معرفی و دانلود کتاب سال رویاهای خطرناک

عکس جلد کتاب سال رویاهای خطرناک
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سال رویاهای خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سال رویاهای خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سال رویاهای خطرناک

اسلاوی ژیژک در کتاب سال رویاهای خطرناک، پس از بررسی علل و پیامدهای برخی از مهم‌ترین رخدادهای سیاسی سال 2011 (از قبیل بهار عربی، اشغال وال استریت و اعتراضات گسترده‌ی مردم در بسیاری از کشورهای اروپایی)، درمورد این پرسش چالش‌برانگیز به بحث می‌پردازد که چگونه می‌توان با سیستم حاکم، مبارزه نمود و در مقابل فرایندهای پیشرفته‌ی آن، سر خم نکرد.

درباره‌ی کتاب سال رؤیاهای خطرناک

در سال 2011، رویدادهای سیاسی و اجتماعی سرنوشت‌سازی در کشورها و قاره‌های مختلف به وقوع پیوست که برخی از مهم‌ترینِ آن‌ها عبارت‌اند از: اوج‌گیری خیزش‌های موسوم به بهار عربی، آغاز جنگ داخلی سوریه، تحولات بنیادین در شیوه‌ و نوع حکومت میانمار، جنبش اشغال وال استریت، شورش‌های سلسله‌وار در انگلستان و بسیاری از موارد دیگر که نظم حاکم بر جهان را تا حد زیادی تحت تأثیر خود قرار دادند.

اسلاوی ژیژک (Slavoj Zizek) در بخش اول کتاب سال رؤیاهای خطرناک (The Year of Dreaming Dangerously)، علاوه بر بررسی علل و پیامدهای این رخدادها از جنبه‌های گوناگون، به طور مفصل درمورد پرسش‌های فلسفی و سیاسی مهمی که در نتیجه‌ی آن‌ها مطرح شده‌اند، به بحث می‌پردازد. ژیژک که از مشهورترین فیلسوفان و جامعه‌شناسان مارکسیست جهان در چند دهه‌ی گذشته‌ی به حساب می‌آید، در این اثر از دیدگاه چپ‌گرایانه‌ی خود، درباره‌ی پرسش‌هایی از قبیل وضعیت موجود نظام جهانی، نقش رسانه‌ها در ظهور و سرکوب جنبش‌های اجتماعی، وضعیت نظام‌های سرمایه‌داری معاصر و... به بحث می‌پردازد.

اسلاوی ژیژک در کتاب سال رؤیاهای خطرناک، که از چند مقاله‌ی مختلف تشکیل شده است، در ابتدا ویژگی‌ها و وضعیت کنونی نظام‌های سرمایه‌داری معاصر را با تمرکز بر شورش‌های پوپولیستی اخیر توضیح می‌دهد و سپس جنبش‌های تأثیرگذار بهار عربی و اشغال وال استریت را از جنبه‌های گوناگون بررسی می‌نماید. در بخش دوم کتاب، نویسنده با ارجاع به سریال آمریکایی شنود (The Wire)، به بررسی این مسئله‌‌ی مهم می‌پردازد که چگونه می‌توان در مقابل سیستم ایستاد و با ابزارها و فرایندهای پیچیده‌ی آن مبارزه کرد.

کتاب سال رؤیاهای خطرناک توسط صالح نجفی و رحمان ابوذری به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی نشر کتاب هرمس به انتشار رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب سال رؤیاهای خطرناک

  • کتاب رؤیاهای خطرناک به خوبی نشان می‌دهد که چرا از اسلاوی ژیژک به عنوان یکی از برترین روشنفکران اروپا یاد می‌شود. (شان اوهگن از مجله‌ی آبزرور)

  • کتاب رؤیاهای خطرناک مدرکی‌ است که نشان می‌دهد اسلاوی ژیژک، تا چه حد در نوشتن، شور و شوق دارد. زبان او، خواننده را مسحور می‌کند. (روزنامه‌ی لس آنجلس تایمز)

  • اسلاوی ژیژک در کتاب سال رؤیاهای خطرناک، با شور و اشتیاقی که در زبانش آشکار است، ذهن‌های پرسش‌گر در سراسر جهان را سرگرم می‌کند و آن‌ها را به فکر فرو می‌برد. (روزنامه‌ی دیلی تلگراف)

  • اسلاوی ژیژک، با ادغام برخی از مهم‌ترین ایده‌های صحنه‌ی فکری و فلسفی حال حاضر جهان، دست به خلق کتابی بی‌نظیر زده است. کتاب رؤیاهای خطرناک ترکیبی از نظرات ژیژک درمورد سینما، فرهنگ، فلسفه، تاریخ روشنفکری و سیاست‌های روز دنیاست که با شوخ‌طبعی خاص کلام او همراه شده‌ است. (کریستین لاتس، فیلسوف آمریکایی)

کتاب سال رؤیاهای خطرناک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی کتاب‌های حوزه‌ی علوم سیاسی و علوم اجتماعی، از مخاطبین اصلی کتاب سال رؤیاهای خطرناک به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب سال رویاهای خطرناک می‌خوانیم

در نیویورک، راهپیمایان شعار مى‌دادند «دموکراسى یعنى این» ولى در عمل این دموکراسى نیست. این چیزى است شبیه آزادى بیان. دموکراسى کسل‌کننده‌تر از این حرف‌هاست. نیاز به نهادها، انتخابات‌ها، احزاب سیاسى، قواعد و مقررات، قوانین، نظام قضایى، و یک عالم کارهاى زمان‌بر و بى‌جاذبه دارد... با این همه، به یک معنا، ناکامى جنبش بین‌المللى اشغال از ارائه پیشنهادهاى قانونى و معقول، قابل درک است: هم سرچشمه‌هاى بحران اقتصاد جهان و هم راه‌حل‌هایى که براى آن داده مى‌شود، بنا به تعریف، بیرون از دایره اختیارات سیاستمداران ملى و محلى است.

بنابراین ظهور و بروز جنبش اعتراضى بین‌المللى بدون یک برنامه منسجم تصادفى نیست، بلکه بازتاب بحران عمیق‌ترى است، بحرانى بدون راه‌حل روشن. دموکراسى مبتنى بر حکومت قانون است. دموکراسى تنها درون مرزهاى مشخص کار مى‌کند، در میان مردمى که خود را جزئى از ملتى واحد مى‌انگارند. یک «اجتماع جهانى» نمى‌تواند یک دموکراسى ملى باشد. و یک دموکراسى ملى نمى‌تواند به صندوق سرمایه‌گذارى بین‌المللى (با اندوخته یک میلیارد دلارى‌اش) دستور بدهد، صندوقى که مرکز فرماندهى‌اش در یک بهشت مالیاتى مستقر است و کارکنانش در اقصى نقاط دنیا پراکنده‌اند.

بر خلاف مصرى‌ها در میدان تحریر که معترضان لندنى و نیویورکى به شکلى علنى (و مضحک) خود را با آن‌ها مقایسه مى‌کنند، ما در دنیاى غرب نهادهاى دموکراتیک داریم. اینها طراحى شده‌اند تا میل به تغییر سیاسى درون یک ملت فرضى را، دست‌کم تاحدودى، بازتاب دهند. ولى این نهادها نمى‌توانند از پس ِ میل به تغییر سیاسى بین‌المللى برآیند، و نیز نمى‌توانند بر رویدادهاى بیرون از مرزهاى خویش نظارت کنند. گرچه من هنوز به مزایاى معنوى و اقتصادى جهانى‌سازى اعتقاد دارم به انضمام گشوده شدن مرزها، آزادى نقل و انتقال و تجارت جهانى‌سازى آشکارا شروع کرده به تضعیف مشروعیت دموکراسى‌هاى غربى.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه: ور نم نهادن
فصل دوم: از سلطه تا استثمار و شورش
فصل سوم: «عمل رؤیا»ى بازنمایى سیاسى
فصل چهارم: بازگشت شى‌ء شر قومى
فصل پنجم: به برهوت پساایدئولوژى خوش آمدید
فصل ششم: زمستان، بهار، تابستان و پاییز عرب
فصل هفتم: اشغال وال استریت، یا خاموشى خشونت‌بار آغازى نو
فصل هشتم: وایر، یا، در زمانه بى‌رخداد چه باید کرد
فصل نهم: فراسوى رشک و کین
فصل دهم: نتیجه‌گیرى: نشانه‌هایى از آینده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سال رویاهای خطرناک
نویسنده
مترجمصالح نجفی، رحمان بوذری
ناشر چاپینشر کتاب هرمس
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات195
زبانفارسی
شابک978-964-363-979-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سال رویاهای خطرناک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سال رویاهای خطرناک

برای دریافت کتاب سال رویاهای خطرناک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.