معرفی و دانلود کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود

عکس جلد کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود

اگر می‌خواهید داستان‌های شاهنامه را با زبانی ساده و جذاب مطالعه کنید، کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود نوشته‌ی سید علی شاهری همه‌ی چیزی است که به آن نیاز دارید. برای آن‌که به طور کامل در جریان داستان قرار بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا مجلدهای قبلی مجموعه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی» را مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود

کتابی که پیش روی شماست، با نام از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود از مجموعه‌ی «شاهنامه‌ی فردوسی» به قلم سید علی شاهری انتخاب شده است. شما در این مجموعه مخاطب داستان‌های شاهنامه با نثری ساده قرار می‌گیرید. سید علی شاهری کتاب از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود که پانزدهمین مجلد این سری کتاب است را مخصوص نوجوان‌ها نوشته، اما هر کسی که به ادبیات کلاسیک فارسی علاقه‌ داشته باشد، می‌تواند از کتاب حاضر استفاده کند.

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود سه بخش را در بر می‌گیرد: پادشاهی قباد پیروز، پادشاهی کسرا نوشین‌روان و داستان مهبود وزیر نوشین‌روان. ما در ادامه به شکلی مختصر داستان این سه بخش را برای‌تان بازگو می‌کنیم.

همان‌طور که از عنوان قسمت اول کتاب،‌ یعنی پادشاهی قباد پیروز برمی‌آید، قرار است مخاطب داستان قباد و پادشاهی‌اش قرار بگیرید که چهل‌ سال به طول انجامیده. شما در این بخش این داستان‌ها را مطالعه می‌کنید:‌ «بر تخت‌نشستن قباد و اندرز‌کردن او بزرگان را»، «بندکردن ایرانیان قباد را و بر تخت‌نشاندن جاماسپ برادرش را»، «بازگشت قباد از هیتال و زادن کسرا نوشین‌روان و بر تخت‌نشستن قباد»، «پذیرفتن قباد دین مزدک را» و «ولیعهدکردن قباد کسرا را و بزرگان نام نوشین‌روان‌دادن به او».

پادشاهی کسرا نوشین‌روان چهل‌و‌هشت‌ سال بود. «اندرزکردن نوشین‌روان سرداران ایران را»، «نامه‌ی نوشین‌روان به کارداران خود»، «داستان بابک، موبد کسرا و عرضِ سپاه‌ دادنش» و «دادخواهی مُنذَرِ تازی از بیداد قیصر روم» نام برخی از عناوین فرعی این فصل است.

سید علی شاهری در داستان مهبود وزیر نوشین‌روان ابتدا از ماجرای آشکارشدن افسون زروان و یهودی برای‌تان می‌گوید. سپس داستان رزم خاقان چین با هیتالیان را بازگو می‌کند و به سراغ لشکرکشی نوشین‌روان برای جنگ با خاقان چین می‌رود. بازگشت خاقان چین و لشکرکشی نوشین‌روان به تیسفون از دیگر داستان‌های مطرح شده در کتاب حاضر است.

سید علی شاهری کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود را با همکاری نشر کتاب چ روانه‌ی بازار کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سید علی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیا»، «از رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود نوشته‌ی سید علی شاهری برای نوجوانان بالای 13 سال مناسب است.

در بخشی از کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود می‌خوانیم

کسرا سپاهش را در همان‌جا آرایش داد. یک نفر آمد و گفت سپاه قیصر هم‌اکنون پدید خواهد آمد. وقتی شاه ایران شنید سپاهی عظیم از نیزه‌داران جنگجو رسیده است، ماجرا را برای سپاهیان گفت تا همگی آماده باشند. همگی مانند کوهی از آهن از جا حرکت کردند و فریاد کرناها همه‌جا را پُر کرد. فرستاده‌ای از طرف جاسوسان نزد شاه ایران آمد و گفت: «قیصر سپاهی از نام‌آوران و پهلوانانش فرستاده که پیشرو آن پهلوانی بزرگ است و سپاهی رزمجو همچون گرگ با اویند. این پهلوان سرافراز که خود صاحب بوق و طبل است در روم به نام فرفوریوس مشهور است.»

در همین هنگام گرد سپاهیان روم از دور پدیدار شد. شاه ایران خندید و به فرستاده‌ی جاسوسان گفت: «آمدن آن‌ها از ما پنهان نبود و ما قبل از این آماده‌ی جنگ شدیم و هیچ‌گاه از فکر آن غافل نبودیم.»

شاه تاجدار امر کرد سپاهیان صف‌آرایی کنند. سپاهی به مقابل سپاه آن‌ها آمد که گرد و غبارشان راه را بر باد می‌بست. از پهلوانان سرافراز و شمشیرزن سپاهی گرد آمد که همه آماده‌ی جنگی بی‌امان بودند. تمام بزرگان و دانشمندان و شاهان آماده‌ی نبرد بودند. سپاهیان شمشیرهای خود را چنان آب داده بودند که از تیزی ابر را از هم می‌درید. سپاه بیشتر از آن تاب تأمل نداشت و همچون پلنگی آماده‌ی شکار بود. در هر‌طرف از کُشته‌های رومی تپه‌ای ساختند و بسیاری نیز مجروح روی از جنگ گرداندند. فرفوریوس نیز در جنگ زخمی و درفشش دریده و طبلش واژگون شده بود. سواران ایرانی همچون پلنگی که در دشت آهویی را به چنگ بیاورند به‌دنبال رومیان تاختند و تمام دشت نبرد را از وجود آن‌ها خالی کردند. شاه ایران با سپاهی سراپا مسلح همچنان پیش رفت تا این‌که در دشتی قلعه‌ای در راهشان پدیدار شد.

فهرست مطالب کتاب

پادشاهی قباد پیروز
پادشاهی کسرا نوشین‌روان
داستان مهبود وزیر نوشین‌روان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات164
زبانفارسی
شابک978-622-5212-24-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود

برای دریافت کتاب شاهنامه فردوسی - جلد 15: از پادشاهی قباد پیروز تا پایان داستان مهبود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.