معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار

سید علی شاهری در کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار دنباله‌ی داستانی را که در مجلد نُهم مجموعه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی» روایت شده بود پی می‌گیرد و با استفاده از نثری ساده، ماجرای به پادشاهی رسیدن لهراسب به دستور کیخسرو را شرح می‌دهد؛ در ادامه نیز به ماجرای گذر کردن اسفندیار از هفت‌خان می‌پردازد.. گفتنی‌ست این اثر یک بازنویسی قابل ‌توجه از شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی توسی است.

درباره‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار

چو لهراسب بنشست بر تخت عاج / به سر برنهاد آن دل‌افروز تاج
جهان‌آفرین را ستایش گرفت / نیایش ورا در فزایش گرفت
چنین گفت کز داور داد و پاک / پُر امید باشید و با ترس و باک

اگر از دنبال‌کنندگان مجموعه کتاب‌های شاهنامه‌ی فردوسی بوده باشید، تاکنون به خوبی در جریان روند داستان قرار گرفته‌اید. در مجلد نُهم این مجموعه داستان پادشاهی خسرو را مطالعه کردید و ماجرای جنگ او را با افراسیاب خواندید. در مجلد بعدی، یعنی کتاب شاهنامه‌ی فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار قرار است ادامه‌ی داستان‌های شاهنامه را پی بگیرید.

کتابی که در اختیار دارید، نسخه‌ی بازنویسی‌شده‌ی کتاب شاهنامه، اثر ابوالقاسم فردوسی است. سید علی شاهری، نویسنده‌ی این کتاب‌ها، تلاش کرده با ارائه‌ی نسخه‌ای ساده‌تر از شاهنامه، از دشواری مطالعه‌ی متون کلاسیک ایرانی بکاهد و نوجوانان را به مطالعه‌ی آثاری از این دست تشویق کند. ‌

نخستین داستانی که در کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار آن را مطالعه می‌کنید، ماجرای ساختن آتشگاه به دست لهراسب در بلخ است. در واقع، زمانی که لهراسب به پادشاهی می‌رسد، به بلخ می‌رود و اطراف آنجا آتشگاهی به پا می‌کند و آن را آذربرزین نام می‌دهد. سید علی شاهری در ادامه، داستان فرزندان لهراسب، یعنی زریر و گشتاسب را روایت می‌کند. پس از آن، داستان رفتن گشتاسب به روم و بازگشتن او از آنجا را شرح می‌دهد و از داستان کتایون، دختر قیصر می‌گوید. سید علی شاهری در نهایت، ماجرای هفت خوان اسفندیار را بازگو می‌کند.

اگر از عاشقان ادبیات حماسی هستید و همچنین همیشه قصد داشته‌اید که به مطالعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی بپردازید، اما ثقیل بودن متن این کتاب هیچ‌گاه مجال مطالعه را برایتان فراهم نکرده است، کتاب شاهنامه‌ی فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار برای شما نوشته شده است. اگرچه سید علی شاهری این کتاب را با همکاری نشر کتاب چ (واحد کودک و نوجوان نشر چشمه) برای نوجوانان نوشته‌ است، اما در حقیقت، تفاوتی نمی‌کند چند سال دارید. کافی‌ست به مطالعه‌ی شاهنامه علاقه‌مند باشید. در این صورت کتاب نامبرده می‌تواند به مثابه‌ی دروازه‌ی ورود شما به ادبیات کلاسیک عمل کند.

حال که مختصری از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار را شرح داده‌ایم، بد نیست کمی هم به ماجرای هفت‌ خوان اسفندیار بپردازیم. اسفندیار که قصد دارد دو خواهر خود، یعنی همای و به‌آفرید را از کشور بیگانه برهاند، باید هفت خوان را برای رسیدن به هدفش پشت سر گذارد. آنچه هفت خوان رستم و هفت خوان را از یکدیگر جدا می‌کند، این موضوع است که اسفندیار هر بار که بر یک خان غالب می‌گشت، وضو می‌گرفت و نماز شکر به جای می‌آورد.

گفتنی است که سید علی شاهری داستان هفت خوان رستم را به شکل مفصل در مجلد سوم مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی، یعنی کتاب از پادشاهی نوذر تا پایان هفت خوان رستم شرح داده است. ما آنچه را که می‌بایست درباره‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار، بیان کرده‌ایم. این شما و این داستانی حماسی و جذاب از شاهنامه‌ی ابوالقاسم فردوسی.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سید علی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از داستان رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار برای چه کسانی مناسب است؟

سید علی شاهری کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار را برای نوجوانان بالای 13 سال نوشته است. احتمالاً همه‌ی کسانی که داستان‌های کهن ایرانی علاقه دارند، از مطالعه‌ی کتاب نامبرده لذت و بهره می‌برند.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار می‌خوانیم

داستان کتایون دختر قیصر

تقدیر چنان بود که در این موقع قیصر متوجه شد که دخترش جا افتاده و بخت و اقبالش بلندی گرفته و فهمید که زمان شوهرکردن اوست. پس بزرگان دانشمند و رایزن را در کاخش جمع کرد و هرکس دیگری را که درخور دخترش بود از آن نام‌آوران بالنده، در کاخ جمع کرد و دختر ماهرویش هم در میان آن‌ها به قصد انتخاب جفت می‌گشت. کنیزان دورش را گرفته بودند و او در میان آن جمع کسی را به مردی نمی‌دید.

در سراپرده‌ی قیصر، سه دختر نام‌آور بودند که در قد‌و‌بالا و چهره و در آهستگی و سزاواری و شایستگی نظیر نداشتند. نام دختر بزرگ‌تر کتایون و بسیار خردمند و پاک‌نهاد و شادکام بود. کتایون یک شب در خواب دید که تمام کشور از آفتاب روشن شد و جمعی از مردان پدیدار شدند که از انبوه مردم جدا بودند. سرور آن انجمن بیگانه‌ای دل‌افروز و فرزانه بود که قد سرو و صورتی ماهگونه داشت و درخور تخت شاهی بود. کتایون دسته‌گلی به او داد و وقتی از او بازستاند، آن دسته‌گل پُررنگ‌و‌بو شد. سحرگاه وقتی خورشید طلوع کرد و تمام نامداران از خواب بیدار شدند، قیصر بزرگ، هرکس را که دلاور و بزرگ بود جمع کرد و همه را به شادی در بارگاهش نشاند و بعد پریچهره‌ی خود را فرا‌خواند. کتایون با شصت کنیز، در‌حالی‌که دسته‌گلی به‌دست داشت، به بارگاه پدر رفت و آن‌قدر در میان آن جمع گشت که خسته شد؛ امّا از میان آن‌ها، هیچ‌کس را نپسندید. پس خرامان و گریان و در‌حالی‌که طالب یافتن جفتش بود، عزم رفتن به سراپرده کرد. همان موقع زمین مانند پَر زاغ سیاه شد، تا این‌که ماه همچون چراغی از سر کوه برآمد.

فهرست مطالب کتاب

پادشاهی لهراسب
پادشاهی گشتاسب
هفت‌خوان اسفندیار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-622-5212-31-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 10: از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.