معرفی و دانلود کتاب سفرنامه برزخ

عکس جلد کتاب سفرنامه برزخ
قیمت:
35000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفرنامه برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفرنامه برزخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفرنامه برزخ

کتاب سفرنامه برزخ نمایشنامه‌ای نفس‌گیر از محمد رضایی راد است. وقایع این نمایش در مسافرخانه‌ای قدیمی می‌گذرد، مکانی که زن و شوهری میانسال مجبورند اتاق خود را با یک غریبه شریک شوند و این هم‌نشینی اجباری خاطرات گذشته را برای آن‌ها زنده می‌کند... .

درباره‌ی کتاب سفرنامه برزخ

بهشت را در کجا باید یافت؟ محمد رضایی راد در نمایشی حیرت‌انگیز مرز باریک میان بهشت و جهنم را به تصویر می‌کشد و شما را به شبی پرماجرا در دل کویر دعوت می‌کند. شخصیت‌های کتاب سفرنامه برزخ زوجی میانسال، پیرمرد صاحب مسافرخانه و جوانی ناشناس هستند که در طول نمایش با سرگذشت هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم. زن و شوهری که سی سال از ازدواجشان می‌گذرد برای ملاقات پسرشان به شهری کوچک سفر می‌کنند، اما اقامت آن‌ها با ورود جوان غریبه تبدیل به شبی پراسترس تبدیل می‌گردد که هر لحظه‌ی آن، به اندازه‌ی چند ساعت طولانی است و انگار که صبح، هرگز از راه نمی‌رسد... .

ایده‌ی این نمایشنامه زمانی به ذهن محمد رضایی راد رسید که او مشغول گذراندن دوره‌ی سربازی خود در شیراز بود. اشتیاق، سرکشی و آرمانگرایی که در کتاب سفرنامه برزخ موج می‌زند زاییده‌ی احوالی است که تنها در بیست و پنج سالگی می‌توان آن را تجربه کرد. رضایی راد که نوشته‌ی خود را به چشم تمرین‌های نویسنده‌ای تازه کار می‌دید آن را منتشر نکرد، اما سی سال بعد قلم به دست گرفت تا آن را بازآفرینی کند.

ترکیب شور جوانی و تجربه‌ی میانسالی سبب خلق اثری خواندنی شده است که باعث می‌شود بارها نفستان را حبس کنید. هر جمله‌ی شخصیت‌ها نقشی مهم در نمایش ایفا می‌کند و به جرئت می‌توان گفت هیچ چیز در در روند روایت اضافی یا کم نیست. کتاب سفرنامه برزخ نمایشنامه‌ای مسحورکننده و پر از تعلیق است که مطالعه‌ی آن ما را به ادبیات نمایشی ایران امیدوار می‌سازد و اتاق کوچک مسافرخانه با قدرتی شگفتی‌آفرین خواننده را به درون خود می‌کشد، جایی که زن و شوهر نمایش در اتفاقات سی سال قبل گرفتار شده‌اند و هر گز نتوانسته‌اند از روزهای جوانی‌شان عبور کنند.

درباره‌ی مجموعه‌ی نمایشنامه‌های بیدگل

این سِری جذاب، مجموعه‌ای ویژه از نمایش‌نامه‌هایی است که یا تاکنون به فارسی ترجمه نشده‌اند و یا ترجمه‌ای دوباره‌ از آن‌ها ضروری قلمداد شده است. فراهم‌آورندگان این مجموعه تلاش داشته‌اند تا آن جا که ممکن بوده بر خصوصیت‌های اجرایی متون تأکید داشته باشند. گفتنی است که بسیاری از بهترین نمایشنامه‌های مجموعه‌ی نامبرده علاوه بر کتاب متنی، در قالب نمایش صوتی نیز در دسترس‌اند.

کتاب سفرنامه برزخ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این اثر به تمامی علاقه‌مندان ادبیات نمایشی توصیه می‌شود.

با محمد رضایی راد بیشتر آشنا شویم

او نویسنده، پژوهشگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر ایرانی است. آثار رضایی راد جوایزی مانند جشن خانه‌ی سینما، جشنواره‌ی فیلم آسیا پاسیفیک و بالن نقره‌ای جشنواره‌ی نانت فرانسه را به دست آورده‌اند و از طرف منتقدین تحسین شده‌اند. او که علاوه بر فعالیت‌های هنری و پژوهشی خود فیلمنامه‌نویس هم هست، در تولید فیلم‌های مختلفی همکاری داشته که از آن‌ها می‌توان به «خسته نباشید»، «گزارش مریم» و «قدمگاه» اشاره کرد.

اگر به مطالعه‌ی آثار دیگری از این نویسنده علاقه دارید، کتاب‌های «فرشته تاریخ»، «دوشس ملفی»، «ناکجا» و «گزارش خواب» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سفرنامه برزخ می‌خوانیم

زن: می‌دونم چی می‌خوای بگی.
مرد: چی می‌خوام بگم؟
زن: بارها گفتی با گوشه‌وکنایه.
مرد: چرا می‌خوای دعوا راه بندازی الهام؟
زن: چون می‌دونم می‌خوای چیزی رو بگی و نمی‌گی و چون نمی‌تونی به‌صراحت حرفت رو بزنی شروع می‌کنی به گوشه‌وکنایه... امروز توی راه گفتی همه قرار نیست مثل ما معماری و عمران بخونن.
مرد: این توش کنایه‌ست؟
زن: بله تا مغز استخون کنایه‌ست. چون می‌خوای بگی اگه پرند دوست نداشت معماری بخونه من نباید بهش فشار می‌آوردم؛ چون می‌خوای بگی اگه پرند معماری رو ول کرد رفت رشته جهانگردی من نباید اون‌قدر بهش سخت می‌گرفتم. چون فکر می‌کنی من باعث شدم که پرند همه‌چی رو ول کنه و بره.
مرد: من هیچ‌کدوم از این حرف‌ها رو نزدم، اگرچه... اگه اون دوست داشت بره یه رشته دیگه -
زن: دوست نداشت، به‌خاطر اون دختره‌ رشته‌ش رو تغییر داد.
مرد: مخالفت اصلی تو با اون دختره بود نه با اون رشته.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفرنامه برزخ
نویسنده
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-7554-62-5
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
35000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفرنامه برزخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفرنامه برزخ

برای دریافت کتاب سفرنامه برزخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.