معرفی و دانلود کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

عکس جلد کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

پل مک گی در کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید، فلسفه‌ی جدیدی برای ایجاد انگیزه، افزایش اعتمادبه‌نفس و داشتن زندگی شاد ارائه می‌کند. او در این اثر خواندنی به شیوه‌ای ساده به ما می‌آموزد که چطور افکار گذشته را رها کنیم، چالش‌های پیش‌رو را به‌خوبی پاسخ دهیم و با پذیرش مسئولیت به سوی موفقیت برویم. سومو برای هفته‌ها جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های ساندی تایمز بوده و به زبان‌های زیادی ترجمه‌شده است.

درباره‌ی کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

در زمینه‌ی توسعه فردی و خودیاری کتاب‌های زیادی تألیف شده که هر یک از زاویه‌ای به این موضوع نگاه کرده و سعی نموده‌اند به شیوه‌ی خاص خود به مخاطبشان کمک کنند. بعضی‌ها وارد حوزه‌های پیچیده‌ی علمی مانند روان‌شناسی شده و سعی کرده‌اند به ریشه‌ها توجه کنند، تعدادی دیگر بیشتر روی مفاهیم عامه‌فهم تمرکز داشتند و تلاش نمودند با راهکارهایی ساده مسیر موفقیت را نشان دهند. اما یکی از کتاب‌های متفاوت در این ژانر که ترکیبی از هر دو شیوه‌ی فوق به‌شمار می‌رود، کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید (SUMO: Shut Up, Move On the straight talking guide to succeeding in life) است. سومو مخفف عبارت Shut Up, Move On (به‌جای حرف زدن تکانى به خودتان بدهید) است، از نوعی فلسفه‌ی جدید صحبت می‌کند. اینکه به‌جای حرف زدن دائمی در مورد ایده‌های‌مان، کمی صبر کنیم، بیشتر به آن بیندیشیم، و با مسئولیت‌پذیری به‌سوی فرصت‌ها برویم. پل مک گی (Paul McGee) موفق می‌شود مفاهیم پیچیده را به زبانی ساده، شوخ و سرخوش بیان کند و به خاطر همین می‌توان به‌راحتی با ایده‌های او ارتباط برقرار کرده و منظورش را درک کنید.

پل مک‌گی استاد دانشگاه و از مهم‌ترین سخنرانان انگیزشی اروپاست. او سال‌هاست که در این زمینه فعالیت دارد و به کشورهای بسیار زیادی، از اروپا تا آسیا، از آفریقا تا آمریکا سفر کرده و با افرادی از ملیت‌ها و فرهنگ‌های متفاوت هم‌کلام شده است. تجربه‌ی این سفرها در کنار تجربه‌ی کسب‌وکار، خودش او را به ایده‌ی سومو رسانده است. مک‌گی برای بسط فلسفه‌اش در کتاب سومو، از راهکارهای رفتاردرمانى، راه‌حل درمانى، توسعه‌ى سازمانى و مثبت‌اندیشى کمک می‌گیرد. اما ایده‌ی او بسیار ساده است: «برای موفقیت باید تکانى به خودتان بدهید!»

او کمک می‌کند افکار کهنه و عقاید بی‌فایده و هر چیزی را که مانع تغییر است رها کنید. بنابراین بی‌دلیل نیست که مک‌گی «رها کردن» را یکی از معانی اصلی سومو می‌داند. پس‌ازاینکه در مورد عقایدتان بیشتر فکر کردید و پذیرای اندیشه‌های جدید شدید، باید مسئولیت آن‌ها را برعهده بگیرید و مسیرتان را آغاز کنید. از نظر مک‌گی مسئولیت‌پذیری باعث تقویت پتانسیل، به‌دست‌آوردن موقعیت‌های بیشتر، تجربه کردن روابط بهتر و درنهایت موفقیت خواهد شد.

کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید هفته‌های طولانی در صدر لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تجاری اروپا بوده و صدها هزار جلد از آن فروش رفته. امروز فلسفه‌ی سومو طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. فرناز حائرى این اثر را به فارسی ترجمه و نشر لیوسا آن را به بازار عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

  • کتابی فوق‌العاده. این کتاب صداقت، شوخی و انگیزه را در هم می‌آمیزد تا به مردم کمک کند در زندگی به پیش بروند. (آلن و باربارا پیس)

  • بعد از خواندن تعداد زیادی کتاب توسعه‌ی فردی می‌توانم بگویم که پل مک‌گی این نبوغ را دارد که مفاهیم پیچیده‌ی روان‌شناختی را ساده کند،و در قالب نکاتی جالب، برای موقعیت‌های معمولی و روزمره ارائه دهد. (دیلی اکسپرس)

  • رویکرد سومو قدرتمند، ساده و مؤثر است. کتابی درگیرکننده و تفکربرانگیز که هر کسی آن را بخواند مطمئناً به خود و دنیا طور دیگری نگاه خواهد کرد. (اکتاویوس بلک و سباستین بیلی، کارآفرینان)

کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال رویکردی متفاوت در زمینه‌ی خودیاری و رشد فردی هستید، خواندن این اثر را از دست ندهید.

با پل مک‌گى بیشتر آشنا شویم

پل مک‌گی (متولد 1964) سخنران انگیزشی و مؤلف انگلیسی کتاب‌های موفقیت است. او از دانشگاه بردفورد فارغ‌التحصیل شده و هم‌اکنون به عنوان استاد در دانشگاه چستر فعالیت می‌کند. او از موفق‌ترین و سرشناس‌ترین سخنرانان اروپایی است. مک‌گی بیشتر با کتاب و مفهوم «سومو» شناخته می‌شود. او در بیشتر از 1000 شرکت صحبت کرده و به کارکنان آنجا آموزش داده. محور سخنرانی‌های مک‌گی عموماً در مورد تغییرات، توسعه‌ی روابط در محیط‌های کاری، کار تحت‌فشار و انگیزه‌بخشی، رهبری و تاب‌آوری است. غیر از سومو، او چند کتاب دیگر هم نوشته است: «چگونه نگران نباشیم»، «چگونه صحبت کنیم تا مردم واقعاً گوش دهند» و «اعتمادبه‌نفس» عنوان تعدادی از آثار پل مک‌گی معرفی می‌شوند.

جملات برگزیده کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

  • براى اینکه حال‌تان بهتر شود، لازم نیست اول مریض شوید.
  • مهم‌ترین کسى که در طول زندگى با او صحبت مى‌کنید، خودتان هستید.
  • زندگى مى‌تواند یک پیشگویى معطوف به مقصود باشد.
  • به‌ندرت پیش مى‌آید زندگى صرفا به اتفاقى مربوط باشد که براى‌تان مى‌افتد، چون این پاسخ شماست که تفاوت ایجاد مى‌کند.
  • هموار بودن مسیر دلیل بر این نیست که آن مسیر بهترین است.

در بخشی از کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید می‌خوانیم

زمانى با گروهى کار مى‌کردم که به‌عنوان نیروى مازاد اخراج شده بودند. من براى آن‌ها توضیح دادم که تصورشان از «کمبود شغل» تحت‌تأثیر اخبار بوده است. به آن‌ها یک روزنامه‌ى محلى را نشان دادم که داستان اصلى صفحه‌ى اولش راجع به مستمرى‌بگیرى بود که یک بوقلمون یخ‌زده روى پایش افتاده بود. خوشبختانه بعد از عکس‌بردارى معلوم شده بود که او صحیح و سالم است و از بیمارستان مرخص شده بود. در صفحه‌ى سوم همان روزنامه مقاله‌اى در مورد هشتصد شغل جدید به‌چاپ رسیده بود که در آن منطقه ایجاد شده بود. بعد روزنامه‌اى دیگر را به آن‌ها نشان دادم که مقاله‌ى صفحه‌ى اولش درباره‌ى ورشکستگى و تعطیل شدن یک کارخانه بود. دیدگاه این افراد در مورد فرصت‌هاى شغلى تحت‌تأثیر اخبارى بود که رسانه‌ها بر آن‌ها تمرکز کرده بودند. بیشتر مقاله‌هاى صفحات اول منفى و در مورد جزئیاتى بى‌اهمیت بود و به‌ندرت مى‌شد داستان‌هایى مثبت در روزنامه یافت.

پس افکار، باورها و طرز تلقى ما تحت‌تأثیر عوامل مختلفى است. آن‌ها هستند که به زندگى ما شکل مى‌دهند، چه از این مسئله آگاه باشیم و چه نباشیم. ولى آنچه اهمیت دارد این است که تأثیر عوامل بیرونى را تشخیص دهیم. البته باید مراقب باشید که دوباره تى‌شرت قربانى را نپوشید؛ بدین معنى که: «من منفى فکر مى‌کنم چون والدینم مرا این‌طور بار آورده‌اند.» یا «همسرم اصرار دارد مستندها و مجموعه‌هاى تلویزیونى پزشکى را تماشا کنیم که هیچ‌وقت هم پایان خوشى ندارند.» باز هم باید على‌رغم آن عوامل بیرونى، مسئولیت اعمال و رفتار خودمان را به‌عهده بگیریم.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
پیشگفتار
مقدمه
1. و + پ = ن
2. تى‌شرت‌تان را عوض کنید
3. پرورش تفکر مؤثر
4. زنگ اسب آبى اشکالى ندارد
5. توپ پلاستیکى را به‌خاطر داشته باشید
6. لاتین یاد بگیرید
7. دوریس دى را رها کنید
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید
نویسنده
مترجمفرناز حائری
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-964-8759-84-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

🎗uriel🎗
۱۴۰۲/۸/۲
فلسفه سومو به شما در جهت پیشبرد اهدافتون کمک میکنه بر این اساس که دست از اهمال کاری و بهانه تراشی بردارید و در واقع دلایل کوتاهی‌ها و کم کاری‌های ما رو برسی میکنه و این موضوع رو ریشه یابی میکنه که برای تغییر و پیشرفت ابتدا ذهنیت درستی پیدا کنید و هدفمند تر حرکت کنید کتاب خوبی بود توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید

برای دریافت کتاب سومو: به جای حرف زدن تکانی به خودتان بدهید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.