معرفی و دانلود کتاب صد سال تنهایی

عکس جلد کتاب صد سال تنهایی
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صد سال تنهایی

کتاب صد سال تنهایی یکی از شاهکارهای ادبیات آمریکای لاتین محسوب می‌شود و گابریل گارسیا مارکز نیز پس از موفقیت در این کتاب توانست جایزه‌ی نوبل ادبیات را به دست آورد. این اثر درخشان به زندگی شش نسل از خانواده‌ای به نام بوئندیا می‌پردازد که در دهکده‌ای به نام ماکوندو به سر می‌برند.

خلاصه‌ای از کتاب صد سال تنهایی:

کتاب صد سال تنهایی (One Hundred Years of Solitude) با اعدام سرهنگی به نام آئورلیانو بوئندیا آغاز می‌شود و گابریل گارسیا مارکز (Gabriel Garcia Marquez) روایت خود را با مرگ و ناپدید شدن برخی از اعضای این خانواده جلو می‌برد. خانواده‌ی بوئندیا سال‌ها از دنیای بیرون جدا بودند و ارتباطی با دیگران نداشتند و تنها عامل ارتباطی این دهکده با دنیای بیرون کولی‌هایی بودند که برایشان اجناس به روز می‌آوردند. نویسنده‌ی این اثر فاخر به مرور شما را با بسیاری از اعضای این خانواده آشنا می‌کند و در میان مشکلات و دغدغه‌های این افراد برای شما از تنهایی و عشق می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صد سال تنهایی:

رمان به یاد ماندنی صد سال تنهایی از همان روزهای نخست با استقبال بسیاری روبرو شد و همه‌ی نسخه‌های چاپ نخست این کتاب در همان روزهای آغازین به فروش رسید و تا به امروز، به بیش از 30 زبان دنیا ترجمه شده است. زمانی که صحبت از سبک ادبی رئالیسم جادویی به میان می‌آید این کتاب موفق‌ترین نمونه‌ برای معرفی به حساب می‌آید. بنابراین، از اتفاقات عجیب این رمان حیرت‌زده نشوید و ذهن خود را برای وقایع دور از ذهن آماده کنید.

گابریل گارسیا مارکز کیست؟

گابریل گارسیا مارکز بدون تردید مهم‌ترین نویسنده‌ی کشور کلمبیا محسوب می‌شود و مردم این کشور از روی محبت به او لقب گابو را داده‌اند، این لقب برای مخاطبان ایرانی نیز بسیار آشناست. مارکز در سال 1928 به دنیا آمد و کودکی خود را در دهکده‌ای به نام آراکاتاکا نزد مادربزرگش سپری کرد. او در دنیا صرفاً به عنوان یک نویسنده شناخته نمی‌شود بلکه در کسوت روزنامه‌نگار و فعال سیاسی نیز جایگاه بالایی دارد. این نویسنده در سال 1982 توانست برنده جایزه نوبل ادبیات شود و از میان دیگر آثار او می‌توان به سرگذشت یک غریق، عشق در زمان وبا و... اشاره کرد. گابریل گارسیا مارکز سرانجام در 17 آوریل 2014 در مکزیکو سیتی فوت کرد.

نکوداشت‌های کتاب صد سال تنهایی:

- پرثمر، طوفانی و غیرقابل مقاومت. (Bookworld)
- اثری باشکوه، درخشان و زنده. (Washington Post Book World)
- در این کتاب، روشن بینی، لطافت طبع، شاعرانگی و خردی که از 100 رمان نویس انتظار می‌رود، یک جا مشاهده می‌شود. (Kirkus Reviews)

جملات برگزیده صد سال تنهایی:

- هنگامی که به خوزه آرکادیو بوئندیا در ساختن آزمایشگاه کمک می‌کرد برای او می‌گفت که مرگ در همه‌جا به دنبال اوست.

- آن‌ها در آن صحبت در آن جمعیت دو عاشق خوشبخت بودند و حتی فهمیدند که عشق یک احساس آرام بخش‌تر و عمیق‌تر از حس خوشحالی شب‌های پنهانی و زودگذر است.

-عشق همچون یک بیماری است. با این همه دخترهای زیبا و با اصل و نسب و خانواده‌دار که در اطراف ماست تو می‌خواهی با دختر دشمن ما ازدواج کنی.

در بخشی از کتاب صد سال تنهایی می‌خوانیم:

سنگ‌های سفید و بزرگ آن مانند تخم پرندگان ماقبل تاریخ بود. جهان آنقدر نو و تازه شده بود که برای خیلی از چیزها اسمی وجود نداشت و برای اینکه آن را معرفی کنند باید با اشاره نشان می‌دادند. هر ساله زمان ماه مارس خانواده‌ای کولی به آن‌جا می‌آمدند که لباس‌های کهنه به تن داشتند و چادرهایشان را کنار روستا برپا‌ می‌کردند. آن‌ها‌ سر و صدای ‌زیادی‌ از ‌فلوت ‌و نقاره‌های ‌جدیدشان‌ در می‌آوردند تا از این طریق اختراعات تازه‌شان را معرفی کنند. آنان ابتدا آهن‌ربا را به آن‌جا آوردند. یک کولی قوی هیکل با ریشی به هم تابیده و دست‌هایی ظریف که خودش‌ را «ملکیادس» می‌خواند، از نظر خودش هشتمین عجایب دانشمندان کیمیاگر مقدونیه را در مقابل مردم به نمایش گذاشته بود و آن را معرفی می‌کرد.

او در حالی که دو آهن‌ربای فلزی را با خودش حمل می‌کرد، از خانه‌ای به خانۀ دیگر می‌رفت و اجناسش را به آن‌ها نشان می‌داد. و تمام مردم با دیدن پاتیل‌ها، ماهی‌تابه‌ها، انبرها و منقل‌هایی که به آن می‌چسبند و همچنین تخته‌هایی که با تلاش زیادِ میخ‌ها و پیچ‌ها انگار از جای خودشان خارج می‌شدند و صدای جیرجیر می‌دادند بسیار شگفت زده شده بودند.

‌وسایلی که از مدت‌ها قبل ناپدید شده بودند از ‌همان جایی پیدا می‌شدند که بیشترین جست‌وجو در آن‌جا انجام گرفته بود ولی حالا به آهن‌های جادویی ملکیادس چسبیده بودند. کولی با یک لهجه غلیظ می‌گفت: «این وسایل هم برای خودشان جایی دارند تنها باید روح آن‌ها را هوشیار نمود.» خوزه آرکادیو بوئندیا که ذهن و فکر بی‌انتهای او به آن سوی نبوغ طبیعت و حتی آن طرف معجزه‌ها و سِحر و جادو سیر می‌کرد، اینگونه اندیشید که شاید امکان داشته باشد که آن اختراع بی‌فایده را برای استخراج طلا از زیر زمین مورد استفاده قرار داد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صد سال تنهایی
نویسنده
مترجمآوینا ترنم
ناشر چاپیانتشارات ماهابه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات488
زبانفارسی
شابک978-600-5205-59-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صد سال تنهایی

Mina Karimi
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
به نظر من وقتی ماکوندو قدم در راه ویرانی گذاشت که خانواده بوئندیا سعی کردند با دنیا یه پیشرفته و مدرن ارتباط برقرار کنند آمدن کلیسا، مدرسه، نظامیها، راه اهن، قطاروصنعت...
تمام آرامش و خوشبختی شهر وآدمهاشو بلعید
و این یک واقعیت هست که پیشرفت و تکنولوژی روز به روز انسانها رو تنهاتر میکند وبه سمت
نابودی میکشاند
من خیلی دوست داشتم داستان رو چون یک روایتی از زندگی و تکرار شدنش در همه زمانها ومکانهاست
شخصیتها رو خیلی دوست داشتم مخصوصا اورسلا که با تلاش و پشتکار همه چیز رو بنا کرد و ساخت اما خیال پردازی و قدرت طلبی وزیاده خواهی و بی بندباری فرزندانش با وجود تمام تلاش‌های اورسلا اونها رو نابود کرد
یک نکته خیلی جالب داستان در مورد مبارزات سرهنگ اورلیانو هم ذهن منو خیلی درگیر کرد که سالها جنگید بخاطر آزادی ولی در آخر یه عهدنامه ایی رو امضا گرد که کلا برخلاف ارمانهایه آزادیخواهی خودش بود واون لحظه که از درد امضا کردن این عهدنامه به قلب خودش شلیک کرد اوج داستان بود وقلب انسان بدرد میومد از اینهمه تلاش وجنگ بی ثمر
عبدالمناف آق ارکاکلی
۱۳۹۹/۴/۴
کتاب دارای داستانی پیچیده است؛ پیچیدگی که برای مخاطب درک آنرا سخت می‌کند.
برخی از وقایع داستان خواننده را سردرگم می‌کند تاجاییکه بسیاری از افراد خواندن این کتاب را نیمه کاره رها کرده‌اند.
برخلاف انتظار ما ایرانی‌ها این کتاب از جذابیت خاصی که در رمان‌های معروف سراغ داریم برخوردار نیست و شاید به
سبک مطالعه ما مربوط باشد.
در این کتاب بارها و بارها شخصیت‌های آئورلیانو و آرکادیو‌های متفاوت را اشتباه می‌گیریم.
نثر کتاب روانی خاص را ندارد اما کتابی است که ارزش یکبار خواندن آنرا دارد.
سبک کتاب رئالیسم جادویی است؛ پس سری به رئالیسم جادویی صد سال تنهایی و روستای اسرار آمیز ماکوندو بزنید.
Hossein Vahdat
۱۳۹۹/۱۰/۲۰
این عزیزانی که میگن کتاب خوب نبود احتمالا مقصودشو نفهمیدن. اسامی اتفاقی نبودن بلکه میخواستن نشون بدن که چطور هفت نسل یک خانواده یک سرنوشت رو تکرار کردن... دم خوک فرزند آمارانتا و اورلیانو، کشته شدن ۱۷ اورلیانو به یک شکل، گوشه گیری مشابه سرهنگ اورلیانو، پدرش، خوزه و اورلیانو....
همه اینا نشونه است از تکرار یک زندگی و یک سری اشتباهات یکسان
Tayebeh Akbarnezhad
۱۳۹۹/۱/۱۳
وافعا عالی بود، خیلی لذت بردم، این دیالوگ خیلی منو تحت تاثیرقرارداد (گذشته چیزی جز توهم و خیال نیست و خاطرات بازگشتی ندارند و هربهاری که میگذرد دیگر باز نمیگردد و حتی شدیدترین و پرحرارت‌ترین عشق‌ها نیز حقیقتی ناپایدارند)
A A
۱۳۹۹/۴/۲۱
این کتاب یه کتاب عالیه جدا از اینکه خیلیها نمی‌تونن منظور واقعی نویسنده رو درک کنند. و او‌‌ن رو به کسایی پیشنهاد می‌کنم که از لحاظ ذهنی با سواد هستند.
فاطمه نقی زاده
۱۳۹۹/۷/۱۰
بنظرم این کتاب داشت تاثیر جهل شهوت علم عشق و... در زندگی انسان نشون میداد. البته این برداشت شخصیه منه. من که خیلی با شخصیتاش ارتباط گرفتم بنظرم عالی بود
عارفه مومن زاده
۱۳۹۹/۴/۱۵
من خوشم نیومد و با اینکه صدها رمان ایرانی و خارجی خوندم ولی نفهمیدم چطوری شده شاهکار ادبیات!!!!
هم موضوعش پیچیده بود و در اخر کسل کننده هم نوشته یه جور خاصی بود
khazra kian
۱۳۹۹/۱/۲۰
به نظرم این کتاب، نگاه متفاوتی به خودشناسی داره دید ادم رو به مسائلی معطوف میکنه که تا قبل خوندن این کتاب بهشون توجه نداشتیم.
امیرحسین اسماعیلی
۱۴۰۱/۱/۱۰
داستان این کتاب عالیه ولی به خاطر محتوای سنگین به کسایی که تازه کتاب خوانی رو شروع کردن پیشنهاد نمیکنم
سهند فلاحتی
۱۳۹۹/۶/۲۲
یکی ازکتاب‌های درج یک تاریخ این کتاب رو نسخه چاپی رو خونه دارم و توصیه میکنم شما هم بخونید
مهرنوش کریمی
۱۳۹۹/۱/۲۰
تقریبا داستان از اواسط کتاب پیچیده میشه درکش سخته و ارتباط برقرار کردن باهاش راحت نیست
سمانه طایی
۱۴۰۰/۲/۱۵
کتاب فوق العاده است اما متاسفانه برگردان وترجمه افتضاحی دارد
سمانه میلانی
۱۳۹۹/۱۰/۱۶
والا چجوری شاهکار ادبی شده من نمیدونم، ذهن نویسندش خیلی آشفته هست انگار
ماجراها و اتفاقات بسرعت طی میشن،
ayda zarei zarei
۱۳۹۹/۱/۲۰
سبک قشنگی داره و پایان غیر منتظره من خیلی میپسندمش خیلی عالی بود
Forough Sobhani
۱۳۹۹/۱/۲۰
من اصلا نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صد سال تنهایی

برای دریافت کتاب صد سال تنهایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.