معرفی و دانلود کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370

عکس جلد کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370

کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370، ماحصل نخستین سفر حج هدایت الله بهبودی و نیز اولین مراسم حج پس از کشتار ایرانیان در مکه در سال 1366 است.

سفر به قبله گزارش روزانه سفر هدایت الله بهبودی و دیگر دوستانش به مکه مکرمه است. در آغاز نویسنده کمال ناباوری خود از آمدن به این سفر را بیان و روزنه‌های امید را به قلب انسان باز می‌کند. تا دریابد هنگامی که او (خداوند) بخواهد، می‌شود به همین سادگی که این متن را می‌خوانید.

در ادامه بهبودی دیدارش با آقای خامنه‌ای را شرح می‌دهد. نویسنده در سفر به قبله با ثبت گزارش روزانه سفرنامه‌ی خود لحظه به لحظه انسان را در این موقعیت والا قرار می‌دهد.

بهبودی با ارائه دو نوع نگاه سیاسی و معنوی به این سفرنامه، هم اشاره به رفتار صعودی‌ها با ایرانی‌ها و سیاست‌هایشان در کم اهمیت جلوه دادن جنبه‌های مذهبی و در عوض رونق دادن بازاریابی محصولات اروپایی و امریکایی و چینی دارد و هم به توصیف لحظه‌های ناب عرفانی، رنگ باختن متعلقات دنیوی و تساوی انسان‌ها از فقیر و غنی گرفته تا رئیس و مرئوس و زن و مرد، وعده‌ها و شر‌ط‌های با خداوند، وصف جز به جز لحظات احرام، دوری از شیطان و وسوسه‌هایش پرداخته که شما را قطعا مشتاق سفر به آن دیار خواهد کرد.

در بخشی از کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370 می‌خوانیم:

عقربه‌های ساعت سرازیر شده‌اند به طرف صبح. دوی نیمه‌شب است و فرودگاه جده. درون سالن انتظاری که به هشت زبان نوشته «خوش آمدید» منتظریم. جده را از هوا خوب دید زدم. شهر از بالا با چراغ‌های زرد جدول‌کشی شده بود. بعدها یکی از دوستان گفت که به جای درخت، تیر چراغ برق در این بندر کاشته‌اند. برای ورود به این سالن پُر انتظار از توی خرطومی رد شدیم که از درِ هواپیما به این سالن می‌رسید. با این حال شرجی این بندر اولین چیز محسوسی است که با تو برخورد می‌کند. و بعد از آن، مستراح‌ها و دستشویی‌های خوش ساخت که در کمال پاکیزگی پذیرای تجدید وضوی مؤمنین و مؤمنات هستند. همه چیز غیر از آن آفتابه‌های لوله کوتاه که با یک قلاده به گوشه مستراح زنجیر شده، در خدمت تو است. و یا آن سه آب سرد کن کرم‌رنگ ساخت کالیفرنیا که آب شیرین و خنک را با گلوی تو آشنا می‌کند. یک دوربین مدار بسته هم با چشم «واید» زاغ سیاه تو و تمام سالن را چوب می‌زند.

همه معطلی، برای ثبت و ضبط مشخصات زائران بود که روی «هارد» چهار کامپیوتر منتقل می‌شد. اول گمانم رفت به اینکه اسم‌ها را با لیست سیاه خود تطبیق می‌کنند، چون هادی غفاری را برگرداندند، و به همراه دو نفر دیگر. ولی خیلی زود قضیه فیصله پیدا کرد. شبیه حال‌گیری. بعد از بازرسی سطحی ساک‌ها و برخورد ملایم سعودی‌ها مراحل سه‌گانه انتظار، کامپیوتر و تفتیش به پایان رسید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات61
زبانفارسی
شابک978-964-506-408-0
موضوع کتابکتاب‌های سفرنامه
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370

برای دریافت کتاب سفر به قبله: یادداشت‌های سفر حج 1370 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.