معرفی و دانلود کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

عکس جلد کتاب سه‌شنبه‌ها با موری
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

میچ آلبوم در کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، به توصیف چهارده دیداری می‌پردازد که در آخرین روزهای زندگی استادش با او داشته‌‌ است. مری شوارتز، استاد جامعه‌شناسی نویسنده، در بستر بیماری است و آخرین روزهای خود را سپری می‌کند. بااین‌حال تصمیم می‌گیرد که برگزاری جلسات روز سه‌شنبه‌ را با شاگرد قدیمی‌اش ادامه دهد. کتاب پیش رو که در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز قرار دارد، شرحی از این دیدارها و درکی است که نویسنده به واسطه‌ی مرگ استادش به آن دست می‌یابد.

درباره‌ی کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

مری شوارتز، سخت بیمار است و فرصت چندانی برای او باقی نمانده. او هر روز بیش‌ از پیش فرتوت و ضعیف می‌شود و چاره‌ای جز پذیرش مرگ ندارد. ازاین‌رو تصمیم می‌گیرد که جلسات‌ی هفتگی‌ را با شاگرد قدیمی‌اش ادامه دهد و آخرین روزها را در کنار او سپری کند. شاگرد او، میچ آلبوم (Mitch Albom) نویسنده است که شرح این دیدارها را در کتاب سه‌شنبه‌ها با موری (Tuesdays with Morrie) منتشر کرده. این کتاب از چهارده دیدار تشکیل شده که در نهایت بینش نویسنده را نسبت به زندگی تغییر می‌دهد.

کتاب پیش رو از طریق مکالمات میان این دو شخصیت پیش می‌رود و روایتی ساده، روان و داستانی دارد. آن‌ها در این گفت‌وگوها به موضوعات مهم و متنوعی حول محور زندگی و معنای آن پرداخته‌اند که جهان پیرامون، دلسوزی، خانواده، احساسات، پول، عشق، ازدواج، فرهنگ و بخشش شماری از آن‌هاست. بااین‌حال مهم‌ترین مضمون کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، مرگ و ترس از پیری است که در توصیفات میچ آلبوم از اتاق مطالعه‌ی استادش هم به چشم می‌خورد. تأکید بر برقراری ارتباطی مؤثر و دلنشین با خود و دیگران، از دیگر توصیه‌های مری شوارتز است که از منظر او، بهره‌مندی تمام‌وکمال از فرصت‌های زندگی را رقم می‌زند.

شایان ذکر است که زبان ساده و ملایم نویسنده به همراه توصیفات ظریف و دلنشین او، صمیمیت رابطه‌ی میچ آلبوم و استادش را به تصویر می‌کشد. این کتاب اولین‌بار در سال 1997 وارد بازار شد. انتشارات شمشاد آن را با ترجمه‌ی شهرزاد ضیایی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • قرارگیری در صدر فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک‌ تایمز به مدت 23 هفته در سال 2000
  • پرفروش‌ترین یادداشت تمام دوره‌ها به انتخاب مجله‌ی نیویورک‌ تایمز در سال 2006

نکوداشت‌های کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • به شیرینی و پرباری ذرت تازه‌ی تابستان. (یو‌اس‌ای تودی)

  • ایفای نقشی فوق‌العاده در ادبیات مرگ. (بوستون گلوب)

  • این کتاب میچ آلبوم، هدیه‌ای برای بشریت است. (Philadelphia Inquirer)

  • کتابی فوق‌العاده. داستانی نشأت‌گرفته از عمق احساسات نویسنده‌ای با روحیه‌ی معنوی. (لس‌آنجلس‌ تایمز)

  • داستانی زیبا و ساده درباره‌ی نویسنده‌ای که به واسطه‌ی مرگ دوست‌اش، فرصتی دوباره برای کشف زندگی پیدا می‌کند. (Tampa Tribune)

اقتباس‌‌های فرهنگی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

  • در سال 1999، مایک جکسون با اقتباس از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری، فیلمی با همین نام ساخت. هنک آزاریا و جک لمون در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

  • در سال 2002، دیوید اسبیورنسون تئاتری با الهام از این کتاب روی صحنه برد. در این نمایش که در برادوی اجرا شد، آلوین اپستین نقش ماری شوارتز را بر عهده داشت و جان تنی هم در نقش میچ آلبوم ایفای نقش کرد.

کتاب سه‌شنبه‌ها با موری برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و فلسفه مخاطبان اصلی این کتاب‌اند. همچنین مطالعه‌ی آن به کسانی که خواهان درک بهتر زندگی و ماهیت آن هستند، پیشنهاد می‌شود.

با میچ آلبوم بیشتر آشنا شویم

میچ آلبوم، روزنامه‌نگار، مجری رادیو و تلویزیون و نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال 1958 متولد شد. او مقطع کارشناسی خود را در رشته‌ی جامعه‌شناسی به پایان رساند و تحصیلات کارشناسی‌ارشد را در رشته‌ی روزنامه‌نگاری و مدیریت بازرگانی دانشگاه کلمبیا ادامه داد. آثار میچ آلبوم تاکنون به 42 زبان ترجمه شده و بیش از 35 میلیون نسخه از آن‌ها در جهان به فروش رفته است.

کتاب‌های «در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند»، «نفر بعدی که در بهشت ملاقات می‌کنید»، «ارباب زمان» و «برای یک روز بیشتر» شماری از بهترین آثار این نویسنده‌اند که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب سه‌شنبه‌ها با موری می‌خوانیم

من فهمیدم که دنیا آن‌قدرها هم علاقه‌ای به استعدادهای من ندارد. من اوایل دهه‌ی بیست‌سالگی‌ام را به بطالت گذراندم، اجاره پرداخت کردم و کتاب‌های تخصصی خواندم و در عجب بودم که چرا هیچ چراغ سبزی برایم روشن نمی‌شود و هیچ راهی به رویم باز نمی‌شود. آرزوی من این بود که یک آهنگساز معروف شوم (من پیانو می‌نواختم)، اما بعد از سال‌ها کار کردن در کافه کاباره‌های خلوت و تاریک، عهدهای وفا نشده، گروه‌های موسیقی که ازهم‌پاشیده می‌شد و تولیدکنندگانی که چشمشان همه را می‌گرفت به‌غیراز من، آن آرزو رنگ باخت. برای اولین بار در طول زندگی‌ام شکست خوردم.

در همان زمان اولین مرگ مهم زندگی‌ام را به چشم دیدم. دایی محبوبم، کسی که موسیقی را به من آموخت، به من رانندگی یاد داد، درباره‌ی دختران سربه‌سرم می‌گذاشت و به من یاد داد چطور فوتبال بازی کنم، تنها بزرگ‌سالی که در دوران کودکی به‌عنوان الگوی زندگی خود قراردادم و گفتم زمانی که بزرگ شوم می‌خواهم مثل او شوم، بر اثر ابتلا به سرطان لوزالمعده در سن چهل‌وچهارسالگی درگذشت. او مردی قدکوتاه، خوش‌تیپ و سبیل‌کلفت بود و من در آخرین سال زندگی‌اش در کنارش بودم. درواقع در طبقه‌ی پایین آپارتمانش زندگی می‌کردم. ‌دیدم که چطور در جلو چشمانم بدن قوی او ذره‌ذره آب شد و بعد ورم کرد. شاهد درد و عذابش بودم وقتی هر شب پشت سر هم از درد به خود می‌پیچید و با چشمانی بسته شکمش را فشار می‌داد و از فرط درد دهانش کج می‌شد. فریاد می‌زد: آآآآه خدایا...آآآآه عیسی مسیح! همه‌ی ما -همسر و دو پسردایی‌ام- در سکوت محض می‌ایستادیم، بشقاب‌ها را تمیز می‌کردیم و نگاهمان را از او می‌گرفتیم تا شاهد درد کشیدنش نباشیم. در طول زندگی‌ام هیچ‌گاه تا آن حد احساس ناتوانی نکرده بودم.

فهرست مطالب کتاب

سپاسگزاری نویسنده
واحد درسی
موضوع درسی
دانشجو
سمعی بصری
جلسه توجیهی
کلاس درس
حضوروغیاب
اولین سه‌شنبه: درباره‌ی جهان حرف زدیم.
دومین سه‌شنبه: درباره‌ی افسوس خوردن به حال خود صحبت کردیم.
سومین سه‌شنبه: درباره‌ی افسوس‌ها و حسرت‌ها حرف زدیم.
سمعی‌بصری-قسمت دوم
استاد
پنجمین سه‌شنبه: در مورد خانواده حرف می‌زنیم.
ششمین سه‌شنبه: درباره‌ی احساسات حرف زدیم.
استاد-قسمت دوم
هفتمین سه‌شنبه: درباره‌ی ترس از پیری حرف زدیم.
هشتمین سه‌شنبه: درباره‌ی پول صحبت می‌کنیم.
نهمین سه‌شنبه: درباره‌ی زنده نگه‌داشتن عشق حرف می‌زنیم.
دهمین سه‌شنبه: درباره‌ی ازدواج حرف زدیم.
یازدهمین سه‌شنبه: در مورد فرهنگ صحبت کردیم.
سمعی-بصری-قسمت سوم
دوازدهمین سه‌شنبه: در مورد بخشش حرف زدیم.
سیزدهمین سه‌شنبه: در مورد روزِ آرمانی حرف زدیم.
چهاردهمین سه‌شنبه: خداحافظی کردیم.
مراسم فارغ‌التحصیلی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه‌شنبه‌ها با موری
نویسنده
مترجمشهرزاد ضیایی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-8392-18-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه‌شنبه‌ها با موری

برای دریافت کتاب سه‌شنبه‌ها با موری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.