معرفی و دانلود کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان

عکس جلد کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان
قیمت:
۷۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان

در ادامه‌ی ماجراهای مجموعه‌ی شاهزاده ایرانی، شاهد نبردی هولناک خواهید بود! در کتاب شاهزاده ایرانی 2: معبد نگهبانان، نوشته‌ی کارلا جابلونسکی، خواهید خواند که چگونه شاهدخت تهمینه در برابر هجوم نیروهای پارسی و نفوذ آن‌ها به معبد اعظم ایستادگی می‌کند. جلوگیری از دستیابی به اسرار این معبد و قدرت جادویی آن تنها هدفی است که تهمینه در اوضاع بحرانی جنگ دنبال می‌کند. نوجوانان دوستدار رمان‌های حماسی و خیالی، مطالعه‌ی این داستان فانتزی را از دست ندهند.

درباره‌ی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان

در دومین مجلد سری کتاب‌های شاهزاده‌ی ایرانی، یعنی کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان (The Guardian's Path)، قرار است با ماجراهای شاهدخت تهمینه رویارو شوید. بانویی که از بدو تولد مقرر شده تا حافظ زمان باشد. بااین‌حال، به‌تازگی وقایعی در حال رخ دادن هستند که ممکن است باورهای این بانوی جوان را در معرض آزمایش و امتحان قرار بدهند. پارسی‌ها بیرون از دروازه‌ی شهر، آماده‌ی حمله هستند و تهیمنه باید به کمک ارتش خود، هر طور شده جلوی نفوذ آن‌ها را بگیرد. از قرار معلوم، نبرد قریب‌‌الوقوع در نزدیکی الموت محقق خواهد شد و پیش از آن‌که آتش جنگ به نفع پارسی‌ها شعله‌ور شود، تهمینه باید فکری به حال رویارویی با آن‌ها بکند. کارلا جابلونسکی (Carla Jablonski) در این داستان خیالی، فضایی را ترسیم کرده که بی‌شباهت به بازی‌های رایانه‌ای نیست. داستانی که هر بخش از آن به یکی از مراحل چنین بازی‌هایی می‌ماند.

معرفی و دانلود کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان

از نکات جالب اثر پیش‌رو، زاویه‌ی دید نویسنده‌ی آن است. مؤلف برای اشاره به شخصیت اول داستان از زاویه‌ی دید اول‌شخص یا سوم‌شخص مفرد استفاده نکرده و به‌جای آن‌ها از ضمیر دوم‌شخص «تو» بهره برده. این ویژگی داستان موجب می‌شود مخاطب نوجوان کتاب بتواند خود را در جایگاه قهرمان اصلی و شخصیت اول رمان قرار بدهد و خودش را به‌جای او تصور کند. گویی دارد از نگاه تهمینه به جهان و اتفاقات اطرافش می‌نگرد. همین موضوع سبب می‌شود مخاطبان کتاب بیش‌از‌پیش درگیر ماجراهای داستان بشوند و با شخصیت اصلی آن احساس هم‌ذات‌پنداری داشته باشند.

تهمینه برای این‌که بتواند با تمام قوای روحی خود در برابر نیروهای پارسی ایستادگی کند، به سراغ معبد اعظم می‌رود تا ساعاتی را با نیایش پرودگار بگذراند. این معبد جایی در بالای شهر قرار گرفته و این‌طور به نظر می‌رسد که با ابرهای اطرافش احاطه شده. تهمینه در آن‌جا کل شب را با عبادت سپری می‌کند تا قدرت و خرد لازم را برای شکست پارسی‌ها به دست بیاورد. معبد اعظم برای اهالی سرزمین تهمینه اهمیت بسیاری دارد. به همین خاطر وقتی پارسی‌ها از دروازه‌ی شرقی عبور می‌کنند و خود را به قلمرو تهمینه می‌رسانند، این شاهدخت فوراً دستور می‌دهد که راه‌های رسیدن به اتاق‌های مقدس معبد تخریب شود تا مبادا نیروهای پارسی به اسرار مردم این سرزمین پی ببرند.

باور به جادو و قدرت‌های جادویی در سراسر کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان به چشم می‌خورند. کارلا جابلونسکی در این داستان خواندنی نشان می‌دهد که چطور مردم دنیای باستان به نیروهای شگفت‌انگیز و فراطبیعی باور داشته‌اند و در زندگی عادی خود نیز حضور آن‌ها را احساس می‌کرده‌اند. کتاب حاضر اگرچه قصد دارد دوران باستان را در دنیای شرق به نمایش بگذارد اما از تأثیر باورهای غربی برکنار نمانده و دیدگاه نویسنده‌ی غربی آن را به‌خوبی می‌توان هم در توصیفات وی و هم در جریان کلی داستان به‌وضوح مشاهده کرد.

این داستان با برگردان حسین شهرابی، از سوی نشر افق در اختیارتان قرار می‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های شاهزاده‌ی ایرانی

«شاهزاده ایرانی» با نام اصلی Prince of Persia عنوان مجموعه‌ای از داستان‌ها و رمان‌های خیالی است که نوجوانان علاقه‌مند به کتاب‌های تخیلی و داستان‌های فانتزی و حماسی، گروه اصلی مخاطبان آن محسوب می‌شوند. تاکنون یکی از مجلدهای این مجموعه به نام The sands of time مورد اقتباس سینمایی قرار گرفته و با الهام از خود مجموعه نیز سری بازی‌هایی با همین نام منتشر شده‌اند. در ایران، انتشارات افق چاپ و نشر مجموعه‌ی شاهزاده‌ی ایرانی به عهده داشته.

هیجان، میهن‌دوستی، نبردهای خیالی، شجاعت و ملی‌گرایی، ارکان اصلی آثار مجموعه‌ی حاضر را تشکیل می‌دهند. سری کتاب‌های شاهزاده‌ی ایرانی بهترین گزینه برای نوجوانانی خواهد بود که دوستدار ماجراهای خیالی و نفس‌گیر هستند. از میان کتاب‌های دیگر این مجموعه می‌توان «شاهزاده‌ی ایرانی 1: شن‌های زمان» را نام برد.

کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان برای چه کسانی مناسب است؟

به تمامی نوجوانانی که دوستدار داستان‌های فانتزی و تخیلی هستند و از مطالعه‌ی رمان‌های حماسی لذت می‌برند، توصیه می‌کنیم خواندن کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان می‌خوانیم

می‌گویی: «هرگز قصدِ بی‌احترامی ندارم، اما لازم است بگویم خنجر را به من سپرده‌اند و من هم تا زمانی که سرنوشتم محقّق شود، باید آن را در اختیارِ خود نگه دارم.» زن لبخندی می‌زند و می‌گوید: «چه سخنان زیبایی! به خود می‌بالم که تو هم از نگهبانان هستی. اکنون دیگر می‌دانم که خنجرِ زمان و اسرارش محفوظ هستند. مطمئنم.» می‌گویی: «سپاسگزارم.» و نفسی از سرِ آسودگی می‌کشی که حرف‌هایت را توهینی به خود ندانسته. می‌گوید: «می‌دانم پرسش‌های بسیاری داری، اما اکنون فرصت مناسبی نیست. روزی، دوباره هم‌دیگر را می‌بینیم.» ناراحتی که نمی‌توانی وقت بیش‌تری را با او بگذرانی، اما حق با اوست. خنجر باید به جای امنی برسد. آسترلا را از مسیرِ کاشی‌کاری‌شده برمی‌گردانی، اما هنگامی‌که سرت را می‌چرخانی، حجره غیب شده. متوجه می‌شوی که درواقع تمام کاشی‌ها هم ناپدید شده‌اند.

به دهانه‌ی غار می‌رسی و در کمال تعجب، مشاورِ معتمدت، آسوکا، را می‌بینی که منتظرت ایستاده. می‌پرسی: «این‌جا چه‌کار می‌کنی؟» و عجله داری تا زودتر به او برسی. آسوکا می‌گوید: «خبرهای خوش دارم، شاهدخت. پارسیان شهر را ترک کرده‌اند! نمی‌دانم چرا، ‌ اما اکنون دیگر می‌توانید با خنجر بازگردید. همه‌چیز در امان است.» می‌گویی: «چه عالی! اما چگونه پیدایم کردی؟» آسوکا می‌گوید: «درست نمی‌دانم. گویی نوعی ‌جور حسِ شهود مرا به این‌جا هدایت کرد.» احساس می‌کنی دست دیگری در کار بوده تا الموت را از پارسیان نجات دهد و آسوکا را نزد تو بیاورد. روبه غار می‌گویی: «سپاسگزارم.» سپس سوار بر آسترلا، همراهِ آسوکا به‌سوی خانه به راه می‌افتی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان
نویسنده
مترجمحسین شهرابی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-369-743-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان

برای دریافت کتاب شاهزاده‌ی ایرانی 2: معبد نگهبانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.