معرفی و دانلود کتاب صوتی سرگذشت فلسفه: داستان جذاب 2500 سال فلسفه‌ مغرب زمین، از یونان باستان تاکنون

عکس جلد کتاب صوتی سرگذشت فلسفه: داستان جذاب 2500 سال فلسفه‌ مغرب زمین، از یونان باستان تاکنون
قیمت:
۳۸۰۰۰۰ ۲۶۶,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی سرگذشت فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی سرگذشت فلسفه: داستان جذاب 2500 سال فلسفه‌ مغرب زمین، از یونان باستان تاکنون

راهنمایی ساده اما جامع برای فیلسوفان جوان و علاقمندان مباحث فلسفی. برایان مگی در اثر تاریخی-فلسفی خود، کتاب صوتی سرگذشت فلسفه شما را با زندگی، اندیشه‌ها و اقدامات بزرگترین فیلسوفان جهان آشنا می‌کند. با شنیدن این کتاب انواع رویکردهای فلسفی را خواهید شناخت و به سیر تحول آن‌ها در طول تاریخ پی می‌برید.

درباره‌ی کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

فلسفه از آن دسته علومی است که پا را از دانشگاه و کتاب‌های تخصصی فراتر گذاشته و بیش از آنکه تصورش را بکنید، به زیروبم‌های زندگی روزمره‌ی ما نفوذ کرده است. اینکه دنبال چرایی کوچکترین پدیده‌ها و رفتارها هستیم، لحظاتی هرچند کوتاه درمورد زندگی خود یا اصل و اساس هستی فکر می‌کنیم یا هزاران سوالی که از کودکی ذهن ما را به خود مشغول کرده‌اند اما هرگز جوابی برایشان پیدا نکرده‌ایم، همگی نشان می‌دهند که برای «فلسفیدن» نیازی به گذراندن واحدهای درسی فلسفه نداریم. درون هر کدام از ما فیلسوف جوانی است که هر از چندگاهی از ماشین پرسرعت زندگی پیاده می‌شود و چند ثانیه‌ای را با فکر کردن درمورد مهم‌ترین مسائل می‌گذراند. خب، اگر قصد دارید بیش از این‌ها به فیلسوف درونتان توجه کنید و تخصصی‌تر به سراغ فلسفه بروید، شنیدن کتاب صوتی سرگذشت فلسفه (The Story of Philosophy) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

برایان مگی (Bryan Magee) که در نگارش متون علمی به زبان ساده تبحر بالایی دارد، در اثر حاضر شما را به چندین قرن پیش از میلاد می‌برد. وقتی که پیرمرد ساده‌دلی به نام سقراط نخستین ستون‌های فلسفه را بنا می‌کرد. رفته‌رفته با مهم‌ترین اندیشمندان یونانی، داستان زندگی ایشان و آراء فلسفی آن‌ها آشنا می‌شوید. به‌طور مثال می‌آموزید که چه ارتباطی بین فلاسفه بوده و چه چیزی باعث شده که اسکندر به شاگردی ارسطو دربیابد.

به کمک این کتاب، نه‌تنها با بزرگان فلسفه آشنا می‌شوید بلکه به اثرگذارترین جریان‌های فلسفی هم پی‌ می‌برید. برایان مگی به شما می‌آموزد چه چیزی فلسفه را وارد مرحله‌ی خردگرایی کرد یا چه عللی باعث شد فلسفه‌ی قرن بیستم در دانشگاه به رشد و بالندگی برسد.

کتاب صوتی سرگذشت فلسفه هم تاریخ است و هم فلسفه. درحقیقت فلسفه‌ی علم فلسفه است. هم مخاطب عام می‌تواند با شنیدن آن برجسته‌ترین دستاوردهای فلسفی را بشناسد و هم مخاطب خاص این امکان را خواهد داشت تا از طریق این کتاب به جدید‌ترین یافته‌های تاریخی درمورد فیلسوفان دسترسی داشته باشد. البته در این بین، مخاطب تیزبین هم می‌تواند با انواع مکاتب فلسفی و ساختار کلی آن‌ها آشنا شود. چه کسی می‌داند؟ شاید داستان زندگی و اندیشه‌ی شما صفحه‌ی بعدی سرگذشت فلسفه را بسازد.

این کتاب با ترجمه‌ی حسن کامشاد از سوی نشر نی به چاپ رسیده. نشر صوتی استودیو نوار نیز انتشار آن را با خوانش منوچهر زنده دل منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

  • این کتاب باشکوه خوانندگان را قادر می‌سازد تا وارد ماجراجویی در فلسفه شوند. جوانان خواهند دید که درهای بسته‌ی فلسفه به رویشان باز می‌شود و از آن‌ها استقبال می‌کند. (مجله‌ی اسکول لایبری)
  • بزرگترین تصویرسازی! (مجله‌ی لایبری)

کتاب صوتی سرگذشت فلسفه برای چه کسانی مناسب است؟

مشتاق مباحث فلسفی هستید اما کتاب‌های این حوزه زیادی برایتان پیچیده است؟ به دنبال کتابی می‌گردید که از اولین جرقه‌های علم فلسفه تا آخرین فیلسوفان بزرگ را به زبان ساده به شما معرفی کند؟ باید بگوییم که کتاب صوتی سرگذشت فلسفه دقیقاً برای شما نوشته شده است.

با برایان مگی بیشتر آشنا شویم

برایان مگی، متولد 12 آوریل 1930، فیلسوف، نویسنده، سیاستمدار و همچنین شاعر بریتانیایی است. او که در نگارش کتاب‌های فلسفی به زبان ساده و برای مخاطب عام شهرت دارد، مدتی به اجرای برنامه‌های رادیویی «فلسفه مدرن بریتانیا» با موضوعات فلسفی نیز مشغول بود. حضور در برنامه‌ی تلویزیونی «مردان اندیشه» در کنار فیلسوفانی از جمله: کارل پوپر، برنار ویلیامر، گیلبرت رایل و... از دیگر فعالیت‌های این نویسنده است. «مواجهه با مرگ»، «فلسفه‌ی شوپنهاور» و «فلاسفه بزرگ» عناوین دیگر آثار این فیلسوف و پژوهشگر هستند.

در بخشی از کتاب صوتی سرگذشت فلسفه می‌شنویم

ارسطو پایه‌گذار رهیافتی به فلسفه بود که مقدم بر تفکر انتزاعی از مشاهده و تجربه آغاز می‌شود. افلاطون شاگرد سقراط و ارسطو شاگرد افلاطون بود و ارسطو هم خود معلم اسکندر کبیر شد. بدین‌گونه به سلسله‌ای از متفکران برمی‌خوریم که در طی چهار نسل، هر یک جانشین بلافصل دیگری شد. پدر ارسطو پزشک پادشاه دربار مقدونیه بود و به همین سبب بود که ارسطو بعدها آموزگار اسکندر، پسر فیلیپ مقدونی شد.

ارسطو در سال 384 پیش از میلاد در شهر استاگیرا به دنیا آمد. پدرش در ایام کودکی او مرد و پسر زیر نظر قیمی بزرگ شد که در هفده‌سالگی او را به آتن فرستاد تا در آکادمی افلاطون درس بخواند. ارسطو در حدود بیست سال در آکادمی ماند. وقتی پا به سن گذاشت، در سال 335 پیش از میلاد، مدرسه‌ی خود را به نام لوکئوم بنا نهاد.

باستان‌شناسان در سال 1996 محل مدرسه را کشف کردند که در جهان شور و هیجان برانگیخت. ارسطو در سال 322 پیش از میلاد در شصت و دو سالگی درگذشت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
پیشگفتار
30 دقیقه
فصل اول: یونانیان و جهانشان - بخش اول
14 دقیقه
فصل اول - بخش دوم: سقراط
29 دقیقه
فصل اول - بخش سوم: افلاطون
26 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم: ارسطو
7 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم: کلبیان
7 دقیقه
فصل اول - بخش ششم: شکاکان
7 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم: اپیکوریان
7 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم: رواقیان
14 دقیقه
فصل دوم: مسیحیت و فلسفه - بخش اول
27 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم: فلسفه‌ی قرون وسطی
23 دقیقه
فصل سوم: آغاز علم نوین - بخش اول
8 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم: ماکیاولی
12 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم: فرانسیس بیکن
13 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم: هابز
21 دقیقه
فصل چهارم: خردگرایان بزرگ - بخش اول
19 دقیقه
فصل چهارم - بخش دوم: اسپینوزا
13 دقیقه
فصل چهارم - بخش سوم: لایبنیتز
29 دقیقه
فصل پنجم: تجربه‌گرایان - بخش اول
6 دقیقه
فصل پنجم - بخش دوم: بارکلی
19 دقیقه
فصل پنجم - بخش سوم: هیوم
8 دقیقه
فصل پنجم - بخش چهارم: برک
8 دقیقه
فصل ششم: اندیشمندان انقلابی فرانسه - بخش اول
7 دقیقه
فصل ششم - بخش دوم: دیدرو
14 دقیقه
فصل ششم - بخش سوم: روسو
26 دقیقه
فصل هفتم: سده‌ی زرین فلسفه‌ی آلمان - بخش اول
28 دقیقه
فصل هفتم - بخش دوم: شوپنهاور
24 دقیقه
فصل هفتم - بخش سوم: مقایسه‌ی شرق و غرب
8 دقیقه
فصل هفتم - بخش چهارم: فیخته
8 دقیقه
فصل هفتم - بخش پنجم: شلینگ
18 دقیقه
فصل هفتم - بخش ششم: هگل
27 دقیقه
فصل هفتم - بخش هفتم: مازکس
26 دقیقه
فصل هفتم - بخش هشتم: نیچه
15 دقیقه
فصل هشتم: دموکراسی و فلسفه - بخش اول
19 دقیقه
فصل هشتم - بخش دوم: عملگرایان آمریکایی
10 دقیقه
فصل نهم: فلسفه‌ی قرن بیستم - بخش اول
16 دقیقه
فصل نهم - بخش دوم: راسل و فلسفه‌ی تحلیلی
19 دقیقه
فصل نهم - بخش سوم: ویتگنشتاین و فلسفه‌ی زبانی
19 دقیقه
فصل نهم - بخش چهارم: اگزیستانسیالیسم
25 دقیقه
فصل نهم - بخش پنجم: برکسون و فلسفه‌ی اخیر فرانسه
18 دقیقه
فصل نهم - بخش ششم: پوپر
7 دقیقه
فصل نهم - بخش هفتم: آینده‌ی فلسفه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی سرگذشت فلسفه: داستان جذاب 2500 سال فلسفه‌ مغرب زمین، از یونان باستان تاکنون
نویسنده
مترجمحسن کامشاد
راویمنوچهر زنده دل
ناشر چاپینشر نی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۳۸۰۰۰۰ ۲۶۶,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

امیر مولا
۱۴۰۳/۱/۹
با سلام و وقت بخیر.
کتاب صوتی سرگذشت فلسفه بصورت کاملا حرفه‌ای به ویژگی‌های برتر هر کدام از فلاسفه می‌پردازد در عین حال از کلی گویی و زیاده گویی نیز پرهیز می‌کند. برای من که آشنایی خوبی با تاریخ فلسفه دارم هم گوش دادن به این کتاب لذت بخش بود. اما به نظرم جای خالی فلاسفه مسلمان و خاور دور نیز در و
این مجموعه حس می‌شد هر چند در توضیح فلسفه شوپنهاور نیچه اشاره‌ای به فلسفه بودا شده بود. در کل غربی‌ها تمایل زیادی دارند که افتخار تمامی پیشرفتهای علوم مختلف را به خود اختصاص دهند و نقش ملتهای دیگر در ایجاد و یا رشد علوم و فلسفه را با زیرکی تمام ناچیز قلمداد کنند.
برای دوستان علاقه مند به حوزه تاریخ خرد و فلسفه توصیه می‌کنم به این کتاب و کتاب فیلسوفان بدکردار گوش بدهند...
محمد محسنی نسب
۱۴۰۲/۴/۲۳
فلسفه را به مثابه دریچه‌ای برای نگاه کردن به هستی میدانم. شاید این دریچه آنقدر کوچک باشد که تصویری فراگیر از هستی به ما نمی‌دهد اما این دریچه غنیمتی برای تحمل‌پذیر کردن حیات است. بی روزن فلسفه، زندان زندگی گریزی به سوی هستی ندارد و اگر نسیمی از سوی هستی می‌وزد از این پنجره پا به انفرادی بشری میگذارد.
حسین براری
۱۴۰۲/۴/۳
یک کتاب نه تنها خوب بلکه واجب و ضروری برای کسانی که به فلسفه علاقه دارند. البته همان طور که جای تعدادی از فیلسوفان در این اثر خالی است، تعدادی از فیلسوفان معرفی شده در این اثر نیز میتوانستند حذف شوند. ضمنا معرفی فلسفه قرون اخیر به خوبی معرفی فلسفه قرون قدیم صورت نگرفت. گوینده کتاب نیز با صدای خوب خود، این اثر را شنیدنی تر کرده است.
سیما عراقی
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
بسیاری از فلاسفه‌ی بزرگی که انتظار داشتم جایی در این کتاب نداشتند، به نظرم کمی سلیقه‌ای اتخاب شده بودند اما بیشتر چیزی که مشهود بود بعد سیاسی هر فلسفه بود که در کتاب گنجانده شده بود و جالب بود که ارتباط فلسفه با سیاست تا چه حد نزدیک است، در هر حال بعد از پایان کتاب نیاز هست دوباره گوش دهید چون همه چیز از یادتان رفته، ریتم سریع کتاب باعث میشود چیز زیادی در خاطر نماند. سپاس
مهرناز بانو اشرف گنجویی
۱۴۰۲/۷/۲۱
برایان مگی رو می‌توان با رمان مواجهه با مرگ شناخت وقلم روان وتوانایی او را در علم فلسفه شناخت. این کتاب هم بسیار کمک کننده بر روند پیدایش فلسفه تاریخچه فیلسوفان به نام تاریخ است. پیشنهاد میکنم به این اثر گوش بدید ولذت ببرید
عباس شهرآشوب
۱۴۰۲/۹/۲۶
با سلام
در دقیقه 5-57 ثانیه مبحث هابز واژه صحیح انگیزه‌های روانشناسی
صحیح است نه انگیزه‌های سیاسی
2 در دقیقه 6-37 ثانیه حقایق ناب مقایسه شرق و غرب (فلسفه) در متن انگلیسی قرن یکم قبل از میلاد آمده است.
سمیرا نیکنام
۱۴۰۲/۶/۳
من اولین کتاب فلسفی بود که خوندم بعضی جاهاش خیلی فهمش سخت بود میشه گفت ۷۰ درصد کتاب رو کاملا درک کردم و بسیار لذت بردم و برای بسیار مفید بود خوندنش رو پیشنهاد میکنم
جواد محمدی
۱۴۰۲/۲/۳۱
خوندن یا گوش کردن دقیق این کتاب برای کسانی که به فلسفه علاقه دارن بسیار توصیه میشه، و بعد از تموم کردن دنیای سوفی گوش کردن به این کتاب وااااقعا میتوپه لذت بخش و البته مفید باشه
فهیم
۱۴۰۲/۲/۱۵
خیلی روان و خلاصه وار سرگذشت فلسفه رو بیان کرده هنوز تمومش نکردم ولی برای کسایی که به تاریخ فلسفه علاقه مند هستن ویا دوست دارن دروس فلسفی رو مرور کنن کتاب خوبیه
mohammad amin
۱۴۰۳/۱/۱۱
این کتاب فشرده‌ای از قوانین فلسفی را دهارد. فشرده و قابل فهم. کتب مهم فلسفی معرفی میشوند. مانند رسایل افلاطون و جمهور. ارسطو هم عالی معرفی شد. تشکر
هادی رحیمی افشار
۱۴۰۲/۸/۲۹
من به شخصه با خواندن این کتاب متوجه شدم بسیاری از بحثهای ما بین دوستان و آشنایان در واقع بحث فلسفی است
با خواندن این کتاب به فلسفه علاقه مند شدم
ترانه کمالی
۱۴۰۲/۵/۴
خیلی کتاب خوبیه، بهترین شروع برای فلسفه‌خوانی و مجموعه‌ای مفید برای فلسفه خوان‌ها.
توصیه میکنم کتاب چاپی‌ش رو هم تو کتابخونه‌تون داشته باشین.
Alibaba
۱۴۰۲/۴/۲۷
این کتاب به نظرم برای مقدمه فلسفه خوندن میتونه مفید باشه البته تاریخ فلسفه پیش از سقراط رو جا داشت که بیشتر توضیح بده.
ولی کیفیت خوانش کتاب عالیه
حمید
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
کتاب خوبی در مورد تاریخچه فلاسفه و عقاید مختلف، طیف گسترده نظرات فلاسفه اینکه دیدگاه شخصی خودت رو میتونی در بعضی فیلسوف‌های مختلف ببینی جالبه
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۶/۲۹
عاااالی من از شنیدنش لذت بردم هر چند به نظرم سال انتشار کتاب اشتباه مرقوم شده چون قریب به هفت یا هشت سال پیش از نوار گوش دادم.
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب صوتی سرگذشت فلسفه

برای دریافت کتاب صوتی سرگذشت فلسفه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.