معرفی و دانلود کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان

عکس جلد کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان

در کتاب شاهزاده ایرانی 1: شن‌های زمان با روایت‌های مهیج کارلا جابلونسکی همراه باشید تا داستان نبردها و شجاعت‌های جوان‌ترین شاهزاده‌ی امپراتوری پارس را برایتان شرح بدهد. این رمان تخیلی که با حال‌و‌هوای بازی‌های کامپیوتری نگاشته شده، نشان می‌دهد که این شاهزاده چطور گام‌به‌گام برای پیشرفت در خاندان سلطنتی و مبارزه با دشمنان ایران تلاش می‌کند. نوجوانانی که طرفدار رمان‌هایی با مضامین ملی‌گرایانه هستند، از خواندن کتاب پیش‌رو غافل نشوند.

درباره‌ی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان

کارلا جابلونسکی (Carla Jablonski) در کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان (Prince of Persia: To Right a Wrong) داستان زندگی شاهزاده‌ای به نام «دستان» را برایتان روایت می‌کند که در حقیقت فرزندخوانده‌ی شاه و کوچک‌ترین پسر او محسوب می‌شود. دوازده سال پیش، هنگامی که قهرمان این داستان همراه با دوستش، یوسف، در خیابان‌های نسف پرسه می‌زد، در حالی که مأموران شاه با یوسف درگیر شده بودند، پادشاه در چشمان این قهرمان کوچک شجاعتی دید که موجب شد او را به فرزندی قبول کند و به‌عنوان کم‌سن‌و‌سال‌ترین شاهزاده‌ی خود به دربار معرفی نماید. اکنون سال‌ها از آن دوران می‌گذرد. شخصیت اصلی این رمان به زندگی در دربار و در کنار دو برادر خود، «توس» و «گرسیو»، خو گرفته و دوشادوش آن‌ها برای آزادی و آبادی امپراتوری پارس تلاش می‌کند. آن‌چه در داستان پیش‌رو می‌خوانید شرح رشادت‌ها و ماجراهای همین شاهزاده‌ی جوان است.

معرفی و دانلود کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان

هرچند به نظر می‌رسد مردم و حکومت در آرامش به سر می‌برند، اما توس شواهدی به دست آورده که خبر از جنگی هولناک می‌دهند. اخیراً نگهبانان مسافرانی را به دام انداخته‌اند که قصد داشته‌اند محموله‌ای از سلاح‌های خطرناک را در شهر الموت منتقل کنند. توس به‌عنوان وارث تاج و تخت و گرسیو در سِمَت فرمانده‌ی سپاه امپراتوری، سعی دارند برای عبور از این بحران چاره‌ای بیاندیشند. به عبارت دیگر، قصد دارند پیش از آن‌که جنگی از طرف دشمن صورت بگیرد، خود آغازگر نبرد بشوند. به همین منظور، بدون این‌که به پادشاه اطلاع بدهند، درصدد سرکوب دشمنان برمی‌آیند و با وجود این‌که دستان از بی‌اطلاعی شاه بیمناک است و تمایلی به جنگ و خونریزی ندارد، می‌پذیرد که با دو برادر خود همراه شود.

کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان به‌گونه‌ای نوشته شده که گویی خواننده و مخاطب، همان شخصیت اصلی داستان است. به سخن دیگر، کارلا جابلونسکی برای اشاره به قهرمان اصلی داستان، نه از ضمیر «من» استفاده کرده و نه ضمیر «او» را به کار برده، بلکه از ضمیر دوم‌شخص «تو» استفاده کرده تا مخاطب نوجوان بتواند خود را به‌جای شخصیت اول داستان قرار بدهد و به‌نوعی، یگانه قهرمان این داستان فانتزی باشد.

دستان با این‌که فرزند واقعی پادشاه به شمار نمی‌آید اما همیشه هم از طرف وی و هم از سوی سایر درباریان مورد محبت قرار گرفته. اکنون که او هم قرار است به جمع جنگ‌جویان دربار بپیوندد و در کنار برادرانش با دشمنان حکومت پارس بجنگد، بیش‌ازپیش مورد لطف و توجه پادشاه قرار می‌گیرد. او باید هر طور شده هم شجاعت خود را به اطرافیانش نشان بدهد و هم شایستگی خود را به اهالی خاندان سلطنتی اثبات کند.

اگر شما هم از مشتاقان داستان‌های پرماجرا هستید و از خواندن داستان جنگ‌ها و نبردها به هیجان می‌آیید، حتم داریم که شیفته‌ی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان هم خواهید شد. کارلا جابلونسکی در اثر حاضر کوشیده تا عناصر فرهنگی ایران باستان را با نگاه غربی‌ها برایتان به تصویر بکشد و در واقع، آمیزه‌ای از تمدن باستانی شرق با نگرش امروزی غرب را به شما ارائه کند.

این داستان را حسین شهرابی به فارسی برگردانده و نشر افق نیز عهده‌دار چاپ و انتشار آن بوده.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شاهزاده‌ی ایرانی

«شاهزاده ایرانی» با نام اصلی Prince of Persia عنوان مجموعه‌ای از داستان‌ها و رمان‌های خیالی است که نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های تخیلی و داستان‌های فانتزی و حماسی، گروه اصلی مخاطبان آن محسوب می‌شوند. تاکنون یکی از مجلدهای این مجموعه به نام The sands of time مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته و با الهام از خود مجموعه نیز سری بازی‌هایی با همین نام منتشر شده‌اند. در ایران، انتشارات افق چاپ و نشر مجموعه‌ی شاهزاده‌ی ایرانی را به عهده داشته است.

هیجان، میهن‌دوستی، نبردهای خیالی، شجاعت و ملی‌گرایی، ارکان اصلی آثار مجموعه‌ی حاضر را تشکیل می‌دهند. سری کتاب‌های شاهزاده‌ی ایرانی بهترین گزینه برای نوجوانانی خواهد بود که دوستدار ماجراهای خیالی و نفس‌گیر هستند. از میان کتاب‌های دیگر این مجموعه می‌توان «شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان» را نام برد.

کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به رمان‌های تخیلی و داستان‌های فانتزی علاقه دارند، بدون شک مجذوب کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان خواهند شد.

در بخشی از کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان می‌خوانیم

به‌سرعت واحه را ترک کرده‌ای و اکنون فرسنگ‌هاست که با سرعتی توان‌فرسا اسب می‌رانی. شیخ عمار می‌گوید: «توقف در این‌جا امن است.» از سرعتت می‌کاهی تا دیگران هم به تو برسند. می‌گویی: «آن‌ها صبر نمی‌کنند. رد ما را می‌گیرند و می‌کُشندمان. کارشان همین است.» عمار می‌پرسد: «چه کسی این کار را می‌کند؟»

اسب‌های دیگران که سرعت کم می‌کنند و هم‌چون تو یورتمه می‌روند، می‌گویی: «آن افعی‌ها، تحت هدایتِ یکی از انجمن‌های سرّیِ امپراتوری هستند؛ حشّاشین.» دیگران، خیره به تو نگاه می‌کنند. ادامه می‌دهی: «سال‌های سال، آن‌ها قوای مخفیِ قاتلان پادشاهان پارس بوده‌اند. اما پدرم جمع آن‌ها را پراکند. به گمانم نظام از دستورِ پدرم سرپیچی کرده و مخفیانه حشاشین را فعال نگه داشته.» و با حالتی مضطرب، حرف‌هایت را به پایان می‌رسانی: «نباید بایستیم.» شیخ عمار به افرادش اشاره‌ای می‌کند تا دایره‌وار موضع گیرند و می‌گوید: «شاید تو نباید بایستی؛ اما ما باید بایستیم.» و ادامه می‌دهد: «می‌توانیم با کمک تو به معبد دست پیدا کنیم.» می‌داند تو و تهمینه درگیرِ چه جست‌وجویی هستید. عمار می‌خندد و می‌گوید: «تو مانند میوه‌ی پلاسیده‌ای که مگس را به خود می‌خواند، دردسرها را به خود می‌خوانی. به‌علاوه، دیوانه هم هستی!» سپس کم‌کم سرِ اسبش را برمی‌گرداند. تهمینه فریاد می‌زند: «در معبد، طلای زیادی هست.» عمار درنگ می‌کند و به او چشم می‌دوزد. پیداست که وسوسه شده است. تهمینه ادامه می‌دهد: «آن‌قدر که حتی ده اسب هم برای حمل‌شان کم است. پس از آن‌که به ما کمک کردی، همه‌اش مال تو می‌شود. بدون مالیات!» عمار هرگز معامله‌ی خوب را از دست نمی‌دهد. او و افرادش دوباره با شما همراه می‌شوند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان
نویسنده
مترجمحسین شهرابی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات248
زبانفارسی
شابک978-964-369-742-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان

برای دریافت کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.