معرفی و دانلود کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

عکس جلد کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار
قیمت:
39600 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

اولین جلد از سه‌گانه‌ای پرفروش و تحسین‌شده! کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار اثری از کنت اوپل، نویسنده‌ی برنده‌ی Governor General's است. او در این رمان ماجرای جزیره‌ای دورافتاده را روایت می‌کند که همزمان با یک بحران محیط زیستی، با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شود. مشکلاتی که جز حمله‌ی آدم فضایی‌ها به آنجا، هیچ اتفاق دیگری برایش توجیه‌پذیر نیست. این اثر نامزدی جایزه‌ی گنبد طلایی ورمونت را در سال 2022 به دست آورد.

درباره‌ی کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

شاید با دیدن اسم کتاب منتظر شروعی طوفانی از حملات بیگانگان و بلایای طبیعی هولناک باشید، اما وقایع کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار (Bloom (The Overthrow)) مانند بارانی پاییزی به آرامی شروع می‌شوند. مردم جزیره‌ی سالت اسپرینگ زندگی شادی دارند. توریست‌های فراوان چرخ اقتصاد را حتی در فصل‌های زمستان می‌چرخاند و مزارع آباد گوناگون همیشه جیب‌های آنان را پر از پول نگه می‌دارد. تورم،‌ دزدی، تبعیض نژادی یا هیچ نوع دیگری از مشکل وجود ندارد که زندگی را به کام آن‌ها تلخ کند تا اینکه گزارش‌هایی عجیب از سراسر جزیره به گوش می‌رسد.

تهاجم به شکل باران شروع می‌شود. قطره‌های آب دانه‌هایی عجیب با خودشان می‌آورند که به سرعت همه‌جا ریشه می‌زنند. آن‌ها مزارع کشاورزی را تسخیر می‌کنند، خانه‌ها را در هم می‌پیچند و حتی آسفالت را می‌شکنند. این گیاه در مرحله‌ی شکوفه زدن سمی عجیب را از طریق گرده‌افشانی در سراسر جزیره منتشر می‌کند. علاوه‌براین قسمت‌هایی از گیاه غلاف‌هایی شبیه تله‌ی مگس می‌سازند که تمام حیوانات و انسان‌های مقابلشان را می‌بلعند...

در طرف دیگر سالت اسپرینگ شاهد سقوط عجیب هلیکوپترها هستیم، درست همانطور که همه‌ی وسایل نقلیه در مثلث برمودا ناپدید می‌گردند... . شرایط آرام و دوستانه‌ی جزیره با رخ دادن این وقایع خصمانه می‌شود. تلاش برای بقا انسان‌ها را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، مسئولان برای مدیریت شرایط به اختلاف برمی‌خورند و دانشمندان فرضیه‌هایی کاملا متضاد را با هم طرح می‌کنند. همه‌ی افراد به دنبال راهی برای نجات خودشان هستند؛ البته همه به جز سه نفر:‌ آنایا، پترا و ست.

این سه نفر راویانی هستند که ماجراهای کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار را از زاویه‌ی نگاه آنان می‌بینیم. آن‌ها آلرژی شدیدی به دنیای اطراف مخصوصا طبیعت دارند و انتظار می‌رفت در شرایط جدید سریع از پا دربیایند. با این وجود آنایا، پترا و ست بعد از شروع بحران حال بهتری دارند. گیاه سمی بر آن‌ها بی‌اثر است و حتی باران اولیه کمی از حساسیت‌های پوستی‌شان را کاهش داده. آیا این سه نفر کلید پیروزی هستند؟ باید دید کنت اوپل داستان رمزآمیز و هیجان خودش را در کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار چگونه پیش خواهد برد!

درباره‌ی مجموعه‌ی سرنگونی

روایت فاجعه‌ای محیط‌زیستی که تصورتان را از ژانر علمی-تخیلی برای همیشه دگرگون می‌کند! مجموعه‌ی سرنگونی (The Overthrow) سه‌گانه‌ی هیجان‌انگیزی از کنت اوپل است. انتشار این رمان‌ها تحسین‌هایی جهانی را برای این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز به ارمغان آورد و بار دیگر نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. ماجرای سرنگونی در جزیره‌ی سالت اسپرینگ کشور کانادا می‌گذرد، جایی که به دلیل طبیعت بکرش در صدر جاذبه‌های گردشگری قرار دارد. هر ساله هزاران نفر برای بازدید به جزیره سفر می‌کنند و از مشاهده‌ی همزیستی کم‌نظیر انسان و حیوانات مبهوت می‌شوند. زندگی در اینجا به‌نظر رویایی می‌رسد تا روزی که بلایی طبیعی همه‌چیز را تغییر می‌دهد... .

در یک روز بارانی معمولی، گونه‌ای نامعمول از علف هرز در جزیره شروع به رویش می‌کند. این گیاه به هیچ روشی قابل از بین بردن نیست و حتی پس از ریشه‌کنی سریعا جایگزین می‌شود. استفاده از آتش هم علیه آن هم بی‌استفاده است چون گیاه واکنشی مانند نفت به شعله نشان می‌دهد و حتی خطر مسمومیت را برای اطرافیانش به وجود می‌آورد. این شرایط همه‌ی افراد از جمله متخصصان محیط‌زیستی را سردرگم کرده. همزمان با این بلای غیرقابل توضیح، هلیکوپترهای اطراف جزیره شروع به سقوط می‌کنند. نیرویی عجیب بالگردهای مختلف را به سمت زمین می‌کشد و ساکنان سالت اسپرینگ که جز پرواز راهی برای ارتباط با جهان بیرون ندارند پی می‌برند در جزیره زندانی شده‌اند... .

مجموعه‌ی سرنگونی دارای سه جلد است که دو قسمت اول آن به نام بوته‌های آدمخوار (Bloom) و حشرات ویرانگر (Hatch) را می‌توانید به زبان فارسی تهیه کنید. محمد ورزی ترجمه‌ی دو جلد را برعهده داشته و چاپ آن‌ها به همت انتشارات پرتقال میسر گشته است.

جوایز و افتخارات کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

  • نامزد جایزه‌ی گنبد طلایی ورمونت سال 2022
  • کتاب منتخب نوجوان جایزه‌ی Manitoba سال 2022

نکوداشت‌های کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

  • کتابی پر از فرضیه‌های شوم و خطرناک! (بررسی‌های کراکوس)
  • ترکیبی هیجان‌انگیز از مبارزه برای بقا و تهاجم بیگانگان! (بوک‌لیست)
  • یک ماجراجویی برق‌آسا که نمی‌توانید آن را زمین بگذارید‍! (Jonathan Auxier)
  • کتابی عالی برای خوانندگانی که به دنبال امید، قدرت و الهام هستند. (نیویورک‌تایمز)
  • شروعی فوق‌العاده و قدرتمند برای سه گانه‌ای جذاب! (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • داستانی ماجراجویی به رهبری سه جوان که شما را کاملا راضی می‌کند. (The Bulletin)
  • اثری با داستان‌سرایی فوق‌العاده و شخصیت‌های جذاب درباره‌ی بحران‌های محیط زیست. (The Globe and Mail)
  • چه داستانی! کنت اوپل مجموعه‌ای هیجان‌انگیز نوشته که هر صفحه‌ی آن آدرنالین را در خونتان به جوش می‌آورد. (مجله‌ی وال‌استریت)

کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانی که به ژانر علمی-تخیلی علاقه دارند و از مطالعه‌ی داستان‌های هیجان‌انگیز لذت می‌برند مخاطب این اثر تحسین‌شده هستند.

با کنت اوپل بیشتر آشنا شویم

کنت اوپل (Kenneth Oppel) یکی از معتبرترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان است. آثار او در کشورهای متعددی به چاپ رسیده‌ و به محبوبیتی جهانی دست یافته‌اند. معروف‌ترین مجموعه‌ی او Silverwing نام دارد که مورد اقتباس یک انیمیشین قرار گرفت. کتاب افتخاری Michael L. Printz، جایزه ادبی Governor General's و کتاب سال تایمز برخی از جوایزی هستند که کنت اوپل تا امروز از آن خود کرده است.

«لانه‌ی کاغذی»، «حشرات ویرانگر» و «جوهری که جان گرفت»، نام برخی از عناوین کتاب‌هایی هستند که کنت اوپل نویسنده‌ی آن بوده است.

در بخشی از کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار می‌خوانیم

لگد محکم دیگری به گیاه زد. از صبح تا حالا رشد کرده بود. از تهش ویره‌ای ضخیم بیرون زده بود که همه‌جا مثل داخل سطل‌آشغال پخش شده و از دیوار خانه‌شان بالا رفته بود. آنایا شن‌کش را تا شانه‌اش بالا برد و چنگکش را با تمام توان فرود آورد. فلز، گوشت گیاه را پاره کرد. شن‌کش را بیرون کشید و دوباره و دوباره کوبید. ماده‌ی چسبناک داخل گیاه روی کتش پاشید، از کتش دود بلند شد و اسید سوراخ‌سوراخش کرد. مایع به صورت و چشم‌های آنایا هم پاشید، اما آسیبی ندید و فقط پاکش کرد. گیاه لرزید، باز شد و از آن آب بیرون زد. وقتی کار آنایا تمام شد، گیاه شبیه کدوتنبلی بنفش و بزرگ شده بود که له‌ولورده‌اش کرده باشند.

آنایا نفس‌نفس‌زنان عقب رفت. آسفالت از اسیدی که رویش ریخته بود، آرام دود می‌کرد. بالای سرش جیک‌جیک بلند پرنده‌ای را شنید. سرش را بالا گرفت و گنجشکی را دید که داخل یکی از کیسه‌های چروکیده‌ی ویره تقلا می‌کرد. گیاه هنوز زنده بود! نگاه خیره‌ی آنایا به لاشه‌ی گوشتی روی ماشین‌رو و ویره‌ی ضخیم اصلی آن افتاد. راه افتاد و آن‌قدر با شن‌کش رویش کوبید تا کاملاً تکه‌تکه شد. طنین جَرَنگ‌جَرَنگ فلز که به آسفالت می‌خورد، یک لحظه در گوشش پیچید و بعد همه‌چیز خیلی غیرعادی‌ ساکت به نظر رسید. غژغژی خفیف از ویره‌ها شنید و بعد شاخه‌ی کوچک دانه‌داری را دید که پژمرده شد و بعد از یکی از آن کیسه‌ها، مایعی بیرون چکید. ناگهان به نظر رسید کل گیاه پلاسید.

یکی از ویره‌های روی دیوار را گرفت و گفت: «شَرّت رو از این خونه کم کن.»
آنجا خانه‌ی او بود. جایی که شب‌ها در آن می‌خوابید. همین که علف سیاه کل چمن جلوی خانه را گرفته بود کافی نبود؟ حالا می‌خواست جلوی ورود نور به خانه و منظره‌ی آسمان را هم از آن‌ها بگیرد؟ امکان نداشت آنایا بگذارد این چیز مسخره یک ثانیه‌ی دیگر هم به خانه‌اش بچسبد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار
نویسنده
مترجممحمد ورزی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات312
زبانفارسی
شابک978-600-462-981-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
39600 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

روژان دانش نیا
۱۴۰۲/۷/۱۲
این کتاب بسیار جذاب بود به طوری که تا آن را شروع کردم نتوانستم آنرا کنار بزارم خیلی دوست داشتم از این نویسنده باقی آثارش رو هم کتابراه می‌گذاشت با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار

برای دریافت کتاب سرنگونی 1: بوته‌های آدمخوار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.