معرفی و دانلود کتاب سرخ و سیاه

عکس جلد کتاب سرخ و سیاه
قیمت:
۱۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرخ و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرخ و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرخ و سیاه

کتاب سرخ و سیاه نوشته‌ی استاندال، تلاش‌های فردی به نام ژولین سورل را در نظام سیاسی اجتماعی فرانسه‌ی قرن نوزدهم، زمان سلطنت ناپلئون بناپارت پس از انقلاب فرانسه، نشان می‌دهد. ژولین می‌خواهد به مراتب بالایی برسد و طبقه‌ی خود را از فقیر به غنی تغییر دهد. او درمی‌یابد در این راه، به‌کارگیری فریب و حیله، مقصودش را سهل‌الوصول می‌سازد؛ اما از این نکته غافل است که امیال ویرانگر او روزی گریبانگیرش می‌شوند.

درباره‌ی کتاب سرخ و سیاه

کتاب سرخ و سیاه (Le Rouge et le Noir) رمانی فرانسوی درباره‌ی جوانی بلندپرواز به نام ژولین سورل است که آرزوی موفقیت، پیشرفت و شهرت را در سر می‌پرواند. او می‌خواهد از مرزهای شهر کوچکش فراتر برود و به جمع نجیب‌زادگان و بزرگان پاریسی بپیوندد. ژولین ابتدا با تکیه بر استعدادها و توانایی‌هایش پیش می‌رود اما کم‌کم متوجه می‌شود که با اضافه کردن کمی فرصت‌طلبی و فریبکاری زودتر مسیر موفقیت طی می‌شود. بنابراین ژولین تا آنجا جلو می‌رود که امیال سیری‌ناپذیرش او را به لبه‌ی پرتگاه مرگباری می‌کشاند.

معرفی و دانلود کتاب سرخ و سیاه

استاندال (Stendhal) داستان این رمان روان‌شناسی و تاریخی را در بستر فرانسه‌ی زمان حکومت ناپلئون بناپارت روایت می‌کند و تحلیلی دقیق از جامعه و سیاست فرانسه‌ی قرن نوزدهم به دست می‌دهد. نویسنده، شخصیت کتاب سرخ و سیاه (The Red and the Black) را از طبقه‌ای فرودست انتخاب می‌کند؛ جوانی فقیر اما جاه‌طلب! ژولین، ناپلئون بناپارت را تحسین می‌کند و آرزوی پیروزی‌های نظامی را در سر می‌پروراند. او که ابتدا با وسوسه‌های عاشقانه و اغوا کردن زنان راهِ نفوذش را به مراتب بالاتر پیدا می‌کند، در ادامه در دام فریبکاری‌های سیاسی افراد بانفوذ می‌افتد. استاندال در کتاب سرخ و سیاه، انتقاد شدید خود را نسبت به ریکاری و مادی‌گرایی اشراف و روحانیون کاتولیک بیان و تغییرات سیاسی فرانسه را پیش‌بینی می‌کند.

ژولین در دهکده‌ی خیالی وریر یک کاتولیک متعصب و مذهبی است که به واسطه‌ی پیشوای خود، به شغل معلمیِ فرزندان شهردار گماشته می‌شود. او ارتباطی نامشروعی را با همسر شهردارد برقرار می‌کند و اعتقادات مذهبی‌اش سست و ویران می‌شوند. پس از این رسوایی، ژولین به مدرسه‌ای دینی در شهری دیگر منتقل می‌شود و پس از مواجهه با سختگیری‌های زیاد و چارچوب‌های انعطاف‌ناپذیرِ آنجا، منشی و دستیار یک دیپلمات می‌شود و به پاریس نقل مکان می‌کند. در این سال‌های منتهی به انقلاب ژوئیه‌ی 1830، ژولین به مأموریتی خطرناک اعزام می‌شود و ناخواسته جانش را در راه خدمت به سلطنت‌طلبانی که با آن‌ها مخالف است، به خطر می‌اندازد.

این رمان فرانسوی را انتشارات علمی و فرهنگی با ترجمه‌ی عظمی نفیسی منتشر کرده است.

در نکوداشت‌ کتاب سرخ و سیاه

  • وقایع‌نگاری شگفت‌انگیز استاندال در قرن نوزدهم، داستان قهرمان ریاکار او، ژولین سورل را روایت می‌کند. جاه‌طلبی این قهرمان برای کسب اعتبار اجتماعی، او را به رسوایی و تباهی می‌کشاند. (AudioFile)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب سرخ و سیاه

یک فیلم صامت آلمانی در سال 1928 ساخته شده و ایوان موژوکین، لیل داگوور و والریا بلانکا در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. نام آلمانی این فیلم Der geheime Kurier و نام انگلیسی آن The Secret Courier است که در فارسی «پیک مخفی» ترجمه می‌شود.

فیلم اقتباسی دیگری به نام Il Corriere del re به معنی قاصد پادشاه، در ایتالیا توسط جنارو ریگلی کارگردانی شده و در سال 1947 به نمایش درآمده است. بازیگران این فیلم روزانو براتسی، والنتینا کورتزه و ایراسما دیلیان هستند.

اقتباس بعدی از رمان سرخ و سیاه در سال 1954 و توسط کارگردان فرانسوی، کلود اوتان لارا، صورت گرفته است. این فیلم برنده‌ی جایزه‌ی انجمن منتقدان سینمای فرانسه برای بهترین فیلم سال شده.

کتاب سرخ و سیاه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سرخ و سیاه را هرکس که طرفدار رمان‌های تاریخی و روان‌شناسی است، دوست خواهد داشت.

در بخشی از کتاب سرخ و سیاه می‌خوانیم

آن وقت درحالی‌که هر کلمه را با طمأنینه ادا می‌نمود و سعی می‌کرد آتش خشونت و سبعیت خویش را فرونشاند، اضافه کرد: «چاره‌ی این کار این است که نامه را با بی‌پرده‌ترین جملات مکتوب ماتیلد بی‌همتا آغاز کنم. بلی، اما ممکن است چهار تن از خدمتکاران مارکی دو کروازنوا به من حمله کنند و اصل مکتوب را از چنگم بربایند. خیر، قادر به چنین کاری نیستند، زیرا همه می‌دانند مسلح هستم و عادتم این است که به روی خدمتکاران شلیک کنم. خب، آمدیم یکی از آنان شجاع و دلیر بود و به خاطر صد سکه‌ی ناپلئون که به او وعده کرده‌اند، به من حمله‌ور شد. من او را یا زخمی کرده یا خواهم کشت و این درست همان چیزی است که آن‌ها انتظارش را دارند! مرا طبق قانون زندانی می‌کنند و بعد در برابر محکمه‌ی خلاف حاضر می‌شوم و آن وقت با مراعات کامل عدالت و برحسب رأی قضات، مرا به پواسی می‌فرستند تا چندی در مصاحبت آقایان فونتان و ماگالن به سر برم. در آنجا باید بین چهارصد تن گدای کثیف شب‌ها را به روز برسانم...»

سپس درحالی‌که به تندی از جا برمی‌خاست، فریاد زد: «آیا ترحم به چنین اشخاصی رواست؟ آیا آن‌ها به افراد طبقه‌ی سوم و کارگرانی که در بندشان اسیر می‌شوند، ترحم می‌کنند؟»

با این کلمات، آخرین تأثیرات حق‌شناسی به آقای دو لامول، یعنی همان کسی که علی‌رغم وی، خاطره‌اش تا آن لحظه او را آزار داده بود، از خاطرش محو شد: «آقایان، نجیب‌زادگان، آهسته‌تر! آبه ماسلون و آقای کاستاندِ مقیم صومعه هم جز این نبودند. شما نامه‌ی تحریک‌آمیز را از دست من خواهید ربود و من به نسخه‌ی دوم سرهنگ کارون در کولمار تبدیل خواهم شد. آقایان، یک لحظه تأمل کنید! من این نامه‌ی منحوس را به طور امانت در پاکتی مهروموم‌شده برای آقای آبه پیرار می‌فرستم، زیرا وی مرد درستکاری است و چون پیرو مرام ژانسنیسم است فریب ظواهر مادی را نمی‌خورد. بلی، اما سر نامه‌ها را باز می‌کند... من این مکتوب را برای فوکه خواهم فرستاد.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کتاب اول
فصل اول: یک شهر کوچک
فصل دوم: شهردار
فصل سوم: اموال مستمندان
فصل چهارم: پدر و پسر
فصل پنجم: معامله
فصل ششم: ملال
فصل هفتم: میل ترکیبی
فصل هشتم: وقایع کوچک
فصل نهم: شبی در ییلاق
فصل دهم: قلب بزرگ و ثروت کوچک
فصل یازدهم: یک شب
فصل دوازدهم: مسافرت
فصل سیزدهم: جوراب‌های ژوردار
فصل چهاردهم: قیچی انگلیسی
فصل پانزدهم: بانگ خروس
فصل شانزدهم: روز بعد
فصل هفدهم: معاون اول
فصل هجدهم: پادشاهی در وریر
فصل نوزدهم: فکر مایه‌ی رنج است
فصل بیستم: نامه‌های بی‌امضا
فصل بیست‌ویکم: مکالمه با ارباب
فصل بیست‌و‌دوم: طرز رفتار در 1830
فصل بیست‌و‌سوم: غصه‌های یک کارمند
فصل بیست‌و‌چهارم: پایتخت
فصل بیست‌و‌پنجم: صومعه
فصل بیست‌و‌ششم: اجتماع یا آنچه ثروتمند فاقد آن است
فصل بیست‌و‌هفتم: اولین تجربه‌ی زندگی
فصل بیست‌و‌هشتم: دسته‌ی مذهبی
فصل بیست‌و‌نهم: اولین ترفیع
فصل سی‌ام: جاه‌طلبی
کتاب دوم
فصل اول: لذات یک روستا
فصل دوم: ورود به اجتماع
فصل سوم: نخستین گام‌ها
فصل چهارم: قصر دو لامول
فصل پنجم: رقت قلب و بانویی پرهیزکار
فصل ششم: طرز تلفظ
فصل هفتم: عود مرض نقرس
فصل هشتم: نشانی که موجب امتیاز و افتخار می‌شود، کدام است؟
فصل نهم: مجلس رقص
فصل دهم: ملکه مارگریت
فصل یازدهم: سلطه‌ی یک دختر جوان
فصل دوازدهم: آیا دانتن ثانی است؟
فصل سیزدهم: توطئه
فصل چهاردهم: افکار یک دختر جوان
فصل پانزدهم: آیا توطئه‌ای در کار است؟
فصل شانزدهم: ساعت یک بامداد
فصل هفدهم: شمشیر قدیمی
فصل هجدهم: لحظات ناگوار
فصل نوزدهم: اپرابوف
فصل بیستم: گلدان ژاپنی
فصل بیست‌و‌یکم: یادداشت سِرّی
فصل بیست‌و‌دوم: مباحثه
فصل بیست‌و‌سوم: روحانیان و جنگل‌ها و آزادی
فصل بیست‌و‌چهارم: استرازبورگ
فصل بیست‌و‌پنجم: نیروی تقوا
فصل بیست‌و‌ششم: عشق معنوی
فصل بیست‌و‌هفتم: عالی‌ترین مقامات کلیسا
فصل بیست‌و‌هشتم: مانون لسکو
فصل بیست‌و‌نهم: ملال
فصل سی‌ام: لژی در اپرابوف
فصل سی‌و‌یکم: ارعاب او
فصل سی‌و‌دوم: ببر
فصل سی‌و‌سوم: دوزخ ضعف
فصل سی‌و‌چهارم: یک مرد باذکاوت
فصل سی‌و‌پنجم: توفان
فصل سی‌و‌ششم: تفاصیل حزن‌انگیز
فصل سی‌و‌هفتم: برج
فصل سی‌و‌هشتم: یک مرد مقتدر
فصل سی‌و‌نهم: دسیسه
فصل چهلم: آرامش
فصل چهل‌و‌یکم: محاکمه
فصل چهل‌و‌دوم
فصل چهل‌و‌سوم
فصل چهل‌و‌چهارم
فصل چهل‌و‌پنجم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرخ و سیاه
نویسنده
مترجمعظمی نفیسی
ناشر چاپیانتشارات علمی و فرهنگی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات848
زبانفارسی
شابک978-600-121-803-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرخ و سیاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرخ و سیاه

برای دریافت کتاب سرخ و سیاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.