معرفی و دانلود کتاب صوتی باج گیری عاطفی

عکس جلد کتاب صوتی باج گیری عاطفی
قیمت:
۸۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باج گیری عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی باج گیری عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی باج گیری عاطفی

کتاب صوتی باج گیری عاطفی اثری از سوزان فوروارد، درمانگر، مدرس مشهور بین‌المللی و نویسنده‌ی نام‌آشنای کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری است. فوروارد در این کتاب به موشکافی ماهیت باج‌گیری عاطفی پرداخته و راهکارهایی را ارائه کرده است تا به کمک آن‌ها بتوانید عوامل مخرب و آزاردهنده را از روابط خود حذف کنید و کیفیتِ رابطه‌ای که دارید را ارتقا بدهید.

درباره‌ی کتاب صوتی باج گیری عاطفی

سوزان فوروارد (Susan Forward) در کتاب صوتی باج گیری عاطفی (Emotional Blackmail: When the People in Your Life Use Fear, Obligation and Guilt to Manipulate You) از معنای باج گیری عاطفی و نمودهای متعدد آن در روابط می‌گوید و ترفندهای متعددی را نیز برای تقویت روابط و شکستن چرخه‌ی ناسالم باج‌گیری عاطفی ارائه می‌کند.

همه‌ی ما حداقل یک بار در طول زندگی‌مان جملاتی را شنیده‌ایم که با این عبارات آغاز می‌شوند: «اگر واقعاً من را دوست داشتی...»، «بعد از این همه کاری که برای تو کرده‌ام...» یا «چه‌طور می‌توانی این‌قدر خودخواه باشی...» آشنا به نظر می‌رسند، درست است؟ تمام این جملات، نمونه‌های روشنی از باج‌گیری عاطفی هستند؛ نوعی دستکاری ظریف و تهدیدهایی پنهانی در روابط که افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند تا دیگران را برای انجام ندادنِ کاری که از آن‌ها خواسته‌اند، تنبیه کنند. باج‌گیر عاطفی به ارزشی که برای ارتباط با او قائل هستیم و به اثرگذاری خود بر ما آگاه هست. او به‌خوبی می‌داند در برابر وی آسیب‌پذیر هستیم. او از اسرار ما اطلاع دارد. باج‌گیر غریبه نیست، می‌تواند مادر، پدر، خواهر یا برادر، دوست، رئیس یا همکار ما باشد. او از دانشی که درباره‌ی ما دارد استفاده می‌کند تا به‌راحتی به خواسته‌ی خود برسد.

اغلب انسان‌ها در درون خود چالش‌ها، نگرانی‌ها و ترس‌هایی پنهانی دارند: از طرد شدن و از دست دادن می‌ترسند، نگران هستند که دوست داشته نشوند، از تنهایی و ناامنی نگران و مضطرب هستند، گهگاه احساس پشیمانی می‌کنند و خشم خود را نمی‌توانند کنترل کنند و... هر کدام از این موارد به‌نوعی نقاط آسیب‌پذیری فرد به شمار می‌آید؛ نقاطی که باج‌گیر به خوبی از آن‌ها خبر دارد. او از این اطلاعات استفاده می‌کند تا با تهدید و ارعاب، به تمایلات خود دست یابد. به عنوان مثال اگر باج‌گیر رازی از شما بداند، برای آنکه مطابقِ میل وی رفتار کنید، مدام شما را تهدید به افشای آن راز می‌کند. آیا راهی برای مواجهه با باج‌گیران عاطفی وجود دارد؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی باج گیری عاطفی

سوزان فوروارد در کتاب صوتی باج گیر عاطفی به شرح ترفندهای باج‌گیران پرداخته است. او به ما می‌گوید که همه‌ی ما در زندگی گاهی استثمار می‌شویم و گاهی استثمار می‌کنیم. فوروارد توضیح می‌دهد که چرا برخی از باج‌گیران با آرامش و برخی دیگر پرخاشگرانه با شما رفتار می‌کنند؛ برخی زیرکانه و غیرمستقیم شما را به سمت انجام خواسته‌های خودشان سوق می‌دهند و برخی دیگر مستقیم درخواست‌شان را مطرح می‌کنند. او همچنین با ارائه‌ی مثال‌هایی به ما نشان می‌دهد که همه‌ی باج‌گیران در یک نکته مشترک هستند و آن هم رفتار استثمارگرایانه‌ی آنان است. سوزان فوروارد همچنین در این کتاب راهکارهایی را به مخاطب خود می‌آموزد تا با به‌کارگیری آن‌ها، رفتارهای باج‌گیرانه را شناسایی کند و در مقابل این شیوه‌ی رفتاری نامطلوب و ناعادلانه، بهترین واکنش را انتخاب نماید. فوروارد فهرستی برای بازبینی رفتارها، تمرین‌هایی ساده، برنامه‌هایی کاربردی و روش‌های ارتباطی غیرتدافعی به مخاطب معرفی می‌نماید تا او را از تسلط باج‌گیر عاطفی برهاند.

کتاب صوتی باج گیری عاطفی را به همت موج کتاب و در همکاری با نشر پیکان، با ترجمه‌ی منیژه شیخ جوادی و خوانش اعظم حبیبی می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب باج گیری عاطفی

  • باج گیری عاطفی راهنمایی کاربردی برای برقراری ارتباطاتی بهتر است. (Barnes & Noble)
  • باج گیری عاطفی کتابی بسیار مفید است. اگر احساس می‌کنید به خاطر تهدیدها، غر زدن‎‌‎ها و نیازهای دیگران در حال کنترل شدن هستید، این کتاب را بخوانید. (Detroit Free Press)
  • کتاب باج گیری عاطفی نوشته‌ی یکی از درمانگران برجسته‌ی آمریکاست. (Amazon)
  • کتاب باج گیری عاطفی به شما کمک می‌کند الگوهای مخرب را شناسایی کنید و آن‌ها را اصلاح کنید. (سوزان جفرز، نویسنده‌ی کتاب ابهام را در آغوش بگیر)

کتاب صوتی باج گیری عاطفی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی باج گیری عاطفی را به والدین، مربیان و مشاوران، به تمام افرادی که احساس می‌کنند از طرف دیگران کنترل می‌شوند و همین‌طور افرادی که قصد دارند در رفتارهای خود دقیق‌تر شوند تا ناخواسته چنین رویکردی در ارتباط با دیگران اتخاذ نکنند پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی باج گیری عاطفی می‌شنویم

این عوارض به نظر کاملاً واضح و روشن می‌رسد و آن‌قدر آزاردهنده است که شما تصور می‌کنید با ظاهر شدن آن‌ها زنگ‌های هشدار به صدا در می‌آید. اما در اغلب موارد پیش از آن‌که بدانیم چه اتفاقی رخ داده است، در باج‌گیری عاطفی غوطه می‌خوریم. یکی از دلایلش رفتار مبالغه‌آمیز باج‌گیران عاطفی است که در تمام مدت با آن روبه‌رو می‌شویم: استثمار. بسیاری از اشکال استثمار اصلاً آزاردهنده نیستند. همه‌ی ما گهگاه استثمار می‌کنیم و استثمار می‌شویم. ما یاد گرفته‌ایم با بازی‌های مختلفی افراد را وادار سازیم مطابق میلمان رفتار کنند. یکی از روش‌های مطلوب من جمله‌ی «وای، کاش کسی پنجره را باز می‌کرد» به‌جای این جمله است: «ممکن است لطفاً پنجره را باز کنی؟»

حیرت‌انگیز است که بسیاری از ما نمی‌توانیم حتی در مورد ساده‌ترین مسائل صریح و بی‌پرده باشیم، چه رسد به زمانی که خواسته‌ای با اهمیت داریم. چرا درخواست نمی‌کنیم؟ چون کاری مخاطره‌آمیز است و ممکن است طرف مقابل به ما نه بگوید. خب اگر نه بگوید چه اتفاقی می‌افتد؟ ابراز خواسته‌هایمان به‌گونه‌ای صریح و روشن کمتر اتفاق می‌افتد، و افراد نادری هستند که خواسته‌هایشان را بر زبان می‌آورند. ما همیشه از بیان آنچه می‌خواهیم و آنچه احساس می‌کنیم هراس داریم. اگر عصبانی شویم و یا بدتر از آن طرد شویم، چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر مستقیماً چیزی درخواست نکنیم، و طرف مقابل نه بگوید، این دیگر «نه» واقعی نیست، درست است؟ در این صورت تحقیر نمی‌شویم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
16 دقیقه
پیشگفتار
22 دقیقه
گمشده در مه
20 دقیقه
بخش اول: شناخت عمل باج‌گیری - فصل اول - قسمت اول
22 دقیقه
بخش اول - فصل اول - قسمت دوم
25 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت اول
24 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت دوم
14 دقیقه
بخش اول - فصل دوم - قسمت سوم
23 دقیقه
بخش اول - فصل سوم - قسمت اول
22 دقیقه
بخش اول - فصل سوم- قسمت دوم
19 دقیقه
بخش اول - فصل سوم - قسمت سوم
16 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم - قسمت اول
14 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش اول - فصل چهارم - قسمت سوم
12 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم - قسمت سوم
14 دقیقه
بخش اول - فصل پنجم - قسمت چهارم
25 دقیقه
بخش اول - فصل ششم - قسمت اول
25 دقیقه
بخش اول - فصل ششم - قسمت دوم
15 دقیقه
بخش اول - فصل ششم - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش اول - فصل ششم - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش اول - فصل هفتم - قسمت دوم
11 دقیقه
بخش دوم: تبدیل آگاهی به عمل - مقدمه
21 دقیقه
بخش دوم - فصل هشتم - قسمت دوم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل هشت - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل هشت - قسمت چهارم
21 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم - قسمت اول
17 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم - قسمت دوم
9 دقیقه
بخش دوم - فصل نه - قسمت سوم
20 دقیقه
بخش دوم - فصل نهم - قسمت چهارم
8 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم - قسمت اول
16 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم - قسمت دوم
23 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم - قسمت سوم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل دهم - قسمت چهارم
22 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم - قسمت اول
4 دقیقه
بخش دوم - فصل یازده - قسمت دوم
9 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم - قسمت سوم
19 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم - قسمت چهارم
14 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم - قسمت پنجم
18 دقیقه
بخش دوم - فصل یازدهم - قسمت ششم
8 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی باج گیری عاطفی
نویسنده
مترجممنیژه شیخ جوادی
راویاعظم حبیبی
ناشر چاپینشر پیکان
ناشر صوتیانتشارات موج کتاب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۳۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی باج گیری عاطفی

مینا معتمدی
۱۴۰۳/۲/۸
قبلاً کتاب والدین سمی رو از همین نویسنده گوش. دادم و اون کتاب فوق العاده بود، خلاصه این کتاب رو از طریق پادکست کتاب جیبی، گوش دادم و ترغیب شدم نسخه کامل اون رو تهیه کنم،
این کتاب از اون دسته کتابهایی هست که همه باید گوش کنند، نظر تکمیلی رو بعد از گوش دادن کامل کتاب می‌نویسم
گوش کردن به کتاب سمی
والدین خیلی درد داشت ولی آگاهی که در مسیر رشد شخصی به من داد فوق العاده بود، و حس میکنم این کتاب هم اینجوری باشه
sadeghi mahya
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
عااالی بود به نظر من همه باید حداقل یکبار این کتابو بخونند....
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی باج گیری عاطفی

برای دریافت کتاب صوتی باج گیری عاطفی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.