معرفی و دانلود کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن

عکس جلد کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن

کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن که به قلم ریچارد کارلسون و کریستین کارلسون، پس از درگذشت ریچارد به چاپ رسیده، شرحی است از زندگی عاشقانه‌ی این زوج نویسنده که رموز ارزشمندی را در زمینه‌ی عشق و حضور آن در زندگی زناشویی به مخاطبان عرضه می‌کند و مطالعه‌ی آن برای زوج‌ها بسیار اثربخش خواهد بود. تجربه‌ی یک زندگی مملو از عشق و بهبود روابط عاطفی خود با همسرتان، دستاوردی است که پس از مطالعه‌ی این اثر آرامش‌بخش از آن خود خواهید کرد.

درباره‌ی کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن

اگر همین حالا به شما بگویند که تنها یک ساعت از عمرتان باقی مانده، تصمیم می‌گیرید چه کاری را به‌عنوان آخرین فعالیت زندگی‌تان به انجام برسانید؟ هر پاسخی که به این پرسش بدهید دیدگاه کلی شما را نسبت به زندگی نشان خواهد داد. به باور ریچارد کارلسون (Richard Carlson) و کریستین کارلسون (Kristine Carlson)، نویسندگان کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن (An hour to live, an hour to love)، بهترین کاری که در ساعت پایانی عمرمان می‌توانیم انجام بدهیم، در آغوش کشیدن عزیزانمان و عشق ورزیدن به آن‌هاست.

پس از این‌که ریچارد کارلسون، همسر کریستین، زندگی را برای همیشه بدرود گفت، گویی جهان برای این بانوی نویسنده به‌یکباره ویران شد. اندوهی به زندگی‌اش روی آورد که به نظر نمی‌رسید با گذشت زمان از شدت آن کاسته شود. تنها چیزی که کریستین را از ماتم و سوگ درگذشت همسرش نجات داد، نامه‌هایی بود که در طول سال‌های گذشته، ریچارد برایش نوشته بود؛ نامه‌هایی لبریز از عشق که محبت بی‌دریغ او را نسبت به کریستین نشان می‌داد. در میان تمامی نامه‌ها، یکی از آن‌ها بیش از سایرین توجه کریستین را به خود جلب کرد. نامه‌ای که در هجدهمین سالگرد ازدواجشان از ریچارد دریافت کرده بود و پرسش‌های مهمی در آن خودنمایی می‌کرد؛ مانند این‌که اگر تنها یک ساعت به پایان عمرتان مانده بود و تنها می‌توانستید با یک نفر تلفنی صحبت کنید، چه کسی را برای صحبت در ساعت پایانی زندگی انتخاب می‌کردید؟

کتابی که پیش رو دارید از دو بخش اصلی تشکیل شده. بخش نخست همین نامه‌ای است که کریستین را از غم ازدست‌دادن همسرش نجات داد و شور دیگری را به زندگی‌اش بخشید. بخش دوم آن نیز شامل مطالبی است که کریستین کارلسون پیرامون عشق خود نسبت به همسرش نگاشته. در سراسر کتاب سخن از عشق است که اکسیر زندگی بوده و در هر شرایطی می‌تواند احساس خوشبختی را نصیب ما کند.

مطالعه‌ی کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن پیام‌های ارزشمندی را به ما یادآوری می‌کند: زندگی و عشق ورزیدن را باید از همین لحظه آغاز کنیم، چراکه پس از مرگ عزیزان عشق ما دیگر سودی نخواهد داشت. با راهنمایی‌های قلبمان هر لحظه‌ی زندگی را سپری کنیم و اجازه دهیم تمایلات درونی ما روشنگر راهمان باشند. کسانی که دوستشان می‌داریم، مانند تمامی انسان‌های این دنیا روزی ما را ترک خواهند کرد، پس چه بهتر که از تمامی لحظات بودن در کنار ایشان، نهایت استفاده را ببریم، قدردان تمامی لحظه‌های خوش باهم بودن باشیم و طعم ماندگار عشق را درست در همین ثانیه‌ای که در کنارشان هستیم احساس کنیم.

مطالعه‌ی آموزه‌های ارزشمند ریچارد کارلسون و کریستین کارلسون نه‌تنها برای زوج‌ها و افرادی که با یکدیگر رابطه‌ی عاطفی دارند، مفید خواهد بود، بلکه نکته‌های سودمندی را به تمامی انسان‌ها خواهد آموخت. همچنین نگاهشان را نسبت به زندگی و مواهب آن متحول خواهد کرد.

موژان غفاری برگردان این کتاب خواندنی را بر عهده داشته و نشر کتاب‌سرای نیک انتشار آن را به انجام رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن

  • کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن، عشق واقعی را در زندگی به ما نشان می‌دهد و همین‌طور به ما یادآوری می‌کند که زندگی‌مان حول محور اعضای خانواده و اطرافیانمان می‌چرخد. مطالعه‌ی این اثر بی‌مانند موجب شد همسر و فرزندم را بیش از گذشته دوست بدارم. (ویکتوریا موران، نویسنده)

  • ریچارد و کریستین کارلسون آن‌چنان از عشق در زندگی برایمان می‌نویسند که رشته‌های قلبمان به حرکت درمی‌آیند. این کتاب فوق‌العاده مخاطبان خود را به سوی یک زندگی معنوی راهنمایی خواهد کرد. (جرالد جامپولسکی)

  • وقتی عشق در زندگی ما از بین می‌رود، جای خالی آن را بسیار احساس خواهیم کرد؛ مانند کوهی که از زمین کنده شده و دره‌ای خالی را پدید آورده است. بااین‌حال، عشق هرگز نخواهد مرد و سرانجام حتی در کناره‌های رودخانه نیز به رویش خود ادامه خواهد داد. (استیون لوین، نویسنده)

  • ریچارد و کریستین کارلسون نه‌تنها از عشق در زندگی، که از ارتباط مرگ با عشق نیز برایمان می‌نویسند. (ماریان ویلیامسون)

  • ریچارد و کریستین کارلسون با انتشار کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن، راز عشق ابدی را به ما می‌آموزند. (جو بیلی، نویسنده)

کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید قدرت جادویی عشق را به زندگی‌تان وارد کرده و روابط عاشقانه‌ی خود را بهبود ببخشید، کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن می‌تواند بهترین گزینه‌ی ممکن برای رسیدن به چنین مقصودی باشد.

با ریچارد کارلسون و کریستین کارلسون بیشتر آشنا شویم

دکتر ریچارد کارلسون (1961-2006)، نویسنده و از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌ی روان‌شناسی است. نویسنده‌ای که در سراسر ایالات متحده و حتی جهان، مخاطبان پروپاقرصی را مجدوب کتاب‌های خود کرده است. او به‌عنوان کارشناس در برنامه‌های متنوعی از جمله: اپرا، The Today Show، سی‌ان‌ان، فاکس، پی‌بی‌اس و... حضور داشته. این نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی، سال‌ها به درمانگری مشغول بود و «مرکز مدیریت استرس» را نیز برای یاری رساندن به افرادی که با نگرانی‌های مزمن روبه‌رو هستند، راه‌اندازی کرد. «چگونه زندگی را آسان کنیم» و «می‌توان شاد بود حتی در سختی‌ها» از دیگر کتاب‌های ریچارد کارلسون هستند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

کریستین کارلسون (1962) نیز نویسنده‌ی پرفروش و سخنران محبوبی است که در کنار همسر خود، ریچارد کارلسون، سال‌ها در زمینه‌ی نگارش کتاب‌های خودیاری و خودسازی فعالیت داشته. او همچنین در برنامه‌های رادیوی و تلویزیونی مانند صبح به‌خیر آمریکا، اپرا و نمایش امروز به‌عنوان مهمان حضور چشمگیری داشته. کتاب «خانم‌ها به خودتان سخت نگیرید» دیگر اثر اوست که به فارسی نیز ترجمه شده. در سال 2010، به پاس فعالیت‌های آگاهی‌بخش و روشنگرانه‌ی کریستین کارلسون، جایزه‌ی جان اف کندی به وی تعلق گرفت.

در بخشی از کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن می‌خوانیم

نیمی از زندگی‌ام را تلاش کردم «در لحظه زیستن» را به مردم بیاموزم، ولی وقتی به گذشته نگاه می‌کنم، می‌بینم که شتاب‌زدگیِ خودم مانع از آن شد که آن‌طور که باید در زمان حال زندگی کنم. اگر تنها کمی از این شتاب‌زدگی‌ می‌کاستم، شادتر و بانشاط‌تر زندگی می‌کردم، از سفر زندگی بیشتر لذت می‌بردم. هدفم از این همه دویدن چه بود؟ همیشه همین‌جا بودم و اکنون هم همین‌جا هستم! و امروز همه‌ی اینها بدیهی و مضحک به نظر می‌رسند.

کریس، آنچه بیش از همه در تو تحسین می‌کنم این است که همیشه حضورت را در کنار خودم، در زندگی و در لحظه‌ی حال احساس کرده‌ام. مانند سایرِ ما شتاب‌زده نیستی. هر وقت در کنارم هستی در همان لحظه حضور داری. به همین دلیل است که همیشه در کنار تو احساس خاص بودن می‌کنم. وقتی در کنار تو هستم، حتی زمانی که می‌دانم کارهای بسیاری برای انجام دادن داری، احساس می‌کنم بیش از همه ترجیح می‌دهی همان‌جایی باشی، که هستی. هیچ‌گاه احساس نکرده‌ام که باید برای خوشحال بودن و تفریح کردن، با هم به پاریس یا رم سفر کنیم. در کنار تو بودن و هم‌نشینی با تو، همیشه بزرگ‌ترین شادی زندگی‌ام بوده است. وقتی بعد از یک روز کاری طولانی دست در دست هم در حیاط پشتی خانه قدم می‌زدیم، احساس می‌کردم با هم به تعطیلات رفته‌ایم. بعد با هم می‌نشستیم و نوشیدنی می‌خوردیم. یادت می‌آید به شوخی به تو می‌گفتم نیم ساعت با تو قدم زدن در حیاط خانه، آرامش‌بخش‌تر از سه روز تعطیلات در یک اِسپای گران‌قیمت است؟ تو همیشه نیازهایم را درک می‌کردی و می‌دانستی چطور می‌توانی با آرامش خودت آرامم کنی. به‌راستی که این سال‌ها چه هدیه‌ای برای من بوده‌اند.

اگر دوباره می‌توانستم زندگی کنم، هیچ‌وقت این‌قدر راحت، انجام کارهایی را که عمیقاً به آنها علاقه داشتم به تعویق نمی‌انداختم. کاش می‌دانستم چقدر اشتباه فکر می‌کردم. فکر می‌کردم می‌دانم، واقعاً فکر می‌کردم می‌دانم، ولی باز هم همان کارها را تکرار می‌کردم، کارهای مهم زندگی‌ام را به تعویق می‌انداختم. با خود می‌گفتم: «الان خیلی سرم شلوغ است». انگار ماه بعد معجزه‌ای می‌شود و کارهایم ناگهان تمام می‌شوند. من هم اسیر همان اشتباهی شدم که به دیگران یاد می‌دادم انجام ندهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
ساعتی برای زندگی کردن: اثر ریچارد کارلسون
ساعتی برای عشق ورزیدن: اثر کریستین کارلسون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن
نویسنده،
مترجمموژان غفاری
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-2953-47-9
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن

برای دریافت کتاب ساعتی برای زندگی کردن، ساعتی برای عشق ورزیدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.