معرفی و دانلود کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟

عکس جلد کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟
قیمت:
۷۰۲۰۰ 49140 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟

کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟ نوشته جان آرمسترانگ، به مفهوم خوشبختی و زیبایی‌شناسی در زندگی و درون انسان می‌پردازد و به این عبارت معروف تأکید می‌کند که زیبایی در نگاه انسان است.

کتاب قدرت پنهان زیبایی (The Secret Power of Beauty) یک سفر هیجان‌انگیز و جذاب میان تفسیرهای متفاوت گفته شده از مفهوم زیبایی است و از تعریف زیبایی توسط ویلیام هوگارت تا نظریه‌های کانت درباره معنای لذت، شما را با خود همراه می‌کند.

به عقیده استاندال زیبایی، نویدبخش خوشبختی است. با این حال هیچ‌کس به طور دقیق نمی‌داند مفهوم زیبایی چیست. ارائه‌ی یک تعریف از زیبایی و یا حتی توضیح علت بااهمیت بودن آن برای انسان، کار ساده‌ای نیست. به راستی راز و قدرت زیبایی در چیست؟

این پرسش‌ها یک پاسخ یکسان دارند و آن این است که زیبایی در چشم بیننده نهفته است. شاید این تعریف سؤال‌های دیگری را در ذهن ایجاد کند، مثلاً زمانی که چیزی به چشم فردی زیبا به نظر می‌رسد، چه اتفاقی می‌افتد؟ و یا چه چیزی سبب می‌شود شخصی در چیزی که بر دیگران هیچ تأثیری نگذاشته، زیبایی را پیدا کند؟

انسان هنگام تعریف زیبایی و واکنش نشان دادن به آن، بین مفاهیم عینی و انتزاعی گیر می‌افتد. از یک سو می‌خواهد زیبایی را طبقه‌بندی کند و بخش‌های مختلف آن را شناسایی کند، اما از سوی دیگر از روبه‌رو شدن با اسرارآمیز بودن و قدرت ماورایی آن نیز لذت می‌برد.

همه انسان‌ها به چیزی که آن را زیبا می‌پندارند عشق می‌ورزند، اما وقتی تلاش می‌کنند تا در مورد این عشق با دیگران حرفی بزنند، زبانشان قفل می‌شود.

جان آرمسترانگ (John Armstrong) در اثر خود سعی می‌کند تا درک شما از زیبایی و خوشبختی را عمق ببخشد و نشان دهد که هر چه بیشتر زیبایی‌های اطرافتان را درک کنید، از زندگی لذت بیشتری خواهید برد.

کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی با این جملات آغاز می‌شود: «جذبه انسان یا مکان زیبا بی‌واسطه و بلافصل است؛ تصور ما از موفقیت در زندگی در کُنهِ خویش آبستن تجربه زیبایی است: ما خوشبختی را در جذابیت حسی جست‌وجو می‌کنیم.»

جان آرمسترانگ در اثر خویش تلاش دارد به سؤال‌هایی مثل آیا کیفیت در اشیاست یا در نگاه تماشاگر؟، زیبایی چیست؟، چه قدرتی در زیبایی پنهان است؟ و... پاسخ دهد. او در این اثر با زبانی روان و ساده و با بهره‌گیری از مثال‌های مختلف، به بیان اهمیت و جایگاه زیبایی در زندگی انسان می‌پردازد و شما را به دقت در دنیای اطرافتان و بازنگری در چیزهایی که شاید به سادگی از کنارشان می‌گذرید، دعوت می‌کند.

با جان آرمسترانگ بیشتر آشنا شویم:

جان آرمسترانگ نویسنده و فیلسوف بریتانیایی در سال 1966 در گلاسکو متولد شد. او در دانشگاه آکسفورد و لندن به تحصیل پرداخت و بعد از فارغ‌التحصیلی به عنوان مدیر دوره‌های فلسفه در یکی از دانشکده‌های دانشگاه لندن به کار مشغول شد. وی تا به حال چندین کتاب فلسفی به رشته تحریر درآورده است.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی می‌شنویم:

با توجه به وضعیت معیوب و آمیخته به نقصان جهان، تعجبی ندارد که بشر همواره خود را با تصور مکانی عالی و کامل و بی‌نقص تسلی داده است و این امر اغلب در قالب اصطلاحاتی کاملاً زیبایی‌شناختی درک و دریافت شده است.

باغ عدن، مزارع ملکوتی، بهشت. این‌ها اسامی مکان‌هایی هستند که بستر زیبایی کامل جسمانی‌اند. اما این نام‌ها هر یک به طریقی با آرمان‌های پاکی، معصومیت، پاداش و رستگاری قهرمان نیز مرتبط‌اند. اینکه این مفاهیم اخلاقی ظاهراً برای تحقق خود بستری زیبا می‌طلبند، حقیقت عمیقی را در مورد ساختار ذهن انسان فاش می‌کند.

از دیدگاه تخصصی معصومیت در فلاکت ممکن است معنا داشته باشد و پاداش فضیلت را با چیزهایی غیر از زیبایی می‌توان داد. بهشت و معادل‌هایش فضای خیالی‌ای است که در آن زیبا و خوب همواره بر هم منطبق و در هم ادغام می‌شوند و همدیگر را تقویت می‌کنند. کاری که متأسفانه بر روی زمین انجام نمی‌دهند اما بشر همواره تمایل داشته که این آرزو و اشتیاق به آن مکان عالی و بی‌نقص را از زمینه دینی و سیاسی‌اش جدا کند. تمایلی که احتمالاً انگیزه‌اش ناشکیبایی به دلیل ماهیت آن جهانی این مکان و بی‌تابی از به تعویق افتادن آن تا پس از مرگ یا انقلاب یا انتخابات بعدی است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
28 دقیقه
بخش اول - راز - یک: دلیل پنهان
28 دقیقه
دو - شکم دیوید گریک
22 دقیقه
سه - هماهنگی حوزه‌ها
16 دقیقه
چهار - قانون کل
21 دقیقه
پنج - هم‌نشینی اجزاء
17 دقیقه
بخش دوم - قدرت - شش: چشم تماشاگر
32 دقیقه
هفت - معنای لذت
29 دقیقه
هشت - چرا زیبایی چشمانمان را تر می‌کند؟
15 دقیقه
نه - آنچه باید باشیم
18 دقیقه
ده - بهشت
23 دقیقه
بخش سوم - رد و انکار - یازده: جامعه‌شناسی سلیقه
24 دقیقه
دوازده - دیدگاه تکامل
9 دقیقه
سیزده - ترس
24 دقیقه
بخش چهارم - کشف - چهارده: جست‌وجوی معیار سلیقه
11 دقیقه
پانزده - تربیت چشم
15 دقیقه
شانزده - تربیت قلب
34 دقیقه
هفده - سبک‌های خوشبختی
32 دقیقه
هجده - هنر هستی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویسپیده مالمیر
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۳۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۷۰۲۰۰ 49140 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟

___ MARYAM ___
۱۴۰۱/۲/۶
حقیقتاً شاید از بهترین کتابها برای توصیف هرچه عمیق تر، ملموس تر و قابل درک تر برای مفهموم کلی زیبایی در ابتدا و سپس پرداختن هرچه عالی تر به جزئیات این حس پیچیده در عین سادگی و ماهیت متغیرش بود،
دوستان این کتاب را از دست ندهید حتی اگر شما در بند مفهوم زیبایی در زندگی نیستید هرچند که به عقیده من در
جهان امروز همه با شیوه‌های گوناگون با این حس دست و پنجه نرم می‌کنند اما پس از این کتاب به انسان بعد و قبل از آن تبدیل می‌شوید واین مفهوم برای همیشه در زندگی شما دچار یک تغییر و نتیجه اساسی می‌شود.
صدای خواننده بسیار دلنشین و با صلابت همراه با ریتمی عالی است.
با تشکر از تیم همیشه عالی کتابراه و تیم اجرا کننده،
زیبایی و شکوه ابدی از آن شما باد.
Hamid Mahdian
۱۳۹۹/۱۰/۲۲
کتاب فوق‌العاده گیرا و پر باری هست. به کسانی که از کتابهای عمیق و البته با مفهوم خوششون میاد حتمن پیشنهاد میکنم (با خودشناسی و درک هستی هم بی‌ارتباط نیست)، گو اینکه ترجمه و صدای خوش گوینده هم در بالا بردن درک و دریافت متن به خواننده خیلی کمک کرده...
ممنون
مرجان کشاورز
۱۴۰۰/۱۰/۱۸
شبیه کتابهای دانشگاه سخت و سفت برای درک هنر است و اصلا تناسبی با مواردی که انتظار داریم ندارد، تمام مسائل را با یک دید هنری هر کسی میتواند درک کند، بیشتر شبیه مجموعه‌ای نقد از یک منتقد هنری است. خوشم نیامد
حانیه ابراهیمیان
۱۳۹۹/۲/۲۰
بسیار کتاب عمیق و هنری و همه جانبه‌ای هست بعد از خواندن کتاب دیدت نسبت به همه اجسام و ارتباطات و زیبایی تغییر میکنه فوق العاده 👌
نعمتی رامین
۱۳۹۹/۳/۱
نگاهم بسیار تغییر کرد. واقعاً چه زوایای پنهانی در پدیدۀ زیبایی وجود دارد که ما از آن‌ها بی‌خبریم.
مروا هستم ✌️
۱۴۰۰/۳/۵
ببینید دقیقا بد نیست، خوبه گوش بدیم که بفهمیم بازم مثل همیشه اسپیونزا راست میگفت😅 نگاه متفاوت دیگران به یک‌ موضوع یکسان!
نسیم شاه ابر اهیمی
۱۴۰۰/۲/۲۳
کتاب خوبی است در کمک به درک مفهوم زیبایی شناسی اما باید کتاب و تصاویرراهم داشت که درک از طریق نگاه و مقایسه هم حاصل شود
. Matinof
۱۳۹۹/۳/۸
کتاب خیلی جالبیه... واقعا از هر کتابی میشه کلی چیز آموخت.
هانیه هژبرالساداتی
۱۴۰۲/۳/۸
برای من فوق العاده جداب بود.
کیفیت صدا و ضبط عالی
نحوه بیان عالی
محتوا ساده قابل فهم و مفید.
علی بابایی
۱۴۰۰/۹/۱۸
حقیقت زیبایی است را درست دریافت نکردند، حقیقت به تعبیر کلی زیبایی است، نه به معنای جزیی و مصداقی.
Shima Anjidani
۱۳۹۹/۳/۳
این کتاب میتواند یک شروعِ خوب در باب نقد هنر باشد.
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟

برای دریافت کتاب صوتی قدرت پنهان زیبایی: چرا خوشبختی در نگاه تماشاگر نهفته است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.