معرفی و دانلود کتاب سپید دندان

عکس جلد کتاب سپید دندان
قیمت:
12500 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپید دندان

کتاب سپید دندان شاهکار جک لندن نویسنده‌ی آمریکایی محسوب می‌شود که به مسائل اخلاقی، تقابل وحشی‌گری و تمدن انسانی می‌پردازد و موضوع آن پیرامون زندگی سگی است که خون گرگی دارد.

سپید دندان (White Fang)، ماجرای توله سگی است که توسط یک بومی سرخپوست گرفتار می‌شود و در ازای غذا و سرپناه به خدمت او درمی‌آید. خوی گرگی سپید دندان دائماً توسط همنوعان رقیبش به مبارزه خوانده می‌شود و به همین دلیل کاملاً اهلی نشده است. یک‌ بار زمان قحطی از نزد صاحبش فرار می‌کند اما دوباره بازمی‌گردد. در نهایت به ازای یک بطری نوشیدنی به بیوتی اسمیت، که مرد بی‌پروایی است، فروخته می‌شود. او مردی است که با به جان هم انداختن سگ‌ها درآمد کسب می‌کند. یک روز در حین درگیری شدید با یک «بولداگ» قوی هیکل، مهندسی به نام ویدون اسکات، در لحظه های آخر به کمک سپید دندان می‌آید و حیوان از آن به بعد در خدمت او می‌شود و برای وی در حکم یک شریک بسیار دوست داشتنی است.

جک لندن (Jack London) در این رمان حق بی‌اندازه‌ای را که جامعه‌ی صنعتی سرمایه‌داری به قوی‌تر می‌دهد، به وضوح می‌بیند و آن را با انتقاد کم‌تری، به زند‌گی در طبیعتی که سپید دندان، تنها به علت روحیه‌ی جنگاوری خود در رودررویی با جهان دشمن‌خوی پیرامونش دارد منتقل می‌کند. درست در توصیف همین تضادها و کشمکش‌های اغلب شدید است که نویسنده، گیرایی و سرزند‌گی داستان را حفظ می‌کند. این ویژ‌گی، عناصر شاعرانه‌ی ارائه شده با طبیعت‌گرایی برجسته‌ی یک حیوان درنده را با قالب رمانی ماجرایی، پیوند می‌دهد. حس درونی داستان که از قدرت تجزیه‌ و تحلیل بالای نویسنده در به تصویر کشیدن لحظات مهیج و جالب داستان برآمده، خود گواهی است بر این اثر ارزشمند که به زیبایی این داستان می‌افزاید و هر فرد رمان‌خوانی را به خواندن آن مجذوب می‌کند.

در بخشی از کتاب سپید دندان می‌خوانیم:

اگر چه سپید ‌دندان به هم‌نژادش علاقه داشت اما این علاقه از وقتی او را به سورتمه بستند و او رهبر سورتمه شد از بین رفت. چون در همان لحظه سگ‌ها از او متنفر شدند. به این علت که او تکه گوشتی از دست میت‌ماه گرفته بود و پیش از آن‌ها حرکت می‌کرد و موهایش را با غرور جلوی آن‌ها حرکت می‌داد. سپید ‌دندان از روی غریزه کینه را با کینه جواب می‌داد. رهبری کاروان برایش خوشایند نبود چون شب و روز جلو کاروان دویدن و سه سال افسار سگ‌های جسور را به دنبال کشیدن برایش سخت بود، سگ‌هایی که او را اذیت می‌کردند و باعث خشمگین شدن او می‌شدند.

وقتی‌ که میت‌ماه دستور می‌داد سپید ‌دندان با یک حرکت سریع همه‌ی سگ‌های سورتمه را به دنبال خود می‌کشاند. سپید ‌دندان نمی‌توانست از فرمان سرپیچی کند چون به محض اینکه قصد داشت به عقب بازگردد و به سگ‌ها یورش ببرد میت‌ماه به او شلاق می‌زد و او چاره‌ای جز اینکه سریع پیش رود نداشت. وقتی او با سرعت پیش می‌رفت آن‌ها می‌اندیشیدند که او از دست آن‌ها می‌گریزد امکان نداشت جز دندان فروکردن و چنگال زدن آن‌ها را از اشتباه درآورد که آن‌هم با وجود ضربه‌های شلاق میت‌ماه امکان‌پذیر نبود. وقتی به جلو پیش می‌رفت احساس حقارت می‌کرد؛ اما با این‌وجود مجبور بود پیوسته به جلو پیش رود. سپید ‌دندان دیگر اختیارش را از کف داده بود. تحت تأثیر اربابانش بود. به همین دلیل بود که به سگ‌ها یورش نمی‌برد و اجازه می‌داد آن‌ها با گستاخی او را دنبال کنند و در این حال بر خشم خودش سرپوش می‌گذاشت. پشت سر او شلاق اربابش که حدود ده متر از روده‌ی گوزن بود، وجود داشت.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
فصل اول
1. ردپای شکار
2. گرگ ماده
3. ناله‌ی گرسنگی
فصل دوم
1. دندان‌ستیزها
2. غار درندگان
3. توله خاکستری
4. دیوار دنیا
5. قانون گوشت
فصل سوم
1. آتش‌سازان
2. اسارت
3. طردشده
4. ردپای خدایان
5. قول و پیمان
6. خشک‌سالی
فصل چهارم
1. دشمن نسل خود
2. قدرتمند دیوانه
3. قدرت تنفر
4. مرگ بی‌امان
5. سرکش
6. خداوند عشق و محبت
فصل پنجم
1. سفر طولانی
2. سرزمین جنوب
3. در قلمرو خدا
4. آوای هم‌جنس
5. خواب گرگ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپید دندان
نویسنده
مترجمحانیه سلطانی
ناشر چاپیانتشارات پر
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات236
زبانفارسی
شابک978-622-6041-12-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
12500 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سپید دندان

باران
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
کتاب داستان قشنگ و جدیدی داشت، به نظرم نویسنده خیلی خوب احساسات و رفتار یک گرگ رو از تولد تا بزرگسالیش به رخ کشید که باعث تعجب من شد به این دلیل که همه ادما میدونن که حیوانات هم احساسات دارن ولی اینکه انقدر خوب توصیف بشه اونهم برای یک گرگ برای خیلی‌ها سخته، اما از نظر ویراستاری کمی کتاب مشکل داشت و ولی خب میشد چشم پوشی کرد البته از کتاب فیلم هم ساختن ولی خب کتاب حس حال بهتری داره
خوندنشو توصیه میکنم
مهدی پیری
۱۳۹۸/۴/۲۷
کتاب‌های جک لندن واقعا فوق العادست حتما پیشنهاد میکنم اگر کتاب آوای وحش رو نخوندین بخونین چون تقریبا مثل سپید دندونه
آقای میم
۱۳۹۷/۱۰/۱۳
کتاب خوبیه مخصوصا برای کسانی که تازه شروع کردن به خوندن رمان
جمشید عبدالهی
۱۳۹۷/۹/۱۴
سپید دندان این بار بخونم دومین باره سیر شدن ازش خیلی سخته
مجید Tav
۱۳۹۹/۱/۲۱
با احترام به مترجم، بنظرم ترجمه‌ی کتاب عالی نیست،،،
مهناز قربانی
۱۳۹۸/۱/۱۹
بسیار عالی و برای نوجوان بسیار مناسب است
Amirhamzeh Rafiee
۱۳۹۷/۷/۵
بالاخره اینم در دسترس قرار گرفت
simin cheraghiyan
۱۴۰۱/۳/۴
تمام کتابهاشو خوندم و شاید چند بار بهترینه
فرهاد صادقیان فرد
۱۴۰۰/۱/۱۹
حتما باید افرادی که سگ دارن این کتاب و آوای وحش رو بخونن
شقایق زرینی
۱۳۹۷/۸/۱۴
بسیار عالی 👍🏻
Amirhamzeh Rafiee
۱۳۹۷/۷/۱۵
عالی تر از عالی
حسین رمضان نژاد
۱۳۹۹/۵/۱۹
یکی از بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان.
مشاهده همه نظرات 12

راهنمای مطالعه کتاب سپید دندان

برای دریافت کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.