معرفی و دانلود کتاب چکش بصری

عکس جلد کتاب چکش بصری
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چکش بصری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چکش بصری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چکش بصری

کتاب چکش بصری نوشته‌ی لورا ریس، یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه‌ی بازاریابی و هویت‌ بصری یک برند محسوب می‌شود. اگر شما هم مثل میلیون‌ها نفر دیگر به دنبال تأسیس برند و کسب‌وکار خود هستید، احتمالاً با سؤالات و مشکلات مختلفی مواجه شده‌اید. این اثر به تمامی پرسش‌های شما درباره‌ی جلوه‌های بصری یک محصول، بهترین روش‌ها برای تقویت نام یک برند در ذهن مصرف‌کنندگان و شعارهای تصویری و کلامی یک کسب‌وکار پاسخ می‌دهد.

درباره‌ی کتاب چکش بصری

یک برند یا کسب‌وکار، برای موفقیت به برنامه و تاکتیک‌های مختلفی نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین تاکتیک‌ها برای برندینگ و تثبیت جایگاه یک محصول، «چکش بصری» است. بر اساس تحقیقات دانشمندان، ارتباط مردم با تصاویر و جلوه‌های بصری بسیار بهتر از واژگان است؛ زیرا تصاویر قدرت احساسی دارند. کتاب چکش بصری (Visual Hammer)، اثر لورا ریس (Laura Ries) درباره‌ی جایگاه‌سازی یک برند و تقویت کلمات به‌کمک تصاویر صحبت می‌کند. لورا ریس، در این کتاب جذاب، به‌کمک مثال‌های مختلف ارزش و اهمیت استفاده کردن از اِلمان‌های بصری برای بازاریابی را توضیح می‌دهد و به ما یادآور می‌شود که در جامعه‌ی مصرف‌زده‌ی امروز، واژگان و کلمات به تنهایی هیچ قدرتی ندارند.

در واقع، چکش بصری یک تصویر ذهنی است که «میخ» یا همان شعار و جایگاه کسب‌وکار شما را در ذهن مخاطب یا مصرف‌کننده می‌کوبد. در اقتصاد جهانی و رقابتی امروز، چکش بصری دارایی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود. به‌عنوان مثال، بطری کوکاکولا، تنها یک بطری معمولی نیست! همین بطری، هویت بصری و چکش بصری کوکاکولا محسوب می‌شود. بر اساس آمارها، چکش بصری کوکاکولا، یکی از دلایل قرار گرفتن این شرکت در جایگاه سومین برند ارزشمند جهان است. همین مثال ساده ثابت می‌کند که تصاویر، بسیار رساتر از کلمات هستند.

فرقی نمی‌کند که صاحب یک شرکت عظیم هستید یا به‌تازگی کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کرده‌اید، مطالعه‌ی این کتاب می‌تواند دیدگاه شما نسبت به بازاریابی و برندینگ را عوض کند. محتوای این اثر بسیار غنی و قدرتمند است و علاوه‌ بر توضیحات بالا، درباره‌ی موفقیت و داستان تأسیس بزرگ‌ترین و موفقیت‌ترین برندهای جهان هم درس‌های ارزشمندی را به خواننده می‌آموزد.

کتاب چکش بصری به همت نشر سایبان و به قلم علیرضا صالحی و شهرام آبابایی به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب چکش بصری مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب چکش بصری برای مدیران و کارشناسان تبلیغات و بازاریابی، گرافیست‌ها، طراحان و تمامی افرادی که به‌دنبال موفقیت کسب‌وکار و برند خود هستند توصیه می‌شود.

با لورا ریس بیشتر آشنا شویم

لورا ریس نویسنده، سخنران، استراتژیست و متخصص بازاریابی است که در سال 1950 میلادی در آمریکا به دنیا آمد. او به همراه پدرش، «ال ریس»، در سال 1994 شرکت Ries & Ries را تأسیس کرد و تا امروز به شرکت‌های بسیاری در سرتاسر جهان در حوزه‌ی بازاریابی و برندینگ مشاوره می‌دهد. او در کنارش پدرش، سه عنوان زیر را چاپ و منتشر کرد:

  • کتاب 22 قانون تغییرناپذیر برند (1998)
  • کتاب سقوط تبلیغات و ظهور روابط عمومی (2002)
  • کتاب 11 قانون تغییرناپذیر برندینگ اینترنتی (2000)

لورا به‌عنوان یک تحلیل‌گر و بازاریاب قهار به شبکه‌های تلویزیونی بسیاری مثل Fox News، CNN و ABC دعوت می‌شود و برای مجلات و روزنامه‌های معتبری مثل وال‌ استریت ژورنال (Wall Street Journal) و نیویورک تایمز (NewYork Times) مقاله می‌نویسد.

در بخشی از کتاب چکش بصری می‌خوانیم

بطری، نماد اعتبار برند و شعار «the real thing» اعتبار کلامی برند است. هیچ‌یک از سه شعار دیگر، با تمام کیفیتی که داشتند، توانایی ایجاد ارتباط قوی با چکش تصویری برند را نداشتند. امروزه، شعار «the real thing» به‌طور دائم بر روی روزنامه‌ها، مجلات، کتاب‌ها و برنامه‌های تلویزیونی نمایش داده می‌شود؛ به‌رغم این واقعیت که شرکت کوکاکولا این شعار را تنها یک‌بار و به‌مدت دو سال استفاده کرده است و آن‌هم بیش از چهل سال پیش. این موضوع قدرت کلامی ایده را نشان می‌دهد. همچنین اثبات می‌کند که ایده‌های کلامی در طول سال‌ها قوی‌تر شده‌اند و دلیل آن زنده‌ماندن شعارها برای چندین دهه است. با این‌حال بیشتر شرکت‌های آمریکایی معکوس عمل می‌کنند. آن‌ها شعارهای خود را سالانه تغییر می‌دهند که این امر از عواقب ناخواستۀ دریافت جوایز سالانۀ خلاقیت است. شما نمی‌توانید آژانس تبلیغاتی موفقی باشید مگر این‌که سهم خود را از جوایز به‌دست آورید و اگر از شعار سال گذشته خود استفاده ‌کنید، نمی‌توانید جایزۀ تبلیغاتی به‌دست آورید. این خلاقانه نیست. نوآوری و ایجاد تفاوت هم نیست. بنابراین آژانس‌های تبلیغاتی با انتخاب مشکلی روبه‌رو هستند. پیروزی در کسب جایزه یا از بین رفتن. شما نمی‌توانید آن‌ها را به‌سبب انتخابشان سرزنش کنید.

چکش تصویری پرقدرت کوکاکولا اصلی‌ترین رقیب خود را در موقعیتی سخت قرار داده است، پپسی‌کولا چه ترفندی به‌کار می‌بندد؟ به نظر می‌آید مدیران پپسی‌کولا مانند بسیاری دیگر از مدیران، معتقدند که چکش بصری چیزی جز نامی برجسته برای نشان تجاری نیست. این نشان می‌دهد که چرا آن‌ها به صرف هزینه و زمان زیاد برای بهبود نشان تجاری خود تمایل دارند تا خلق چکش‌های بصری. بر اساس گفتۀ مدیرعامل پپسی‌کولا، ایندرا نویی، در سال 2008 پپسی‌کولا اعلام کرده است که در راستای اصلاح برنامۀ سه‌سالۀ خود، بیش از 1. 2 میلیارد دلار برای بررسی تمام جوانب برندهای کلیدی و ظاهر، بسته‌بندی، روش چیدن در قفسه‌های فروش و ارتباط برقرارکردن آن‌ها با مشتریان صرف خواهند کرد.

فهرست مطالب کتاب

سرآغاز. به قلم دکتر رحیم فرضی‌پور
دربارۀ لورا ریس
مقدمه اختصاصی برای ترجمه فارسی کتاب. به قلم ال ریس، بنیانگذار مفهوم جایگاه‌سازی
پیش‌گفتار کتاب. به قلم ال ریس
1. چکش و قدرت شگفت‌انگیز آن
2. برتربن خودو برای راندن، مبخ؛ هدف نهایی
3. شکل و فرم، هرچه ساده‌تر، بهتر
4. رنگ، مخالف باش!
5. محصول، چکشی ایدئال
6. بسته‌بندی، متمایزسازی
7. عمل، مؤثرتر از سکون
8. مؤسس، چکشی ذاتی
9. نماد، تصویرسازی از مفهومی ناپیدا
10. افراد مشهور، مزایا و معایب
11. حیوانات، صفات حیوانی مؤثرند
12. میراث، از گذشته بهره ببرید
13. چکش شما، چگونه آن را بیابیم
ضمیمه اختصاصی کتاب. روابط‌عمومی‌ها برندها را می‌سازند/ گفت‌و گویی اختصاصی با ال ریس، گفت‌وگو از علیرضا صالحی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چکش بصری
نویسنده
مترجمعلیرضا صالحی، شهرام آبابایی
ناشر چاپینشر سایبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-600-99837-7-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چکش بصری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چکش بصری

برای دریافت کتاب چکش بصری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.