصل دوم کتاب، بسته به نوع کسب‌وکار، توضیح می‌دهند که آن سازمان به چه سطحی از امنیت احتیاج دارد. نویسندگان در فصل سوم تهدیدات سایبری و چرایی خطرناک بودن این حملات را مطرح می‌کنند. در فصل چهارم به مخاطب می‌آموزند که چطور ریسک‌ها را ارزیابی کرده و از روش‌های مقابله‌‌ای متفاوت در برابر آن‌ها استفاده کند. این دو در فصل پنجم این کتاب، نرم‌افزارهای امنیتی متناسب با نوع کسب‌وکار را معرفی می‌نمایند. در نهایت در فصل آخر ده سؤال مهم درمورد امنیت اطلاعاتی را مطرح کرده و به آن‌ها پاسخ می‌دهند. از این پرسش‌ها می‌توان به‌عنوان چک‌لیست استفاده کرد.

کتاب ساده‌ سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب‌ و کارهای کوچک زیر نظر علیرضا صالحی ترجمه‌شده و نشر سایبان نیز آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی For Dummies

مجموعه‌ی For Dummies، متشکل از کتاب‌های راهنمایی است که انواع موضوعات، از تخصصی تا عمومی را به شیوه‌ای ساده، مفید و کاربردی توضیح می‌دهند. اولین کتاب این مجموعه در سال 1991 چاپ شده و تاکنون نزدیک به 1800 عنوان کتاب از آن به انتشار رسیده است. از سال 2000 نشر «جان وایلی» انتشار این مجموعه را به عهده دارد.

کتاب ساده‌ سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب‌ و کارهای کوچک مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی صاحبان کسب‌وکارها، مخصوصاً بیزینس‌های کوچک پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر بیردمور و جورجینا گیلمور بیشتر آشنا شویم

پیتر بیردمور مدیر فروش، بازاریابی و توسعه است و هم‌اکنون در شرکت کَسپِرسکی فعالیت دارد. او پیش‌تر مدیریت اجرایی چند شرکت تولیدی زیرمجموعه‌ی ارتش آمریکا را به عهده داشته.

جورجینا گیلمور بازاریاب و مشاور است. او در شرکت‌های بزرگی همچون سیسکو، کَسپِرسکی و ودافون حضور داشته و معمار استراتژی‌های بازاریابی، طراح برنامه‌های رشد کسب‌وکار و تحول سازمانی آن‌ها بوده. گیلمور در زمینه‌ی بازاریابی میان‌شرکتی (B2B) تخصص دارد و جوایزی را نیز در این حوزه از آن خود کرده است.

در بخشی از کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک می‌خوانیم

کسب‌وکارهایی که کار آی‌تی، کامپیوتر و شبکه را یک امر شیطانی اما ضروری می‌دانند، همین دیدگاه را در مورد اطلاعات ذخیره‌شده در این کامپیوترها دارند. این دیدگاه درصورتی‌که آی‌تی نقطه قوت سازمان شما نباشد، قابل‌درک است؛ اما واقعیت غم‌انگیز این است که امنیت اطلاعات کسب‌وکار برای هیچ نوع سازمانی آن‌قدر که باید و شاید مهم نبوده است. با این سطح تهدیدات و تبهکاران اینترنتی که سعی دارند رایانه‌های شرکتی را از طریق اینترنت هک‌کنند، هیچ شرکتی نمی‌تواند تهدیداتی از این نوع را نادیده بگیرد. حتی اگر از ساده‌ترین اقدامات محافظتی بهره ببرید، همان اقدامات هم می‌توانند تا حد قابل‌قبولی از بسیاری از دردسرها و سرقت‌ها پیشگیری کنند. به یاد داشته باشید: نگاه به امنیت آی‌تی به‌صورت یک مورد شیطانی اما اجباری هیچ ایرادی ندارد... با تاکید به کلمه «اجباری» به نیاز مبرم داشتن به آن فکر کنید و بخش «شیطانی» به شما یادآوری خواهد کرد که مجرمان سایبری به قربانیانی همچون شما حمله خواهند کرد!

هشدار: هیچ فروشنده‌ای در فکر بازگذاشتن دخل خود برای دزدان رهگذر نیست. به همین شکل، هر شرکتی که از خدمات آی‌تی و موبایل استفاده می‌کند باید از امن‌بودن این امکانات در برابر حملات اطمینان یابد. خیلی راحت می‌توان به بره‌ای معصوم برای گرگ‌های سایبری تبدیل شد که نقاط ضعف در لپ‌تاپ‌ها، دستگاه‌های موبایل و تبلت‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند. بنابراین شما باید هرچه در توان دارید به‌کار گیرید تا مجرمان سایبری نتوانند اطلاعات حساس شما را به‌سرقت ببرند. امنیت نباید سرعت کسب‌وکار شما را کاهش دهد وقت طلاست! هرچند این حرف به‌نظر کلیشه‌ای می‌رسد اما واقعیت دارد. هر عملی که شما را از فعالیت اصلی درآمدزایی تجاری‌تان باز دارد مستلزم صرف هزینه به‌صورت زمان، پول و فرصت است. تمرکز داشتن چیزی است که به شما فرصت راه‌اندازی کسب‌و‌کار در وهله اول را می‌دهد؛ بنابراین بدترین چیزی که می‌تواند سر راه شما سبز شود و روحیه کسب‌وکاری شما را برهم بزند، امنیت آی‌تی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یک. چرا همه کسب‌و‌کارها باید از داده‌های حساس‌شان محافظت کنند؟
فصل دو. آنچه که کسب‌وکار شما به آن نیاز دارد
فصل سه. حقایقی درباره تهدیدات امنیتی
فصل چهار. طرح‌ریزی برای امنیت بهتر
فصل پنج. انتخاب نرم‌افزار امنیتی که با کسب‌و‌کار شما هم‌خوانی دارد
فصل شش. ده سؤال در مورد کمک به نحوه محافظت از کسب‌وکار شما

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک
نویسنده،
مترجمعلیرضا صالحی
ناشر چاپینشر سایبان
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-600-96242-3-2
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
17000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک

برای دریافت کتاب ساده سازی مدیریت امنیت اطلاعات برای کسب و کارهای کوچک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.