معرفی و دانلود کتاب سرآغازهای طلایی: تک بیتی‌های کمک یار سخنوران

عکس جلد کتاب سرآغازهای طلایی: تک بیتی‌های کمک یار سخنوران
قیمت:
۴۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرآغازهای طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرآغازهای طلایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرآغازهای طلایی: تک بیتی‌های کمک یار سخنوران

در کتاب سرآغازهای طلایی مجموعه‌ای از تک‌بیتی‌های فرید فدایی فرد را می‌خوانیم که با اشاره به یاد خدا، هنگام آغاز کار سروده شده‌اند. شاعر این اثر خواندنی را برای سخنرانان، گویندگان و تمامی افرادی تهیه و تدوین کرده که مدام در حال صحبت و سخنرانی برای حضار و شنوندگان هستند. مخاطبان کتاب می‌توانند با بهره‌گیری از این گنجینه‌ی ارزشمند، ابتدای کلام خود را زینت بخشیده و سایر افراد را به شنیدن ادامه‌ی سخنان خود ترغیب و تشویق کنند.

درباره‌ی کتاب سرآغازهای طلایی

با توجه به نخستین منظومه‌ها و آثاری که از ادبیات کهن فارسی به دست آمده‌اند، درمی‌یابیم که در گذشته، دیباچه‌ی کتاب‌ها، مطلع یا نخستین بیت هر شعر، همچنین جملات ابتدایی یک اثر اهمیت وافری برای سخنوران داشته‌اند. به طوری که شاعران و نویسندگان می‌کوشیدند اوج هنر خود را در ابتدای اثرشان به نمایش بگذارند و خواننده را سر ذوق بیاورند تا مشتاقانه به مطالعه‌ی کتاب ایشان بپردازد. تا جایی که گاه در استفاده از صنایع ادبی و زبان ثقیل دچار افراط می‌شدند و متن کتاب را با تکلف و پیچیدگی‌های بسیار همراه می‌کردند.

اگرچه امروزه دیگر سرایش و نویسندگی به روش قدما صورت نمی‌گیرند و شکل متفاوتی به خود گرفته‌اند، اما همچنان آغاز و ابتدای کلام اهمیت بالایی دارد و می‌تواند موجب اشتیاق مخاطب یا دلسردی او شود.‌ در حال حاضر، نه‌تنها نویسندگان و مؤلفان، بلکه سخنرانان، مجریانی که در برنامه‌های تلویزیونی حضور دارند، اساتیدی که سر کلاس درس حاضر می‌شوند یا گویندگانی که در برنامه‌های رادیویی به اجرا می‌پردازند نیز لازم است با روش‌های نیک و دلنشین آغاز کردن سخن آشنا باشند. به این ترتیب، هم کلام خود را به زیور و زینت طبع می‌آرایند و هم شنوندگان و مخاطبان را ترغیب می‌کنند که به ادامه‌ی سخنان ایشان گوش بسپارند. فرید فدایی فرد که همواره به‌عنوان مشاور و مؤلف کوشیده تا بهترین سبک‌های زندگی را به مخاطبان و مراجعانش بیاموزد و خود نیز تاکنون استعداد ادبی‌اش را بارها‌و‌بارها در کتاب‌های شعرش نشان داده، با توجه به این نیاز سخنرانان و گویندگان، مجموعه‌ای از ابیات دل‌انگیز خود را در کتاب سرآغازهای طلایی گرد آورده تا مخاطبان با استفاده از آن‌ها بتوانند ابتدای کلام و صحبت خود را به‌گونه‌ای زیبا و لذت‌بخش آغاز کنند. تک‌بیتی‌های این اثر، همگی دلالت بر مفهوم آغاز و شروع یک کار با نام و یاد خداوند دارند.

شاید بسیاری از گویندگان یا سخنرانان تصمیم داشته باشند سخنان خود را با یک لطیفه و یا حتی یک پرسش آغاز کنند تا هم موجب تفریح حضار و شنوندگان شوند و هم ایشان را به تفکر و تأمل وادارند. بااین‌حال، توجه داشته باشید که روح و جان ایرانیان، از دیرباز با شعر و کلام آهنگین سرشته شده. به‌صورتی که فرهنگ ایرانی و کلام فارسی را هرگز نمی‌توان از شعر و زیبایی‌های آن جدا کرد. توجه به این نکته موجب می‌شود بیش از پیش به اهمیت شعر در جذب مخاطبان یک‌ سخنرانی یا برنامه‌ی رادیویی و تلویزیونی پی ببریم. از ویژگی‌های صوری کتاب حاضر می‌توان به کاربرد هنر نستعلیق و خوشنویسی در تهیه‌ی آن اشاره کرد. تمامی ابیات با زیبایی‌ها و پیچ‌وخم‌های دلنشین نستعلیق همراه شده‌اند تا لذت بصر را نیز برای مخاطبان به ارمغان بیاورند.

ابیات کتاب سرآغازهای طلایی گاه در اوزان عروضی، مشابه‌اند و گاه تفاوت‌های بسیاری دارند. به سبب وزن و آهنگی که در این بیت‌ها دیده می‌شود، به خاطر سپردن آن‌ها بسیار آسان است و خوانندگان می‌توانند در کمترین زمان ممکن آن‌ها را در حافظه‌شان ثبت کنند. کتاب پیش‌رو از آن‌دست آثاری است که هم حین مطالعه‌ی آن لذت فراوانی خواهید برد و هم حین بازگویی محتوای آن، خود و شنوندگان را محظوظ خواهید کرد.‌

لازم است این نکته را یادآوری کنیم که کتاب سرآغازهای طلایی را نباید به همان روشی بخوانید که به‌طور مثال یک داستان یا رمان را مطالعه می‌کنید. پیشنهاد می‌کنیم هر روز تنها یک صفحه از این اثر ارزشمند را مطالعه کنید و آن را با روح و جان خود بیامیزید. از این طریق است که آن را تمام و کمال در خاطرتان ماندگار خواهید کرد و به وقت لزوم نیز به‌راحتی به یاد خواهید آورد.

اگر به سبب موقعیت کاری خود همواره در حال سخنرانی، اجرای برنامه یا حتی صحبت در کلاس درس هستید، برای اینکه کلام خود را زیباتر جلوه داده، مخاطبان را به شنیدن ادامه‌ی صحبت‌هایتان تشویق کرده و ایشان را با خود هم‌دل کنید، پیشنهاد می‌دهیم بیت‌ها یا سرآغازهایی را که با ذوق‌آزمایی‌های فرید فدایی فرد سروده و در اثر حاضر ارائه شده‌اند، به ذهن بسپارید و به مقتضای کلام از آن‌ها بهره ببرید. به این ترتیب هم روح زیباپسند خود را سیراب کرده و هم توجه مخاطبانتان را به صحبت‌هایتان جلب می‌کنید. توجه داشته باشید که آغاز نیک، می‌تواند پایانی نیک را نیز به دنبال بیاورد. نشر مانیان چاپ و انتشار این کتاب خواندنی را به عهده داشته.

کتاب سرآغازهای طلایی برای چه کسانی مناسب است؟

سخنرانان، مجریان، گویندگان، اساتید و تمامی مخاطبانی که قصد دارند ابتدای صحبت خود را به زیور شعر و ادب بیارایاند، بهره‌ی فراوانی از مطالعه‌ی کتاب سرآغازهای طلایی خواهند برد.

در بخشی از کتاب سرآغازهای طلایی: تک بیتی‌های کمک یار سخنوران می‌خوانیم

به نام خداوند کار و تلاش
خداوند ضامن به امر معاش

به نام خداوند خور آفرین
نه مؤمن، نه کافر کند بر زمین

به نام خداوند شعر و غزل
خداوند سعدی و شیخ اجل

به نام خدا کو که داد از سماء
صدای خوش وحی، بهر بقاء

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرآغازهای طلایی: تک بیتی‌های کمک یار سخنوران
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات133
زبانفارسی
شابک978-622-7527-70-4
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرآغازهای طلایی

Jahan Tahmasbi
۱۴۰۲/۷/۱۰
خوب بود ولی نیازی نبود که هربیتی را در یک صفحه بگنجانید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سرآغازهای طلایی

برای دریافت کتاب سرآغازهای طلایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.