معرفی و دانلود کتاب چهل دو بیتی از فرید

عکس جلد کتاب چهل دو بیتی از فرید
قیمت:
۲۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چهل دو بیتی از فرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چهل دو بیتی از فرید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چهل دو بیتی از فرید

دوبیتی همواره یکی از پرطرفدارترین انواع شعر است. کتاب چهل دو بیتی از فرید اثر فرید فدایی فرد اثری برآمده از پستی‌ها و بلندی‌های زندگی‌ شاعر است که آن‌ها را در شعرش بیان می‌کند.

درباره‌ی کتاب چهل دو بیتی از فرید

کتاب چهل دو بیتی از فرید نوشته‌ی فرید فدایی فرد مجموعه‌ شعری در قالب دوبیتی است. دو بیتی یکی از قالب‌های کهن شعر فارسی است. و در برخی از کتاب‌ها به آن فلهوی یا فهلویات نیز گفته‌اند که ریشه در کلمه‌ی فهلوی (معرب پهلوی) دارد. قالب دوبیتی از چهار مصرع تشکیل شده که قافیه در مصرع‌های اول، دوم و چهارم یکی است. مصرع سوم دلخواه است و گاه دیده‌شده که برخی از شعرا دوبیتی خود را با چهار مصرع هم‌قافیه سروده‌اند. بنا بر آنچه گفته شد دوبیتی از لحاظ جای‌گیری قافیه‌ها مانند رباعی است با این تفاوت که وزن شعر در هر یک به گونه‌ای خاص است.

فرید فدایی فرد اشعاری را که در کتاب چهل دو بیتی از فرید به چاپ رسانده، بسیار ساده و بی‌آلایش سروده و به همین دلیل به‌آسانی بر دل خواننده می‌نشیند. جالب است بدانید که ماهیت قالب دو‌بیتی در تاریخ شعر فارسی نیز بر همین اساس شکل گرفته؛ دوبیتی بیشتر از سایر قالب‌های شعری در میان عامه‌ی مردم رواج داشته است. همینطور در دوره‌ی ساسانیان به دوبیتی «ترانک» هم گفته می‌شد؛ چراکه مردم عادی کوچه و بازار ترانه‌های بسیاری را بر این وزن می‌خواندند. مضمون شعر دوبیتی اکثراً موضوعاتی همچون عواطف، دل‌شکستگی‌ها، سوزوگداز و تنهایی بوده است؛ ازاین‌رو این قالب شعر را شعری مردمی خوانده‌اند. در اثر پیش رو چهل دو بیتی زیبا و خواندنی را از زبان شاعر خواهید خواند که از آن لذت می‌برید.

کتاب چهل دو بیتی از فرید اثر فرید فدایی فرد توسط نشر مانیان عرضه شده است.

کتاب چهل دو بیتی از فرید مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب چهل دو بیتی از فرید به علاقه‌مندان شعر فارسی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب چهل دو بیتی از فرید می‌خوانیم

همچو منی در جهان هان چه کسی دیده است
راز جهان پرتر از من چه کسی چیده است
من به نظردیده‌ام هم زوی اندیشه‌ام
این همه آن کلک اوست کو که در این سینه است
*
رحم از دل من برآید و ظلم چنین
تعبیر کنم هر آنچه کردم به بهین
این جا بودم دو راهی راه ز چاه
سَنجم که به آسمان روم یا به زمین

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چهل دو بیتی از فرید
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات50
زبانفارسی
شابک978-622-752767-4
موضوع کتابکتاب‌های شعر پارسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چهل دو بیتی از فرید

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب چهل دو بیتی از فرید

برای دریافت کتاب چهل دو بیتی از فرید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.