معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش

ادبیات کهن فارسی را با زبان آشنای امروزی بخوانید! کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش، فصل متفاوتی از آشنایی نوجوانان با مضامین ملی و اسطوره‌ای ایران خواهد بود! سید علی شاهری، در برگردان منثور شاهکار ابوالقاسم فردوسی قصه‌های زیادی از روزگاران گذشته را برای مخاطبان کوچک خود تعریف خواهد کرد، روایت‌هایی که سراسر هیجان‌اند و البته پر از پند و اندرز.

درباره‌‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش

روزهای به تخت نشستن یزدگرد سوم، چنان با هول و هراس مردم و اشراف‌زادگان همراه بود که گروهی او را «یزدگرد بزه‌گر» خطاب می‌کردند. همین موضوع باعث شده که داستان کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش را به یکی از عبرت‌آموز‌ترین فصل‌های این مجموعه‌ی متفاوت و خواندنی تبدیل شود. سید علی شاهری این بخش از داستان‌های شاهنامه را که اصل آن سروده‌ی شاعر حکیم، ابوالقاسم فردوسی است، به زبان فارسی امروزی بازگردانده و خوانش آن را برای خوانندگان نوجوان آسان کرده است.

در روزگاری که همه تصور می‌کردند «بهرام چهارم» سیزدهمین تاج‌دار خاندان ساسانی عمر و سلطنتی طولانی داشته باشد؛ برادر او یزدگرد، با نیرنگ و توطئه، بر جایگاه برادر بزرگ‌تر نشست و روزهای سختی را بر مردمان خود تحمیل کرد. یزدگرد، پادشاهی جنگ‌طلب بود و به اطرافیان خود بسیار سخت می‌گرفت. برای همین نیز بزرگان کشور از ادامه پیدا کردن نسل چنین پادشاهی واهمه داشتند و در پیمانی مهم تصمیم گرفتند کسی از فرزندان او را به عنوان پادشاه خود نپذیرند. در همین زمان بود که «بهرام گور» پادشاه نام‌دار تاریخ ایران از تبار یزدگرد سر برآورد و خواستار جایگاه پدر شد. اما او برای رسیدن به تخت سلطنت راه زیادی در پیش داشت و باید پیش از همه، اشراف و بزرگان را از پیمان قبلی خود منصرف می‌کرد، پس پیشنهادی طرح کرد که تا پیش از آن کسی مشابه‌ش را نگفته بود...

داستان کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش، از جمله بخش‌های تاریخی این شاهکار پارسی است. سراینده در این قسمت از اشعار خود از روایت اساطیر و افسانه‌های نخستین عبور می‌کند و به نقل تاریخ مستند و ثبت‌شده‌ی گذشتگان می‌پردازد. این قسمت از مجموعه‌ی شاهنامه فردوسی، بخش‌های متنوعی در بردارد و از روزهای ابتدایی پادشاهی یزدگرد، سپس حکومت بهرام گور، هرمز، پیروز و در نهایت پادشاهی نوزدهمین نواده‌ی خاندان ساسانی یعنی «بلاش» را در خود جای می‌دهد.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش، با نثر و قلم روان راوی آن یعنی سید علی شاهری، به اثر متفاوتی در باب آشنایی با ادبیات فارسی، ملی و تاریخی ایران تبدیل شده و کار مطالعه‌ی متون کهن و سخت‌فهم ادبی را برای هر مخاطب نوجوانی شیرین و گوارا می‌کند. این مجموعه همچنین با تلاش‌های واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، یعنی انتشارات کتاب چ به دست علاقه‌مندان رسیده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سیدعلی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر خواندنی را به مخاطبانی که دوست دارند تاریخ ایران، به ویژه دوران پرشکوه ساسانی را به نقل از شاعر نام‌دار فارسی یعنی ابوالقاسم فردوسی بخوانند پیشنهاد می‌کنیم. گروه سنی نوجوان مخاطبان اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش می‌خوانیم

وقتی فرزند خاقان شنید شاه ایران با سپاهیانش از رود جیحون گذشته و پیمان بهرام گور را شکسته و آشوب و جنگ سرزمینش را تهدید می‌کند، به دبیر خردمندش امر کرد تا نزد او برود. آنگاه نامه‌ای با درود خداوند بر شاه ایران نوشت و ادامه داد: «من از زمان شاهان دادگر، تو را از نژاد شاهان نمی‌دانم. این رسم نیاکان و شاهان گذشته‌ی ایران‌زمین نیست. حال که تو پیمان آزادگان را می‌شکنی و با این کار نشانه‌های بزرگی خود را بر خاک می‌افکنی، من نیز ناچارم پیمان بشکنم و دست به شمشیر ببرم.»

خوشنواز در آن نامه همه‌چیز را گفت و آن را با هدایای فراوانی همراه کرد. سواری سخن‌گو برگزید و او را با نامه و هدایا روانه کرد. وقتی پیروزشاه نامه را خواند، بسیار خشمگین شد و به فرستاده گفت: «برخیز و نزد آن مرد بی‌مایه برو و به او بگو بهرام عهدش را برای شما تا رود تَرَک نوشته و حال هم تا کناره‌ی رود جیحون از بلندی و پستی‌هایش از آنِ توست. اکنون سپاهی عظیم از جنگجویان پهلوان خواهم آورد و سایه‌ی خوشنواز را از این سرزمین برمی‌دارم.»

فهرست مطالب کتاب

پادشاهی یزدگرد بزه‌گر
پادشاهی بهرام گور
پادشاهی یزدگرد، پسر بهرام گور
پادشاهی هرمز، پسر یزدگرد
پادشاهی پیروز، پسر یزدگرد
پادشاهی بلاش، پسر پیروز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات208
زبانفارسی
شابک978-622-5212-57-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 14: از پادشاهی یزدگرد بزه‌گر تا پایان پادشاهی بلاش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.