معرفی و دانلود کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

عکس جلد کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من
قیمت:
۱۱,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من نوشته‌ی جولیا کوک است که به زبانی داستانی کودکان را با اختلال اوتیسم آشنا می‌کند. این کتاب درباره‌ی پسری به نام سام است که به سبب ابتلا به اوتیسم با دیگر هم‌سالانش اندکی تفاوت دارد و دنیا را طور دیگری دیده و صداها را به شکل دیگری می‌شنود! این کتاب یکی از بهترین منابع برای آشنا کردن کودکان با این اختلال و شیوه‌ی برخورد با کودکان اوتیسم به‌شمار می‌رود. گفتنی‌ست اثر حاضر در سال 2019 برنده‌ی جایزه‌ی مجله‌ی یادگیری شده است.

درباره‌ی کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من

اوتیسم اختلالی نورولوژیک است که از سال‌های ابتدایی زندگی کودک بروز می‌کند. کودکانی با این اختلال، دنیا را به شکلی کاملا متفاوت از دیگران تجربه می‌کنند. درک آن‌ها از دیدنی‌ها و صداها متفاوت است و مسائلی که برای دیگران عادی تلقی می‌شود و حتی گاها به چشمشان نمی‌آید ممکن است برای این افراد آزاردهنده باشد. از همین رو لازم است برای آرامش بیشتر و زندگی اجتماعی راحت‌تر این افراد در شرایطی نسبتا کنترل‌شده قرار بگیرند و فراهم آوردن این شرایط جز آگاهی افراد از نیاز آن‌ها ممکن نیست.

کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من (Uniquely Wired) نوشته‌ جولیا کوک (Julia Cook) نویسنده، سخنران انگیزشی و معلم مدرسه است. این کتاب روایتگر داستان پسربچه‌ای به نام سام است که با هم‌سالانش تفاوت دارد و این تفاوت را با بیان ویژگی‌های مثبت آن برای دیگران به‌تصویر می‌کشد. سام،‌ شخصیت اصلی کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من به‌زیبایی بیان می‌کند که دوست دارد مانند بقیه در جمع‌ها پذیرفته و درک شود؛ دوستان صمیمی داشته باشد و در ادامه دلیل برخی از رفتارها یا کارهایش را توضیح می‌دهد.

جولیا کوک در کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من، می‌کوشد تا با لحنی دوستانه کودکان را با دنیای یک فرد مبتلا به اوتیسم آشنا کند و مفهوم درک تفاوت‌ها و احترام به آن‌ها آموزش دهد.

این کتاب توسط لیلا کاشانی وحید و هادی مرادی ترجمه شده و به‌کوشش نشر مهرسا به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من

  • برنده‌ی جایزه‌ی مجله‌ی یادگیری در سال 2019
  • برنده‌ی جایزه‌ به انتخاب معلمان از میان کتاب‌های کودک در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب سیم‌پیچی مخصوص مغز من

  • به نظر من مطالعه این داستان باید برای تمام افرادی که به هر طریق با کودکان اوتیسمی سروکار دارند و خانواده‌های این کودکان الزامی باشد... این کتاب منبع ارزشمندی است که معلمان می‌توانند با یاری گرفتن از آن تفاوت‌ها و پذیرش تفاوت‌ها را به کودکان بیاموزند. (Maria’s Space Blog)
  • جولیا کوک به جای به تصویر کشیدن نقایص اختلال اوتیسم، شخصیت داستان را با خصوصیات مثبت ذهنِ پیچیده‌اش برای مخاطبان به نمایش درمی‌آورد. سام رفتارهای روتین کودکان اوتیسمی را انجام می‌دهد، رفتارهایی از قبیل خودداری از خیره‌شدن به چشم‌های دیگران، حرکات سریع، دلبستگی غیرعادی‌اش به وسایل و تکرار جملات... تمام اطرافیان سام، از جمله آموزگاران و خواهر و برادرها‌یش، از او به خاطر صبوری‌اش در امر یادگیری قدردان هستند. خواندن این کتاب که از دیدی متفاوت و مثبت به تفاوت‌ها و شباهت‌های کودکان اوتیسم می‌نگرد، دانش‌آموزان عادی را قادر می‌سازد تا نگرش جدیدی نسبت به اوتیسم پیدا کنند. تصاویر زیبای کتاب با متن شاد آن بسیار همخوانی دارد و توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند. در این کتاب پیشنهادهایی هم برای درک بهتر این گونه کودکان گنجانده شده است. (School Library Journal)

کتاب سیم‌پیچی متفاوت مغز من برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده برای گروه سنی 7 الی 12 سال مناسب بوده و مطالعه‌ی آن به تمام افرادی که به هر طریق با کودکانی با طیف اوتیسم در ارتباط هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من می‌خوانیم

شما با چشم‌هایتان صحبت می‌کنید و اطلاعات بسیاری را از راه نگاهتان منتقل می‌کنید. وقتی به شما نگاه می‌کنم،‌ خیلی اذیت می‌شوم. چون در همان لحظه، اطلاعات زیادی وارد مغزم می‌شود و ناگهان فشار زیادی احساس می‌کنم.

اگر به طرف دیگری نگاه می‌کنم، بی‌ادب نیستم. چون اطلاعات زیادی از راه چشم‌هایم وارد مغزم شده که نمی‌توانم آن‌ها را یکباره بررسی کنم و در همان لحظه روی صحبت کردن هم تمرکز کنم. من دنیا را متفاوت از شما می‌بینم و می‌شنوم. چشم‌ها و گوش‌هایم خیلی قوی هستند؛ مثل ابر قهرمان‌ها!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیم پیچی مخصوص مغز من
نویسنده
مترجملیلا کاشانی وحید، هادی مرادی
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-49-1
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من

برای دریافت کتاب سیم پیچی مخصوص مغز من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.