معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم

سید علی شاهری، در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم که سومین کتاب از مجموعه شاهنامه فردوسی به‌شمار می‌رود، اوج جذابیت ادبی و داستانی شاهکار ابوالقاسم فردوسی را به مخاطبان نوجوان نشان خواهد داد! این اثر یک برگردان منثور از داستان‌های قهرمانی شاهنامه‌ی است که با زبان گیرا و امروزی خود، ماجراها شیرین این گنج ادبی را برای خوانندگان نوجوان روایت می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم

در میان دسته‌های گوناگون ادبی نوجوانان، چه کتابی جذاب‌تر از افسانه‌های قدیمی و چه الگویی بهتر از اساطیر و نام‌آوران ملی؟ علی شاهری در کتاب شاهنامه‌ی فردوسی: از بر تخت نشستن نوذر تا داستان هفت خوان رستم - جلد 3 یکی دیگر از داستان‌های جذاب و خواندنی شاهنامه را به زبان امروزی برگردانده است. داستانی که با روایت گیرا و هنرمندی خاص فردوسی در داستان‌سرایی پیوند خورده و نوجوانان امروزی را نیز به خود جذب می‌کند. باید گفت که این مجلد از مجموعه کتاب‌های شاهنامه فردوسی به بخش پهلوانی شاهنامه اختصاص دارد.

ماجرا در جلد پیشین مجموعه، به پادشاهی «منوچهر» رسید، حال پسر او «نوذر» قرار است پس از مرگ پدر وارث تخت پادشاهی و حکومت ایران‌زمین باشد. علی شاهری در برگردان اثر شاعر بزرگ و حکیم توسی، از زندگانی این پادشاه و پهلوان ایرانی خبر می‌دهد و از مرگ او به دست افراسیاب می‌گوید. سپس به شرح زندگی پسر او یعنی «توس» می‌گوید و از ماجرای مخالفت‌ها بر سر پادشاهی او پرده برمی‌دارد. کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم، اثری‌ست پر از جنگ‌آوری‌ دلاوران و بزم و شادی ‌بزرگان و داستانی‌ست سراسر پر از ماجراهای تلخ و شیرین و سرنوشت‌های خواندنی. آشنایی با روزگار طهماسب و گرشاسب نیز گوشه‌ای از همین ماجراهاست که به قلم علی شاهری با زبانی آشنا برای مخاطب نوجوان روایت خواهد شد. همچنین در این قسمت از کتاب، تماشاگر روزگار دو تن از دیگر پادشاهان بزرگ تاریخ یعنی کیکاووس و کیقباد خواهیم بود. در همین زمان است که نوبت آشنایی به بزرگ‌ترین پهلوان ایرانی و قهرمان اصلی‌ شاهنامه، یعنی «رستم» خواهد رسید! در فصل‌های پایانی کتاب شاهنامه‌ی فردوسی: از بر تخت نشستن نوذر تا پایان هفت خوان رستم - جلد 3، شاهد یکی از جذاب‌ترین رویداد‌های این گنجینه‌ی ادبی، یعنی داستان رستم و هفت‌خان او خواهیم بود و به همراه این بزرگ‌مرد به جنگ دیو سیاهی خواهیم رفت.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم را می‌توان یکی از نمونه‌های موفق برای آشنایی گروه سنی نوجوان با تاریخ و ادبیات فارسی دانست. متن روان و قابل‌درک نویسنده در کتاب و ترکیب زیبای آن در کنار کلمات موزون شاعر، هر مخاطبی را پای قصه‌های شاهنامه می‌نشاند. این کتاب با تلاش نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه شاهنامه فردوسی

«شاهنامه فردوسی» یک مجموعه‌ی ادبی برای نوجوانان است که در قالب 18 جلد، ماجراهای شاهنامه‌ی فردوسی را از ابتدا تا به انتها تعریف خواهد کرد. هر جلد از این مجموعه ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن است، که علاوه‌بر آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی، سواد و درک ادبی مخاطب نوجوان را نیز بالا خواهد برد. برگردان این اثر به نثر با تلاش علی شاهری صورت گرفته و این مجموعه با تلاش نشر کتاب چ گروه کودک و نوجوان نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر دوست دارید داستان‌های شاهنامه را با زبانی آسان و گیرا بخوانید این کتاب یک پیشنهاد ویژه برای شماست! مطالعه‌ی این کتاب به نوجوانان توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم می‌خوانیم

وقتى خورشید از قله کوه سر زد و جهان را با فر و شکوهش روشن کرد، رستم از خواب برخاست و به‌سوی رخش رفت. گرز جدّش را بر روى زین گذاشت و با آرزوهاى محال به‌راه افتاد. کلاهخودى شاهانه بر سر و ببر بیان عرق‌آلوده در‌بر داشت. به‌سوی ارژنگ روى کرد و چون به اردوگاه آن جنگجو رسید، نعره‌اى در میان سپاهیانش زد که گویى دریا و کوه از هم دریده شده‌اند. وقتى در میان سپاهیان غوغا برپا شد، ارژنگ از خیمه‌اش بیرون آمد.

وقتى رستم او را دید، بى‌درنگ همچون آذرگشسب به‌سویش تاخت. با دلاورى سر و گوش و یال او را گرفت و مانند شیر سر از پیکرش کند. از جاى کنده‌شدن سرش، خون جارى شد. رستم سر ارژنگ را در میان سپاهیانش انداخت. وقتى دیوهاى دیگر یال و کوپال او را دیدند، از ترس چنگ پهلوان دلشان لرزید. مرز‌ و ‌بوم خود را فراموش کردند و پدر و پسر راه گریز در‌ پیش گرفتند.

رستم شمشیر بر کشید و تمام دیوها را کُشت. وقتى خورشید غروب کرد، به‌سرعت خود را به کوه اسپروز رساند و بند از اولاد برگرفت و از او راه شهرى را که کاووس در آن بود پرسید و وقتى راه را از او شنید، به‌سرعت راهى شد و راهنمایش نیز دوان‌دوان به‌دنبالش رفت. وقتى رستم وارد شهر شد، رخش مانند رعد غرّشى کرد و چون کاووس صداى او را شنید ابتدا و انتهاى آن را فهمید و به ایرانیان گفت: «روزگار بد ما به‌سر رسیده است. صداى غرّش رخش را شنیدم و از شنیدن آن، روح و دلم شاد شد. او در زمان کیقباد به‌هنگام نبرد با تورانیان نیز چنین غرّشى کرده بود.»

فهرست مطالب کتاب

نوذر
طهماسب
گرشاسب
کیقباد
کیکاووس
هفت‌خوان رستم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات127
زبانفارسی
شابک978-622-7776-35-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 3: از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.