معرفی و دانلود کتاب سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب و کاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد

عکس جلد کتاب سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب و کاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد
قیمت:
94000 تومان - 9.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سختی کارهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سختی کارهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب و کاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد

بن هوروویتس یکی از مشهورترین بنیان‌گذاران کسب‌وکارهای نوین در کتاب سختی کارهای سخت با شرح تجربیات خود، ایده‌های تازه‌ای در مورد نحوه‌ی راه‌اندازی و مدیریت استارتاپ‌ها ارائه می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا زمانیکه با چالش‌های گوناگونی در این زمینه مواجه شدید، از چه شیوه‌هایی استفاده کنید تا ناامید نشوید و به موفقیت برسید. این کتاب در سال 2014 نامزد جوایز بسیاری شده است.

درباره‌ی کتاب سختی کارهای سخت:

تا به الان کتاب‌های زیادی در حوزه‌ی راه‌اندازی کسب‌وکار و کارآفرینی نوشته شده است که تقریبا تمامی آن‌ها اصول ضروری برای شروع یک کسب‌وکار تازه را آموزش می‌دهند، اما وقتی در مقام یک کارآفرین یا مدیرعامل، این شیوه‌ها را استفاده می‌کنید و به کار می‌برید، متوجه می‌شوید که یک جای کار می‌لنگد، بازار و شرایط اقتصادی آن‌طور که پیش‌بینی کرده بودید، پیش نمی‌رود، رقیبان در حال پیشرفت هستند و... . این موارد همان چالش‌هایی می‌باشند که هر کارآفرینی با آن‌ها مواجه می‌شود.

اگر به عنوان کارآفرین کسب‌وکار جدیدی را راه‌اندازی کرده‌اید و با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اید که بسیار فراتر از تفکرات شما هستند، کتاب سختی کارهای سخت (The hard thing about hard things) برای شما نوشته شده است. بسیاری از کتاب‌های مدیریتی تلاش می‌کنند تا تمام سطوح مدیریتی را به صورت عمومی مورد بررسی قرار دهند اما اصول و استراتژی‌های کتاب حاضر هیچ شباهتی به آثار کلیشه‌ای بازار ندارد.

بن هوروویتس (Ben Horowitz) به عنوان کارآفرین و مدیرعاملی برتر در این کتاب به شما یاد می‌دهد زمانیکه با مشکلات گوناکونی در این حوزه مواجه شدید، از چه اصولی بهره ببرید تا به موفقیت برسید. اگر جزو افرادی هستید که راه‌اندازی کسب‌وکاری جدید برایتان تبدیل به کابوسی بزرگ شده است، حتما تجربیات بن در این کتاب را مطالعه کنید، او فرمولی جهت بهبود وضعیت کسب‌وکارتان ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا نسبت به دنیای تجارت دیدگاه تازه‌ای داشته باشید.

این روزها تعداد جوانانی که کسب‌وکارهایی نوپا راه‌اندازی می‌کنند افزایش یافته و افراد زیادی در جایگاه مدیریتی قرار گرفته‌اند. چالش‌های مدیران جوان در این مسیر پرفراز و نشیب کم نیست و قطعا نیازمند به اصول و راهکارهایی کاربردی هستند. کتاب سختی کارهای سخت آن‌ها را با الگوهای ذهنی سرمایه‌گذاران و مدیران باتجربه آشنا می‌کند؛ به نوعی می‌توان گفت که اثر حاضر زبان و ذهنیت مشترکی میان نسل‌های جوان و مدیران باتجربه ایجاد می‌نماید.

جوایز و افتخارات کتاب سختی کارهای سخت:

- نامزد بهترین کتاب کسب‌وکار Financial Times و McKinsey سال 2014
- نامزد جایزه Goodreads برای کتاب‌های تجاری سال 2014

نکوداشت‌های کتاب سختی کارهای سخت:

- مطالعه‌ی راهکارهای این کتاب برای هر مدیر تجاری ضروری است. اگر به دنبال اصول مدیریتی اثبات شده و صادقانه‌ای هستید این اثر شگفت‌انگیز را بخوانید.(25 کتاب تجارت شگفت انگیز کارآفرین از سال 2014)

- باارزش‌ترین کتاب در مورد مدیریت استارت آپ. (PandoDaily)

- در کتاب اثرگذار آقای هوروویتز به اندازه‌ی کافی قانون وجود دارد که بتوان از آن به عنوان یک اثر کلاسیک رهبری نام برد. (اقتصاددان)

کتاب سختی کارهای سخت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به تازگی کسب‌وکار خود را راه اندازی کردید و می‌خواهید بدانید که هنگام مواجه با چالش‌های گوناگون از چه استراتژی‌هایی استفاده کنید، حتما کتاب سختی کارهای سخت را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب سختی کارهای سخت می‌خوانیم:

وقتی فرایند فروش شرکت به ئی‌دی‌اس کامل شد حس می‌کردم شرایطمان مساعد است، اما سهام‌داران شرکت با من هم‌نظر نبودند. من همه مشتریانم، همه درآمدم و کسب‌وکاری را که آن‌ها درکش می‌کردند فروخته بودم. همۀ سهام‌داران بزرگ صحنه را خالی کردند و قیمت هر سهم به 0/35 دلار سقوط کرد، چیزی معادل نصف پول نقدی که در بانک داشتیم. دستگیرم شده بود که هیچ‌کس جز خودم نمی‌داند چقدر اوضاع وخیم است و هیچ‌کس هم جز خودم به آینده ایمان ندارد. برای همین، تصمیم گرفتم کارمندان را در بیرون از شرکت جمع کنم و فرصت پیش رو را دوباره برایشان تشریح کنم.

در هتل ارزان‌قیمتی در سانتا کروز چهل اتاق کرایه کردم و هشتاد نفری را که باقی مانده بودند برای یک شب خوش‌گذرانی و یک روز توضیح دربارۀ فرصت آپسویر به آن جا بردم. آن روز روی‌هم‌رفته سعی کردم تا جایی‌که یک انسان می‌تواند، صاف و ساده باشم. «حالا شما تمام آنچه را که من دربارۀ فرصت پیش رویمان می‌دانم و فکر می‌کنم شنیده‌اید. به نظر وال‌استریت، آپسویر ایدۀ خوبی نیست، اما به نظر من هست. اگر شما این را درک نمی‌کنید، من می‌کنم. این شرکتی کاملاً تازه و چالشی کاملاً جدید است. برای همین، می‌خواهم همین امروز همۀ کارکنان را سهام‌دار شرکت کنم. تنها چیزی که می‌خواهم این است که اگر تصمیم گرفته‌اید اینجا را ترک کنید، همین امروز این کار را بکنید. اگر رفتید، به امان خدا رهایتان نمی‌کنم؛ کمکتان می‌کنم کار پیدا کنید. اما ما باید بدانیم کجا ایستاده‌ایم. باید بدانیم چه کسانی را داریم و روی چه کسانی می‌توانیم حساب کنیم. نمی‌توانیم بنشینیم و آرام آرام خون‌ریزی کنیم. به‌خاطر هم‌تیمی‌هایتان هم که شده رو راست باشید. بگذارید موضعتان را بدانیم.»

آن روز دو نفر استعفا دادند. از هفتاد و هشت نفر باقی‌مانده، همه به‌جز دو نفر تا پنج سال بعد که شرکت را به هیولت - پاکارد فروختیم، باقی ماندند.

بعد از گردهمایی بیرون از شرکت، اولین کاری که باید می‌کردم بالا بردن قیمت سهام بود. نزدک نامۀ بی‌پرده‌ای فرستاده بود که اگر نتوانیم قیمت سهممان را از یک دلار بالاتر ببریم، از فهرست بازار سهام بیرونمان خواهند آورد و ما را به برزخ معروف به سهم‌های دو زاری خواهند فرستاد. هیئت‌مدیره داشت بررسی می‌کرد که بهترین راه انجام این کار چیست؛ ادغام سهام، بازخرید سهام یا گزینه‌های دیگر. اما من حس می‌کردم کافیست قصۀ خودمان را بیان کنیم. قصه ساده‌ای بود. ما تیمی عالی داشتیم، 60 میلیون دلار توی حسابمان بود، سالی 20 میلیون دلار قرارداد با ئی‌دی‌اس داشتیم و از چند مالکیت معنوی ارزشمند هم برخوردار بودیم. حتی اگر بدترین مدیرعامل دنیا هم ‌بودم، باز ارزش شرکت بیش از 30 میلیون دلار بود. قصه شکل گرفت و سهم ما از یک دلار بالاتر رفت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
از کمونیست تا سرمایه‌گذار خطرپذیر
جان سالم به در خواهم برد
این بار با احساس
وقتی چیزها به هم می‌ریزد
مخمصه
مدیرعامل‌ها باید همان چیزی را بگویند که هست
روش درست برکناری کارکنان
برای برکناری مدیران اجرایی ارشد آماده شوید
تنزل رتبه یک دوست وفادار
دروغ‌هایی که بازنده‌ها می‌گویند
گلوله‌های سربی
برای هیچ‌کس مهم نیست
مواظب افراد، محصولات و منفعتت باش؛ به همین ترتیب
جای خوبی برای کار کردن
چرا کسب و کارهای نوپا باید به نیروهایشان آموزش بدهند؟
آیا استخدام از شرکت دوستتان اشکالی دارد؟
چرا آوردن مدیران اجرایی شرکت‌های بزرگ به شرکت‌های بزرگ سخت است؟
استخدام مدیران اجرایی
سوء برداشت کارکنان از منظور مدیران
بدهی مدیریتی
تضمین کیفیت مدیریت
جریان کسب و کار در جریان
چگونه سیاسی کاری را در شرکت به حداقل برسانیم
نوع درست بلندپروازی
عناوین و ارتقاها
وقتی آدم‌های باهوش کارکنان بدی هستند
سالخورده‌ها
جلسات یک به یک
برنامه‌نویسی برای فرهنگ شرکت
پرده‌برداری از راز بزرگ کردن شرکت
خطای پیش‌بینی مقیاس
رهبری کردن، حتی وقتی نمی‌دانی کجا داری می‌روی؟
دشوارترین مهارت مدیرعاملی
مرز باریک بین ترس و شجاعت
یک‌ها و دوها
از رهبر پیروی کنید
مدیر عامل دوران صلح، مدیرعامل دوران جنگ
ساختن مدیرعامل از خود
نحوه ارزیابی مدیران عامل
قانون اول کارآفرینی: هیچ قانونی وجود ندارد
حل تناقض پاسخ‌گویی و خلاقیت
تکنیک مدیریتی جمعه عجیب و غریب
عالی ماندن
آیا باید شرکتتان را بفروشید؟
پایان آغاز
ضمیمه
سوالاتی برای انتخاب مدیر فروش شرکت
سوالات برتری عملیاتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سختی کارهای سخت: راه انداختن کسب و کاری که هیچ راه ساده‌ای ندارد
نویسنده
مترجمسعید قدوسی نژاد
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات384
زبانفارسی
شابک978-600-7677-21-6
موضوع کتابکتاب‌های کارآفرینی، کتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
94000 ت - 9.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سختی کارهای سخت

Pouya Pashabady
۱۴۰۱/۲/۱
ترجمه‌اش عالی نیست و باید بگم نتونستم همه اشو بخونم (با اینکه معمولاً چنین عادتی ندارم). همه‌اش داستانه و باید خودتون اینقدر تیز باشید که بتونید از داستان‌ها برداشت مناسب کنید.
در کل کتاب می‌تونست با استناد به علم و تجربه‌های شخصی نویسنده خیلی بهتر باشه!
Amir Yousefi
۱۴۰۲/۱/۱۵
عالیه بخصوص اینکه واقعا نگاه جدیدی رو ارائه کرده و موضوعات رو بصورت واقعی و در عمل باز کرده و با مثال‌های واقعی به مخاطب کمک کرده که دغدغه‌های یک بیزنس رو عمیقا درک کنه
شهریار قاسمی
۱۴۰۱/۷/۱۹
کتاب خوبی هستش راهنمایی‌هایی دارد که به درد همه مون میخوره و لازمون میشه
مهدی کیا
۱۴۰۲/۶/۲۲
من واقعا از خواندن این کتاب درس‌های زیادی گرفتم
محمد بذرافکن
۱۴۰۲/۴/۱۶
به طور کلی خلاصه از از تجربیات به زبان داستانی است
Peyman Sadeghi
۱۴۰۰/۱۱/۸
موضوع کاربردی و اموزنده‌ای داشت
ایمان یعقوبیان
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
کتاب بسیار قوی برای مدیران عامل
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب سختی کارهای سخت

برای دریافت کتاب سختی کارهای سخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.