معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون
قیمت:
۳۱,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون

شاهنامه را با کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون بخوانید! علی شاهری، در این کتاب، یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی ایران یعنی شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی را با زبانی شیرین و گویا برای نوجوانان روایت خواهد کرد. این کتاب جلد اول از یک مجموعه‌ی هجده جلدی است و از اولین ابیات شاهنامه یعنی داستان آغاز پادشاهی ایران تا یکی از بزرگ‌ترین اسطوره‌های این سرزمین، داستان فریدون را برای شما روایت خواهد کرد.

درباره‌‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون

داستان‌های قهرمانانه و نبردهای اساطیری طرفداران پروپاقرصی دارند، اما در بین این طرفداران، هیچ‌کس به پای مخاطبان نوجوان نخواهد رسید! اگر برای خواندن افسانه‌ای پرماجرا لحظه‌شماری می‌کنید، خبر خوشی در انتظارتان است! کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون، بلیط ورود به یکی از خواندنی‌ترین داستان‌های قهرمانی ایران قدیم و روایت نبرد‌های پرهیجان آن را به دست شما خواهد داد. علی شاهری، نویسنده‌ی محبوب کودکان، این گنج ادبی حکیم ابوالقاسم فردوسی را برای خوانندگان امروزی به زبانی ساده روایت می‌کند تا این‌بار به‌شیوه‌ای جذاب‌تر از همیشه از خواندن قصه‌ی گذشتگان لذت ببریم.

خیلی از داستان‌های اساطیری ماجرای خود را با این سوال مهم آغاز می‌کنند: نخستین انسان کیست؟! شاهنامه‌ی فردوسی نیز‌ از همین‌نقطه آغاز می‌شود! پدر آدمیان و اولین انسان در ادبیات کهن ما کسی نیست جز «کیومرث» بزرگ که از او به‌عنوان نخستین پادشاه ایران‌زمین یاد می‌شود. روایت جذاب کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون، از روز‌های اول خلقت زمین می‌گوید و شما را راهی سفری پرماجرا به دل زندگی انسان اول و فرزندان او می‌کند. در آغاز این گشت‌وگذار تاریخی و دل‌انگیز، اشعاری شیرین از حکیم پارسی خواهید خواند و به‌این‌ترتیت وارد فضای پرشور و حماسی قصه خواهید شد، و در ادامه با روایت منحصر‌به‌فرد نویسنده به عمق ماجرا‌ی آن خواهید رفت. در جلد اول از این مجموعه‌ی خواندنی، روایت‌هایی را درباره‌ی روزگار کیومرث بزرگ در دل کوه‌ها و دوستی او با جانوران می‌شنوید و از اولین نبرد میان انسان با نیروی سیاه اهریمنی می‌خوانید. کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون، قصه‌ی نخستین فصل از تاریخ اساطیری ایران یعنی «پادشاهان پیشدادی» است؛ پادشاهانی ازجمله «هوشنگ»، «طهمورث» و «سیامک» که جنگ‌جوی اصلی نبرد با دیو بدی‌ها بودند و همچون پیامبران درس زندگی را به مردم یاد می‌دادند. داستان حکومت پرماجرای «جمشید‌شاه» از دیگر بخش‌های خواندنی این کتاب است که در ادامه با قصه‌ی پرهراس «ضحاک مار‌به‌دوش» پیوند خواهد خورد. اما نگران نباشید! زیرا که پایان شاهنامه خوش است و ظلم ضحاک نیز دیری نمی‌پاید و در پایان فصل و همچنین جلد بعدی این مجموعه‌ی خواندنی، «فریدون» و «کاوه‌ی آهنگر» او را به سزای عمل خبیثانه‌ی خود خواهند رساند!

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون یک نمونه‌ی کامل و عالی از برگردان و اقتباس ادبی آثار کلاسیک برای نوجوانان است؛ اثری که میان جهان شیرین اسطوره‌های قدیم با جهان نوجوانان باهوش امروزی پلی برای ارتباط می‌زند و هر مخاطبی را علاقه‌مند و شیفته‌ی فرهنگ و زبان غنی سرزمین خود می‌کند. این کتاب با تلاش نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است و بخش اساطیری کتاب شاهنامه‌ی بزرگ را در برمی‌گیرد.

درباره‌ی مجموعه شاهنامه فردوسی

«شاهنامه فردوسی» یک مجموعه‌ی ادبی برای نوجوانان است که در قالب 18 جلد، ماجراهای شاهنامه‌ی فردوسی را از ابتدا تا انتها تعریف خواهد کرد. هر جلد از این مجموعه ترکیبی از ابیات شاعر اصلی با برگردان فارسی آن است، که علاوه‌بر آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی، سواد و درک ادبی مخاطب نوجوان را نیز بالا خواهد برد. وظیفه‌ی برگردان کتاب از زبان شعر به نثر، و اقتباس این گنج ادبی با علی شاهری بوده و واحد کودک و نوجوان نشر چشمه این محصول فرهنگی را به دست مخاطبان مشتاق ادبیات فارسی رسانده است.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب خواندنی را به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های اساطیری پیشنهاد می‌کنیم. مطالعه‌ی این کتاب برای گروه سنی مثبت 13 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون می‌خوانیم

پادشاهى ضحّاک از هزار سال یک روز کم بود

بدین‌ترتیب ضحّاک هزار سال پادشاه بى‌قید و شرط شد و روزگار بروفق مرادش بود.

در روزگار او آیین فرزانگى از بین رفت و زمانه به کام دل اهریمنان شد. هنر، خوار شد و فن جادوگرى عزّت یافت و زشتى و پلیدى جاى پاکى و درستى را گرفت.

جمشید دو دختر به نام‌هاى شهرناز و ارنواز داشت که هر دو را اسیر کرده و به حرمسراى ضحّاک آوردند. ضحّاک آن‌ها را با بدخویى و پلشتى پرورش داد و فنون جادوگرى به آن‌ها آموخت.

جهان چون مومى در دست ضحّاک بود؛ او کارى جز کُشتن و غارت و سوزاندن نمى‌دانست. هر شب دو جوان را سر مى‌بریدند و خوراک مارهاى دوشش مى‌کردند؛ امّا این درد درمان نمى‌شد. هر جوانى منتظر بود تا نوبت او برسد. وضع بر همین منوال بود تا این‌که دو نفر از پارسامردان به نام‌هاى ارمایل و کرمایل چاره‌اى اندیشیدند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
کیومرث
هوشنگ
طهمورث
جمشید
ضحاک
فریدون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-7776-32-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 1: از پادشاهی کیومرث تا پایان کار فریدون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.