معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب
قیمت:
۳۸,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب

ماجراهای خواندنی شاهنامه، در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب به اوج جذابیت خود خواهد خواهد رسید! سید علی شاهری، در برگردان امروزی و شیرین این اثر بی‌نظیر از ابوالقاسم فردوسی، پای مخاطب نوجوان را به سرزمین قصه‌های بومی و کهن ایران‌زمین باز کرده است، و در جلد چهارم از مجموعه‌ی پرطرفدار شاهنامه، ما را به داستان معروف و پرنکته‌ی رستم و سهراب می‌برد...

درباره‌‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب

عاشقان دنیای ادبیات حماسی و جهان اساطیر و قهرمانان، این‌بار قرار است شاهد نبرد عظیمی میان دو تن از بزرگ‌ترین پهلوانان کهن باشند، دو پهلوان که به اجبار زمانه به رویارویی هم تن می‌دهند؛ غافل از اینکه هیچ‌کدامشان از هویت دیگری خبر ندارند! علی شاهری با برگردان داستان‌های مختلف کتاب شاهنامه،‌ اثر ابوالقاسم فردوسی، مجموعه‌ای جذاب و خواندنی را پدید آورده که به‌ویژه برای مخاطبان نوجوان به‌راحتی قابل فهم و بسیار لذت‌بخش است. در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب یک تراژدی بی‌مثال را خواهید خواند.

داستانِ شاهنامه در قسمت پیشین، یعنی جلد سوم این مجموعه،‌ به قصه‌ی هفت‌خان رستم و پیکار او با دیو سفید رسید. حال کاووس‌شاه از چنگال این دیو بدخو رها شده و دوباره قدرت و شوکت خود را بازیافته است. علی شاهری که به زیبایی و شیوایی متن شعر را به زبان فارسی امروز برگردانده، در میان سطرهای کتاب به برخی از ابیات اصلی کتاب نیز اشاره می‌کند تا مخاطب نوجوان هرچه بیشتر از چینش آهنگین واژگان ابوالقاسم فردوسی، لذت ببرد. در ادامه‌ی داستان، شاهد جنگ‌آوری و دلاوری‌های رستم برای کمک به کیکاووس و تلاش او برای شکست دشمنان ایران‌زمین خواهیم بود، و در این مسیر نظاره‌گر نبرد او با «شاه مازندران» و همچنین «شاه هاماوران» می‌شویم. نویسنده با زبانی قصه‌گو و آشنا مخاطب نوجوان را از ماجراهای پیشِ رو باخبر خواهد کرد و او را به دنیای قصه‌های کهن خواهد برد. نبردهای سپاه ایران هرچند سخت و طاقت‌فرساست اما پایان خوشی برای سپاه کیکاووس به همراه دارد و برای او قدرت و سرزمین‌های بیشتری را به ارمغان می‌آورد. اما این خوشی دیری نمی‌پاید چرا که آتش جدیدی بر جان کاووس افتاده، و آن آتش عشق به دختر شاه هاماوران یعنی «سودابه» است. عشقی که ماجراهای بزرگ دیگری را سر راه پادشاه ایران‌زمین قرار می‌دهد. از دیگر داستان‌های ویژه‌ی کتاب شاهنامه‌ی فردوسی که در این اثر آن را می‌خوانید، داستان رویارویی پدر و پسر قهرمان داستان یعنی «رستم و سهراب» است. داستانی شگفت‌آور و تامل‌برانگیز که همه‌ی ما حداقل یک‌بار نام آن را شنیده یا قصه‌اش را خوانده‌ایم، اما این‌بار با کمک قلم علی شاهری چنان که گویی خودمان نیز در صحنه‌‌ی این نبرد حضور داریم، به قلب ماجرا سفر خواهیم کرد!

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب، دروازه‌ی ورود به یکی از بزرگ‌ترین آثار ادبی ایران یعنی شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی برای نوجوانان است؛ کتابی که می‌تواند هدیه‌ی خوبی برای شروع آشنایی و علاقه‌مندی مخاطب نوجوان به دنیای کتاب و کتاب‌خوانی باشد. این اثر با تلاش گروه کودک و نوجوان نشر چشمه در اختیار علاقه‌مندان قرار است.

درباره‌ی مجموعه شاهنامه فردوسی

«شاهنامه فردوسی» یک مجموعه‌ی ادبی برای نوجوانان است که در قالب 18 جلد، ماجراهای شاهنامه‌ی فردوسی را از ابتدا تا به انتها تعریف خواهد کرد. هر جلد از این مجموعه ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن است، که علاوه‌بر آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی، سواد و درک ادبی مخاطب نوجوان را نیز بالا خواهد برد. برگردان این اثر به نثر با تلاش سید علی شاهری صورت گرفته و این مجموعه به همت نشر کتاب چ گروه کودک و نوجوان نشر چشمه به دست علاقه‌مندان رسیده است.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب آموزنده و خواندنی را به همه‌ی نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌‌های ماجراجویی و نبرد‌های قهرمانی پیشنهاد می‌کنیم. گروه سنی نوجوان مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب می‌خوانیم

وقتى رستم از مازندران بازگشت، شاه جادوان به ‌عزم جنگ، سپاه را از شهر بیرون آورد. وقتى گرد سواران به هوا بلند شد، دیگر خورشید دیده نمى‌شد. نه دشت پیدا بود و نه کوه. زمین زیر پاى فیلان به‌ لرزه درآمده بود. شاه مازندران لشکر را مانند باد به جلو مى‌راند و در رفتن، حتّی لحظه‌ای وقت را هدر نمى‌داد.

وقتى کاووس از سپاه مازندران آگاه شد که به‌شتاب و خشمگین مى‌آیند، به رستم امر کرد به‌عنوان اولین پهلوان کمر همّت بربندد. آنگاه به توس، گودرز، کشواد، گیو، گرگین و تمام پهلوانان امر کرد سلاح‌هایشان را آماده کنند و زنگار از آن‌ها برگیرند و لشکر را بیارایند. خیمه‌هاى شاه و پهلوانان را به بیرون شهر کشیدند و به دشت مازندران آمدند. توس، فرزند نوذر، سمت راست لشکر را آراست، درحالی‌که تمام کوه از ناله‌ی کرنا پُر شده بود. گودرز و کشواد نیز با سپاهى آهن‌پوش و غرق در سلاح، سمت چپ سپاه را آراستند. کاووس‌شاه نیز، درحالی‌که در هرطرفش سپاه بود، در قلب لشکر قرار گرفت. پیشاپیش سپاه نیز رستم پهلوان که در هیچ جنگى رنگ شکست به ‌خود ندیده بود، راه مى‌سپرد. وقتى هردو لشکر آراسته شد، پهلوانان به میدان آمدند و حریف طلبیدند. ابتدا نام‌آورى از مازندران با گُرز گران خود به میدان آمد و حریف طلبید. نامش جویا بود و با گُرز گرانش مى‌جنگید. این پهلوان با اجازه و فرمان شاه مازندران به‌سوى کاووس تاخت، درحالی‌که جوشن در بدنش از شدت خشم داغ شده بود و گویى از گرمى شمشیرش زمین مى‌سوخت. جویا از کنار سپاه ایران گذشت. از غرّش او کوه و دشت لرزید. پس گفت: «اگر کسى بتواند با من نبرد کند، مى‌تواند از آب گرد برآورد.» جویا همان‌طور در میان دو لشکر مى‌گشت و مى‌غرّید؛ ولى از دلاوران ایران کسى براى نبرد با او به میدان نیامد و او همان‌طور بر جایش مانده، رجز مى‌خواند.

فهرست مطالب کتاب

داستان کاووس و شاه مازندران
رزم کاووس با شاه هاماوران
داستان رستم و سهراب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات153
زبانفارسی
شابک978-622-7776-36-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 4: از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.