معرفی و دانلود کتاب وابستگی ممنوع

عکس جلد کتاب وابستگی ممنوع
قیمت:
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب وابستگی ممنوع

از راضی نگه داشتن دیگران دست بردارید و از این به بعد، خودتان را دوست داشته باشید. آندری ندلکو در کتاب وابستگی ممنوع راهنمایی عملی و کاربردی برای رفع وابستگی ناسالم ارائه می‌دهد. این شما و این اثری کاربردی برای ساختن رابطه‌هایی سازنده.

درباره‌ی کتاب وابستگی ممنوع

آیا اگر کنار شریک زندگیتان نباشید احساس می‌کنید چیزی کم دارید؟ آیا رفتار نامطلوب اطرافیانتان را تحمل می‌کنید چون دوست ندارید تنها باشید؟ از همه مهم‌تر، آیا آماده هستید در این وضعیت تغییری ایجاد کنید؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است، احتمالاً کتاب منحصربه‌فرد وابستگی ممنوع حسابی به کارتان خواهد آمد.

وابسته شدن در طبیعت انسان است. ممکن است این وابستگی در غالب یک رابطه‌ی عاطفی یا دوستانه باشد و یا در روابط خانوادگی. اما اگر این وابستگی شما را محدود کند چه؟ در چنین شرایطی ناگهان متوجه می‌شوید که در روابطی ازهم‌گسیخته و نامناسب گیر افتاده‌اید. به جای آن‌که عشق، همدلی و امنیت را تجربه کنید گرفتار اضطراب و انکار می‌شوید.

رفتارهایی که همیشه فکر می‌کردید نامناسب هستند دیگر برایتان عادی می‌شود و کم‌کم آرامش و راحتی خودتان را خدشه‌دار می‌کنید. در این وضعیت است که می‌توان گفت شما در یک رابطه‌ی هم‌وابسته هستید. رها کردن چنین رابطه‌ای می‌تواند سخت باشد چراکه شما به این باور رسیده‌اید به این رابطه برای بقا نیاز دارید. اما واقعیت این است که شما به‌تنهایی نیز کافی هستید.

باور پیدا کردن به این حقیقت، یک فرایند است و آندری ندلکو (Andrei Nedelcu) قصد دارد در کتاب وابستگی ممنوع (Facing and Overcoming Codependency) به شما کمک کند این فرایند را با همدلی و اشتیاق طی کنید. او به این حقیقت واقف است که تجربه‌ی هیچ دو انسانی کاملاً شبیه به هم نیست و می‌داند که هرکس چالش‌های منحصربه‌فردی را تجربه می‌کند. آندری ندلکو در این کتاب به شما توصیه‌هایی دقیق و گیرا ارائه می‌دهد.

چند نمونه از مواردی که در کتاب وابستگی ممنوع کشف خواهید کرد:

  • تمرین‌هایی عملی برای این‌که بتوانید روابطتان را ارزیابی کنید و زندگیتان را تغییر دهید؛
  • هفت خط قرمزی که نشان می‌دهند در یک رابطه‌ی هم‌وابسته گیر افتاده‌اید؛
  • چگونگی کمک کردن به کسی که هم‌وابسته است، بدون آن‌که رابطه‌تان را خراب کنید؛
  • کارهایی که بعد از عبور از یک رابطه‌ی هم‌وابسته نباید انجام بدهید؛
  • کلید مشخص کردن حدومرزهای سالم و اهمیت آن‌ها.

فاطمه لطفی این کتاب را ترجمه و نشر یوشیتا آن را منتشر کرده است.

کتاب وابستگی ممنوع مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب وابستگی ممنوع به افرادی که به حوزه‌ی روانشناسی، روابط و خانواده علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

با آندری ندلکو بیشتر آشنا شویم

آندری ندلکو یک روان‌شناس معتبر است و در حوزه‌ی رفتاردرمانی شناختی با تمرکز بر اضطراب، افسردگی، اعتیاد و... فعالیت می‌کند. او اشتیاق زیادی برای مطالعه‌ی ذهن انسان دارد و این اشتیاق او در نوشته‌هایش نیز آشکار است. هدف او این است که به خوانندگان استراتژی‌هایی را معرفی کند که با استفاده از آن‌ها بتوانند کنترل زندگی خود را در دست بگیرند. آندری ندلکو دارای مدرک کارشناسی‌ارشد روان‌شناسی بالینی و روان‌درمانی است و همچنین در زمینه‌ی آموزش در زمان اعتیاد تخصص دارد. مطالعه‌ی او روی بیماران و کار کردن با آن‌ها به او این فرصت را داده است تا بتواند به مهارت خوبی در زمینه‌ی درک و ارتباط با افراد برسد. او معتقد است نوشته‌ها می‌توانند بسیار قدرتمند و تأثیرگذار باشند. به همین دلیل مشتاق است تا بیماران را به ابزارهایی که برای درمان شدن نیاز دارند مجهز کند.

در بخشی از کتاب وابستگی ممنوع می‌خوانیم

ما هم‌وابسته نیستیم. ما انسان‌هایی هستیم که ویژگی‌های هم‌وابسته را در خود به‌ وجود آورده‌ایم. من از شما می‌خواهم این مسئله را در نظر داشته باشید تا در فصل بعد آن را برایتان باز کنم، اما تا آن زمان، می‌خواهم به این نکته اشاره کنم که ویژگی‌های هم‌وابستگی اغلب به ما اجازه نمی‌دهند از مزایای تعیین اهداف روشن لذت ببریم، چون خواسته و مسیر حرکتمان را تجزیه‌وتحلیل نمی‌کنیم. ما همیشه بار مراقبت از دیگران را به دوش می‌کشیم و نمی‌دانیم که لایق بهترین اتفاقات هستیم.

اهداف به ما مسیرها و معنای روشنی می‌دهند و می‌توانند روزانه، هفتگی، ماهانه یا سالانه باشند. من پیشنهاد می‌کنم که از هر دسته یک هدف داشته باشید. برای مثال، فرض کنید می‌خواهید به شهر رم بروید. اگر به دنبال اولین پرواز باشید و امیدوار بنشینید تا به آنجا برسید، احتمالاً این اتفاق نخواهد افتاد. هدف‌گذاری یعنی برنامه‌ریزی کنید و مستقیم به سمت مقصدتان حرکت کنید. به‌عبارت‌دیگر، نمی‌شود کارهایتان را به‌طور تصادفی و بدون برنامه‌ریزی انجام دهید و بعد امیدوار بنشینید تا در نهایت به جایی که می‌خواهید برسید. در مورد زندگی هم همین‌طور است. ارزش زندگی به این است که سطح بالاتری از آگاهی داشته باشید. هر روز برای رسیدن به یک هدف تلاش کنید. لازم نیست در ابتدا همه اطلاعات را در اختیار داشته باشید، اما مهم است که با یک برنامه کارتان را شروع کنید.

اهداف همچنین می‌توانند بسیار سرگرم‌کننده باشند. آن‌ها اغلب باعث ایجاد اشتیاق و انگیزه می‌شوند. حوصله‌ات سر می‌رود؟ پادزهر آن این است: کم‌کم برای خودتان هدف مشخص کنید. زمانی که هدف خاصی را تعیین می‌کنید، از نظر فیزیکی قوی‌تر، پرانرژی‌تر و مشتاق‌تر می‌شوید.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
بخش اول کتاب
مقدمه
نظرات خوانندگان: آیا خواهان روابطی سالم هستید؟
فصل اول: هم‌وابستگی: چطور تشخیص دهم که این خصلت را دارم؟
فصل دوم: روابط هم‌وابسته به چه شکل هستند؟
فصل سوم: من یک انسان با ویژگی هم‌وابستگی هستم، حالا باید چه کار کنم؟
فصل چهارم: چطور از راضی نگه داشتن مردم دست برداریم؟
فصل پنجم: من خیلی آشفته، ناراحت و تنها هستم. چه کاری می‌توانم انجام بدهم؟
فصل ششم: بهترین راه برای متوقف کردن هم‌وابستگی
فصل هفتم: به‌تدریج به خودمختاری برسید
فصل هشتم: رازِ رهایی و عدم دلبستگی
فصل نهم: شجاعت برای تغییر: کم‌کم اهدافتان را به تصویر بکشید
فصل دهم: اصول هوشمندانه ساده برای غلبه بر هم‌وابستگی
نتیجه‌گیری بخش اول کتاب
بخش دوم کتاب
یادداشت نویسنده
فصل اول: عوامل هشداردهنده: آیا روابط من هم‌وابسته هستند؟
فصل دوم: در روابطم ویژگی‌های هم‌وابستگی می‌بینم. حالا چه‌کار کنم؟
فصل سوم: چگونه بر حد و مرزهای رابطه‌تان مسلط شوید؟
فصل چهارم: رابطه من تمام شده است؛ اما من هنوز ویژگی‌های هم‌وابستگی دارم. حالا چه‌کار کنم؟
فصل پنجم: رقص هم‌وابسته و خودشیفته
فصل ششم: چند راه شگفت‌انگیز برای کمک به افراد هم‌وابسته
فصل هفتم: استراتژی‌های ارتباطی در رابطه با فرد هم‌وابسته
فصل هشتم: یک راه بهتر: حل تعارضات روابط هم‌وابسته
فصل نهم: چگونه ارتباطات آسیب‌زا را بشناسیم و آن‌ها را متوقف کنیم
فصل دهم: فصل هدیه: سؤال و جواب
نتیجه‌گیریِ بخش دوم کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب وابستگی ممنوع
نویسنده
مترجمفاطمه لطفی
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-5911-27-7
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۵۰۰۰۰ ۲۵,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب وابستگی ممنوع

mr_parvinii
۱۴۰۲/۸/۱۲
کتاب خوبی بود.
در رابطه با ترجمه کتاب باید یه چیزی بگم که خیلی از دوستان ترجمه کتاب براشون خیلی اهمیت داره مثل خودم ولی یه نکته رو یادمون رفته
کتاب خوندن یعنی اشنا شدن با کلمات جدید و طرز بیان‌های متفاوت اگر قسمتی از متن کتاب رو باید ۰ند بار بخونید تا متوجه بشید این مسئله ۵۰ درصدش مربوط به ولی
مترجمه ۵۰ درصدش مربوط به خودتونه خودتون باید یاد بگیری با کلمات جدید و طرز بیان‌های جدید اشنا بشید اگر جایی رو متوجه نمیشی و چند بار باید بخونی ایرادی نداره شما دارید از لحاظ فهم و درک رشد میکنید و رشد کردن یعنی تکرار کردن یه کار.
خلاصه که نسبت به ترجمه زیاد سخت نگیرید با کلمات و ترجمه‌های جدید با خوشحالی رو به رو بشید.
هیچ رشدی اسون به دست نمیاد
راجب کتابم توضیح خاصی نمیدم فقط همین که بدونید ارزش خوندن داره خوبه
روزبه دانشگر
۱۴۰۲/۵/۲۸
درود با تشکر از عزیزان انتشار دهنده این کتاب, بسیار کتاب خوبی هست مخصوصا برای عزیزانی که تازه می‌خواهند در مورد خودشناسی و موضوع وابستگی آگاه شوند و بسیار مفید است اما برای عزیزانی که آشنایی بیشتریی دارند می‌تونه کمی خسته کننده باشه و امیدوارم نویسندگان و علاقه مندان بیشتری در این موضوعات بنویسند و فعالیت بیشتری داشته باشند چوم یکی از موضوعات مهم در جامه ماست.
محمدرضا
۱۴۰۲/۹/۱۱
در موقعیت حساسی بودم و کتاب به من کمک زیادی کرد مخصوصا فصل‌های اول کتاب کاملا کاربردی بود برای من و شاید از فصل شش به بعد فقط کتاب را میخواندم تا چیز مهمی را از دست ندم و کمی از جذابیت آن کم شده بود. به هر ترتیب منو از وابستگی نجات داد و ممنونم از آندری ندلکو
ساسان قزل پیچاق
۱۴۰۲/۳/۱۴
بسیار کتاب مفیدیست، هم مطالب دقیق رو بیان میکنه که علت وابسته بودن چیه و هم راهکار خوبی داره، من مطمئنم خود نویسنده این مشکل رو داشته چون وقتی میخونی نکاتی بیان میکنه که متوجه وابسته بودن میشی.
فاطمه
۱۴۰۲/۱۱/۸
کتاب منسجمی نبود مثل یک مقاله فقط مطالب رو کنار هم گذاشته بودند و این طور حس کردم که نویسنده در حد یک روان درمانگر فقط در حال راهکارهایی هست که از افراد دیگه شنیده این جور مسائل تا توسط خود شخص درک و تجربه نشه به دل نمیشینه
فاطمه شهریاری
۱۴۰۲/۷/۱۲
اولش خوب بود به نظرم ولی بعدش کم کم خسته کننده شد اما در کل جمع بندی خوبی داشتو باید تو این شرایط باشی تا باونی بفهمی دقیقا نویسنده چی میگه،
ابوالفضل واعظی
۱۴۰۲/۵/۳
کتاب مفیدی بود و خوندنش رو توصیه میکنم اما صرفا بیشتر به مشکلات هم وابستگی بین زوج‌ها پرداخته بود، ای کاش راجب به هم وابستگی ببین دوست‌ها بیشتر گفته بود
sa za
۱۴۰۲/۸/۲۰
از اینجا شروع کردم و بهم سلک زندگی یاد داد وابستگی چیه و چکار کنم ترک شه و چطوری با اعتماد بنفس باشم و چندددد بار خوندمش عالیه
سخدری سعیده
۱۴۰۲/۶/۱۷
کتاب خوبیه. هرچی به اخر کتاب نزدیک میشی جذابتر میشه. اطلاعاتی میده که قبل از ورود به هر رابطه‌ای لازمه. درکل خوندش خالی از لطف نیست.
احمدرضا شجاعی
۱۴۰۲/۴/۲۵
کتاب بسیار خوبی برای رهایی از شر وابستگی پس از جدایی است و با توصیه هاش بهتون یاد میده چطور خودتون رو دوست بدارید و به خودتون توجه کنید
سجاد سعیدی
۱۴۰۲/۴/۱۳
این کتاب می‌تونه به تمام افراد هم وابسته کمک کنه تا حس بهتری پیدا کنن، به اون‌ها کمک می‌کنه تا عواطف خودشون رو کنترل کنن.
عاطفه
۱۴۰۳/۱/۲
این کتاب بسیار توصیه میشه راه کارهایی که گفته برای بهتر فراموش کردن و مستقل بودن وموفق شدن کمک بسیاری میکنه
A
۱۴۰۲/۹/۲۷
کتاب خوبیه
به هیچ چیز وابسته نباشید حتی روح شما هنگام مرگ جسم شما را ترک خواهد کرد
neo neo
۱۴۰۲/۳/۲۹
بسیار عمیق ولی در عین حال ساده و کاربردی و روشنگر به دهه شصتی‌ها و قبل از آن توصیه میکنم
زینب ورمقانی
۱۴۰۳/۱/۶
کتاب دلبسته رو هم گوش کنید که انواع دلبستگی‌های اضطرابی و اجتنابی رو توضیح میده
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب وابستگی ممنوع

برای دریافت کتاب وابستگی ممنوع و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.