معرفی و دانلود کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود

عکس جلد کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود

همانطور که از عنوان کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود، نوشته‌ی سید علی شاهری، برمی‌آید، در داستان حاضر که یکی از مجلدهای مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی‌ست، مخاطب داستان‌هایی از شاهنامه، اثر سترگ ابوالقاسم فردوسی خواهید بود. ان اثر در ادامه‌ی مجلدهای قبلی به نگارش درآمده و از زبانی ساده و از نثری شیوا برخوردار است. داستان فرود،‌ پسر سیاوش، کشته شدن سودابه و انتقام گرفتن رستم دستان از کاووس‌شاه از جمله داستان‌هایی است که شاهری به شرح آن‌ها پرداخته است.

درباره‌ی کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود

اثری که پیش روی شماست، با نام از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود،‌ ششمین مجلد منتشرشده ذیل مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی به قلم سید علی شاهری است.

سید علی شاهری که در مجلد پنجم این مجموعه، یعنی کتاب سیاوش، داستان او را، از تولد تا مرگ، روایت کرده بود، کتاب شاهنامه‌ی فردوسی: از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود را با روایت ماجرای خبر یافتن کاووس (Kay Kāvus) از مرگ سیاوش آغاز می‌کند. داستان از این قرار است که از خلق و خوی کاووس شاه، زیانی جبران‌ناشدنی به ایران زمین وارد آمده. سیاوش برومند از سر حرف‌های سودابه کشته شده و خوی بد در جهان پراکنده شده است.

داستان کتاب نامبرده چنین آغاز می‌شود: زمانی که هم‌رزمان به کاووس‌شاه خبر می‌دهند که در نهایت، روزگار سیاوش جوان تباه شده و کار او پایان یافته، ‌ناگهان روزگار چنان بر او تنگ می‌شود که از سر بی‌تابی و غم، همچون مرغی سرکنده به اینور و آنور چنگ می‌اندازد. با سر از تخت پادشاهی خود به زمین می‌افتد و ناله‌کنان، با ناخن‌ها صورتش را می‌خراشد و فریاد جگرخراشی سر می‌دهد. در واقع، روح تمام مردم ایران از غم سیاوش خراشیده شده است. توس، گودرز، شاپور، گیو، فرهاد و بهرام همه جامه‌های سیاه خود را بر تن کرده‌اند و جای کلاه، خاک بر سر خویش دارند.

در همین زمان، رستم (Rostam) در سیستان اقامت دارد. به او خبر می‌رسانند که سر سیاوش را به خواری بریده‌اند و آن را بر خاک افکنده‌اند. رستم که خبر مرگ سیاوش را می‌شنود، از هوش می‌رود و به شیون و زاری می‌نشیند. رستم هفت روز تمام چنین سوگوار می‌ماند و همراه با او، زال نیز سوگوار غم سیاوش است. او نیز با ناخن صورت می‌خراشد و خاک بر سر می‌پاشد. پس از گذشتن هفت روز، سپاهی عظیم، از کشمیر و کابل به سوی رستم حرکت می‌کنند تا او را نزد کاووس برند. تهمتن، با چشمانی پرخون و دلی مالامال از خشم، به سوی کاخ کاووس‌شاه به راه می‌افتد. به ایران که می‌رسد، جامه‌ی پهلوانی از تن می‌درد و خداوند یکتا را یاد می‌کند که جز جامه‌ی رزم، چیز دیگری بر تن نکند؛ هرگز صورت خویش را از گرد و خاک پاک نسازد و تا همیشه در سوگ سیاوش باقی بماند. اشک از دیدگان رستم سرازیر است و سوگند یاد کرده تا با چشم گریان بجنگد و دنیا را با آتش خشمش بسوزاند و انتقام سیاوش را بگیرد.

آنچه مطالعه کردید،‌ چکیده‌ای از کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود به قلم سید علی شاهری است. نویسنده در این کتاب از کشته شدن سودابه به دستم رستم سخن می‌گوید، بازگشت کیخسرو به ایران را شرح می‌دهد و در نهایت، داستان فرود، پسر سیاوش را بازگو می‌کند.

سید علی شاهری در این کتاب نیز، همچون مجلدهای قبلی مجموعه‌ی داستان‌های شاهنامه، زبانی ساده و شیوا را برای روایت قصه‌ها برگزیده و چنان در این کار موفق عمل کرده است که مخاطب نوجوان به سختی بتواند کتاب از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود را کنار بگذارد. بد نیست اشاره کنیم مجموعه‌ای که علی شاهری مؤلف آن بوده، ‌تمامی داستان‌های شاهنامه (در سه بخش اساطیری، پهلوانی و تاریخی) را در بر می‌گیرد و از بهترین منابع برای آشنایی با شاهنامه به‌شمار می‌رود. از دیگر نکات قابل توجه در کتاب حاضر، انسجام داستان‌های آن است. در صورتی که علاقه‌مند به مطالعه در باب تاریخ و تمدن ایرانی باشید و بخواهید شاهنامه را با زبانی ساده مطالعه کنید، ‌اثر حاضر بهترین گزینه برای شماست.

کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود، نوشته سیدعلی شاهری را نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه به انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی شاهنامه‌ی فردوسی

سید علی شاهری، در مجموعه‌ی هجده جلدی «شاهنامه‌ی فردوسی» با زبانی ساده و نثری روان، ماجراهای شاهنامه (Shahnameh)، اثر گران‌سنگ ابوالقاسم فردوسی طوسی (Ferdowsi) را از ابتدا تا انتها روایت می‌کند. شما در هر مجلد، مخاطب مجموعه‌ای ترکیبی از ابیات شاعر با برگردان فارسی آن هستید. کتاب‌های این مجموعه علاوه بر آن که می‌توانند در علاقه‌مند کردن نوجوانان به ادبیات کلاسیک ایران مفید واقع شوند، فرصت آشنایی با مظاهر ملی و مضامین اخلاقی را هم فراهم می‌آورند.

گفتنی است این مجموعه به همت نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه، منتشر شده است. آنچه در ادامه مطالعه می‌کنید، نام برخی از مجلدهای منتشرشده ذیل این مجموعه است: «پادشاهی کیخسرو»، «از رفتن کاووس به مازندران تا پایان داستان رستم و سهراب»، «داستان سیاوش»، «از داستان بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود»، «از داستان کاموس تا پایان جنگ رستم با اکوان دیو»، «از داستان بیژن و منیژه تا پایان داستان جنگ دوازده رخ»، «از پادشاهی لهراسب تا پایان هفت خوان اسفندیار»، «از داستان رزم رستم و اسفندیار تا پایان داستان رستم و شغاد»، «از پادشاهی بهمن تا پایان کار اسکندر» و «از پادشاهی اشکانیان تا پادشاهی بهرام پسر شاهپور».

کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود، نوشته سید علی شاهری را نشر کتاب چ، واحد کودک و نوجوان نشر چشمه به انتشار رسانده است.

کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود برای چه کسانی مناسب است؟

سید علی شاهری کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود را برای نوجوانان بالای 13 سال به رشته‌ی تحریر درآورده است. همه‌ی افرادی که علاقه دارند داستان‌های شاهنامه‌ی فردوسی را با زبانی شیوا و نثری ساده مطالعه کنند، از اثر حاضر بهره و لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود می‌خوانیم

گفت‌وگوی گیو با باژبان

پیران غمگین به‌سوی ختن رفت. از این‌سو افراسیاب با نامداران سپاهش به‌سوی جیحون تاخت در‌حالی‌که از فرط خشم، خون می‌گریست. به هومان امر کرد: «به‌شتاب کنار رود برو. اگر خبر بیاید که کیخسرو از جیحون گذشته، تمام رنج‌های ما بر باد می‌رود. حال نشانه‌های روزگاری که دانایان داده بودند، پدیدار شده؛ که از نژاد تور و کیقباد شاهی پدید می‌آید که توران‌زمین را ویران می‌کند و هیچ سرزمین آبادی در آن باقی نمی‌گذارد. مهرش به ایران‌زمین است و جز برای جنگ به توران‌زمین رخ نمی‌نماید.»

از آن طرف گیو و کیخسرو به کنار جیحون رسیدند و برای گذشتن از رود شتاب داشتند. گیو و کیخسرو شروع به سخن‌گفتن با رودبان کردند که کشتی بر آب داشت. گیو قایقی با بادبان نو که زیبنده‌ی کیخسرو باشد

از او خواست. رودبان به گیو گفت: «آب روان نوکر و شاه نمی‌شناسد.

اگر می‌خواهی از این رود بگذری، باید برای کشتی بها بپردازی.»

گیو گفت: «هر‌چه می‌خواهی بگو و ما را از آب رد کن که سپاه تُرکان به ما نزدیک شده‌اند.»

فهرست مطالب کتاب

بازگشت کیخسرو به ایران زمین
کیخسرو
داستان فرود پسر سیاوش

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات کتاب چ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات169
زبانفارسی
شابک978-622-7776-96-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود

برای دریافت کتاب شاهنامه‌ فردوسی - جلد 6: از بازگشت کیخسرو به ایران تا پایان داستان فرود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.