معرفی و دانلود کتاب آتش و خشم

عکس جلد کتاب آتش و خشم
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آتش و خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آتش و خشم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آتش و خشم

اثری که آشوبی بزرگ در کاخ سفید به پا کرد و واکنش تند پرزیدنت ترامپ را برانگیخت! مایکل وولف در کتاب آتش و خشم که از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز محسوب می‌شود، به بررسی موشکافانه و مستند وقایع دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ پرداخته است.

درباره کتاب آتش و خشم:

انتخاب دونالد ترامپ (Donald Trump) به عنوان رئیس جمهور آمریکا برای تمام دنیا خبری شوکه‌کننده بود. او که پیش از ورود به عرصه‌ی سیاست با ثروت کلان و رفتارهای همواره حاشیه‌ساز و نقل‌قول‌های بحث‌برانگیزش شناخته می‌شد، در بدو امر شانس چندانی برای غلبه بر رقیب دموکرات خود نداشت.

اما کمپین انتخاباتی او با صرف هزینه‌های گزاف، توانست ترامپ را به عنوان یگانه ناجی آمریکا به مردم این کشور معرفی کند. به هر حال او هر طور که بود در انتخابات پیروز شد و به ریاست جمهوری رسید.

پس از آن بود که غوغای این مرد عجیب آغاز شد. صد روز ابتداییِ حضور او در کاخ سفید، آبستن حوادثی گوناگون و جنجال‌برانگیز بود. اعضای دولت جدید آمریکا و در رأس آن‌ها، شخص دونالد ترامپ، به هیچ‌وجه علاقه نداشتند که جزییات این حوادث به بیرون درز پیدا کند. اما این اتفاق در نهایت با پیگیری‌ها و تلاش‌های مایکل وولف (Michael Wolff) به وقوع پیوست. او در کتاب آتش و خشم (Fire and Fury) با استفاده از مصاحبه‌های پرتعداد با اعضای کاخ سفید، و با بهره‌گیری از منابع خبری معتبر، به حل بسیاری از معماهایی می‌پردازد که حول شخصیت ترامپ و فعالیت‌های سیاسی او شکل گرفته است.

سیاست خارجی آمریکا، عزل و نصب‌های عجیب و غریب ترامپ در طول دوران ریاست جمهوری، رابطه‌ او با باراک اوباما و حامیانش، رابطه‌اش با خانواده، نظر سایر پرسنل کاخ سفید درباره او و بسیاری از موضوعات ریز و درشتِ دیگر، همگی با جزییات فراوان و با روایتی خواندنی در کتاب آتش و خشم گرد هم آمده‌اند.

خواننده با مطالعه‌ی این اثر قادر می‌شود تصویری تقریبا کامل از مناسبات حاکم بر سیاست آمریکا در ذهن خود ترسیم کند؛ تصویری مملو از جنجال و هیاهو، یا به بیانِ وولف، مملو از آتش و خشم.

افتخارات کتاب آتش و خشم:

- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- کتاب سال گاردین
- کتاب سال ساندی تایمز
- بهترین کتاب از نگاه فایننشال تایمز

نکوداشت‌های کتاب آتش و خشم:

- پرتره‌ای حیله‌گرانه و خنده‌دار از یک انسان توخالی. (گاردین)
- صفحات کتاب وولف، مملو از توطئه و دسیسه است... (واشنگتن پست)
- طبیعی‌ست که کاخ سفید مطالب این کتاب را تکذیب کند. اما حتی اگر نیمی از ادعاهای وولف صحت داشته باشد، نمایی وحشتناک از صلاحیت دولت پیش چشم ترسیم می‌شود. (Kirkus reviews)

کتاب آتش و خشم مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به تحولات سیاسی در سطح جهان، از مطالب کتاب آتش و خشم شگفت‌زده خواهند شد.

با مایکل ولف بیشتر آشنا شویم:

وی روزنامه‌نگار و ستون‌نویس مشهور آمریکایی است که در سال 2018 با کتاب آتش و خشم به یکی از چهره‌های جنجالی مطبوعات بدل شد. این کتاب که تصویری نه چندان جالب از دونالد ترامپ برای خواننده ترسیم می‌کند، با نقدها و مخالفت‌های تندی از سوی اعضای حزب جمهوری‌خواه مواجه شد.

همچنین، تیم حقوقی ترامپ شکایتی علیه نویسنده‌ی اثر ترتیب دادند و خواستار جلوگیری از انتشار آتش و خشم شدند. با این حال شکایت‌های ایشان به جایی نرسید و این کتاب پس از مدتی در صدر پرفروش‌های نیویورک تایمز نیز قرار گرفت.

در بخشی از کتاب آتش و خشم می‌خوانیم:

مراسم ساعت شش‌ونیم شروع شد اما استیو بنن، که اکنون ناگهان قدرتمندترین مرد جهان محسوب می‌شد و البته بی‌توجه نسبت به محدودیت وقت، دیر کرده بود.

بنن قول داده بود به مهمانی شامی که توسط دوستان مشترک در یک خانه‌ی شهری در گرینویچ ولیج ترتیب داده شده بود شرکت کند تا راجر آیلز، رئیس اسبق فاکس نیوز و مهم‌ترین شخصیت رسانه‌ی جناح راست و گاه مرشد بنن. قرار بود روز بعد، 4 ژانویه‌ی 2017 - حدوداً دو هفته پیش از معارفه‌ی دوستش دونالد ترامپ به عنوان چهل‌وپنجمین رئیس‌جمهور - آیلز به پالم بیچ برود؛ به استقبال یک بازنشستگی اجباری که امید داشت موقتی باشد.

برف تهدید برانگیز بود و برای مدتی طولانی برگزاری این شام بعید به نظر می‌رسید. آیلز هفتاد‌وشش‌ساله، با سابقه‌ی طولانیِ مشکلات لگن و پا، به‌زور راه می‌رفت و مسیر او و همسرش از خانه‌شان در شمال ایالت در هادسن تا منهتن، پر از خیابان‌های لغزان بود. اما آیلز مشتاق بود بنن را ببیند. دستیار بنن، اَلکساندر پریت، مدام در مورد پیشرفت بَنِن برای بیرون آمدن از برج ترامپ، هشدار می‌داد.

در هنگامی‌ که گروه کوچک منتظر بنن بودند، مجلس در دست آیلز بود. او که مثل همه از پیروزی دوست قدیمی‌اش دونالد ترامپ مات‌ و مبهوت بود، برای مهمانان یک‌جور سمینار کوچک درباره‌ی تصادفی و پوچ بودن سیاست‌ها برگزار کرد. قبل از افتتاح فاکس نیوز در سال 1996، آیلز به مدت سی‌ سال جز رهبران عملیاتی حزب جمهوری‌خواه بود. گرچه از نتایج این انتخابات شگفت‌زده بود اما هنوز هم می‌توانست با دلیل و مدرک خط مستقیم نیکسون تا ترامپ را رسم کند. او گفت که فقط مطمئن نیست که خود ترامپ، که در مقاطع مختلف جمهوری‌خواه، مستقل و دموکرات بوده، بتواند چنین شواهدی بیاورد. بااین‌حال، او بر این باور بود که ترامپ را بهتر از هر کسی می‌شناسد و مشتاق بود تا کمکش کند. او همچنین مشتاق بود تا به بازی رسانه‌ی جناح راست بازگردد و با اشتیاق به شرح و بست راه‌هایی پرداخت که می‌توانست از طریق‌شان به چندین میلیارد دلار که فکر می‌کرد برای افتتاح یک شبکه‌ی جدید نیاز دارد، دست پیدا کند.

هر دو مرد، آیلز و بنن، خودشان را دانش‌آموختگان خاص تاریخ می‌دانستند، هر دو خودآموخته‌ی نسبیِ شاخه‌ی تئوری‌های جهانی. آن‌ها این موقعیت را با خیلی جذاب می‌دیدند - و یک رابطه‌ی شخصی با تاریخ و همچنین دونالد ترامپ داشتند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
مقدمه/آیلز و بَنِن
1/ روز انتخابات
2/برج ترامپ
3/ روز اول
4/ بنن
5/ جروانکا
6/ HQME
7/ روسیه
8/ چارت سازمانی
9/ CPAC
10/ گلدمن
11/ استراق سمع
12/ لغو و جایگزینی
13/ بنن مبارز
14/ اتاق بحران
15/ رسانه
16/ کومی
17/ خارج و داخل کشور
18/ بنن احیا شده
19/ میکا دیگر چه کسی است؟
20/ مک‌مستر و اسکاراموچی
21 / بنن و اسکاراموچی
22/ ژنرال کلی
گفتار نهایی/ بنن و ترامپ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آتش و خشم
نویسنده
مترجمشهرزاد ضیایی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات418
زبانفارسی
شابک978-600-8392-66-8
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آتش و خشم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آتش و خشم

برای دریافت کتاب آتش و خشم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.