معرفی و دانلود کتاب سبت

عکس جلد کتاب سبت
قیمت:
۶۲۰۰۰ ۳۱,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سبت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سبت

روایت یک مرگ... کتاب سبت اولین اثر خواندنی مجید غروی رمانی جذاب و متفاوت است که شما را در تعلیق میان‌ مرگ و زندگی قرار می‌دهد. نویسنده در این کتاب، داستان را با یک‌ پیچش هنرمندانه به آفرینش انسان گره می‌زند و با خواندن آن روایتی منحصربه‌فرد زیر پوستتان به جریان می‌افتد.

درباره‌ی کتاب سبت

احمد، قهرمان داستان و شخصیت اصلی کتاب سبت نویسنده‌ی جوانی است که می‌خواهد درباره‌ی مرگ بنویسد. او برای یافتن ایده و سوژه‌ی مورد نظرش به خانه‌ای خالی پناه می‌برد تا با ماندن در آنجا،ایده‌ای بکر در ذهنش جاری شود. اما آنچه برای احمد رخ می‌دهد، چیزی فراتر از یک جرقه‌ی ذهنی‌ست...

مجید غروی در رمان سبت چهار شخصیت متفاوت را قرار داده که هر یک به‌نوعی، نقطه‌ی محوری داستان هستند. این چهار شخصیت، احمد، همسر او، پسرعمویش که بهرام نام دارد و حسین دوست مشترک سه‌نفر دیگر هستند؛ شخصیت‌هایی که مجید غروی از ساختن و پرداختن آن‌ها غافل نشده و با هنرمندی خاص خودش، در جهت پرورش هرکدام قلم زده است.

احمد در گیرودار یافتن طرحی نو برای نوشتن از مرگ، با مرگ‌هایی در اطراف خود و میان عزیزانش مواجه می‌شود که او را به دنیای دیگری سوق می‌دهند. اتفاقاتی که احمد آن‌ها را به‌سان یک نفرین می‌پندارد و روح او در جریان همه‌ی این اتفاقات، به سمت‌وسویی جدید حرکت می‌کند.

مجید غروی در کتاب سبت یک داستان فلسفی را همراه با فضاسازی ذهنی و آمدورفت میان دنیای زندگان و رفتگان خلق کرده است. این رمان می‌تواند نگاه شما را به اصل آفرینش انسان، ارتباط میان آدمیان و تعلیق زنده بودن و مردن متحول می‌کند. او با واژگان خاص و ویژه و دقت و وسواس در انتخاب آن‌ها، به شکلی ویژه در عرصه‌ی داستان و رمان هنرنمایی می‌کند.

کتاب خواندنی و فلسفی سبت اثر مجید غروی به همت نشر چشمه وارد بازار نشر شده است. شما از خواندن این کتاب غرق در لذت می‌شوید.

کتاب سبت برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که به خواندن داستان‌ها و رمان‌های فلسفی ایرانی و یا موضوعات داستانی با محوریت مرگ علاقه‌مندند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با مجید غروی بیشتر آشنا شویم

یکی از نویسندگان جوان ایرانی که در زمینه‌ی نگارش داستان و رمان به‌خوبی خودنمایی کرده، مجید غروی است. او در سال 1362 به‌دنیا آمده و در تجربه‌ی اولین رمان خود، یعنی سبت موفق عمل کرده و این کتاب را در ژانر فلسفی به چاپ رسانده است.

در بخشی از کتاب سبت می‌خوانیم

یک نفر به او گفته بود دکتر همه‌ی جهان را دیده؛ یعنی سفرهای زیادی کرده است. دیگری از دوستان خارجی دکتر و مردی چاق از ثروت دکتر گفته بود؛ ثروتی که کسی از آن خبر نداشت و شاید جایی پنهان یا در ملکی و حسابی باشد. «یعنی این باغ گنجی در خود دارد؟» گرما بازیگر اصلی بود و آفتاب همه را کلافه کرده بود و فقط چند نفری نگران جنازه بودند، باقی هر کدام در پناهِ سایه‌ای و در گروه‌های چندنفری مشغول صحبت بودند. پیرمردی که خود را دوست دکتر معرفی می‌کرد از داغ‌هایی گفت که فریدون دیده بود. یعنی با هم صمیمی بوده‌اند؟

بیچاره فریدون. خودش را خیس می‌کرد و با آن‌که از پسِ امورش برنمی‌آمد، نمی‌گذاشت کسی کمکش کند. سرانجام پرستاری (پرستار که نه، کلفتی) گرفته بود تا به اموراتش برسد. پیرمرد آرزو کرده بود «کاش آن‌قدر پیر نشویم که فرزندان‌مان نباشند تا زیر تابوت‌مان را بگیرند.» در این لحظه گورکن کلافه از گرما از گور بیرون آمده و سمت شیر آب رفته و سرش را زیر آب گرفته بود. احمد گفت این تصویر خوبی بود. آن‌ موقع نیز گفته بود «این تصویر خوبی است، یادم بماند.» درست در همین لحظه بود که سکوت حاکم شد و جمع متشکل از زن جوان و پیرزن و پسربچه پا چرخاندند و رفتند (در چشمِ چشمِ چشمِ فریدون حسرت نشست و آهش را نتوانست سر دهد). مردم تازه گورکن را دیده بودند: چهره‌ای سیاه با موی تُنُک، جز دو سه دندان چیزی در دهان نداشت و پیاپی سیگار می‌کشید و چای می‌خواست. گورکن چهره‌ای بود که همه در مواجهه با آن جانب احترام را می‌گرفتند؛ گفتی فرشته‌ای است که جنازه را از زندگان تحویل می‌گیرد و به آن جهان، که هیچ‌کس دانشی از آن ندارد، می‌سپارد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: شریعت
فصل اول: تاریکی
فصل دوم: ده داستان و گوساله‌ی بریان
فصل سوم: خروج
بخش دوم: حکمت
فصل چهارم: معبد ویران
فصل پنجم: مرگِ ناممکن
فصل ششم: بطالت
بخش سوم: شاعران
فصل هفتم: غزل غزل‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سبت
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات278
زبانفارسی
شابک978-622-01-0589-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۲۰۰۰ ۳۱,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سبت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سبت

برای دریافت کتاب سبت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.