معرفی و دانلود کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

عکس جلد کتاب دهان نگو کوه آتشفشان
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دهان نگو کوه آتشفشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دهان نگو کوه آتشفشان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

یکی از مهارت‌های مهمی که آموزش آن به کودکان اهمیت بسیاری دارد، مهارت درست شنیدن است. جولیا کوک در کتاب دهان نگو کوه آتشفشان از پسربچه‌ای به نام لوییس می‌گوید که وقتی کلمات از درونش می‌جوشند، با هیجان می‌پرد وسط صحبت دیگران و حرف آن‌ها را قطع می‌کند. این کتاب در سال 2006 برگزیده‌ی انجمن ناشران آموزشی شده است.

درباره‌ی کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

لوییس یک مشت کلمه‌ی در نقطه‌ی جوش دارد که هرچندوقت یک‌بار فوران می‌کنند. او طاقت ندارد اول صحبت دیگران را بشنود و بعد درباره‌ی همه‌چیز اظهار نظر کند؛ چون فکر می‌کند کلماتش مهم‌ترین چیزهای روی زمین‌اند. شاید از خودتان بپرسید پس تکلیف حرف دیگران چه می‌شود؟ لوییس بارها به‌خاطر این اخلاقش از طرف مادر، معلم و دوستانش مورد انتقاد قرار گرفته، اما موقع عمل که می‌شود، باز همان آش است و همان کاسه! به نظر شما او باید با این اخلاقش چه کند؟ جولیا کوک (Julia Cook) در کتاب دهان نگو کوه آتشفشان (My mouth is a volcano) تنها راهکار تغییر رفتار لوییس را به شما خواهد گفت.

شاید شما هم ماجراهایی را که در این داستان پیش می‌آید، قبلاً تجربه کرده باشید. مثلاً دلتان بخواهد درباره‌ی موضوعی اظهار نظر کنید اما صحبت‌های دیگران به نظرتان خسته‌کننده بیاید و بدون شنیدن و تأمل درباره‌شان دلتان مثل سیر و سرکه بجوشد که کی قرار است نوبت حرف زدن شما برسد! راستش شنیدن مؤثر واقعاً مهارت دشواری‌ست که برای یاد گرفتنش نیاز به تمرین دارید.

پس نگران نباشید و داستان لوییس را بخوانید تا ببینید دست آخر چه چیزی باعث می‌شود او بتواند این اخلاقش را کنار بگذارد و آتشفشان کلمات در حال جوشیدنش را به دریایی با موج‌های صبور تبدیل کند. درواقع این کتاب به شما یاد می‌دهد صبر و متانت را که دو ویژگی مهم در هنگام صحبت کردن هستند یاد بگیرید و حقوق اطرافیانتان را بیشتر رعایت کنید تا آن‌ها نیز به‌طور متقابل به حقوق شما احترام بگذارند.

کتاب دهان نگو کوه آتشفشان را انتشارات مهرسا که در زمینه‌ی نشر کتاب‌های کودک فعالیت مستمری دارد، منتشر کرده. این اثر ترجمه‌ی فاطمه حقی ناوند است و کری هارت من تصویرگری آن را برعهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

  • جولیا کوک به عنوان یک مربی باتجربه، بینش عمیق خود را با زبان طنز، عبارات موزون و تصاویر رنگارنگ تلفیق می‌کند تا کتابی را خلق کند که مطمئناً همه‌ی کودکان، و البته والدین، معلمان و مربیان، از خواندن آن لذت خواهند برد. (Laura A. Jana - مربی ملی)

  • کتاب دهان نگو کوه آتشفشان یک داستان شگفت‌انگیز است که اهمیت احترام به سخنان دیگران را نشان می‌دهد. (Mrs. Pinck - معلم)

  • این کتاب برای کودک پنج‌ساله‌ی من عالی بود. ما در ابتدا آن را چند بار خواندیم و درباره‌اش بحث کردیم. (Rebecca)

کتاب دهان نگو کوه آتشفشان مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای کودکان 6 تا 12 سال نوشته شده و به آن‌ها می‌آموزد خوب شنیدن و احترام متقابل را در تعامل با دیگران تمرین کنند.

با جولیا کوک بیشتر آشنا شویم

جولیا کوک یک مشاور و معلم سابق مدرسه است که هرگز تصور نمی‌کرد بتواند به نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی ملی کودکان و یک سخنران الهام‌بخش تبدیل شود. او حالا به سراسر جهان سفر می‌کند و با تشویق دانش‌آموزان و مربیان آن را برای مشکلات خود راهنمایی می‌کند. جولیا این توانایی ذاتی را دارد که از طریق کتاب‌های تصویری وارد جهان کودکان شود و به آن‌ها «چه چیزی گفتن» و «چگونه گفتن» را بیاموزد. از دیگر آثار او که به فارسی ترجمه شده باید به کتاب‌های «اجازه بگیریم» و «همه‌چیز درباره‌ی دروغ» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دهان نگو کوه آتشفشان می‌خوانیم

معلم‌مان می‌گوید وقتی می‌خواهیم توی کلاس حرف بزنیم، باید به او نگاه کنیم، دستمان را بالا ببریم و منتظر بمانیم تا او اجازه بدهد. من این کار را امتحان کردم. با صبر و حوصله منتظر ماندم خانم معلم اجازه بدهد. اما انگار شصت‌ودو سال گذشت. بعد، حرف‌های مهمم از توی ذهنم ُسر خوردند روی زبانم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دهان نگو کوه آتشفشان
نویسنده
مترجمفاطمه حقی ناوند
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-39-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دهان نگو کوه آتشفشان

برای دریافت کتاب دهان نگو کوه آتشفشان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.