معرفی و دانلود کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر

عکس جلد کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر
قیمت:
30000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر

محمد نجیب در کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر به روایت رهبر انقلاب و نخستین رئیس جمهور بومی، با بیانی روان و جذاب به تمام جزئیات روند شکل‌گیری و پیروزی انقلاب 1952 مصر و علل کناره‌گیری خود و آینده این انقلاب بدون هرگونه اتهام‌زنی به همکاران خود، پرداخته است.

انقلاب ۱۹۵۲ مصر کودتای نظامی گروهی از افسران ارتش مصر در ۲۳ ژوئیه ۱۹۵۲ بود که توسط جنبش افسران آزاد به رهبری محمد نجیب (Muhammad Naguib) و جمال عبدالناصر انجام شد. در پی این کودتای نظامی ملک فاروق پادشاه مصر از قدرت خلع شده پسرش ملک فؤاد جانشین او شد. چندی بعد ملک فواد دوم نیز خلع شده و نظام پادشاهی مصر با یک حکومت جمهوری جایگزین شد.

این انقلاب پایان حضور نظامی بریتانیا در مصر را به همراه داشت و موجب استقلال سودان شد که پیش از آن به صورت مستعمره مشترک بریتانیا و مصر اداره می‌شد. حکومت انقلابی مصر سیاست‌هایی ناسیونالیستی و ضد امپریالیستی را در پیش گرفته و به صورت هواخواه جدی ناسیونالیسم عربی و جنبش عدم تعهد درآمد.

با وجود گذشت حدود هفت دهه از این انقلاب مهم، هنوز منبع کامل و موثقی به زبان فارسی منتشر نشده است. تنها اثر در این زمینه کتاب 60 صفحه‌ای فلسفه انقلاب مصر به قلم جمال عبدالناصر منتشره در سال 1954 است. اما ژنرال محمد نجیب، رهبر انقلاب و نخستین رئیس جمهور مصر در سال 1955 کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر (Egypt's Destiny: A Personal Statement) را به زبان انگلیسی در لندن منتشر نمود. بدون شک این کتاب پاسخگوی همۀ اطلاعات مورد نیاز دربارۀ انقلاب 1952 مصر خواهد بود.

در بخشی از کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر می‌خوانیم:

ارتش مصر از حدود دو قرن پیش به این طرف تحت فرمان افسران انگلیسی بوده و تا سال 1936 که پیمان دوستی و اتحاد انگلیس و مصر به امضا رسید مستشاران انگلیسی با هر اقدامی که در وضع ارتش مصر مؤثر بود و ممکن بود به آن یک صورت به تمام معنی کلمه «نیروی نظامی» بدهد مخالفت می‌ورزیدند، زیرا بیم آن را داشتند که مبادا روزی این نیروی نظامی علیه خود آن‌ها قیام نموده و با سربازان انگلیسی وارد جنگ شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
مصر
محمد نجیب
یزدان بخش و روزنامه پیک ایران
سعادت نوری
فصل اول: نبرد شکست خورده
فصل دوم: فرزند نیل
فصل سوم: کودتا
فصل چهارم: انقلاب و تحول
فصل پنجم: جمهوری
فصل ششم: چرا کناره‌گیری کردم؟
فصل هفتم: مصر و کشورهای باختر
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر
نویسنده،
مترجمحسین سعادت نوری
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-964-988-416-5
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک
30000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر

جواد محمودی
۱۳۹۶/۱۲/۵
این کتاب به دلیل صداقت نویسنده و قدرت نویسندگی وی، از بهترین آثار در حوزه تاریخ معاصر مصر بشمار می‌رود. محمدنجیب در شاهکاری بی‌نظیر زندگی نامه خویش و انقلاب 1952 مصر به بهترین شیوه روایت می‌کند. بیان نویسنده چنان گرم و روان است که اصلا خواننده احساس خستگی نمی‌کند و تا کتاب را تمام نکند نمی‌تواند از دست مطالعه بردارد. این امر میسر نیست مگر با تسلط والای نویسنده بر نویسندگی است. به هر حال اگر دنبال کتابی تاثیرگذار و خواندنی هستید کتاب پیشگفته بهترین مورد است.
محمد افخمی
۱۳۹۷/۱۲/۲۵
ساختار کتاب مناسب و جذاب است. نثر نوشتار به لحاظ ادیب بودن نویسنده، بسیار زیبا و ساده است. به جرات میتوان گفت هر کسی خواندن کتاب را آغاز کند باید تا پایان ادامه دهد. صداقت در گفتار و عشق به وطن نویسنده در یکایک سطور کتاب آشکار است. به هر حال لذت مطالعه این کتاب تا مدت زمان طولانی در روح و جسم خواننده میماند. بنده خواندن این کتاب را به دوستداران حقایق تاریخی به ویژه انقلابی توصیه میکنم.
رعنا سرمالیان
۱۳۹۷/۶/۴
کتاب خوبیست باشخصیت محمد نجیب آشنا شدم افسوس که این سیاستمدار نهایت آرزویش اتحاد عرب هست نه اتحاد کشورهای اسلامی!اعراب فقط به خویش میاندیشند نه به اسلام
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر

برای دریافت کتاب سرنوشت مصر: انقلاب 1952 مصر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.