معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو
قیمت:
۴۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو

سید علی شاهری در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو داستان به تخت نشستن کیخسرو و چند داستان دیگر را شرح می‌دهد. گفتنی‌ست اثر حاضر نسخه‌ی بازنویسی‌شده٬ی شاهنامه‌ی فردوسی است که ذیل مجموعه‌ای به همین نام و مجموعه کتاب‌های مانا در نشر کتاب چ به انتشار رسیده است.

درباره‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو

به هر شهر بنشست و بنهاد تخت / چنان چون بود خسرو نیک‌بخت
همه بدره و جام و می خواستی / به دینار گیتی بیاراستی
وز آن‌جا سوی شهر دیگر شدی / همی با می و تخت و افسر شدی

در مجلد هشتم از مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی که به قلم سید علی شاهری به رشته‌ی تحریر درآمده است، داستان عشق بیژن و منیژه تا داستان جنگ دوازده‌رخ را پی گرفتید. در کتاب حاضر، با عنوان شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو داستان به تخت نشستن کیخسرو مخاطب بخش دیگری از این اثر بی‌نظیر قرار می‌گیرید. پیش از آن که به شرحی از خلاصه‌ی کتاب نامبرده بپردازیم، نیاز به یادآوری است که این کتاب نیز، همچون سایر مجلدهای منتشرشده در مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی، بازنویسی داستان‌های شاهنامه، اثر گران‌سنگ حکیم ابوالقاسم فردوسی است. به عبارت روشن‌تر، کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو را می‌توان نمونه‌ای اعلا و برگردانی خوش‌خوان از این اثر دانست. بنابراین به نوجوانانی که علاقه دارند به مطالعه‌ی آثار کلاسیک ایرانی بپردازند، پیشنهاد می‌کنیم از این کتاب غافل نشوند.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو در ادامه‌ی جلدهای پیشین به رشته‌ی تحریر درآمده و از بخش پهلوانی شاهنامه انتخاب شده است. ماجرا از این قرار است که پس از به پایان رسیدن جنگ میان گودرز و پیران، شاهِ پیروز خود را آماده‌ی جنگی دیگر کرده است. او در حالی که تاج پادشاهی بر سر نهاده، بر تخت فیروزه‌ای تکیه زده و به سرتاسر قلمرو پادشاهی‌اش پیام فرستاده و از پهلوانانی همچون لهراسب و اشکش و رستم درخواست کرده که فوراً خود را به درگاه برسانند. سرانجام این‍که پادشاه از نام‌آوران و پهلوانان و بزرگان درخواست کرده تا خود را برای جنگ با افراسیاب آماده کنند.

از سوی دیگر، افراسیاب، شاه توران‌زمین که در آرامش بر تخت خویش نشسته، ناگهان خبر شکست خوردن پیران را می‌شنود. چشمش سیاهی می‌رود و دلش تیره می‌شود. از تخت برمی‌خیزد و تاج خویش را مقابل بزرگان از سر به زمین می‌افکند. از سپاهیان خروشی برمی‌خیزد و رنگ از رخ پهلوانان می‌پرد...

آنچه مطالعه کردید، مختصری بود از دو بخش نخست کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو با نام‌های «لشکرآرایی کیخسرو برای جنگ با افراسیاب» و «آگاهی افراسیاب از کشته شدن پیران و لشکرآرایی کیخسرو». همان‌طور که قبل‌تر نیز بیان کردیم، برای آن‌که بتوانید کاملاً در جریان داستان قرار بگیرید، لازم است تا مجلدهای این مجموعه را پشت سر هم مطالعه کنید.

سید علی شاهری در تألیف این کتاب‌ها از زبانی ساده و نثری شیوا بهره برده است؛ امری که باعث شده مخاطبان نوجوان بتوانند به راحتی آن را مطالعه کنند و داستان‌های شاهنامه را پی بگیرند. از دیگر اموری که کتاب نامبرده را از سایر بازنویسی‌های شاهنامه متمایز می‌سازد، جامع و کامل بودن روایت آن است. گفتنی است کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو نوشته‌ی سیدعلی شاهری را نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سید علی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از داستان رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو برای چه کسانی مناسب است؟

سید علی شاهری کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو را برای نوجوانانی به رشته‌ی تحریر درآورده است که بیش از 13 سال دارند. همه‌ی افرادی که علاقه دارند داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی شیوا و نثری ساده مطالعه کنند و از طرفداران داستان‌های کهن هستند از اثر حاضر بهره و لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو می‌خوانیم

رزم کیخسرو با افراسیاب و گرفتن گنگ‌دژ

وقتی عمر شب تیره به پایان رسید و روشنایی همه‌جا را فرا‌گرفت، افراسیاب لشکرش را آراست. دیگر هیچ سوار تُرکی خواب به چشمش نیامد. وقتی از درون دژ صدای طبل برخاست، زمین آهن‌پوش و هوا تیره شد. شاه نیک‌نهاد به‌هنگام سپیده‌دم بر پشت زین نشست. آنگاه آمد و دور حصار گشت تا ببیند که چگونه باید نبرد کند. به رستم امر کرد تا چون کوهی به‌همراه سپاهش به یک سوی دژ بیاید. گستهم را در طرف دیگر نگه داشت و سمت دیگر را به گودرز فرخنده‌رای سپرد. در سمت چهارم نیز خود شاه با پیل‌ها و طبل و سواران جنگی قرار گرفت. آنگاه هر‌چه سپاهیان از ساز جنگ نیاز داشتند، به آن‌ها داد و نزدیک دژ آمد. کیخسرو به سپاهیان امر کرد تا دور‌تا‌دور حصار را خندق بکنند. هرکس در این کار خبره و در جنگ با دژ کارآزموده‌تر بود، دور دژ را گرفتند و هر حیله‌ای که می‌دانستند به‌کار بستند. خندق‌هایی به ارتفاع دو نیزه کندند تا تُرکان شب‌هنگام بر آن‌ها شبیخون نیاورند. بر هر در دژ دویست عراده گذاشتند و دویست منجنیق هم در پشت سپاه نگه داشتند. دویست چرخ با کمان بر هر در دژ گماشتند و در کنارش منجنیق‌ها را قرار دادند تا مانند ژاله بر سر دژ بکوبند. آنگاه شاه امر کرد تا دویست پیل را دور‌تا‌دور حصار قرار دادند. در زیر دیوار دژ چاله‌ای بود که کُنده‌ای را ستونش کرده بودند و دیوار دژ بر آن پایدار می‌ماند. آنگاه بر چوب‌ها نفت سیاه ریختند. شاه برای جنگ دژ چنین حیله‌ای به‌کار بست. چهره‌ی پهلوانان دژ از دیدن آن‌همه منجنیق و تیر به سفیدی گراییده بود. در زیر دیوار آتش و نفت و چوب بود و بالای دیوار گُرزهای گران و گیر‌و‌دار جنگ.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات157
زبانفارسی
شابک978-622-5212-30-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 9: پادشاهی کیخسرو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.