معرفی و دانلود کتاب سنجش و ارزیابی خانواده: از نظریه تا عمل

عکس جلد کتاب سنجش و ارزیابی خانواده: از نظریه تا عمل
قیمت:
۹۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سنجش و ارزیابی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سنجش و ارزیابی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سنجش و ارزیابی خانواده: از نظریه تا عمل

کتاب سنجش و ارزیابی خانواده اثری پژوهشی‌ست که با تألیف مشترک جهانگیر کرمی، علی زکی‌یی و محمدسجاد صیدی به نگارش درآمده. کتاب حاضر به بررسی چگونگی ارزیابی خانواده‌ها پرداخته و این مقوله را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار داده است.

درباره‌ی کتاب سنجش و ارزیابی خانواده

در بسیاری از زمینه‌های تخصصی مانند روان‌شناسی، آثار ترجمه‌شده‌ی فراوانی یافت می‌شود که ممکن است به نظریه‌پردازان و نویسندگان بزرگ متعلق باشند، اما وجود کتاب‌هایی که با محتوای فرهنگی هر کشوری بومی‌سازی شده‌اند، بسیار کم است. دکتر جهانگیر کرمی، دانشیار دانشگاه رازی به همراه دکتر علی زکی‌یی و دکتر محمدسجاد صیدی، به منظور ارائه‌ی کتابی جامع درباره‌ی روش‌های بررسی خانواده، کتاب سنجش و ارزیابی خانواده را تألیف نموده و در نگارش این اثر پژوهشی از منابع گوناگون داخلی و خارجی بهره برده‌اند.

کتاب سنجش و ارزیابی خانواده از چند نظر با سایر آثار مشابه تمایز دارد که از میان آن‌ها می‌توان به بررسی سنجش کیفی و انطباق روش‌ها با داده‌های بومی اشاره کرد. مؤلفان در نگارش این اثر از مقاله‌های نویسندگان ایرانی استفاده کرده‌اند و داده‌های بسیاری از آزمون‌های انجام‌شده در مؤسسه‌ی روان‌شناسی رازی را در کتاب ذکر نموده‌اند.

کتاب سنجش و ارزیابی خانواده حاصل سه سال تحقیق و پژوهش مؤلفان است که در چند فصل و گفتارهای متعدد، به بررسی روش‌های سنجش وضعیت خانواده‌ها می‌پردازد. اثر پیش رو پس از معرفی ساختار خانواده و انواع آن، مدل‌های ارزیابی خانواده را ارائه کرده. آزمون‌های کمّی و کیفی در مراحل گوناگون زندگی، فصلی مجزا از کتاب را به خود اختصاص داده و آزمون‌های مخصوص به خانواده و پرسشنامه‌های آن، در بخشی دیگر ارائه شده‌اند.

انسجام خانواده، ارتباطات، گسل‌های عاطفی و الگوهای گوناگون تأثیرگذار بر خانواده، ازجمله نکاتی هستند که در اثر پیش رو به آن‌ها پرداخته شده. زوج‌درمانی و آزمون‌های مربوط به ازدواج بخش قابل توجهی از کتاب سنجش و ارزیابی خانواده را به خود اختصاص داده‌اند و فرزندپروری در ادامه‌ی مباحث قبلی مورد بررسی قرار گرفته است. از میان روش‌های ارزیابی مورد بحث در این کتاب، می‌توان به نمونه‌هایی مانند مدل ارزیابی السون، مدل بوون، زوج‌درمانی یانگ و لانگ و آزمون II/MCMI اشاره کرد.

کتاب سنجش و ارزیابی خانواده توسط انتشارات آزمون‌یار پویا به چاپ رسیده و در دسترس علاقه‌مندان به کتب روان‌شناسی عمومی قرار گرفته است.

کتاب سنجش و ارزیابی خانواده مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان روان‌شناسی، پزشکان و متخصصان دست‌اندرکار در حوزه‌ی آسیب‌های خانواده، از مطالعه‌ی کتاب سنجش و ارزیابی خانواده بهره خواهند برد.

در بخشی از کتاب سنجش و ارزیابی خانواده: از نظریه تا عمل می‌خوانیم

خانواده درمانی بدون ارزیابی، دقیقاً مثل رانندگی بدون نقشه است. لازم است که درمانگر بداند که خانواده کجا بوده، در حال حاضر کجاست و در آینده چه مسیری را میخواهد طی کند. ارزیابی به درمانگران کمک می‌کند تا دیدگاه‌های ذهنی و عینی را در مورد مشکل با هم تطبیق دهند و یک قرارداد یا طرح درمانی برای درمان در نظر بگیرند (فلوید و دیگران، 1987) به طور خلاصه وقتی درمانگر در حال ارزیابی خانواده است، تلاش می‌کند تا اعضای خانواده و دغدغه آن‌ها را درک کند و بفهمد که چگونه میتوان به موثرترین شکل به آن‌ها کمک کرد (ویلکسون، 1987)

فهرست مطالب کتاب

فصل نخست: مدل‌های ارزیابی خانواده
فصل دوم: آزمون‌های کمی در ارزیابی
فصل سوم: آزمون‌های خانواده
فصل چهارم: کاربرد آزمون‌های شخصیت
فصل پنجم: روش‌های ارزیابی کیفی در خانواده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سنجش و ارزیابی خانواده: از نظریه تا عمل
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات آزمون یار پویا
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات614
زبانفارسی
شابک978-600-7849-10-1
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سنجش و ارزیابی خانواده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سنجش و ارزیابی خانواده

برای دریافت کتاب سنجش و ارزیابی خانواده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.