معرفی و دانلود کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس: مجموعه نمایشنامه‌های محمود استادمحمد - جلد ششم

عکس جلد کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس: مجموعه نمایشنامه‌های محمود استادمحمد - جلد ششم
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس: مجموعه نمایشنامه‌های محمود استادمحمد - جلد ششم

کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس اثر ماندگار محمود استادمحمد از جمله نمایشنامه‌های خواندنی در ایران است. در این کتاب دو نمایشنامه‌ی زیبا را خواهید خواند که در دو ژانر فلسفی - روانشناسی و تاریخی - داستانی روایت شده‌اند. اثر نخست روایت زندگی زنی از کودکی تا پیری اوست و دیگری، داستان یک امپراتور که از مردمانش دلزده شده است. این اثر ذیل مجموعه‌ی «نمایشنامه‌های محمود استادمحمد» به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس

یکی از چهره‌های نام‌آشنا و تکرارنشدنی تئاتر ایران محمود استادمحمد (Mahmoud Ostad Mohammad) است که این‌بار نمونه‌ای از هنرنمایی‌های قلم پرکشش او را در کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس می‌خوانید. این نمایشنامه‌ی جذاب، در حقیقت دو روایت مختلف را در بر می‌گیرد که هر یک داستان و ماجرای منحصربه‌فردی را به‌ تصویر می‌کشند.

اولین نمایشنامه با عنوان «سپنج رنج و شکنج» داستان زندگی زنی را از کودکی تا هفتادسالگی او را بیان می‌کند. نکته‌ی جذاب نمایشنامه‌ی اول، توجه خاص محمود استادمحمد به ضرورت نامحسوس بودن گذر عمر زن است؛ توجهی که زمان روایت را جذاب‌تر می‌کند و مخاطب را در یک شور و هیجان دلچسب قرار می‌دهد.

نمایشنامه‌ی دوم کتاب نامبرده، دقیانوس، امپراتور شهر افسوس داستان یک امپراتور و وزیرش روایت می‌کند‌. امپراتور که دقیانوس نام دارد، همراه با وزیر خود، تلمخیا، از تنبلی و تن‌پروری وزیر دیگر دربار خسته شده‌اند. آن‌ها در طول نمایش به‌دنبال راه‌حلی برای رهایی از این مشکل هستند و ماجراهای زیادی را از سر می‌گذرانند. نمایشنامه‌ی خواندنیسپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس به همت نشر چشمه وارد بازار کتاب شده و همه‌ی علاقه‌مندان به نمایشنامه از خواندن آن لذت خواهند برد.

درباره‌ی مجموعه‌ نمایش‌نامه‌های محمود استادمحمد

مجموعه‌ نمایش‌نامه‌های محمود استاد محمد دوره‌ای هفت جلدی از آثار این نویسنده‌ی نام‌دار است که تمام نمایش‌نامه‌های او را که شامل هفده اثر است، در بر می‌گیرد. این آثار با نام‌های «آسید کاظم و تیغ و ترنا»، «کافه مک ادم و آخرین بازی»، «گل یاس و عکس خانوادگی»، «سید دلبر، چلچراغ، سرمه و دیوان‌ تئاترال»، «سپنج رنج و شکنج، دقیانوس امپراتور سرزمین افسوس»، «تهرن و خونیان و خوزیان» و کتاب «شب بیست‌و‌یکم، قصص‌القصر و آن‌ها ماموران اعدام هستند» در یک مجموعه منتشر شده‌اند.

کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از آن دسته افرادی هستید که از خواندن نمایشنامه لذت می‌برید و دوست دارید لابه‌لای خطوط آن خیال‌پردازی کنید، این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با محمود استادمحمد بیشتر آشنا شویم

یکی از بهترین نمایشنامه‌نویسان، کارگردانان و بازیگران تئاتر که جایگاه ویژه‌ای نزد علاقه‌مندان به هنر دارد، محمود استادمحمد است. او زاده‌ی آبان 1329 در محله‌ی دروازه دولاب تهران است و از همان دوران نوجوانی، به هنر روی آورد. اولین استاد او، محمد آتیسم بود و سپس نزد بزرگانی همچون نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان شاگردی کرد.

محمود استادمحمد تجربه‌ی فعالیت‌هایی همچون بازی در نمایشنامه‌ی شهر قصه (1347)، ایفای نقش در نمایشنامه‌ی نظارت عالیه به کارگردانی ایرج انور (1348)، تأسیس گروه نمایشی پتوروک در بندرعباس (1350)، بازی در سریال در چشم باد و ... را در کارنامه‌ی هنری خود دارد. این نویسنده و کارگردان برجسته که همسر آهو خردمند، از بازیگران توانمند سینما و تلویزیون است، سرانجام، در سال 1392 و بر اثر ابتلا به سرطان کبد درگذشت.

از دیگر آثار استادمحمد می‌توان به نمایشنامه‌ی «آسید کاظم»، فیلم‌نامه‌ی «جنگ اطهر»، نمایشنامه‌ی «آن‌ها مأمور اعدام خود هستند» و نمایشنامه‌ی «خانه سالمندان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس-جلد ششم می‌خوانیم

مرد: [در نقش معلم] حالا. همین حالا. الان. این‌جا. همین جایی که... خودت اومدی، تنها اومدی، وقتی اومدی یعنی اومدی. چهار ساله دارم تو اون توالت درس می‌دم، دیگه باید خیلی ابله باشم... اگه نتونم ساده‌ترین حروف رمز شما رو بخونم. البته وضع تو با اونای دیگه فرق می‌کنه، تو نه غیبت داشتی، نه نمره کم آوردی... تو اومدی با من مشورت کنی، مشورت، فقط مشورت. اومدی بگی من تو کنکور سراسری اول شدم، همه‌ی واحد‌ها رَم با درجه‌ی ممتاز پاس کردم... ولی دیگه نمی‌تونم ادامه بدم، انگیزه ندارم... به پوچی رسیدم، پوچی، بیهودگی، ویرونی، یأس، یأسِ فلسفی... پس چرا روسریتو برنمی‌داری؟ برش دار، همه‌شو بریز بیرون، جیغ بزن، فریاد بکش، همه‌ی دغدغه‌هاتو بریز بیرون... از چی می‌ترسی؟

این‌جا پشت کوه قافه، کی می‌تونه تو رو ببینه، نترس، از من نترس، نترس، جلوِ خودتو نگیر... بیا... بیا... مطمئن باش که پشیمون نمی‌شی. چه‌ته؟ چه مرگته؟ پس واسه‌ چی اومدی این‌جا؟ اومدی با اعصاب من بازی کنی؟ اومدی... هان؟ دارین چی‌کار می‌کنین؟ کی تو رو فرستاده این‌جا؟ کی؟ با کی قرار گذاشتی؟ اون بچه‌قرتیا تو رو فرستادن که به ریش من بخندن؟ چی گفتین؟ با همدیگه قراری گذاشتین؟ سرکاری، برنامه‌ی کِرکِرخنده. ببرش لب چشمه و همچین که اومد بخوره بزن تو پوزش. آره؟ آره؟ اومدی این‌جا که منو خراب کنی؟ کثافتین... همه‌تون کثافتین... یکی از یکی بدتر... همه‌تون... نسل‌تون بو گند می‌ده.

فهرست مطالب کتاب

سپنجِ رنج و شکنج
دقیانوس، امپراتور شهر اِفِسوس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس: مجموعه نمایشنامه‌های محمود استادمحمد - جلد ششم
نویسنده
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
شابک978-600-229-733-4
موضوع کتابنمایشنامه ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس

گلاب
۱۴۰۳/۱/۵
خواندن این کتاب رو بهتون توصیه میکنم قطعا لذت خواهید برد. کتابی ست که خیلی دنبال نسخه‌ی فیزیکی‌اش گشتم و پیدا نکردم و ممنونم از کتابراه عزیز
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس

برای دریافت کتاب سپنج رنج و شکنج و دقیانوس، امپراتور شهر افسوس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.