معرفی و دانلود کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا

عکس جلد کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا
قیمت:
۴۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا

تاد اچ. دودلر در کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا شما را به شهر بوگندستان دعوت می‌کند تا شاهد رویارویی یک قهرمان ریزه‌میزه با خرابکاری‌های سوسک سرکش باشید. این داستان مهیج به مخاطبان کودک خود نشان می‌دهد از یک مگس کوچولو چه کارها که برنمی‌آید! اثر حاضر، نخستین جلد از مجموعه کتاب‌های سوپر مگس به شمار می‌رود. برای اینکه با عجیب‌ترین قهرمان دنیا آشنا شوید، کافی‌ست تا انتها با این کتاب مصور همراه باشید.

درباره‌ی کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا

برای یوجین، روزها به دو زمان کاملاً متفاوت تقسیم می‌شوند. او صبح‌ها یک دانش‌آموز آرام و سربه‌زیر است که با عینک بزرگ خود، سر کلاس چهارم می‌نشیند و به نظر همه فقط یک شاگرد ساده و بدون هیاهو به حساب می‌آید. خب، این فقط ظاهر ماجراست! اگر شب‌ها در کنار یوجین باشید می‌بینید که این مگس کوچک یک مبارز سرسخت هم هست که نبرد با بدی‌ها و شکست شرارت‌ها را هدف خود می‌داند.

او در شهر می‌گردد و هر جا که جرم، جنایت یا رفتار زورگویانه‌ای ببیند با آن مقابله می‌کند. البته این مگس باهوش به‌خوبی می‌داند که همه‌ی بدی‌ها و پلیدی‌های شهر از کجا سرچشمه می‌گیرند. سوسک سرکش عامل تمام اتفاقات هولناک بوگندستان است. البته با وجود یوجین و شجاعت‌های او همچنین خواهرش لی و دوستش کوین ککه، خرابکاری‌های سوسک سرکش نافرجام می‌مانند.

کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا (!Super Fly: the world`s smallest superhero)، داستانی است پر از هیجان و مملو از نکات اخلاقی و آموزشی که برای کودکان دوره‌ی ابتدایی نوشته شده. تاد اچ. دودلر (Todd H. Doodler) در این اثر کوشیده تا در قالب یک دنیای خیالی، اهمیت همکاری و دوستی را به کودکان بیاموزد.

کتاب حاضر با نقاشی‌هایی فانتزی و تصاویری دلنشین همراه شده که همگی مرتبط با وقایع داستان هستند و به مخاطب کودک کمک می‌کنند تا روند اتفاقات را بهتر درک کند. از این طریق، شخصیت‌ها و چگونگی آن‌ها نیز بهتر در حافظه‌ی کودک نقش می‌بندند. این نکته را هم اضافه کنیم که سراسر داستان به فارسی محاوره ترجمه شده و از این جهت نیز خوانش و فهم آن برای کتاب‌خوان‌های خردسال آسان‌تر خواهد بود.

جالب است بدانید که یوجین، قهرمان و شخصیت اصلی داستان پیش‌رو، علاوه‌بر اینکه بسیار شجاع و باشهامت است، بااستعداد و زیرک هم هست. او که به اختراع پدیده‌های عجیب علاقه‌ی زیادی دارد، مدام اشیاء یا خوراکی‌هایی را به وجود می‌آورد که در دنیای خارج از داستان، هرگز نمی‌توان مانند آن‌ها را ساخت؛ مثلاً کیکی که خوردن آن دیگران را چندین برابر باهوش‌تر می‌کند!

تاد اچ. دودلر با تخیل بی‌نظیر، زبان ساده و روایت جذاب خود درحقیقت ماجراهای «مدرسه‌ی قایق قهوه‌ای» را برایمان بازگو می‌کند. جایی که یوجین، کوین و «دختر موشکی» در کنار حشرات شرور زندگی می‌کنند یا به عبارت دیگر، به تلاش برای گسترش خوبی و از بین بردن بدی ادامه می‌دهند. کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا داستان موجودات کوچکی‌ست که در گوشه‌ای از این دنیا، دور از چشم آدم‌ها برای بقا و بنا نهادن یک زندگی بهتر تلاش می‌کنند.

نشر افق این کتاب خواندنی را با برگردان مینا قنواتی به چاپ رسانده و در اختیار کودکان مستعد و کوشای ایرانی قرار داده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های سوپر مگس

کودکان دوره‌ی اول دبستان با خواندن یا شنیدن مجموعه کتاب‌های سوپر مگس (Super Fly) به سرزمین خیالی «بوگندستان» سفر می‌کنند تا با قهرمانی‌ها و کارهای خارق‌العاده‌ی یوجین، دوستش کک کولاک و خواهرش ال آشنا شوند. در این داستان ابرقهرمانی، یک ضدقهرمان هم حضور دارد که کسی نیست جز سوسک سرکش!

تمامی جلدهای چهارگانه‌ی این مجموعه، داستان مبارزه‌ها و ماجراجویی‌های این شخصیت‌ها را برای کودکان روایت می‌کنند. تقابل بین نیکی و بدی که درون‌مایه‌ی بسیاری از آثار ابرقهرمانی است، در این سری کتاب‌ها نیز دیده می‌شود. تاد اچ. دودلر نگارش و داستان‌پردازی این چهارگانه را به عهده داشته که در آن‌ها شرح شجاعت‌‌های کوچکترین قهرمان دنیا را روایت می‌کند.

مجموعه کتاب‌های سوپر مگس یک پیام کلی را به مخاطب خود می‌رسانند با این مضمون که هیچ موجودی در این جهان بی‌ارزش نیست و هر کسی می‌تواند قهرمان زندگی خود باشد. شاید کودک شما پیش از آغاز به مطالعه‌ی این مجموعه هرگز به مگس‌ها و اهمیت آن‌ها در زندگی نیندیشیده باشد. خب، بعد از آشنایی با یوجین و دلاوری‌های او، حتماً نظرش درمورد مگس‌ها دگرگون می‌شود. در این بین، نباید از کودکانی غافل شویم که در برخوردهای اجتماعی یا در زندگی شخصی خود اعتمادبه‌نفس چندانی ندارند، گوشه‌گیر هستند و ممکن است ارزش وجودی خود را درک نکرده باشند. اینجاست که به والدین توصیه می‌کنیم مجموعه کتاب‌های سوپر مگس را برای ایشان تهیه کرده و در دسترسشان قرار دهند.

نثر روان و ساده‌ی آثار این مجموعه موجب شده تا به بهترین گزینه برای کودکان دبستانی و نوآموزان ابتدایی تبدیل شود. اگر کودک شما سال‌های نخست مقطع دبستان، به‌ویژه کلاس اول را می‌گذرانند، خواندن و شنیدن کتاب‌های سوپر مگس برای او هم آسان خواهد بود و هم دایره‌ی واژگانش را گسترش خواهد داد. مخاطبانی که نسخه‌ی متنی این آثار را در اختیار دارند از تصاویر جذاب سیاه و سفید آن‌ها نیز لذت خواهند برد.

اگر بخواهیم حالت کلی داستان‌ها را نیز بررسی نماییم باید به گیرایی و کشش بالایی که برای مخاطب خردسالشان دارند، اشاره کنیم. شخصیت‌ها به‌تدریج وارد قصه می‌شوند و کودک این فرصت را دارد که با تمامی آن‌ها ارتباط برقرار کند. پیچ‌و‌خم‌های روایت‌ها نیز توجه کودک را بیش‌ازپیش به ماجراهای داستان جلب خواهد کرد.

همکاری و فعالیت گروهی، پیروزی همیشگی خوبی بر بدی و تقویت مهارت‌های اجتماعی، به‌خصوص در روابط دوستانه از دستاوردهای مطالعه‌ی این مجموعه برای کودکان است. داستان‌هایی فانتزی که تخیل کودکان را نیز تقویت کرده و همچنین برایشان بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود.

نشر افق مجموعه کتاب‌های سوپر مگس را با برگردان مینا قنواتی، به کودکان فارسی‌زبان در سراسر جهان ارائه نموده.

نکوداشت‌های کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا

  • مملو از طنز و شوخی به همراه تصاویر دلنشین از تاد اچ. دودلر. نوآموزان با خواندن این کتاب به دنیای شگفت‌انگیز سوپر مگس وارد می‌شوند. (بوک‌لیست)

  • اثری هوشمندانه و صمیمی! (کِرکوس)

  • تصاویر کارتونی تاد اچ. دودلر به کمک رخدادهای داستان آمده‌اند. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 6 تا 12‌ساله مخاطبان اصلی کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا هستند. کودکان دبستانی علاقه‌مند به رمان‌های تخیلی، داستان‌های فانتزی و قصه‌های ابرقهرمانی، خواندن این کتاب هیجان‌انگیز را از دست ندهند.

با تاد اچ. دودلر بیشتر آشنا شویم

تاد اچ. دودلرتاد هریس گلدمن با نام هنری تاد اچ. دودلر، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودک، همین‌طور کارآفرین موفق و بنیان‌گذار شرکت David & Goliath به شمار می‌رود. این نویسنده‌ی آمریکایی، با الهام از طرح‌های قدیمی و آثار هنرمندان دیگر، پوستر، لباس و مواردی از این قبیل را طراحی کرده و به فروش می‌رساند.

مجموعه کتاب‌های سوپر مگس از محبوب‌ترین آثار او در دنیای قصه و کتاب است. او هم‌اکنون در کنار دختر خود، در کالیفرنیای آمریکا سکونت دارد.

در بخشی از کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا می‌خوانیم

یوجین گفت: «سلام، من تو را می‌شناسم. تو همانی هستی که توی سیرک کَک‌ها بود. خانواده‌ی من عاشق سیرک کَک‌ها هستند و تو هم هنرمند مورد علاقه‌ی خواهرمی.» یوجین نگفت که او هنرمند مورد علاقه‌ی خودش هم بود. حس کرد گفتنش الان خوب نیست.

کِوین گفت: «خوشحالم که از اجرایمان لذت بردید.»

یوجین نمی‌توانست جلوی لبخندش را بگیرد و دلش می‌خواست هر چه سریع‌تر ماجرا را به اِل بگوید.

خانم پروانه خال‌خالی از کِوین خواست خودش را معرفی کند. او هم توضیح داد که امروز داشته‌ در جمع کردن وسایل سیرک به خانواده‌اش کمک می‌کرده و برای همین دیر به کلاس رسیده. بعد هم گفت سیرک دوباره در فصل بهار کارش را شروع می‌کند، اما از امروز او هم مثل بقیه یک دانش‌آموز معمولی است.

همه از او خوششان آمد، همه به جز ساموئل.

سوسک گنده با خنده گفت: «اگر از من بپرسی تو فقط یک کوتوله‌ی خِپِلی!»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا
نویسنده
مترجممینا قنواتی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-600-353870-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا

برای دریافت کتاب سوپر مگس 1: کوچکترین ابرقهرمان دنیا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.