معرفی و دانلود کتاب سرود کریسمس

عکس جلد کتاب سرود کریسمس
قیمت:
۱۷۰۰۰ 8500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرود کریسمس

اسکات مک کولار در کتاب سرود کریسمس یکی از به یاد ماندنی‌ترین و محبوب‌ترین رمان‌های چارلز دیکنز را به صورت کمیک بازنویسی کرده است. این اثر جذاب داستان مردِ مسنِ خسیسی به نام اسکروچ را به تصویر می‌کشد که به واسطه‌ی ملاقات با یک روح زندگی‌اش دگرگون می‌شود.

درباره کتاب سرود کریسمس:

در شب کریسمس، سروکله‌ی روحی در خانه‌ی آقای ابنزر اسکروج پیدا می‌شود. این روح شریک تجاری سابق آقای اسکروج، یعنی آقای مارلی است که سال‌ها پیش از دنیا رفته. روح مارلی زنجیرهایی سنگین را با خودش حمل می‌کند و قلبش پر از افسوس گذشته و دردی عمیق است. در حالی که اسکروج هنوز با خودش فکر می‌کند که آیا واقعا شبح دیده یا دچار خیالات شده، روح مارلی چیزی به او می‌گوید که ممکن است زندگی‌اش را برای همیشه تغییر دهد.

«سه روح به سراغ تو خواهند آمد. بدون ملاقات با آن‌ها، تو هم قطعاً به همین سرنوشت من دچار خواهی شد.» اولین روح وقتی به سراغت می‌آید که ناقوس‌ها ساعت یک نیمه شب را اعلام کنند. دومین روح، شب بعد و درست در همان ساعت به سراغت خواهد آمد. و سومین آن‌ها، شب بعد، وقتی که آخرین ضربه‌ی ناقوس ساعت دوازده نیمه شب نواخته شد، بر تو ظاهر می‌شود...

کتاب سرود کریسمس (A Christmas Carol) اثر چارلز دیکنز (Charles Dickens)، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین داستان‌های کریسمس در سراسر دنیاست. ماجرایی آموزنده، قابل تامل و تأثیرگذار که می‌توان بارها و بارها آن را خواند. این اثر به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و تا به امروز آثار تصویری بسیاری براساس آن ساخته شده است. شخصیت‌های مهم آثار دیکنز را عموماً افرادی از طبقه ضعیف تشکیل می‌دادند، زیرا او با شناخت درست از طبقه نیازمند جامعه، می‌کوشید در داستان‌هایش نابسامانی‌های اجتماع را بهبود ببخشد.

اسکات مک کولار (Scott McCullar) کتاب حاضر را به‌صورت کمیک بازنویسی کرده است که باعث می‌شود مخاطب داستان را به وضوح متوجه شود و از خواندن آن در کنار تماشای تصاویر لذتی دوچندان ببرد.

آثار هنری اقتباس شده از کتاب سرود کریسمس:

- اولین اقتباس سینمایی از این کتاب برجسته در سال 1951 به کارگردانی برایان دزموند هرست و نقش آفرینی آلستر سیم، مروین جانز و... بود.
- فیلمی تلویزیونی با اقتباس از کتاب سرود کریسمس به کارگردانی کلایو دانر در سال 1984 در کشور بریتانیا ساخته شد.
- کارگردان برنده جایزه اسکار، رابرت زمیکس در سال 2009 انیمیشن سینمایی «سرود کریسمس» را با بازی جیم کری و گری اولدمن ساخت.
- در سال 2019 استیون نایت مینی سریالی در ژانر درام و گوتیک با اقتباس از این کتاب با بازی اندی سرکیس، گای پیرس و... ساخت.
- ژاکی موریس و دیوید موریس در سال 2020 انیمیشنی سینمایی با اقتباس از رمان سرود کریسمس را کارگردانی کردند.

نکوداشت‌های کتاب سرود کریسمس:

- یک اقتباس گرافیکی بسیار خوب از آثار کلاسیک دیکنز. (Back to Books)
- من کمیک های Campfire را به شدت توصیه می‌کنم. آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که قصد انجامش را دارند و آن را به گونه‌ای انجام می‌دهند که بچه‌ها را در مورد ادبیات کلاسیک هیجان‌زده کند. (کریس ویلسون، The Graphic Classroom)

کتاب سرود کریسمس مناسب چه کسانی است؟

این کتاب را به کودکان 8 تا 12 سال و علاقه‌مندان به کتاب‌های کمیک پیشنهاد می‌کنیم.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت هست، لطفا قبل از خرید، نسخه نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

چارلز دیکنز را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده برجسته انگلیسی در 7 فوریه سال 1812 در خانواده‌ای از طبقه متوسط متولد شد. او در کودکی ناچار شد برای تأمین هزینه‌های خانواده‌اش در کارخانه واکس‌سازی مشغول کار شود چراکه پدرش به زندان رفته بود. تغییر شرایط ناگهانی در دوران نوجوانی و سقوط به طبقه کارگر اثرات بسیار بدی بر روحیه او وارد کرد، به طوری که تصاویر کودک مظلوم، فقر، زندان و... به صورت مداوم در رمان‌های او حضور دارند.

فعالیت‌های ادبی دیکنز با نگارش داستان و مقاله برای نشریات و روزنامه‌ها شروع شد و خیلی زود توجه‌ها را به سوی این نویسنده جوان جذب کرد. ذکاوت، غمخواری و درکی که او در شرح جامعه خود و نقص‌هایش ارائه کرده است، نوشته‌هایش را به آثاری برجسته و غنی مبدل کرده که او را در فهرست قوی‌ترین‌های ادبیات قرن نوزدهم قرار می‌دهد.

چارلز دیکنز سرانجام در 9 ژوئن سال 1870 درگذشت. از دیگر آثار وی می‌توان به دیوید کاپرفیلد، الیور تویست، دامبی و پسر، داستان دو شهر، عبور ممنوع، مغازه عتیقه‌فروشی، خانه غم‌زده، دوران مشقت و... اشاره کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرود کریسمس
نویسنده،
مترجمرویا صهبایی
ناشر چاپیانتشارات سایه گستر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات73
زبانفارسی
شابک978-600-374746-3
موضوع کتابکتاب‌های کمیک و رمان‌های مصور
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۰۰۰ 8500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرود کریسمس

Gholamreza Saeednia
۱۴۰۱/۶/۲۴
مطالب بسیار جالبی در کتاب به کار رفته
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سرود کریسمس

برای دریافت کتاب سرود کریسمس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.