معرفی و دانلود کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

عکس جلد کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

داستان‌های کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد نشان می‌دهد که ممکن است زندگی در یک لحظه به‌ شکل بازگشت‌ناپذیری دگرگون شود. آنا گاوالدا در این اثر نگاهی بسیار موشکافانه به عواقب غیرقابل‌ تحمل، دردناک و گاهی آموزنده‌ی انتخاب‌های انسانی می‌اندازد. داستان‌های این اثر مسائل پیش‌پاافتاده را به فرصتی برای دقیق‌تر شدن در زندگی روزمره تبدیل می‌کنند. این مجموعه‌داستان پرفروش تاکنون به بسیاری از زبان‌های دنیا ترجمه شده و جایزه‌ی Prix Contrepoint را از آن نویسنده‌اش کرده است.

درباره‌ی کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

آنا گاوالدا (Anna Gavalda) در مجموعه داستان کوتاه کاش کسی جایی منتظرم باشد (I Wish Someone Were Waiting for Me Somewhere) هر داستان را به‌گونه‌ای روایت می‌کند که سرنوشت هر شخصیت در لحظه‌ی خاص مشخص می‌شود. این‌که آیا لحظه‌ی اصلی تعیین‌کننده‌ی سرنوشت قهرمان هر داستان از پیش مشخص شده یا این قهرمان‌ها با آزادی اراده دست به انتخاب می‌زنند، از مسائل مهمی است که گاوالدا در دستان‌های این مجموعه مورد توجه قرار داده است.

مادر بارداری که تمام برنامه‌ریزی‌هایش برای آینده در بیمارستان دگرگون می‌شود؛ فروشنده‌ی دوره‌گردی که عواقب هولناک رفتن به یک مسیر اشتباه یا از دست دادن خروجی بزرگراه را روز بعد در روزنامه‌ی فیگارو متوجه می‌شود؛ دامپزشکی که پس از یک جنایت خشونت‌بار دست به انتخابی مهم می‌زند؛ رابطه‌ی عاشقانه‌ی پرشوری که به‌دلیل یک تماس تلفنی از بین می‌رود و بسیاری از اتفاق‌های به‌ظاهر معمولی که ممکن است زندگی شخصیت‌ها را دچار تغییر کند، از موضوعاتی هستند که در داستان‌های این مجموعه کنار هم قرار گرفته‌اند. آنا گاوالدا در کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد نشان می‌دهد که چگونه لحظاتی به‌ظاهر پیش‌پاافتاده تبدیل به لحظاتی حیاتی می‌شوند که می‌توانند سرنوشت فرد را به‌کلی دگرگون کنند.

شخصیت‌های داستان‌های گاوالدا برای کشف عشق و دوستی تلاش می‌کنند، احساس تنهایی می‌کنند و از مرگ می‌ترسند. میل به ارتباط با دیگران رانه‌ی محرک شخصیت‌های مجموعه داستان کاش کسی جایی منتظرم باشد است. توصیفات رئالیستی آنا گاوالدا با جزئیات فراوانی همراه شده که باعث همدلی خواننده و واقعی شدن داستان‌ها می‌شود. در مجموعه‌ی کاش کسی جایی منتظرم باشد انواع متفاوتی از عشق به تصویر کشیده شده است؛ عشق پنهانی، عشق شکست‌خورده، عشق دوباره و محو شدن همیشگی رابطه‌ی عاشقانه. گاوالدا برای واقعی‌تر کردن توصیف‌ها به‌شکل هنرمندانه‌ای از بویایی مخاطب کمک می‌گیرد تا فضایی که داستان‌ها در آن اتفاق می‌افتد را بازسازی کند. توصیفات آنا گاوالدا از شهر و زندگی شهری نیز از مسائلی است که در این مجموعه داستان کوتاه توجه خوانندگان را برمی‌انگیزد.

«شهرزاد ضیایی» ترجمه‌ی فارسی کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد را انجام داده و این رمان توسط «نشر شمشاد» منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

  • ترجمه به بیش از 27 زبان
  • از پرفروش‌ترین کتاب‌ها به زبان فرانسوی
  • برنده‌ی جایزه‌ی Contrepoint در سال 2001
  • برنده‌ی جایزه‌ی بزرگ RTL-Lire در سال 2000

نکوداشت‌های کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

  • گوالدا از طریق ظواهر عادی افراد به آرزوهای پنهان آن‌ها پی می‌برد. (مجله‌ی وگ)
  • مجموعه‌ای که به همان اندازه‌ای که لطیف است، کوبنده نیز هست. (مجله‌ی لوموند)
  • کتاب‌های آنا گاوالدا هم شوخ‌طبعی و هم جذابیت عجیبی دارد. (روزنامه‌ی ساندی تایمز)

اقتباس‌ فرهنگی از کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

در سال 2019 فیلم کاش کسی جایی منتظرم باشد به کارگردانی آرنو ویارد (Arnaud Viard) و بر اساس مجموعه داستان‌های آنا گاوالدا منتشر شد.

کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد به دلیل نثر ساده و بی‌آلایش آنا گاوالدا، رئالیسم جذاب و موضوعات هیجان‌انگیزی که دارد، علاقه‌مندان به داستان‌های کوتاه با توصیفات ظریف را به خود جذب می‌کند.

با آنا گاوالدا بیشتر آشنا شویم

آنا گاوالدا معلم و نویسنده‌ی فرانسوی در 23 می 1970 در پاریس به ‌دنیا آمد. نثر ساده و توجه آنا گاوالدا به زندگی روزمره باعث شده در محافل ادبی به او لقب وارث دوروتی پارکر (Dorothy Parker)، نویسنده‌ی مهم آمریکایی، داده شود. آنا گاوالدا تا سال 1999 و پیش از انتشار اولین مجموعه‌ داستان کوتاه خود، به‌عنوان معلم درس فرانسوی در دبیرستان فعالیت می‌کرد. پس از انتشار کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد آنا گاوالدا با مقبولیت جهانی رو‌به‌رو شد. این مجموعه داستان کوتاه به زبان‌های مختلفی ترجمه شد و شهرت فراوانی برای آنا گاوالدا به ارمغان آورد. علاوه بر مجموعه‌ ‌داستان کوتاه، آنا گاوالدا رمان‌های موفقی نیز نوشته است. کتاب من او را دوست داشتم، با هم بودن و گریز دلپذیر از رمان‌های مهم آنا گاوالدا است که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد می‌خوانیم

دکمه‌های بارانی را تا بالا می‌بندم. توی خیابان، سردم است، خسته‌ام و انگار حالم دارد از همه‌چیز به هم می‌خورد. از او می‌خواهم تا نزدیک‌ترین ایستگاه تاکسی من را همراهی کند. حسابی دست‌وپایش را گم‌کرده است. به سازمان امدادرسانی زنگ بزن رفیق، آن تلفن لعنتی که دم دست‌ات است. اما نه عین خیالش هم نیست.

انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. با خودش فکر می‌کند که انگار دارم دوست خوبم را تا تاکسی همراهی می‌کنم، دستش را می‌گیرم تا گرم شود و با هم درباره‌ی شب‌های پاریس حرف می‌زنیم. البته باید این امتیاز را به او بدهم که رفتارش تا انتها حرفه‌ای و کلاسیک است. قبل از اینکه سوار مرسدس سیاه با پلاک وال- دومارن شوم، می‌گوید:

«اما... دوباره یکدیگر را می‌بینیم، مگر نه؟ من حتی نمی‌دانم کجا زندگی می‌کنید... نشانی، شماره تلفنی، چیزی...»

برگی از دفتر یادداشت روزانه‌اش می‌کند و چند شماره روی آن می‌نویسد.

«این را بگیرید. اولی، شماره‌ی خانه‌ام است و دومی، تلفن همراهم، هر موقع خواستید با من تماس بگیرید...»

تا این حد را که می‌دانستم.

«هر موقع خواستید زنگ بزنید، باشد؟... منتظرتان هستم.»

از راننده می‌خواهم سر بلوار پیاده‌ام کند. نیاز دارم کمی قدم بزنم. توی ذهنم به چند قوطی کنسرو خیالی لگد می‌زنم. از تلفن همراه متنفرم؛ متنفرم از ساگان، بودلر و تمام آن شارلاتان‌ها. از غرورم متنفرم.

فهرست مطالب کتاب

آداب عشق‌بازی در سن ژرمن دپره
باردار
این مرد و زن
اُپل تاچ
شنبه‌شب، تب شب شنبه.
آمبر
مرخصی
رویداد روز
نخ بخیه
جونیور
سال‌ها
کلیک - کلک
عاقبت کار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد
نویسنده
مترجمشهرزاد ضیایی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-8392-21-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد

برای دریافت کتاب کاش کسی جایی منتظرم باشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.