معرفی و دانلود کتاب سنت شکنان: سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه مدرن

عکس جلد کتاب سنت شکنان: سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه مدرن
قیمت:
۲۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنت شکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنت شکنان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنت شکنان: سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه مدرن

با مطالعه‌ی کتاب سنت شکنان، سفری خواهید داشت به قرن هفدهم میلادی تا به کمک راهنمایی‌های استیون نادلر و بن نادلر، مهم‌ترین جریان‌های فلسفی این دوران را مورد بررسی قرار دهید. در این کتاب تاریخی-فلسفی و برنده‌ی جایزه‌ی PROSE، چکیده‌ای از تلاش‌های فیلسوفان این عصر برای پایه‌ریزی فلسفه‌ی مدرن و رد برخی از مبانی فلسفه‌ی قرون وسطایی ارائه شده که مطالعه‌ی آن در شناخت بهتر اوضاع کنونی فلسفه و پیشرفت‌های آن، یاری‌رسان شما خواهد بود.

درباره‌ی کتاب سنت شکنان

برخلاف باور عموم، مبنی بر این‌که درخشان‌ترین دوره‌ی فلسفه، به یونان باستان و اندیشه‌های ارسطو و افلاطون بازمی‌گردد، بر اساس شواهد، به نظر می‌رسد قرن هفدهم بیش از هر دوران دیگری شایسته‌ی عنوان «عصر طلایی فلسفه» باشد.‌ متفکران این دوره که همگی بر عدم کارآیی فلسفه‌ی قرون وسطایی اتفاق نظر داشتند، کوشیدند تا هر یک با روش ویژه‌ی خود تبیین متفاوتی از هستی و وجوه گوناگون آن داشته باشند. برخی این عقیده را مطرح کردند که وجود آدمی در جسم مادی او خلاصه می‌شود اما برخی دیگر معتقد بودند انسان علاوه‌بر جسم، دارای روح غیرمادی نیز هست. با وجود این اختلاف نظرها، تمامی این فلاسفه اعتقاد داشتند که به‌جای باورهای خرافی و پایبندی کورکورانه به فلسفه‌ی دوران باستان و ادعاهای اهالی کلیسا، بهتر است از دو ابزار تجربه و عقل برای شناخت جهان استفاده شود. این عقیده اگرچه در ابتدا جسورانه، بدیع و حتی گستاخانه به نظر می‌رسید، اما بعدها وسعت گرفت و دوره‌ی جدیدی از حیات دانش فلسفه را رقم زد. برای آشنایی با حوادثی که فلسفه و فلاسفه در قرن هفدهم به خود دیدند و به جهت شناخت جریان‌های فکری این دوره، پیشنهاد می‌کنیم کتاب سنت شکنان (Heretics)، اثر استیون نادلر (Steven Nadler) و بن نادلر (Ben Nadler) را تهیه کرده و از مطالب ارزشمند آن نهایت بهره را ببرید.

فلسفه‌ی قرن هفدهم آغازگر تغییرات و جنبشی بود که امروزه نیز با گذشت چهار قرن، نتایج و ثمرات آن چه در قلمرو فلسفه و چه در عرصه‌ی سایر علوم به‌خوبی دیده می‌شود. بنابراین، آشنایی با چندوچون فلسفه‌ی قرن هفدهمی، منشأ بسیاری از مشخصات فلسفه‌ی امروزی و یا حتی مسیر آینده‌ی آن را نیز مشخص خواهد کرد. در این قرن، قهرمانانی حضور داشته‌اند که در کسوت فیلسوف و متفکر، با عوامل عقب‌ماندگی فکری و علمی بشر به مبارزه برخاستند. اگرچه با تکفیر از سوی اصحاب کلیسا مواجه شدند اما دست از مبارزه برنداشتند و آثاری را به جامعه‌‌ی علمی عرضه کردند که در حقیقت سنگ‌بنای علم امروزی به شمار می‌روند. برای آشنایی هرچه بیشتر با دستاوردهای اندیشمندان سده‌ی هفدهم در حوزه‌ی فلسفه، کتاب سنت شکنان بهترین و جامع‌ترین منبعی است که می‌توانید در اختیار داشته باشید.

معرفی و دانلود کتاب سنت شکنان

استیون نادلر و بن نادلر در کتاب حاضر، شما را با مراکز اصلی فلاسفه‌ی قرن هفده نیز آشنا خواهند کرد. بر این اساس، حین مطالعه‌ی کتاب، سفری به روم، پاریس، لاهه و... خواهید داشت تا از نزدیک شاهد تلاش‌های مبارزان میدان علم باشید. البته لازم است این نکته را نیز یادآوری کنیم که نویسندگان در سراسر مطالب این اثر، بافتی داستانی و طنزگونه را ایجاد کرده‌اند که موجب می‌شود مخاطبان در حین مطالعه‌ی آن هرگز دچار کسالت یا بی‌حوصلگی نشوند. تصاویر متعددی نیز متناسب با موضوعات مطرح‌شده، در بخش‌های مختلف قرار گرفته‌اند که بیشتر حالتی طنزآمیز دارند و با آشنایی‌زدایی‌های خاص خود موجب می‌شوند مطالب سریع‌تر و بهتر در ذهن مخاطبان ثبت شوند. در نتیجه، با سرعت و سهولت بیشتری نیز به یاد آورده شوند.

اگر مایلید اطلاعات خود را در زمینه‌ی فلسفه و تاریخ آن افزایش دهید، شاخص‌ترین چهره‌های فلسفی را بشناسید و به جریان‌های فکری اثرگذار آن پی ببرید، پیشنهاد می‌کنیم مطالعه‌ی کتاب سنت شکنان را از دست ندهید. توضیحات ساده و روان استیون نادلر و پسرش، بن نادلر، نیز در درک بهتر مباحث یاری‌گر شما خواهند بود.

شهاب‌‌الدین عباسی عهده‌دار برگردان این کتاب به زبان فارسی بوده و نشر مازیار نیز چاپ و انتشار آن را به انجام رسانده. اثر پیش‌رو در ذیل مجموعه کتاب‌های قلمرو علم به دوستداران علم فلسفه و علاقه‌مندان این حوزه ارائه شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قلمرو علم

قلمرو علم عنوان مجموعه‌ای است که آثاری را در زمینه‌ی علوم گوناگون، اعم از ریاضی، نجوم، فلسفه، علوم سیاسی و... در بر می‌گیرد. سادگی زبان و بیان از مهم‌ترین ویژگی‌های سری کتاب‌های قلمرو علم به شمار می‌رود. نگاهی اجمالی به نویسندگان این آثار، به‌خوبی نشان می‌دهد که با مجموعه‌ای خواندنی از پژوهش‌ها و یافته‌های برترین دانشمندان و متفکران بین‌المللی روبه‌رو هستیم. نشر مازیار چاپ و انتشار این مجموعه را به عهده داشته است.

«آب در گیتی»، «آچار سیاست»، «نظریه‌ی ریسمان»، «آچار فلسفه»، «آونگ گالیله»، «آینده‌ی انسان» و «آینده‌ی ذهن» برخی از عناوین مجموعه کتاب‌های قلمرو علم محسوب می‌شوند.

جوایز و افتخارات کتاب سنت شکنان

  • کسب جایزه‌ی PROSE در بخش فلسفه، از سوی انجمن ناشران آمریکایی در سال 2018؛
  • کسب مدال برنز برای جایزه‌ی کتاب سال INDIES در بخش فلسفه، در سال 2017؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی انجمن ادبی کتاب‌خانه‌‌ی ویسکانسین در سال 2018.

نکوداشت‌های کتاب سنت شکنان

  • همان‌گونه که از عنوان کتاب نیز به نظر می‌رسد، هنگام خواندن آن هرگز لحظات کسالت‌باری را تجربه نخواهید کرد. نویسنده برای بازسازی تصاویر روشنی که از فلاسفه‌ی سنت‌شکن اروپایی ارائه می‌دهد، از نثری روان و زیبا استفاده کرده. (هفته‌نامه‌‌ی ناشران)

  • استیون نادلر و بن نادلر، گنجینه‌ای از تاریخ علم را به شما عرضه کرده‌اند. کتابی مملو از اندیشه‌های خیره‌کننده و ابهام‌برانگیز رنه دکارت در مورد ثنویت یا معرفت‌شناسی تجربه‌گرایانه‌ی جان لاک. (باربارا کیسر)

  • کتابی آموزشی برای تازه‌واردان حوزه‌ی فلسفه و اثری که می‌تواند دیدگاه خبرگان و متخصصان فلسفه را دگرگون کند. (نقد کتاب Kirkus)

  • کتابی مقدماتی برای آشنایی با شاخص‌ترین فلاسفه و مهم‌ترین مفاهیم فلسفه‌ی مدرن. رنه دکارت، باروخ اسپینوزا، فرانسیس بیکن و... در این کتاب حضور دارند تا درباره‌ی ماهیت ماده، اطلاعات سودمندی را به شما بیاموزند. نویسندگان در کنار ارائه‌ی نقل‌قول‌هایی از فلاسفه، بافت تاریخی ایشان و اندیشه‌هایشان را نیز برایتان بازسازی می‌کنند. (بریجید آلورسون، مجله‌ی اسکول لایبرری)

  • فیلسوف بودن در قرن هفدهم اصلاً ساده نبود! فلسفه‌ای که گاه در تضاد با کلیسای کاتولیک قرار می‌گرفت و مورد خشونت اصحاب دین مسیحیت واقع می‌شد. کتاب حاضر به قلم پدر و پسری نوشته شده که قصد دارند به کمک تصاویر فراوان و لحن خنده‌دار، ایده‌های پیچیده‌ی فلسفی را به طیف وسیعی از خوانندگان بیاموزند. (Mental Floss)

  • کتابی تازه و قابل‌توجه! نویسندگان دیدگاهی جامع از دشوارترین موضوعات فلسفی را در اختیارمان قرار داده‌اند: خدا، انسان، کیهان و... . کتابی بسیار جذاب. (رابرت فولفورد، پست ملی)

  • کتاب سنت شکنان اثری بسیار عالی و خواندنی است که نه‌تنها در زمینه‌ی فلسفه، اطلاعات سودمندی را به شما می‌آموزد، بلکه موجب تفریح و سرگرمی شما نیز می‌شود. من مطالعه‌ی این کتاب هوشمندانه را به هر کسی که تمایل دارد اطلاعات خود را در زمینه‌ی تاریخ مدرن افزایش دهند، پیشنهاد می‌کنم؛ کتابی فلسفی که کنکاش‌های نویسندگانش را در حوزه‌های مدیتیشن و اخلاق نیز نشان می‌دهد. (Comic Bastards)

  • کتابی جالب! (همانت مهتا)

کتاب سنت شکنان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر شما هم از طرفداران کتاب‌های فلسفی و تاریخ فلسفه هستید، مطالعه‌ی کتاب سنت شکنان را حتماً به برنامه‌ی مطالعاتی خود بیفزایید.

در بخشی از کتاب سنت شکنان: سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه مدرن می‌خوانیم

دکارت به این نتیجه می‌رسد که یک خدای کاملاً خیرخواه نمی‌توانسته او را با عقلی معیوب و فریبکار آفریده باشد. او می‌گفت: ذهن من یک پشتوانه الهی دارد. من حالا می‌دانم که وقتی از عقل خدادادم درست و دقیق استفاده می‌کنم، و فقط آنچه را که در پرتو نور طبیعی عقل، روشن و متمایز درک می‌کنم که حقیقت دارد، صاحب معرفت حقیقی هستم. دکارت بعد دید که چیزهای وجود دارد که آن‌ها را روشن و متمایز درک می‌کند. من می‌دانم اجسام واقعاً وجود دارند. چون خدا فریبکار بود اگر من با این گرایش آفریده می‌شدم که حواسم را باور کنم و معتقد باشم جهانی بیرونی وجود دارد وقتی در واقع این‌طور نبود. اما جهانِ اجسام دقیقاً آن‌طور که بر حواس ظاهر می‌شود، نیست. گل‌های رُز واقعاً سرخ نیستند، بنفشه‌ها واقعاً بنفش نیستند، و آتش واقعاً گرم نیست.

مفهوم عقلی «جسم» فقط شامل خواص امتداد است. جسم بودن فقط به معنی یک شی‌ء هندسی بودن است. دکارت می‌گفت: این را هم روشن و متمایز درک می‌کنم که من چیزی اندیشنده متمایز از بدنم هستم، و حتی بدون آن هم می‌توانستم وجود داشته باشم.

بر طبق نظر دکارت، فقط دو نوع شی‌ء در جهان وجود دارد: اشیای ذهنی و اشیای فیزیکی. و آن‌ها هیچ وجه مشترکی با هم ندارند. نفس یا ذهن جوهر اندیشنده است، و حالت‌ها یا خصوصیات آن، تصورات و خواست‌های اراده هستند. جسم، جوهر ممتد است. حالت‌های آن عبارتند از شکل، اندازه، بخش‌پذیری، و حرکت یا سکون. ذهن‌ها هیچ یک از خصوصیات متعلق به اجسام را ندارند. اجسام هم هیچ یک از خصوصیات متعلق به ذهن‌ها را ندارند. به این ترتیب، رنگ سرخی که با نگاه کردن به یک گل رُز می‌بینم، مانند گرمایی که موقع نزدیک کردن دستم به آتش حس می‌کنم، فقط یک ادراک حسی در ذهنم است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنت شکنان: سرآغازهای شگفت انگیز و خطرناک فلسفه مدرن
نویسنده،
مترجمشهاب الدین عباسی
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-95034-1-6
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنت شکنان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سنت شکنان

برای دریافت کتاب سنت شکنان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.