معرفی و دانلود کتاب صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم

عکس جلد کتاب صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم

یک کتاب آموزشی و کاربردی برای تبدیل‌شدن به یک مدیر موفق. کیم اسکات نویسنده‌ی کتاب صراحت تمام عیار که عنوان پرفروش‌ترین اثر نیویورک‌ تایمز و وال‌استریت ژورنال در حوزه‌ی تجارت را کسب کرده، راهبرد مدیریت قاطع و کارآمد را آموزش می‌دهد. او راهکارهای ایجاد فرهنگ ارتباط بین اعضای یک مجموعه و تکنیک‌های اعتمادسازی متقابل میان کارمندها و رئیس را ترسیم و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی مجموعه، و انجام سریع و پربازده کارها ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب صراحت تمام‌ عیار

بخش زیادی از زندگی اغلب ما در محیط کار و در ارتباط با همکاران‌مان می‌گذرد و کیفیت این وقت‌ها و رابطه‌ها، بر کل زندگی و حال ما تأثیری انکارناپذیر دارد. طبیعی است که در چنین محیط‌هایی، خواه‌ناخواه تنش‌ها و اختلاف‌نظرهایی وجود خواهد داشت، بنابراین، طرز برخورد و تحلیل رفتارها اهمیت پیدا می‌کند. مثلاً گاهی افراد برای جلوگیری از بروز تنش، ملاحظه‌کاری می‌کنند، اما این کار باعث می‌شود اثربخشی و تعامل میان اعضای یک گروه کم شود. در این شرایط، مدیر یا رئیس هر مجموعه، در شکل‌دهی و هدایت این رابطه‌ها و فرهنگ‌سازی بین اعضای گروه نقشی محوری دارد.

بااین‌حال اما، مهارت ایجاد و مدیریت یک گروه کاری، چنان بدیهی پنداشته می‌شود که اغلب مدیرها بدون آمادگی و برخورداری از دانش و تجربه وارد آن می‌شوند. از همین روست که معمولاً آموزشی رسمی برای مدیریت وجود ندارد و سبک و تکنیک رئیس‌ها نیز بیشتر بر اساس تجربه‌ها و قضاوت‌های شخصی آن‌ها شکل می‌گیرد. باید در نظر داشت که یک مدیر، تأثیری بزرگ بر سرنوشتِ کار و زندگی اعضای گروهش دارد؛ اگر خوب عمل کند، یک مسیر رشد برای بهره‌مندی همه‌ی گروه فراهم کرده، و اگر مدیریت بدی داشته باشد، باعث ازدست‌رفتن شغل اعضای گروهش خواهد شد. یکی از کتاب‌های مشهوری که شیوه‌ی مدیریت در مجموعه‌های کوچک و بزرگ را آموزش می‌دهد، صراحت تمام‌ عیار (Radical Candor) نوشته‌ی کیم اسکات (Kim Scott) است.

هرکسی با خواندن این کتاب می‌تواند درکی بهتر از یک رئیس یا مدیر خوب پیدا کند و از دلیل‌های موفقیت یا شکست بسیاری از شرکت‌ها آگاه شود. نویسنده در این کتاب که در سال 2017 منتشر شد، بر اساس تجربه‌های گسترده‌ی خود در بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری مانند گوگل، اپل، دراب‌باکس و توییتر، راهکارهای مدیریتی آزموده‌شده در این مجموعه‌ها و مدل‌های رفتاری مدیرها را در اختیار خواننده قرار می‌دهد. او قصد دارد در این کتاب نشان دهد که می‌توان مدیری خوب و مهربان بود و به نیازهای کارمندها توجه نشان داد، اما هم‌زمان آن‌ها را با صراحتی تمام‌عیار به چالش کشید تا مجموعه‌ی موردنظر دچار زیان و آسیب نشود. نویسنده در فصل‌های هشت‌گانه‌ی کتاب، هم مدیرها را از منظر روان‌شناسی آماده‌ی برخورداریِ هم‌زمان از روحیه‌ی صراحت و مهربانی می‌کند، هم پیشنهادهایی کاربردی برای ایجاد اعتماد متقابل بین رئیس و کارمندها ارائه می‌دهد.

مهم‌ترین پیشنهاد کیم اسکات به مدیرها آن است که از کارمندهای‌شان راهنمایی بگیرند، به آن‌ها راهنمایی بدهند و فرهنگ ارتباطی باز و گسترده‌ای ایجاد کنند. او همچنین از رئیس‌ها می‌خواهد که انگیزه‌ی هریک از اعضای تیم‌شان را پیدا و به آن‌ها برای نزدیک‌شدن به رؤیاهای‌شان کمک کنند. این نویسنده‌ی آمریکایی، همچنین امرونهی‌کردن را نیز مردود می‌شمارد و معتقد است همه‌ی کارها باید با همراهی مدیر و کارمندها به‌پیش برود. او در بخش دوم کتاب نیز به معرفی ابزارها و تکنیک‌های مدیریتی می‌پردازد؛ به‌عنوان‌مثال رویکردهای ایجاد اعتماد متقابل با کارمندها را توضیح می‌دهد، ایده‌هایی برای دریافت، ارائه و ترویجِ تشویق و انتقاد ارائه می‌کند و تکنیک‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی گروه آموزش می‌دهد تا کارها با همکاری همه‌ی مجموعه، به سرانجام سریع و مناسب برسد.

کتاب صراحت تمام‌ عیار، نوشته‌ی کیم اسکات، ازجمله بهترین کتاب‌های نوشته‌شده درباره‌ی آموزش مدیریت مجموعه‌هاست که در ایران با ترجمه‌ی سعید قدوسی‌نژاد در انتشارات آریاناقلم منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صراحت تمام‌ عیار

  • پرفروش‌ترین کتاب نشریه‌ی نیویورک‌ تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال در حوزه‌ی بخش تجارت
  • جزو هفت کتاب برتر سال 2020 که کمک می‌کند به رهبر بهتری تبدیل شوید، به انتخاب Fast Company

نکوداشت‌های کتاب صراحت تمام‌ عیار

با کتاب صراحت تمام‌‌عیار، کیم اسکات بخشی از کار فوق‌العاده‌ای را که در شرکت گوگل انجام می‌شود، با جهان به اشتراک گذاشته است. (شونا براون، معاون سابق عملیات تجاری در گوگل)

  • خواندن کتاب صراحت تمام‌‌عیار به شما کمک می‌کند تا تیم‌های کاری‌تان را تشکیل دهید، مدیریت کنید و الهام‌بخش کارمندهای‌تان شوید تا بهترین کار زندگی خود را انجام دهند. بینش کیم اسکات بر اساس تجربه، هوش مشاهده‌گر و تجزیه‌ و تحلیل او، به شما کمک می‌کند رئیس بهتری باشید و یک مجموعه‌ی مؤثرتر به وجود بیاورید. (شریل سندبرگ، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • کیم اسکات شهرت خوبی به‌عنوان یک رئیس دارد و در این کتاب قابل‌توجه، او از تجربه‌های گسترده‌ی خود استفاده می‌کند تا راهنمایی‌های روشن و صادقانه‌اش درباره‌ی اصل‌واساس مدیریت را به همه ارائه کند. با خواندن این کتاب شیوه‌ی ارائه و دریافت بازخورد، نحوه‌ی تصمیم‌گیری هوشمندانه، چگونگی ادامه‌ی حرکت روبه‌جلو و... را فرا خواهید گرفت. اگر شما مجموعه‌ای کوچک یا بسیار بزرگ را مدیریت می‌کنید، به کتاب صراحت تمام‌‌عیار نیاز دارید. (دانیل پینک، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز)

  • من از طریق کتاب صراحت تمام‌‌عیار بسیار پیشرفت کردم. این یک کتاب آموزشیِ هیجان‌انگیز است که به شما چارچوبی را نشان می‌دهد که در محیط کارتان رئیس و همکار بهتری باشید. کتابْ سرشار از نکته‌های روشنگرانه و پیشنهادهای عملی است و همه‌ی آن‌ها نیز بسیار جذاب به تصویر کشیده شده‌اند. کیم اسکات این اثر را بر اساس تجربه‌های خود در شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و استارت‌آپ‌های مختلف به دست آورده است. خواندن این کتاب ضروری است. (گرچن روبین، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • من فکر می‌کنم این یک کتاب باورنکردنی برای همه‌ی کسانی خواهد بود که به ایجاد رابطه‌های بهتر در محل کار خود امیدوار هستند. چه بخواهید یک نفر را مدیریت کنید، چه یک شرکت کامل، این کتاب بهترین گزینه برای شماست. (ریچل هالیس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌ تایمز)

  • تجربه‌های کیم اسکات در تیم‌های مدیریتی شرکت‌های Google و Apple باعث نوشتن این کتاب شد. او از محیط کاری حمایت می‌کند که مدیرهایش به کارمندهای خود اهمیت می‌دهند و آنها را به چالش می‌کشند تا بهترین باشند. (جف کینی، نویسنده پرفروش‌ترین مجموعه کتاب نیویورک‌ تایمز)

  • وقتی کتاب کیم اسکات را خواندم، متقاعد شدم که باید فرهنگ خود را اصلاح کنیم. ما چهارچوب کتاب صراحت تمام‌‌عیار را به مدت شش ماه در یک شرکت با حضور ششصد نفر کارمند امتحان کردیم و هم‌اکنون مزیت‌های آن را می‌بینیم. من نمی‌توانم راهی بهتر برای بهبود فرهنگ خود و مهم‌تر از همه، کمک به گروه خودم برای پیشرفت و توسعه پیدا کنم. از تو متشکرم، کیم اسکات! (گرگ شات، مدیرعامل شرکت Mulesoft)

  • کیم اسکات با استفاده از تجربه‌های کاری‌اش یک روال عملی ساده و مبتکرانه ایجاد کرده که باعث می‌شود بیش‌تر مسئله‌های مربوط به عملکرد در دنیای اشتغال از بین برود. در کتاب صراحت تمام‌‌عیار، روش هفت‌مرحله‌ای نویسنده شامل گوش‌دادن، شفاف‌سازی، بحث‌کردن، تصمیم‌گیری، قانع ساختن، اجراکردن و یادگیری ابزارهایی هستند که با استفاده از آن‌ها، رئیس‌ها و کارمندها کار خود را به‌خوبی انجام می‌دهند. (Booklist)

کتاب صراحت تمام‌ عیار مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به همه‌ی کسانی که می‌خواهند مدیریت یا ریاست یک مجموعه را به بهترین شکل انجام دهند، پیشنهاد می‌شود.

با کیم اسکات بیشتر آشنا شویم

کیم اسکات در سال 1990 وارد دانشکده‌ی اقتصاد دانشگاه هاروارد شد و پس از پایان تحصیل، در شرکت‌های بزرگ فناوری مانند دراپ‌باکس، کوالتریکس و توییتر مشغول به کار شد. او یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه اپل است و پیش از آن تیم‌های یوتیوب و دابل‌کلیک را در گوگل رهبری کرده است. او در ابتدای کار خود، یک کلینیک مخصوص بچه‌ها را در کشور کوزوو مدیریت کرد و یک کارخانه‌ی تراش الماس را در شهر مسکو راه‌اندازی کرده بود. از بهترین کتاب‌های کیم اسکات می‌توان به «فقط کار کنید» (Just Work) و کتاب حاضر (که در ایران با عنوان رک‌وراست باشید! نیز ترجمه شده) اشاره کرد.

یک کتاب آموزشیِ فوق‌العاده برای آن‌ها که قصد مدیریت و ریاست دارند. کیم اسکات نویسنده‌ی کتاب صراحت تمام‌عیار، کلیشه‌ی رئیس بداخلاق و خوش‌اخلاق را می‌شکند و توضیح می‌دهد که می‌توان هم‌زمان مدیری مهربان اما قاطع و صریح بود. او در این اثر کاربردی، راهکارهای ایجاد فرهنگ ارتباط میان اعضای یک مجموعه و تکنیک‌های اعتمادسازی متقابل میان کارمندها و رئیس را ترسیم و راه‌حل‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی مجموعه، و انجام سریع و پربازده کارها ارائه می‌کند.

در بخشی از کتاب صراحت تمام عیار می‌خوانیم

برای مدیریت موفق رشد، باید روش انگیزش هریک از اعضای تیم را دریابید. همچنین بایستی جاه‌طلبی‌های بلندمدت هریک از افراد را بدانید و ببینید شرایط فعلی‌شان چگونه با انگیزه‌ها و هدف‌هایشان در زندگی جور درمی‌آید. فقط وقتی می‌توانید آدم‌های مناسبی را به نقش‌های مناسبی بگمارید و پروژه‌های مناسبی را به آدم‌های مناسبی بسپارید که کارکنان مستقیمتان را خیلی خوب بشناسید و بدانید چرا به کارشان اهمیت می‌دهند، در مسیر شغلی‌شان به دنبال چه هستند و همین‌حالا کجای این مسیر قرار دارند. (اگر به دنبال تکنیک‌های مشخص هستید، به «گفت‌وگو‌های مسیر شغلی» در فصل هفت مراجعه کنید.)

ویژگی مشخصۀ «رشد پرشیب» تغییر سریع است -یادگیری مهارت‌های جدید یا عمیق‌تر کردن سریع مهارت‌های فعلی. معنی‌اش مدیر شدن نیست- خیلی از کارکنان تمام عمرشان روی مسیر رشد پرشیب باقی می‌مانند و خیلی از مدیرها هم روی مسیر رشد تدریجی قرار دارند. نباید مسیر رشد پرشیب را محدود به «ارتقا» دانست. معنی مسیر رشد پرشیب، افزایش اثرگذاری در گذر زمان است. ویژگی مشخصۀ «رشد تدریجی» ثبات است. کسانی که روی مسیر رشد تدریجی قرار دارند اگر عملکرد خوبی داشته باشند، معمولاً زیروبم کارشان را به‌خوبی می‌دانند و پیشرفت‌هایشان به‌جای اینکه ناگهانی و چشمگیر باشد، پله‌پله و آهسته است. برای بعضی نقش‌ها راک‌استارها مناسب‌تر هستند زیرا به تداوم، دانش انباشته و دقت به جزئیات نیاز است و کسی که در دورۀ سوپراستاری به سر می‌برد ممکن است تمرکز یا حوصلۀ لازم را نداشته باشد.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمۀ مترجم
پیشگفتار نسخۀ بازبینی‌شده
مقدمه
نحوۀ استفاده از این کتاب
بخش اول: فلسفه ای تازه برای مدیریت
فصل اول: روابط تمام صریح بسازید: خودِ خودتان باشید
فصل دوم: راهنمایی بگیرید، راهنمایی بدهید و فضای راهنمایی را ترویج کنید: ایجاد فرهنگ ارتباطات باز
فصل سوم: انگیزۀ هریک از اعضای تیمتان را پیدا کنید: کمک به آدم‌ها برای نزدیک شدن به رؤیاهایشان
فصل چهارم: کار را با هم جلو ببرید: امرونهی فایده ندارد
بخش دوم: ابزارها و تکنیک‌ها
فصل پنجم: رابطه‌ها: رویکردی به ایجاد اعتماد متقابل با کارکنان مستقیم
فصل ششم: راهنمایی: ایده‌هایی برای دریافت/ارائه/ترویجِ تحسین و انتقاد
فصل هفتم: تیم: تکنیک‌هایی برای جلوگیری از خستگی و فرسودگی
فصل هشتم: دستاوردها: چگونه با هم کارها را -سریع‌تر- به سرانجام برسانیم
یادداشت اول: آستین ها را بالا بزنید
یادداشت دوم: پیاده‌سازی صراحت تمام عیار
فصل تکمیلی: بازبینی تمام صریح عملکرد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صراحت تمام عیار: چگونه رئیس قاطعی باشیم و انسانیتمان را هم از دست ندهیم
نویسنده
مترجمسعید قدوسی نژاد
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات432
زبانفارسی
شابک978-600-7677-91-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صراحت تمام عیار

حسن عابدیان
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتابی است بسیار مفید و کاربردی
وقتی کتاب را مطالعه می‌کنید خیلی وقتها همان تجارب نویسنده برای شما قبلاً تجربه شده و آشناست. توصیه می‌کنم اگه مدیر هستید بخونید
حسن زاده
۱۴۰۲/۵/۱۰
واقعا کتاب بی نظیر و کاربردی است از خواندن آن لذت بردم
مهدی غلامرضائی
۱۴۰۳/۱/۱۳
فوق العاده بود و کم نظیر
محسن شاه بداغی
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
کتاب کاربردی و نثری گیرا و روان
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صراحت تمام عیار

برای دریافت کتاب صراحت تمام عیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.